Philippines, April 2012 - Deel 1

Gestart door Phille, zondag 22 april 2012, 23:52:50

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Hallo allen  :hoedjeaf:,

Ik ben een tijdje wat meer afwezig geweest, beetje te druk bezig met andere dingen en een reisje naar de Filipijnen van 3 April tem 20 April, 2012.

Daar er hier veel zo gek zijn op foto's, neem ik even tijd om wat fotootjes te posten.

Voor de verandering hebben we gebruik gemaakt van de diensten van KLM, het is toch Etihad niet; en die tussenstop in Taipei dat is een ware klucht. Het zal weer heel lang duren alvorens ik KLM nog eens zal boeken. Voor mij is het gewoon een veel te lange reis en met die tussenstop wordt het nog extra lang, wetende dat de schermen in het vliegtuig van zeer bedenkelijke kwaliteit zijn en het kijken van een film onbegonnen werk bleek te zijn; op die manier voelt de vlucht nog langer aan dan ze effectief is; maar terugweg neemt toch 16 uur en 30 minuten in beslag, tot in Amsterdam en dan nog eens een uur of 5 eer ik thuis ben. Maar genoeg gezeurd over KLM.

Ons vakantieplan bestond uit een aantal dagen (5) op bezoek bij familie in Makati, daarna 3 dagen naar Boracay, dan naar het dorp van mijn vrouw om er één nacht te blijven om vervolgens onze reis verder te zetten richting Camiguin; hier zijn we 4 nachten gebleven en dan terug naar het dorp voor één nacht. Dan was het tijd om terug naar Makati te gaan waar we nog 2 nachten gebleven zijn, met tussendoor een bezoek aan Tagaytay (Lake Taal) en dan was het weer tijd om huiswaarts te keren.

Terwijl mijn vrouwtje met de vriendinnen afsprak ben ik wat gaan rondwandelen in het rizal park en heeft deze wandelingen volgende foto's opgeleverd.













Deze twee kleine kindjes zaten bovenop het dak van een voorbijrijdende trike; it's more fun in the Philippines denk ik dan maar, maar eigenlijk compleet onverantwoord.




Deze foto wilde ik jullie absoluut niet onthouden "clean & green" ...  :denk:




En dan nog even snel een bezoekje aan de chineese tuinen en de eerste dag zat er op.



De volgende dag op bezoek bij de zus in Makati en zoals het dan gaat, tetteren zij rustig in hun taal waar ik toch geen reet van versta en ben ik maar gaan wandelen in Makati City.









En uiteraard was mijn vrouwtje er soms ook wel eens bij als ik ging wandelen ...  :jajaja:





Toen werd het tijd om eens wat meer zon, strand en zee te gaan opzoeken en vertrokken we met de grootste verwachtingen richting Boracay.

boldy

leuk verslag en mooie foto's . weer bedankt om dat met ons te willen delen  :thumb:.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Baliw-katok

 :thumb: Nice ! Ik wacht al op het vervolg ...  :happy:

huisman45

volgende keer Sabena nemen dat is luxe! :thumb: :happy: :lachen:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Phille

Citaat van: huisman45 op maandag 23 april 2012, 08:07:10
volgende keer Sabena nemen dat is luxe! :thumb: :happy: :lachen:

Vlieg jij maar gezellig met die blauw koekedoos, ik weel wel beter  :jajaja:

:atyourservice:

Herbie

Prachtige foto's. Ja ben ook net terug. Ook met klm gevlogen was jaren geleden dat ik er nog mee had gevlogen, is inderdaad een grote klucht, uit de vlieger en dan er weer in omdat de crew verandert. Volgende keer weer Etihad of moest klm weer zo een stunt doen van 488 euro, zou ik er nog eens over denken. Mooie foto's  :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

huisman45

daar is je antwoord , was voor kuripot reizigers :lachen: :applaus: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Phille

Citaat van: Herbie op maandag 23 april 2012, 10:00:00
Prachtige foto's. Ja ben ook net terug. Ook met klm gevlogen was jaren geleden dat ik er nog mee had gevlogen, is inderdaad een grote klucht, uit de vlieger en dan er weer in omdat de crew verandert. Volgende keer weer Etihad of moest klm weer zo een stunt doen van 488 euro, zou ik er nog eens over denken. Mooie foto's  :thumb:

De belangrijkste reden voor deze klucht is omdat de Manila Airport zijn taksregels heeft veranderd en aanrekent in functie van de afgelegde afstand; vandaar tussenlanding in Taipei, ipv rechtstreeks op Amsterdam. Naar wat ik hoorde zou de crew dan ook maar één nacht moeten overnachten ipv meerdere, weer een extra besparing. Kan allemaal misschien wel waar zijn; volgende keer terug uit Brussel.

Ons ticket was met treinreis vanuit Brussel en dat was ook al een klucht, dit kan ik KLM niet verwijten uiteraard  :neeneenee:, maar het komt er wel bij uiteraard. Tijdens de heenreis (Brussel -> Schiphol) had de trein een defect in Roosendael en moesten we spurten om een andere trein te halen, die dan weer niet rechtstreeks naar Schiphol ging, wat een overstap in Leiden tot gevolg had. Toen we aan de terugreis begonnen (Schiphol -> Brussel) werd ons medegedeeld dat er problemen waren en we via Rotterdam naar Brussel moesten, daar had ik geen zin in en boek dus een Thalys ... die op zijn beurt dan weer defect gaat in Antwerpen en mochten we alweer spurten, met twee valiezen van om en bij 45 KG in de hand geen pretje. Uiteraard is dit gewoon brute pech onderweg; maar toch wel een belangrijke reden om niet meer via Schiphol te vliegen.

Zoals ik al eerder zei, volgende keer via Brussel en daarmee uit.