Wat mis je nou het allermeeste als je terug bent na je reis op de Filippijnen.

Gestart door Rich, zaterdag 10 december 2011, 14:36:54

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Citaat van: Amice op maandag 30 januari 2012, 13:29:22
Moet wel zeggen hoe ouder je wordt hoe moeilijker het wordt om te stoppen....er is leven na de dood..naaa de dood"

Tja, ik houd mijn vader maar in gedachten:

Leven lang gerookt. 35 jaar in 3 ploegendienst gewerkt om met 54 jaar met de VUT te kunnen. Hij heeft er 1 jaar van kunnen genieten. Dat jaar was hij gestopt met roken. Longkanker en na 3 maanden  :ripba8:

Maar moet ook zeggen dat het roken hier ook niet meer leuk is. Erg duur, niet meer in caffee's of stations of plaatsen waar je lang moet wachten.
Niet meer in de buurt van vrouw of kinderen.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

vvjoris

Citaat van: josv op maandag 30 januari 2012, 13:37:33
Ik zit nu al manieren te verzinnen om genoeg sloffen mee te smokkelen naar NL in augustus  :negatief: Wat roken betreft : Its more fun in the Philippines  :kusxe8:
Tja, hier in  :belgiesmiley: 5 euro voor een pakje van 20 gauloises (brunes, de echte dus, niet die lichte rommel)
Singapore: "echte" marlboro 15 euro voor 10 pakjes
Cebu: "min of meer "echte'" marlboro 10 euro voor 10 pakjes in Ayala Mall
Cebu "Stork mint", lokale sigaretten,, maar perfect rookbaar (geen hoestbuien) 8 pesos voor een pakje, dat is dus 15 eurocent é....

:ikkeniebegrijp: wie gaat er met dat verschil lopen?

Ik had 2 sloefen mee, eentje in bagage en eentje in handbagage....controle niks, nochtans 3 grenzen gepasseerd....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

xav

ik had onlangs 5 sloffen mee... +- 300P per slof marlboro soft pack...

die marlboro's van in cebu zijn wel redelijk duur volgens de phils normen hoor vvjoris  :ikkeniebegrijp:

vvjoris

ja, maar 't waren precies wel amerikaanse, ik heb ze gekocht op de luchthaven toen ik vertrok (en intussen al allemaal opgesmoord natuurlijk) in Cebu city zelf kun je 'merk'-sigaretten kopen voor 25 à 40 peso per pakske, maar dat zijn dus 'valse'
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Amice

Citaat van: vvjoris op maandag 30 januari 2012, 17:21:11
Citaat van: josv op maandag 30 januari 2012, 13:37:33
Ik zit nu al manieren te verzinnen om genoeg sloffen mee te smokkelen naar NL in augustus  :negatief: Wat roken betreft : Its more fun in the Philippines  :kusxe8:
Tja, hier in  :belgiesmiley: 5 euro voor een pakje van 20 gauloises (brunes, de echte dus, niet die lichte rommel)
Singapore: "echte" marlboro 15 euro voor 10 pakjes
Cebu: "min of meer "echte'" marlboro 10 euro voor 10 pakjes in Ayala Mall
Cebu "Stork mint", lokale sigaretten,, maar perfect rookbaar (geen hoestbuien) 8 pesos voor een pakje, dat is dus 15 eurocent é....

:ikkeniebegrijp: wie gaat er met dat verschil lopen?

Ik had 2 sloefen mee, eentje in bagage en eentje in handbagage....controle niks, nochtans 3 grenzen gepasseerd....
Josv kan zowieso 2 sloffen meenemen want Nene rookt niet maar kan wel n slof tabaco aangerekend worden he.

Het is idd een enorm prijsverschil.

CitaatTja, ik houd mijn vader maar in gedachten:

Leven lang gerookt. 35 jaar in 3 ploegendienst gewerkt om met 54 jaar met de VUT te kunnen. Hij heeft er 1 jaar van kunnen genieten. Dat jaar was hij gestopt met roken. Longkanker en na 3 maanden  

Die leefde dan ook niet in metro manila he.
Ondanks dat ik niet rook blijft de asfalt laag er nog wel opzitten door de polution hier.
Roken of niet, ook al heb je je hele leven niet gerookt dan kun je nog eerder de pijp uitgaan. Externe factoren noemen ze dat dan, waar jij geen donder over te zeggen hebt hoor.

Sinds de ramp in japan, hoor ik hier steeds meer mensen die ziek zijn met allemaal dezelfde klachten.
Er zijn ook nog 2 plasma wolken op aarde neergedaalt afkomstig van de zon,die het noorderlicht rood en groen kleurde. Wie garandeert ons dat we daar niet ziek van worden of 10 jaar korter door zullen leven? :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

disnoke

de kans op een controle is zo klein dus kun je gerust het risico nemen om wat meer mee te nemen, doe wat losse pakjes in je bagage, je kunt er nog wat in je handbagage doen en dan nog opzichtig in een plastic bag van de taxfree.

Zo breng ik iedere keer wel een slof of 6 mee en nog niet tegen de lamp gelopen

Amice

Cigaretten zal ik wel niet meer missen als ik terug ga, maar wat ik zeker ga missen zijn de massages hier :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

boldy

sinds ik terug ben mis ik uiteraard  mijn vriendin en haar dochter (waar ik na 6 weken te hebben mee geleefd een speciaal plekje in me hart heeft gewonnen).
raar maar waar mis ik ook de drukte die s'morgens vroeg al begint .(hier is het erg rustig nu).
ook mis ik de nieuwe hamburger die ze bij de jollibee hebben .(is een zeer lekkere en grote hamburger) :thumb:
dat als je om 7 am lekker ff hard de muziek aan kan zetten zonder dat iemand daar over klaagde . de trike ritjes ,ik vind die tog altijd we leuk al zijn de trikes in angeles wel van een verdomd klein formaat  :negatief:. en ik mis het ik hoef niks te doen maar mag wat doen als ik wil (hier moet ik weer gewoon 5 dagen werken per week).
owja de heerlijke mango shake bij ikabud.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bruno13

na 3 maand terug thuis te zijn mis ik
mijn familie,michelle en de kinderen
het weer
de markten
het niets doen ,relaxen
de trips
de philippijnen
wat ik nu wel heb is goeie frit en gebakken petatjes en goei brood met bijleg