Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Is de Filippijnen veilig voor buitenlanders?

Gestart door Rich, zondag 13 juni 2010, 17:19:42

Vorige topic - Volgende topic

Johan En Elvie

Citaat van: callebaut op zaterdag 19 juni 2010, 13:20:26
Hehehe Johan en Elvie ....doe gewoon waar je , je goed bij voelt  , de normaalste zaak als iemand verjaart is spaghetti ( een lechon is voor méér belangerijke zaken ) maarja als er een witneus in de familie is ....?????? En laat ze denken wat ze willen , het zal noooooooit goed genoeg zijn ....op lange termijn ..... Men kan daar zelf zo ver in gaan als men wilt , regent het binnen  ( dak herstellen ) , hebben ze geen vervoermiddel  ( auto kopen ....? )
Je zegt zelf naar alle feesten gaan .... ze zullen je graag zien komen , als jij er aankomt is het al feest voor hun ( witneus heeft toch geld genoeg zoals jezelf aangeeft ) Ik zeg niet dat je niet kan deelnemen aan hun activiteiten , alleen zeg ik ..... hou je profile low ...zoals het al meer dan eens is gezegd
Als ik zou moeten doen wat een ander denkt dat ik kan doen .... kom ik met 10 bankrekeningen nog niet toe .....
Een ander ( niet familielid )  kan nooit Uw Budget beheren .....

Tja het enige wat ik wil is me een beetje veilig voelen in het dorp (51000 inwoners) waar ik daar vertoef en dat kan alleen door je daar volledig te integreren.
De mensen moeten je daar kennen als een goed persoon die doet en leeft zoals zij leven, je op gelijke voet stellen dus.
Dit hoeft helemaal geen geld te kosten hé, als ik naar een feestje ga van de buren met een letchon betaal ik daar ook helemaal niets voor, dan eet ik steeds volledig gratis mee en ze ontvangen mij daar altijd met open armen.
Als mijn schoonbroer of diens kind of schoonmoeder verjaart is er een letchon, maar dan enkel als ik daar zelf ben.
Meestal ben ik daar niet en dan is er ook niets.
Maar als het juist samenvalt en je doet ook nog niets wat moeten ze dan van u denken als jij wel overal gaat en gratis mee aanschuift.
Ik zou me alvast heel erg schuldig voelen.
Dat ik het dak laat herstellen is toch normaal, of moet ik ze in de miserie laten zitten.
Misschien is dit dan te veel zoals de Belgische mentaliteit denken, ike ike ike en de rest kan stikken.
Dan zou je beter gewoon in België blijven denk ik.
En voor de rest hou ik me in alle geval low profile.
Zo was er eens een dispuut met mijn schoonbroer en de buur waar een barangy vergadering voor belegd werd, ik heb me daar helemaal niet mee gemoeid en ze zijn er zelf wel uitgekomen zonder mij.
Het is je naaste familie daar die je hiermee goed kan helpen, ik mocht niet mee van mijn vrouw naar die vergadering en heb me daar helemaal geen vragen bij gesteld zij zal wel weten waarom en heeft het me ook uitgelegd dat het niet zou geapprecieerd worden door de tegenpartij en de barangy leiding.

Dus integreren maar alle regels respecteren zou ik zeggen.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

stip66

Ik ben dit topic al even aan het volgen en de vraagstelling is misschien een beetje verkeerd. Dan zou je evengoed kunnen stellen of Borgerhout of Molenbeek veilig is voor buitenlanders ( daarmee bedoel ik Belgen ).

Ieder land heeft zijn minder veilige plaatsen, het woord minder veilig staat in verhouding tot de concentratie van kansarmen en de bevolkingsdichtheid.

Het spreekt vanzelf, dat indien je, een bepaalde bevolkingsgroep in een soort van getto gaat stoppen, de criminatleit gaat stijgen.

Indien je hier, in Antwerpen, 's nachts over het Coningspleintje loopt, is de kans groot dat men je in elkaar slaat voor de portefeuille en GSM.
De Politie blijft daar dan eveneens weg, omdat ze min of meer machteloos staan daar het woord " rascisme " dadelijk wordt aangehaald.

Nu om terug te komen of de Filippijnen veilig zijn, kan ik ook beamen dat ik nooit of te nimmer bedreigd gevoeld heb, ook niet als ik moederziel alleen door Manilla kuierde, terwijl Virgie aan het slapen was. Ik heb wel de kleine steegjes met de krotten vermeden.

De Filippijnen zijn wel medisch onveilig voor personen met stress en een hartaandoening als je gestelt bent op stiptheid en logica  :lachen:

Phille

Omdat ik het onterecht vind dat men de Filipijnen als onveilig bestempelt, of onveiliger als andere landen/regio's hier een artikel dat ik gevonden heb over de veiligheid in onze hoofdstad 'Brussel' ...


Politie miserabel toegerust



Met de veiligheid voor de inwoners uit de hele wereld is het in Brussel niet goed gesteld. Ieder jaar opnieuw staat de stad bovenaan de lijst van inbraakstatistieken van Eurostat. Maar ook bij misdrijven met dodelijke afloop staat de EU-metropool in vergelijking met andere West-Europese steden ver bovenaan.



De stad zit vol spanningen. Meer dan 40 % van de inwoners is immigrant van de eerste, tweede of derde generatie. In enkele stadswijken is 1 op de 2 buitenlandse jongeren werkloos. Tegelijkertijd zorgt de economische crisis er voor dat Waalse en Vlaamse gemeenteraadsleden verbitterd om de mooie baantjes vechten —  overal is geldgebrek. De politie is miserabel toegerust en wordt slecht betaald.



Brussel, de hoofdstad van de boeven. Maar nog erger, zo wordt het door velen gevoeld, is de ontkenning van de misdaad. Deze wordt geduld, maar niet bestreden. De misdaad hoort bij Brussel — zoals frites, bonbons en bier.



Er is al jaren kritiek. De politie vindt de klachten overdreven. De EU-medewerkers zouden neigen naar kwaadsprekerij, zei de verantwoordelijke ambtenaar voor de Task-Force ter verbetering van de relaties tussen België en de EU al in het jaar 2007. En hij voegde er aan toe: "Die komen uit het landelijke Denemarken en als ze met een misdaad in aanraking komen, vertellen ze dat aan iedereen." Een andere politieagent zegt: "In Parijs staan op iedere straathoek drie politieagenten, maar het is niet bewezen of het ook iets oplevert."



Gerda B. (fictieve naam), medewerkster van een groot Duits energiebedrijf, vindt dat cynisch. Drie mannen zouden haar in een drukke straat in het centrum van Brussel zo zwaar hebben mishandeld, dat ze wekenlang in het ziekenhuis lag, de linker helft van haar gezicht was doof.



Kort na de overval ging ze naar de politie, ze wilde ze nog meer details over de overval geven. "De ambtenaar kon zich het voorval niet meer herinneren, hoewel hij in de nacht van de misdaad dit zelf had opgenomen", vertelt de 29-jarige. Ze lijdt nu nog aan de gevolgen van de overval.



De stad is vol van zulke verhalen. De afgelopen maanden waren vooral erg. In de zomer werd een uitgezonden medewerker van de Duitse Bondsdag op straat met meerdere messteken in de buik neergestoken, hij vocht dagenlang voor zijn leven. De daders konden — zoals altijd — vluchten.



Een dag na de overval op Europarlementariër Niebler was een medewerkster van de vertegenwoordiging van de deelstaat Bremen bij de EU de klos. Dieven duwden de medewerkster bij de ingang van de vertegenwoordiging tegen een fiets aan, grepen haar handtas en gingen er met honderden euro's vandoor. Bremen waarschuwt nu in een intern schrijven "voor een nieuwe kwaliteit van straatcriminaliteit in Brussel".



Er bestaan honderden van zulke vlugschriften. In het Intranet van het Europese Parlement en de Europese Commissie, in de ambassades en landsvertegenwoordigingen waarschuwen de ambtenaren elkaar. Het zijn documenten van hulpeloosheid. Ze veranderen niets, integendeel: de misdaad sluipt steeds meer het leven van de mensen binnen. EU-stagiaire Christine schrijft aan haar collega's: "Ben gisteren op weg naar huis overvallen en beroofd. De politie vertelde me dat er op dit moment zoveel overvallen plaatsvinden in de Europese wijk als nooit tevoren."



"De serie overvallen wil maar niet ophouden. Waarschuwt u alstublieft uw collega's en bezoekers. En neemt u een taxi", schrijft een ambtenaar van de vertegenwoordiging van de deelstaat Nordrhein-Westfalen, die enkele dagen geleden zelf het slachtoffer van een overval is geworden.



Politie in lethargie



"Over het algemeen is de veiligheidssituatie in Brussel slecht", waarschuwde de Oostenrijkse ambassadeur eind september in een schrijven aan zijn kantoren. Op tweeënhalf klein geschreven kantjes somt hij de jongste voorvallen in de Europese wijk op. De conclusie van de ambassadeur: "Slechts weinig ambassades en vertegenwoordigingen zijn tot nu toe helemaal verschoond gebleven van inbraken."



Men zou denken dat het vat zou overlopen, dat de tijd rijp zou zin voor een tegenoffensief. Men zou denken, dat de gemeenteraadsleden de kapitaalkrachtige EU-ambtenaren niet zouden willen verjagen. Maar er gebeurt niets.  Waarom deze lethargie? De verantwoordelijke politiewoordvoerder Christian de Jong doet hierover, ondanks meerdere dringende verzoeken van Welt Online geen uitspraken.



Dagmar Roth-Behrendt (56), de vice-president van het Europese Parlement, is hier woedend over. Ze is een resolute, krachtdadige vrouw. Maar ze durft na negen uur 's avonds door het Leopoldpark vlak naast het parlement te lopen. "Dat is te gevaarlijk."



De sociaaldemocrate ergert zich er aan, dat Brusselse politieagenten nauwkeurig het stopverbod voor de ingang van het parlement in de gaten houden en zij in de kelder moet instappen. "Als het gaat om de veiligheid van de mensen in de wijk, lijken volgens mij de politieagenten duidelijk minder geïnteresseerd te zijn." Er zou gewoon te weinig controle en politieaanwezigheid zijn. "Ik ben ook bang, dat overvallen niet zo serieus vervolg worden als nodig zou zijn." Wat te doen? "Wij hebben immers geen echt drukmiddel. De stad Brussel weet heel goed dat we hier niet weg kunnen."



Dat denkt Niebler ook. Ze heeft haar verhaal al vaak verteld, maar ze doet het steeds opnieuw, ook als de pijn iedere keer terugkomt en de machteloosheid aan haar knaagt. Niebler wil mensen wakker schudden. Ze heeft twee kleine kinderen. Ze heeft een hele stapel ingewikkelde thema's op haar bureau liggen. Ze heeft eigenlijk helemaal geen tijd. Maar de strijd tegen de misdaad in Brussel wil ze per se voeren.

opinie

Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 18 juni 2010, 20:25:59

  • Het voordeel van een klein dorpje is dat ze de familie van je vrouw en gans haar handel en wandel goed kennen.
  • Als je daar dan bent mag je u niet afzonderen en naar alle feestjes gaan en steeds vriendelijk lachten haha.
  • Wordt er gezongen zing ook zelfs al kan je niet goed zingen, daar geven ze niet om, ze kunnen trouwens meestal zelfs niet goed zingen haha.
    Maar als je het probeert krijg je veel apreciatie terug.
  • Met dansen hetzelfde verhaal, als ik daar spontaan begin te dansen op hun gezang krijg je de aandacht en de dag nadien weet heel de buurt het hoor wees maar gerust.
  • Het voordeel zal zijn dat als er toch mensen rondlopen met slechte bedoelingen je steeds van de buren steun in je rug zal krijgen die je gaan verdedigen.
  • Een beetje grappig uit de hoek komen is de beste verdediging om de slechte geesten weg te houden (ik zocht naar mijn woorden, sorrie voor alle goede geesten)
  • Als je af en toe eens bij gelegenheid de buurt laat meegenieten van het zoveelste letchon pig dan zullen ze u heel graag in hun omgeving hebben.
    Maak vooral veel vrienden door je helemaal in vakantiesfeer op te stellen, steeds steeds opnieuw en maak je dus zelf populair.


  • Ook de minder goedbedoelde individu's!
  • Feestjes: drinken en dronkenmansruzies
  • Héél goed idee! Zing volgende keer eens: "My way" van Sinatra  :floet:
  • Dansen? Dat doet men toch enkel als bakla, bayot of agee? Hetero mannen en vrouwen alleen in de KTV.
  • Geloof je dat zelf? Die steun in de rug zal eerder het punt van het lemmet zijn.
  • Als de grap slecht aankomt zeker op de drankfeestjes zal de tampo-cultuur eisen dat de eer met bloed gewroken dient te worden.
  • Natuurlijk ben je populair als je iedereen tracteert. ALs je echter die vakantiestemming behoudt terwijl je er woont, breng dan genoeg geld mee!



Citaat van: Johan En Elvie op maandag 21 juni 2010, 09:05:24
Dit hoeft helemaal geen geld te kosten hé, als ik naar een feestje ga van de buren met een letchon betaal ik daar ook helemaal niets voor, dan eet ik steeds volledig gratis mee en ze ontvangen mij daar altijd met open armen.
Als mijn schoonbroer of diens kind of schoonmoeder verjaart is er een letchon, maar dan enkel als ik daar zelf ben.
Meestal ben ik daar niet en dan is er ook niets.
Maar als het juist samenvalt en je doet ook nog niets wat moeten ze dan van u denken als jij wel overal gaat en gratis mee aanschuift.

Het is je naaste familie daar die je hiermee goed kan helpen, ik mocht niet mee van mijn vrouw naar die vergadering en heb me daar helemaal geen vragen bij gesteld zij zal wel weten waarom en heeft het me ook uitgelegd dat het niet zou geapprecieerd worden door de tegenpartij en de barangy leiding.
Dus integreren maar alle regels respecteren zou ik zeggen.

:ikkeniebegrijp: Je betaalt niets en eet mee maar even later betaal je wel omdat je aanschuift.  :ikkeniebegrijp:
Lechon is er alleen als je er bent en die betaal je want anders zeggen ze dat je profiteert maar je eet toch anders niet mee als je er niet bent en dat wordt je wel aangerekend als aanschuiven zonder betalen.
De herstelling van dat dak is blijkbaar snel vergeten!

Integreren? Mochten de partners van de andere broers en zussen wel mee naar de vergadering?
Of was het enkel dat men die allochtoon er niet bij wou?


:offtopic:
Wat betreft Brussel: Ja, een mesthoop. Geef het aan de Walen op voorwaarde dat geen geld meer vragen. Muur er omheen en tunnel naar Waals-Brabant. Wedden dat de omwonenden waar die tunnel bovenkomt in Waals-Brabant al snel met de kruiwagen het gat gaan dichten?

De fout zit in de aanpak. Wij kregen jaren geleden ook te maken met een jongen van + 12 jaar die pikte van de kraam. Wanneer we hem tot de orde riepen, vroeg zijn vader wat er was gebeurt. De snotneus vertelde zijn verhaal aan de vader maar mijn vrouw kan Arabisch en dat was toen zijn probleem. De vader werd heel boos om de leugen en de oneer dat zijn zoon hem aandeed en mepte hem hard rond de oren. De man maaktre daarop zijn excuses voor het gedrag van zijn zoon. In Brussel zouden ze beter niet al die aspirant-agenten op pad sturen maar ervaren agenten en tolken zodat de ouders de waarheid horen en niet het verhaal wat zoonlief hun op de mouw speldt.


:ontopic:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata



In Manila voel je je als buitenlander mss niet veilig,

in Brussel voel je je als binnenlander niet veilig, dat is een heel verschil.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

klootzakken (voorheen Jens)

#35
als je je zelf niet veilig voeld in de filippijnen moet je er niet naar toe gaan , zo makelijk is dat.

maar de vraag was , is de filippijnen veilig voor buitenlanders, het andwoord hier op moet zijn NEE !!!!!! nu kan iedereen wel zeggen, ja maar als je dit of dat doet, maar het is gewoon niet voor 100% veilig , en dat was de vraag, punt uit.

ik heb mij daar zelf nog nooit onveilig gevoeld maar dat is een ander verhaal , ik ben 150 kg met een paar handen als een bootwerker . kan mij goed voorstellen dat zo.n filippijntje van 50 kg zich wel eerst bedenkt voor dat hij met jens in de ring moet.
ben er overigens ook zo klaar mee, wie aan mij of aan mijn vrouw of kinderen komt krijgt direct een klap aan het oor, hoef ik geen 2 sec over te denken. of ik dit ook uitstraal weet ik niet , maar ik heb nooit geen last van die klanten.
verder gedraag ik mij daar het zelfde als in ned ,ik respecteer de regels uit een ander land en bemoei mij niet met de zoris van een ander, want ik heb een hekel aan loodvergiftiging. ander land ander verstand.

wees vertrouwd maar vertrouwd niemand , dit geld zeker ook in de fils. loop niet met een bos geld te zwaaien dit geeft geheid problemen, zit niet te pochen met je gouden sierraden of ander duur spul ,dit kan ook problemen geven .

verdraag van een ander dat hij anders is, en wat u niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet.

filippijnen? een prachtig land.

jens.......
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Citaat van: stip66 op maandag 21 juni 2010, 10:06:51
Ik ben dit topic al even aan het volgen en de vraagstelling is misschien een beetje verkeerd. Dan zou je evengoed kunnen stellen of Borgerhout of Molenbeek veilig is voor buitenlanders ( daarmee bedoel ik Belgen ).



De vraagstelling gaat hier duidelijk over de Filippijnen. Ik had er misschien beter aan kunnen toevoegen " als je daar woont" want dat is wel een groot verschil denk ik omdat meer en meer mensen uit je omgeving je dan beginnen te kennen. Op vakantie in het land is dat niet zo.

Verder lees ik in enkele quote's dat het als vanzelfsprekend is dat je daar de halve family van een nieuw dak voorziet terwijl ze in veel gevallen wel 2 auto's voor de deur hebben waaronder een nieuwe Pajero, en liefst rondlopen in kleding van Lacoste of Ralp Lauren. Maar dat is een ander verhaal  :ontopic:

Wat mij zorgen baart is het feit dat velen daar een wapen op zak of in huis hebben. Verder ben ik het niet eens met Johan dat je je altijd toegevend moet opstellen. Ik ben van mening dat een neutrale opstelling misschien wel het beste is. Vriendelijk zijn, maar ook weer niet overdreven, en je vooral niet bemoeien met hun conflicten, religie, en politiek.
Respect tonen.

Wat Belgie betreft  :ontopic: want dat is een ander verhaal.
Rich de Nederbelg.

Luc

Sinterklaas spelen is goed als je daar maar enkele weken op vakantie bent. Als je daar echt gaat wonen kun je dat niet volhouden. Het begint leuk met feestjes maar na een tijdje staat elke dag wel iemand aan de deur omdat iemand ziek is en dringend medicijnen nodig heeft etc... begin je daaraan dan is het einde zoek. Geef je niks dan is het feest snel gedaan.

Over feesten gesproken. Het doet mij denken aan Rik die ook naar het barangay feest ging. De hele avond groot feest, zuipen, eten, het kon niet op. De grote douche kwam de volgende dag. De hele barangay was zich de ganse avond gaan bevoorraden en had gezegd "zet maar op de rekening van Rik"  :haha:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

boomerang

Citaat van: Luc op maandag 21 juni 2010, 14:06:43
Sinterklaas spelen is goed als je daar maar enkele weken op vakantie bent. Als je daar echt gaat wonen kun je dat niet volhouden. Het begint leuk met feestjes maar na een tijdje staat elke dag wel iemand aan de deur omdat iemand ziek is en dringend medicijnen nodig heeft etc... begin je daaraan dan is het einde zoek. Geef je niks dan is het feest snel gedaan.


Om die reden zijn wij na drie maanden op een ander eiland, een dagreis verder, gaan wonen en dat werkt. "Wala kwarta" kan ik al foutloos terug sms'en. Mijn asawa staat gelukkig voor 100% achter mij en wij zijn op het ogenblik vrij van aanvragen.
Hoe meer je toegeeft des te meer gaan ze op je leunen is mijn ervaring. Voordat ik hier arriveerde konden en moesten zij zich ook altijd redden.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Johan En Elvie

Citaat van: Rich op maandag 21 juni 2010, 13:48:20
Citaat van: stip66 op maandag 21 juni 2010, 10:06:51
Ik ben dit topic al even aan het volgen en de vraagstelling is misschien een beetje verkeerd. Dan zou je evengoed kunnen stellen of Borgerhout of Molenbeek veilig is voor buitenlanders ( daarmee bedoel ik Belgen ).



Verder ben ik het niet eens met Johan dat je je altijd toegevend moet opstellen. Ik ben van mening dat een neutrale opstelling misschien wel het beste is. Vriendelijk zijn, maar ook weer niet overdreven, en je vooral niet bemoeien met hun conflicten, religie, en politiek.
Respect tonen.

Wat Belgie betreft  :ontopic: want dat is een ander verhaal.


Ik stel me niet al te toegevend op hoor, ze krijgen echt niet alles wat ze vragen wees gerust, ik heb daar een heel goed middeltje voor.
Wat kost dit hier? aha bij ons is dit 3 of 5 keer duurder of naar gelang soms zelfs 10 keer meer, trekken ze nogal grote ogen dan.
Ja wij verdienen meer zeg ik dan maar de kosten zijn ook torenhoog.
Hoeveel belastingen moet u hier betalen vraag ik dan? belastingen aan de staat hoor ik dan, moet jij dat daar betalen?
Het huurgeld voor een huis zo veeeeeeeelll hoe doen jullie dat daar?
Ja je kan hun ogen openen als je zo begint.

Een voorbeeltje over het nieuw dak, er waren 3 opties, de goedkoopste wat er nu opligt, de middenweg of het duurste.
Zij zouden natuurlijk voor het duurste gaan want dat was het duurzaamst.
Ik koos voor de middenweg, waarom? omdat dit goed genoeg moet zijn voor de tijd die het nog moet doen.
Ze leven daar namelijk in een barangy die eigendom is van de Gemeente, als die zeggen wij gooien dit plat kunnen ze allemaal gaan lopen. Niet dat dit onmiddellijk zal gebeuren maar je weet maar nooit en dan?
Weet je dat de verkiezingen daar gewonnen zijn door heel rijke die voor elke stem 1200 tot 1500 pesos gaven terwijl de anderen niet meer konden bieden dan 300 pesos de man.
Tja dat gebeurt daar nog.
Stel u voor dat die een nieuwbouw project hebben op die plaats dan zouden veel families daar in de problemen komen.
Daarom ook is een dak die niet te duur kost voor mij meer dan voldoende.
Later op lange termijn zullen we daar toch een nieuw huisje (niet te groot) gaan bouwen op een andere plaats.
Maar dit kan wel nog vele jaren duren of misschien vroeger als de nood het hoogst is (zie platgooien banrangy)
Toen ik dit mijn familie op die wijze uitlegde gaven ze me gelijk dat ik geen duur dak wou en zeker geen onnodige kosten om er nog een verdiep op te plaatsen, ben mijn geld zeker nog niet moe en zie steeds dat het niet de spuigaten uitloopt.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.