Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Schelpen op de Filippijnen

Gestart door Koos, donderdag 6 augustus 2009, 21:06:37

Vorige topic - Volgende topic

Digos


Nou zo zeker zou ik er niet van zijn dat je van het douane probleem af zijt.

Men schoonzus die met haar man in Japan woont stuurt regelmatig een postpakket op naar ons  :belgiesmiley: meestal met gedroogde voedingswaren en allerhande spul en speciaal de japenese curry.

Negen op de tien keer is het pakket open gemaakt hier door de douane waardoor we dan ook meer moeten betalen dan de inhoud waard is.


Ik zou toch maar eens de wetgeving goe nakijken wat betreft import/export van  :smiley-philippines: :nederlandsevlag: :belgiesmiley: zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

De Hollandse douane zijn ook niet mals.......


O0


LIVE ONCE - LIVE IT

Koos

Citaat van: Guadalupe op vrijdag  7 augustus 2009, 10:22:57
Mactan vlakbij Shangri La staan nog vele stalletjes met schelp verkopers.
Ook hele zeldame als je doorvraagt.
Dan Bantayan en Malaspagua natuurlijk.
Let wel dat vele schelpen niet uitgevoerd mogen worden !!
Dit zou je na moeten vragen.

Hallo Guadalupe,

Bedankt voor de tip van lokaties en de waarschuwing. Ik ben van plan als ik schelpen heb ze ter plaatse te verzenden naar Holland. ben niet uit op beschermde soorten maar wil douane problemen voorkomen.

Groet,

Koos

Luc

Ik heb ooit eens schelpen zitten rapen in Leyte. Ineens begon het te kriebelen in mijn hand. Bleek dat er nog leven in die schelpen zat. Dat was toch even verschieten. Het is toch wat anders dan de schelpen op ons Noordzee strand.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Koos

Citaat van: buizesmurf op vrijdag  7 augustus 2009, 11:05:17
Beste is toch voorzichtig te zijn met uitvoeren deze zaken.Vele soorten zijn beschermd,mogen dan ook niet uitgevoerd worden mits speciale toestemming.Staan redelijk strenge straffen op wanneer je het toch doed.Dit geld ook voor vele koraalskeletten.Mischien zijn er wel forumleden die hier beter op de hoogte van zijn.Reacties altijd welkom

Hallo Buizesmurf,

Bedankt voor de tip. Ik ben niet van plan beschermde soorten mee te nemen. Koraal heb ik zo wie zo geen interesse naar.

Vriendelijke groet,

Koos

Guadalupe

De Nederlandse douane maakt geregeld post open uit de Filipijnen o.a. om te controleren op
cd`s en zeldzame schelpen.

Eens werd ik gebeld door een douane dame die vroeg of ik die 20 cd`s wel wilde hebben die
aan ons toegestuurd waren want dat was illegaal.
Zegt ze erbij : als u de volgende keer nou 5 cd`s op laat sturen dan gaan ze er wel door.....

                                                    :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Die ambtenaren toch  :thumb:
Wie lacht niet wie de mens beziet.

klootzakken (voorheen Jens)

ja ik heb het zelfde gahad met sigaretten . dagt ook slim te zijn, ha ha ha 3 omkartons op de tippel.
heb wel netjes een brief thuis gehad van die klanten , met de mededeling dat het werd door verweezen naar justitie, maar ik heb er nooit iets van weer gehoord.

geld heb ik overigens ook niet terug gezien, he he he .

jens.........
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Mawibata



Schelpen uit de Filippijnen te koop op Marktplaats.nl




De advertentie vindt U op Marktplaats





Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

roadrunner

hoi iedereen,

Weet iemand een adres in de fillipijnen war men Capiz schelpen en nevenproducten kan kopen. (vooral interese in de windhangers en schalen en vazen)
Wel groothandel of mogelijk grote hoeveelheid aankopen.

Groetjes en al bedankt

Rich

Ik heb die dingen jarenlang ingevoerd in Belgie en Nederland, en Frankrijk.

Adressen kan je vinden op de site van CITEM.  Dat is een trade fair van handicrafts.

De trade Fair is er twee keer per jaar in Manila, in april en oktober, in de PICC hallen langs Roxas Boulevard. 
Een goed adres van een groothandel is ook, Cipriano Enterprises in Quezon City. mocht je daar iets kopen, doe ze de groeten van me.

Wil je meer info?  Laat het me weten en ik zoek het voor je op.

Bye , Rich
Rich de Nederbelg.

Rich

Was ik nog vergeten Koos.

Ik kan je ook indien je wenst advies geven over het kopen voor grotere hoeveelheden.

Bijvoorbeeld met een container of minder dan een volle container.
Rich de Nederbelg.