Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

De komst van Mevr Gago.

Gestart door Gago, woensdag 23 februari 2011, 11:05:02

Vorige topic - Volgende topic

Gago

Vandaag wat op stap geweest met de madam. Toen we ons klaarmaakten zegt madam:
"ohh i will put nice Tshirt on cause the sun is shining."  :ikkeniebegrijp:
-"you think so? Come outside and feel how warm it is." zei ik.
De asawa kwam buiten en verstond zich er niet aan. "Why is it zo cold? But the sun is shining?"  :weetikniet:
Ze dacht dat het zo koud was omdat de zon achter de wolken zat.

Toen we wat in het park gingen wandelen waren er een paar gasten aan het vissen in de vijver. We zaten ze wat te bekijken vanop een bankje. Toen de asawa zei: "They will be so hungry this evening, cause they did not catch any fish yet." Haha, ik heb haar dan mogen uitleggen dat ze visten voor de sport. En dat eens ze een vis hadden gevangen ze die terug moesten werpen. De Asawa verstond er niks van. Haha heb ik hier al wat afgelachen zeg.

Deze morgen naar het stadhuis geweest, en gewoon de vrouw haar  :smiley-philippines: rijbewijs ingewisseld voor een  :belgiesmiley: . No questions asked.
Ik had haar ook een international driverslicense laten aanvragen in  :smiley-philippines: . En daar mag ze ook tijdelijk mee rijden, maar een gewoon non professional  :smiley-philippines: rijbewijs is dus ook geldig hier in  :belgiesmiley: . Wat wel handig is om weten. Die van mij heeft dus nog nooit achter het stuur van een auto gezeten, en kan absoluut niet rijden. Nu heeft ze zonder problemen haar  :belgiesmiley: rijbewijs, en moet ze geen moeilijk examen meer afleggen, maar ik zal haar zeker nog rijlessen laten volgen.

:daag: greetz
Gago

rambonsusay

Citaat van: Gago op maandag  7 maart 2011, 23:50:17



Deze morgen naar het stadhuis geweest, en gewoon de vrouw haar  :smiley-philippines: rijbewijs ingewisseld voor een  :belgiesmiley: . No questions asked.
Ik had haar ook een international driverslicense laten aanvragen in  :smiley-philippines: . En daar mag ze ook tijdelijk mee rijden, maar een gewoon non professional  :smiley-philippines: rijbewijs is dus ook geldig hier in  :belgiesmiley: . Wat wel handig is om weten. Die van mij heeft dus nog nooit achter het stuur van een auto gezeten, en kan absoluut niet rijden. Nu heeft ze zonder problemen haar  :belgiesmiley: rijbewijs, en moet ze geen moeilijk examen meer afleggen, maar ik zal haar zeker nog rijlessen laten volgen.

:daag: greetz
Gago

Is het echt ?  :idea: zal ik anna nog vlug haar  :smiley-philippines: driverlicense laten halen  :biggrinn:

Mawibata

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Gago

Citaat van: rambonsusay op dinsdag  8 maart 2011, 00:12:07
Is het echt ?  :idea: zal ik anna nog vlug haar  :smiley-philippines: driverlicense laten halen  :biggrinn:

Moet je zeker doen. Is een hoop moeite gespaard eens je vrouwke hier in België is.  :thumb:
Maar die van mij zal niet toekomen met 10 lessen vrees is, vooraleer ze het onder de knie zal hebben.

Gisteren vroeg ze, "what is this for?" en ze wees naar de versnellingspook.  :lachen: .

greetz
Gago

Robert

Citaat van: Gago op dinsdag  8 maart 2011, 10:27:30
Citaat van: rambonsusay op dinsdag  8 maart 2011, 00:12:07
Is het echt ?  :idea: zal ik anna nog vlug haar  :smiley-philippines: driverlicense laten halen  :biggrinn:

Moet je zeker doen. Is een hoop moeite gespaard eens je vrouwke hier in België is.  :thumb:
Maar die van mij zal niet toekomen met 10 lessen vrees is, vooraleer ze het onder de knie zal hebben.

Gisteren vroeg ze, "what is this for?" en ze wees naar de versnellingspook.  :lachen: .

greetz
Gago

leer haar eerst maar fietsen, kan ze een beetje wennen aan het verkeer.

Gago

Citaat van: Robert op dinsdag  8 maart 2011, 16:59:49
Citaat van: Gago op dinsdag  8 maart 2011, 10:27:30
Citaat van: rambonsusay op dinsdag  8 maart 2011, 00:12:07
Is het echt ?  :idea: zal ik anna nog vlug haar  :smiley-philippines: driverlicense laten halen  :biggrinn:

Moet je zeker doen. Is een hoop moeite gespaard eens je vrouwke hier in België is.  :thumb:
Maar die van mij zal niet toekomen met 10 lessen vrees is, vooraleer ze het onder de knie zal hebben.

Gisteren vroeg ze, "what is this for?" en ze wees naar de versnellingspook.  :lachen: .

greetz
Gago

leer haar eerst maar fietsen, kan ze een beetje wennen aan het verkeer.

Ja goeie tip Robert, want fietsen kan ze ook al niet.  :weetikniet:

opinie

Citaat van: Gago op dinsdag  8 maart 2011, 17:42:10
Ja goeie tip Robert, want fietsen kan ze ook al niet.  :weetikniet:

Ik kreeg het beeld uit de serie "Nonkel Jef" voor ogen.  :lachen:

Mag ik je een goed advies geven? Laat je bij de aankoop van een fiets niet misleiden! Een vriendin die een stuk kleiner is dan mijn vrouw rijdt op een fiets die meer gepast is voor mijn lengte (189). Ze lijkt op een kind te paard.
Ik heb het volgende advies uit "Kijk uit" (verkeersveiligheid) onthouden.
Een fietser moet met beide voeten de grond kunnen bereiken terwijl hij/zij op het zadel zit.
De redenen zijn dat men anders dient over te hellen naar één kant bij het stoppen (struikelen, uitglijden, ...), een veiligere noodstop en comfortabeler op- en afstijgen (zonder ladder).

Autorijden.  :biggrinn:
Een tante (bouwjaar 1930) haalde haar rijbewijs begin jaren '70 (toen nog enkel theoretisch examen) en een oom zou haar de kneepjes leren van het autorijden. Hij gaf haar de opleiding in de weide achter zijn boerderij. Gelukkig miste ze al de bomen maar één van de koeien had minder geluk.
:lachen: Arm beest!
Ik zou zeggen, ga de boer op nu de koeien nog op stal staan. Zorg dat je handrem is orde is, heel nuttig.  :biggrinn:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Gago

Citaat van: opinie op dinsdag  8 maart 2011, 20:34:15
Citaat van: Gago op dinsdag  8 maart 2011, 17:42:10
Ja goeie tip Robert, want fietsen kan ze ook al niet.  :weetikniet:

Ik kreeg het beeld uit de serie "Nonkel Jef" voor ogen.  :lachen:

Mag ik je een goed advies geven? Laat je bij de aankoop van een fiets niet misleiden! Een vriendin die een stuk kleiner is dan mijn vrouw rijdt op een fiets die meer gepast is voor mijn lengte (189). Ze lijkt op een kind te paard.

Daar zeg je zowat Opinie. Het is zo goed als onmogelijk om kleren te vinden voor mijn Asawa. Zelf ExtraSmall is veel te groot, dan maar in de kindermaten gaan zoeken. Maatje 152 (12j) past haar. Maar dat blijven natuurlijk kinderkleren, en daar zit niet veel model in. Ze is er echt niet over te spreken. Ze heeft het hier ijzig koud, maar na 2 weekends shoppen hebben we nog steeds geen dikke jas voor haar. Ten 1e vinden we haar maat niet, en ten 2e is het overal lente/zomercollectie nu.  :negatief:

MadRed

#68
Citaat van: Gago op dinsdag  8 maart 2011, 17:42:10

Zelf ExtraSmall is veel te groot, dan maar in de kindermaten gaan zoeken. Maatje 152 (12j) past haar.


M'n vriendin vind het juist leuk om bij de kinderkleding te zoeken. Ze heeft ook maat 152 en vooral bij H&M heeft ze al heel wat weg kunnen halen. Is nog goedkoper dan volwassen kleding ook ;)

Misschien niet jullie stijl maar op rommelmarkten kan je nog prima winterjassen vinden. Vooral die maten want de kinderen groeien er snel uit en dan ligt het daar weer in de verkoop. Vaak troep maar er is ook genoeg mooi spul te vinden.






Gago

hier foto uit Decatlon. Waar ze een jasje aantrok voor 10 jarigen.
Ik vond het cute, maar zij vond dat ze eruit zag als een hunchback.  :weetikniet: