toeristenvisum aanvragen voor Nederland

Gestart door PHwaarde, zondag 9 juni 2013, 08:46:57

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Mijn Filippijnse vrouw wil mij graag voor een maand bezoeken in Nederland. Moet zijzelf de visumaanvraag doen? Zo ja, persoonlijk bij de Nederlandse ambassade in Manila, of kan dit ook bij het consulaat in Cebu (persoonlijk)? Zo nee, kan ik de visumaanvraag zelf voor haar regelen in Nederland? Welke documenten dien ik haar precies allemaal aan te leveren? (en dienen die dan gelegaliseerd te worden/niet ouder dan 3 maanden?)



MaxxHoorn

Ik heb min of meer dezelfde vraag als PHwaarde, behalve dat ik niet getrouwd ben en mijn vriendin (waarschijnlijk) iets korter over wil komen.

Wat zijn de ervaringen hier? Kunnen wij zelf vanaf hier iets voor haar regelen of moet ze naar Manila (6 uur reizen vanaf Baguio). En als ze dit zelf moet doen, moet ze dan één keer langs de ambassade of meerdere keren?

Amice

Ze zal minimaal 1x naar de ambassade moeten om haar paspoort in te leveren zodat(indien goedgekeurd) het visum geplaatst kan worden.
Het paspoort met visum erin kan wel naar haar huisadres gestuurd worden tegen een meerprijs.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

MaxxHoorn

Dank je wel voor je antwoord, Amice. Scheelt als ze maar een keer op en neer hoeft te reizen (buiten de dagen dat ze naar Nederland reist). Maar eens navragen wat dat extra bedrag is.

her

Vliegtuig kost ongeveer 50 euro een retourtje op die korte afstand met pal

Guadalupe

Citaat van: PHwaarde op zondag  9 juni 2013, 08:46:57
Mijn Filippijnse vrouw wil mij graag voor een maand bezoeken in Nederland. Moet zijzelf de visumaanvraag doen? Zo ja, persoonlijk bij de Nederlandse ambassade in Manila, of kan dit ook bij het consulaat in Cebu (persoonlijk)? Zo nee, kan ik de visumaanvraag zelf voor haar regelen in Nederland? Welke documenten dien ik haar precies allemaal aan te leveren? (en dienen die dan gelegaliseerd te worden/niet ouder dan 3 maanden?)




Een garant verklaring ophalen bij je gemeente en laten legaliseren aldaar.3 Loonstrookjes,reisverzekering voor haar,retout ticket en afhandelen bij het consulaat in Cebu,Aboitiz Building.
Er staat al veel geschreven op het forum hier over visa.

Suk6
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronald-D

Citaat van: Kano op dinsdag 18 juni 2013, 11:12:49
Let op, het consulaat in Cebu heeft een nieuw adres

http://filipijnen.nlambassade.org/organization/nederlandse-vertegenwoordigingen-in-de-filipijnen

Klopt!

Mijn vriendin was vorige maand ook naar het oude adres afgereisd.....om erachter te komen dat ze nu in Cebu City zitten....stond tóen nog niet op de site.

josv

Citaat van: Ronald-D op dinsdag 18 juni 2013, 12:32:18

Mijn vriendin was vorige maand ook naar het oude adres afgereisd.....om erachter te komen dat ze nu in Cebu City zitten....stond tóen nog niet op de site.

Is dat trouwens nog allemaal goed gegaan ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronald-D

Citaat van: josv op dinsdag 18 juni 2013, 13:18:39
Citaat van: Ronald-D op dinsdag 18 juni 2013, 12:32:18

Mijn vriendin was vorige maand ook naar het oude adres afgereisd.....om erachter te komen dat ze nu in Cebu City zitten....stond tóen nog niet op de site.

Is dat trouwens nog allemaal goed gegaan ?

Haar bezoek is goed gegaan, ook van het consulaat heeft ze een uitdraai meegekregen wat we allemaal nodig hebben.
In september ga ik er naartoe, en neem alles in tweevoud mee en kunnen we samen naar het consulaat om het visum voor haar aan te vragen. Dus of het écht goed zal gaan, zal ik uiteraard vertellen als we daar geweest zijn!

Tot op heden kan ik zélf niets vinden wat in ons nadeel zou kunnen werken....het enige is het leeftijdsverschil van 10,5 jaar :(
Ik hoop écht dat ze daar niet te moeilijk over gaan doen...

Budgie

Citaat van: Ronald-D op dinsdag 18 juni 2013, 14:11:10
Tot op heden kan ik zélf niets vinden wat in ons nadeel zou kunnen werken....het enige is het leeftijdsverschil van 10,5 jaar :(
Ik hoop écht dat ze daar niet te moeilijk over gaan doen...

Nederland kijkt daar niet zo naar Misschien met visit Visa maar voor je partner kijken ze helemaal daar niet naar Wat dat betreft zijn ze in Belgïe wel moeilijk. Mijn asawa was 20 jaar jonger en op dat moment hadden we nog zelfs geen samenwoningscontract.Maar geen probleem
Getting older beats the alternative -dying young

her

Ronald, 10 jaar leeftijd verschil is geen enkel probleem, ik spreek uit ervaring
Bij mij en mijn vrouw zit 15 jaar verschil

Ronald-D