Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

varkentje slachten

Gestart door ganda, vrijdag 5 maart 2010, 01:48:41

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Deze video bezit ik sinds 1996, je ziet hoe men op Filipijnse wijze een varkentje slacht en er eentje  klaarmaakt voor het roosteren. ( video niet geschikt voor kinderen )

http://www.megaupload.com/?d=XEWWMBG3

17.5mb  wmv  240x320  7min03sec


Preview:

click

veel kijkgenot

nils

Ik koop toch liever een hamlapje in de supermarkt of iemand anders mag het doen.
Wat zijn we toch verwent hier in het westen.  :applaus:

Queen Nefertiti

if you kill an animal for food once in your life, zal je voor altijd respect hebben voor alle dierlijk eten.

Budgie

Citaat van: Queen Nefertiti op maandag 25 april 2011, 20:49:46
if you kill an animal for food once in your life, zal je voor altijd respect hebben voor alle dierlijk eten.

Sorry lady The thing you learn is easy to kill one with respect so its ended soon with less pain.
Maar respect voor dierlijk eten nee want dan word je vegetarier en ik blijf een stukje vlees nog steeds lekker vinden Ondanks dat ik er ook veel zinloos heb zien sterven bij ruimingen bij mond en klauwzeer in Nederland en jaren gewerkt heb bij noodslachtingen.Dat vond ik vaak wel zinvol want je hielp een dier uit zijn lijden 
Getting older beats the alternative -dying young

Digos

Citaat van: Queen Nefertiti op maandag 25 april 2011, 20:49:46
if you kill an animal for food once in your life, zal je voor altijd respect hebben voor alle dierlijk eten.

Begrijp niet goed je beredenering in je uitspraak.....
LIVE ONCE - LIVE IT

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Digos op maandag 25 april 2011, 22:46:57
Citaat van: Queen Nefertiti op maandag 25 april 2011, 20:49:46
if you kill an animal for food once in your life, zal je voor altijd respect hebben voor alle dierlijk eten.

Begrijp niet goed je beredenering in je uitspraak.....
ik ook niet , en daarbij vind  ik alle voer wat voor varkens bestemt is ook niet zo lekker  :lachen:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Amice

Als iedereen geen vlees,vis of ander dierlijk voedsel zou eten,wordt de hongersnood in de wereld enkel maar groter.
Dan zwijg ik nog maar over de gevolgen van de monopolie positie die landbouwers dan zullen hebben,die vervolgens ook niet aan de vraag kunnen voldoen.


@ganda,

Citaatvideo niet geschikt voor kinderen
In de filippijnen,staan de kinderen er anders wel met volle aandacht van dichtbij zo'n slachting te bekijken.
Een geslachte hond tijdens de drinksessie van vader hangt ook vaak genoeg in de boom, open en bloot te zien voor kinderen.
Stuur je video naar GMA en het krijgt wellicht nog n goedkeuringsstempel van parental control. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Waarom laat men in de Filipijnen de geslachte dieren niet afsterven zoals in Nederland en Belgie gebruikelijk is? Misschien vanwege de temperatuur?  :ikkeniebegrijp:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Citaat van: Amice op dinsdag 26 april 2011, 00:44:24
In de filippijnen,staan de kinderen er anders wel met volle aandacht van dichtbij zo'n slachting te bekijken.

Heb er zelf ook eens naast gestaan. De kinderen moesten zelfs meehelpen. Water halen uit de rivier, darmen uitspoelen etc. etc. Jong geleerd is oud gedaan.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

Citaat van: Kano op dinsdag 26 april 2011, 02:33:23
Waarom laat men in de Filipijnen de geslachte dieren niet afsterven zoals in Nederland en Belgie gebruikelijk is? Misschien vanwege de temperatuur?  :ikkeniebegrijp:

Zeker weten doe ik het niet maar zal idd met temperatuur te maken hebben, gecombineerd met het soort handel die ze drijven want het geslachte vlees ligt open en bloot ongekoeld in de markt waar ook nog eens het meeste vlees verkocht wordt.
Het heeft dan alsnog kans om af te sterven  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

josv

vraagje : wat is "afsterven" ?  :weetikniet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Afsterven is het ongeveer twee dagen laten hangen van de slacht waardoor het malser wordt en makkelijker te versnijden.  In de Fiiipijnen zal dat inderdaad wel niet kunnen vanwege de hoge temperaturen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

josv

Neuhhh, dat doen ze hier zeker niet. Tis patay en naar de markt  :benweg: 2 dagen laten hangen zal het vlees best wel malser worden maar dat komt dan denk ik door de maden. Koelhuizen heb ik hier nog nooit gezien. Er is hier in Davao wel een Belg hier die 'n keten van winkels heeft in bijna alle malls : Liza's Meat. Ben benieuwd of hij wel een koelhuis heeft !! Misschien kent iemand hem ?
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

opinie

:lachen: Dat is zoals wild dat "veredeld" is.
Als kind heb ik op de boerderij vaak een slachting van een varken gezien. Schoonmaken, in tweeën splijten en 1-2 dagen later versnijden.
Chicken Aithan krijgt zijn kippen diepgevroren aangeleverd. Ik heb de levering namelijk toevallig eens gezien toen we voor openingstijd op zoek waren naar eten. Op de markt, nee bedankt! Te veel werk om de ongewenste beestjes eruit te schudden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Budgie

@ Opinie Bij wild dat veredeld is laat men het enige dagen tot een week hangen en alleen maar verbloeden Dan pas word het geslacht Dat kan je alleen doen als het voldoende koud is anders is het te ver bedorven
Dit bederf maakt het sterker van smaak en zachter Het is wel zaak om het te doen op een plaats waar normaal geen vliegen zijn dus bijvoorbeeld in de kelder Anders gaat het op een gegeven moment wandelen Als je het slacht moet het vet lichtelijk groen eruit zien bij een haas of konijn.

Bij versterven van een geslacht dier is het ook een vorm van bederf die maakt dat het zachter word maar ook beter snijbaar Bij een varken al na 1 dag en bij een rund als je prima vlees wil maken minstens 3 dagen

Als ik rundvlees koop zie ik graag dat het iets bruin word en zal dat echt rode niet kopen want die is te vroeg uitgesneden. Of behandeld om de kleur te behouden.
Getting older beats the alternative -dying young

balikbayan

Lijkt mij dat het versterven in de PH een iets hoger tempo heeft  de temperatuur zal daar wel voor zorgen. Een dode hond zie je na een paar uur in de zon al 2 x zo dik worden.

Ik ben regelmatig getuige geweest van het slachten van een varken / geit / kalkoen / kip achter ons huis en ik blijf het niet leuk vinden dat doodbloeden ipv wat we hier in NL gewend zijn.

Tenslotte kost een kogel in de PH maar 10 Peso en is een varken dan meteen weg ipv dat hij nog 4-5 minuten loopt te krijsen en rocheklen voordat hij stik in zijn bloed of een hartstilstand krijgt door de te lage bloeddruk.

Leegbloeden kan ook anders

Als ik ooit het geluk mag hebben om te pensioneren daar koop ik wel een pistool al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.