Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tampo

Gestart door Pjottr, zondag 6 juni 2010, 13:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ik heb zolang ik mijn vriendin ken nog geen "Tampo" meegemaakt  :happy:

Mocht het zijn dat het zo is, ok, geen probleem maar als na een keer of 5 gewoon wordt verder gedaan zonder er over te praten dan heb ik een probleem.

Ik wil weten wat er aan de hand is en er over kunnen praten want anders hoopt de frustratie op, en barst de bom vroeg of laat.
Zonder goeie communicatie geen goeie relatie.  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

opinie

Je hebt dan ook nog een tijdje voor je aan 20 jaar bent. De beste manier is om tijdens de normale momenten het te bespreken. Even uitleggen dat je zo de relatie wil verbeteren en door openhartig met elkaar te praten veel problemen kunnen opgelost worden.


Citaat van: Rich op dinsdag 26 april 2011, 12:18:59
Ik wil weten wat er aan de hand is en er over kunnen praten want anders hoopt de frustratie op, en barst de bom vroeg of laat.
Zonder goeie communicatie geen goeie relatie.  :jajaja:

Ik vrees dat die frustratie al veel huwelijken verpest heeft. Gemengde en "gewone"! Mensen leven na verloop van tijd naast elkaar ipv met elkaar.

Even terzijde:
  • de angst om openhartig te spreken is volgens mij ook de basis voor veel moorden. Als de drank de tongen losmaakt en de remmingen verwijdert dan loopt het uit de hand. Blijkbaar kan men zijn eer enkel nog reden door wraak.
  • ook de corruptie maakt er gebruik van! Directe confrontaties zijn uit den boze dus mag niemand tot de orde geroepen worden. Wie dat wel doet zoals journalisten met een scherpe pen die leven niet lang.
    Buitenlandse kritiek wordt snel als een belediging van de cultuur bestempeld en zo zet men de slachtoffers (het volk) op tegen de helpende hand.

De Westerse cultuur is soms te sterk gericht op het individu ( :ikkeniebegrijp: en toch een sociaal vangnet) terwijl de Filippijnse cultuur een groepsgerichte cultuur is ( :ikkeniebegrijp: maar de bazen zuigen het geld enkel voor zichzelf).
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

josv

Citaat van: opinie op dinsdag 26 april 2011, 12:54:35
Je hebt dan ook nog een tijdje voor je aan 20 jaar bent. De beste manier is om tijdens de normale momenten het te bespreken. Even uitleggen dat je zo de relatie wil verbeteren en door openhartig met elkaar te praten veel problemen kunnen opgelost worden.

Yep, zo ja !! De volgende dag gewoon lief en normaal doen, vragen wat er nou eigenlijk aan de hand was, lekkere knuffel geven en we leefden nog lang en gelukkkig. Maar ik blijf zeggen : tampo-time =  :benweg:

En daar had ik geen 20 jaar voor nodig  :biggrinn:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

wiking

dus zo heet dat, een tampo. Haha wat grappig ik kan me precies hierin vinden. Heb het geregeld meegemaakt met mijn vriendin. Als het gebeurd kan ik maar beter me mond houden en gewoon niks doen. In het begin dacht ik ook echt "wat is dit nou weer? wat heb ik gedaan dan?". Maar later wist ik dat het beter was om gewoon rustig te blijven en er bij neer te leggen. Ze gedroeg zich namelijk erg kinderachtig want we waren in een Mall geweest en ze wou graag een tang hebben om haar haar te krullen. "can i have it?" ik dan "whats wrong with ur other one?". Uiteindelijk niet gegeven natuurlijk. Maar toen begon de ellende. Geen pretje, taxi gepakt en terug naar de room. 2 uur elkaar genegeerd en was het weer "goed". Maarjah ik hou hier niet van, maar het is dus typisch fillipijns. Dan weten we dat. groetjes

dolfijn76

Ja en het zijn niet alleen de filippijnse vrouwen hoor die hier last van hebben.  Mijn man heeft daar ook veel last van.
Soms denk ik dat mijn man zwanger is ipv zijn vrouw. Nu ja ik heb weinig last van hormonen blijkbaar.  Mijn man des te meer of zou het iets anders zijn  :weetikniet: 
We zullen dan maar niet beginnen zeker over een beslissing te nemen zeker. Vandaag zus morgen zo en overmorgen weer zus. Om je haar van uit te trekken. Of heb ik dan last van mijn hormonen  :floet:

boomerang

Zou bananacreek mogelijk ook last hebben van een tijdelijke 'loo-oed'  :denk:  :ikkeniebegrijp: , want ik heb zijn impressies van het leven in Negros Oriental al enige tijd gemist terwijl dit altijd het eerste topic was wat ik altijd opende.........

Hoewel ik hem de vorige week wel in Duma zag wandelen........
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Robert

Citaat van: boomerang op maandag 13 juni 2011, 07:35:02
Zou bananacreek mogelijk ook last hebben van een tijdelijke 'loo-oed'  :denk:  :ikkeniebegrijp: , want ik heb zijn impressies van het leven in Negros Oriental al enige tijd gemist terwijl dit altijd het eerste topic was wat ik altijd opende.........

Hoewel ik hem de vorige week wel in Duma zag wandelen........

die is geloof ik kwaad, omdat iemand hier het niet met hem eens was.

boomerang

Citaat van: Robert op maandag 13 juni 2011, 09:57:03
Citaat van: boomerang op maandag 13 juni 2011, 07:35:02
Zou bananacreek mogelijk ook last hebben van een tijdelijke 'loo-oed'  :denk:  :ikkeniebegrijp: , want ik heb zijn impressies van het leven in Negros Oriental al enige tijd gemist terwijl dit altijd het eerste topic was wat ik altijd opende.........

Hoewel ik hem de vorige week wel in Duma zag wandelen........

die is geloof ik kwaad, omdat iemand hier het niet met hem eens was.

Leg eens uit want kennelijk heb ik dan het één en ander gemist......  :ikkeniebegrijp:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Rich

Citaat van: boomerang op maandag 13 juni 2011, 07:35:02


Hoewel ik hem de vorige week wel in Duma zag wandelen........


Had hij zijn fototoestel bij zich? Ik hoop het, want zijn bijdragen aan dit forum zijn niet enkel interessant, maar met de nodige humor altijd leuk om te lezen en om zijn avonturen te volgen.  :thumb:


Rich de Nederbelg.

boomerang

Citaat van: Rich op maandag 13 juni 2011, 12:21:55
Citaat van: boomerang op maandag 13 juni 2011, 07:35:02


Hoewel ik hem de vorige week wel in Duma zag wandelen........


Had hij zijn fototoestel bij zich? Ik hoop het, want zijn bijdragen aan dit forum zijn niet enkel interessant, maar met de nodige humor altijd leuk om te lezen en om zijn avonturen te volgen.  :thumb:




Of hij wel of niet zijn fototoestel bij zich had weet ik niet omdat ik hem in de verte zag lopen en dus niet in de gelegenheid kwam om hem aan te schieten.

Inderdaad zijn de fotoreportages een gemis en genoot van de bijschriften.

Ik vermoed dat er velen onder ons dezelfde mening toegedaan zijn en hoop dan ook van harte op een continuering  :jajaja: :jajaja:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"