geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over



To extend our support to those affected by Typhoon Haiyan, we will be continuing our FREE money transfer offer to the Philippines, from now until midnight on Saturday, 30th November 2013 GMT (Greenwich Mean Time).

Please use promo code HAIYAN13 on the payment page to remove all fees.

Thank you for all the donations sent to the Philippines Red Cross thus far, if you haven't done so already please take advantage of our No FEE campaign with the Philippines Red Cross.

If you haven't donated yet, you can still do so here.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: Fail_over op maandag 18 november 2013, 19:09:29


To extend our support to those affected by Typhoon Haiyan, we will be continuing our FREE money transfer offer to the Philippines, from now until midnight on Saturday, 30th November 2013 GMT (Greenwich Mean Time).

Please use promo code HAIYAN13 on the payment page to remove all fees.

Thank you for all the donations sent to the Philippines Red Cross thus far, if you haven't done so already please take advantage of our No FEE campaign with the Philippines Red Cross.
If you haven't donated yet, you can still do so here.

Heb het gevoel dat dit alleen telt voor donatie's aan het PH rode kruis   :weetikniet: Misschien ben ik wel mis , dan mijn excuses daarvoor. Mijn geloof in "filantropische" instellingen staat maar op een heel laag pitje.
Als je langer op de  :smiley-philippines: zijt wordt je echt zo'n beetje een doemdenker....Heb ik dat alleen of zijn er nog die dat ervaren??
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Worldremit ken ik hier niet met wie is die geassocieerd, ofwel waar kan men dan die remittance afhalen?

@Ronny55

Ervaring bepaald dat men voorzichtig moet zijn met zich rijk rekenen ja. Maar dit is een westers initiatief.
Ik kan me ook bedenken dat de fee's niet het enige is wat ze verdienen aan een transactie, rente bv wordt immers niet gegeven.

Wat mij teleurstelt is dat bv. vliegtuigmijen niet gratis bagage mee laat nemen naar de getroffen gebieden door familie die daar naartoe afreizen om familie uit de nood te helpen met kleding en voedsel. Ze blijven halsstarig de 7 kg handbagage en de extra kosten per kg voor bagage  in rekening brengen. Zeker de eerste dagen na de ramp hadden ze dat makkelijk kunnen doen.  :negatief:



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 19 november 2013, 00:14:03
Heb ik dat alleen of zijn er nog die dat ervaren??

Ik snap je insteek, ik ben ook anders gaan denken na mijn verblijf op de  :smiley-philippines:
In dit geval, en dat zal nog moeten blijken, heb ik een "goed gevoel" bij world remit.

De donderdag voor de typhoon had ik 100 euro verzonden naar mijn schoonmoeder. Die kan dat bedrag dus ff niet opnemen en contact opgenomen met Worldremit.
Geen enkel probleem en het bedrag wordt terug gestort. No problem.

Ik ga geen reclame maken en als het negatieve ervaringen betreft zeg ik dat oook. Tot nu toe niet dus.

ALS de banken weer opengaan op Biliran dan wil ik graag dat men snel het geld krijgt. Nu krijgen we berichten dat men 2 (!) dagen in de rij moet staan in Ormoc om geld te krijgen bij de atm.   :weetikniet:

Balikbayan zouden wij ook willen sturen, maar ik heb mijn bedenkingen. Hoe krijgen ze de dozen daar? Welke preoriteit stellen ze daaraan en in geval van bestemming de binnenlanden, hoe veilig is het? Kan me voorstellen dat men nu juist iedere doos opend om te kijken of er iets van hun gading in zit.

:weetikniet:

Hoe krijg je als particulier het snelste en beste hulp tot in de provincy?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

Citaat van: Amice op dinsdag 19 november 2013, 00:34:37
Worldremit ken ik hier niet met wie is die geassocieerd, ofwel waar kan men dan die remittance afhalen?

Ik ken de organisatie ook niet precies, maar normaal tarief voor 100 euris zenden is 5 euro.
Nanay kan dit in person afhalen bij de M lhuillier op vertoning van een ID.

Je kunt ook load voor de cellphones sturen.
https://www.worldremit.com/en/home
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

CitaatBalikbayan zouden wij ook willen sturen, maar ik heb mijn bedenkingen. Hoe krijgen ze de dozen daar? Welke preoriteit stellen ze daaraan en in geval van bestemming de binnenlanden, hoe veilig is het? Kan me voorstellen dat men nu juist iedere doos opend om te kijken of er iets van hun gading in zit.

weetikniet

Hoe krijg je als particulier het snelste en beste hulp tot in de provincy?

Je zou het eens aan johan kunnen vragen of zendingen (zeker in manila) nog aankomen en zonder calamiteiten kunnen worden afgehaald of verder getransporteerd.

In Manila werkt alles normaal, dus tot daar moet het zeker goed kunnen komen.  :weetikniet:
Als dat zo is, kun je familie die doos dan laten afhalen en per eigen vervoer verder de province in brengen, lijkt me iig het meest betrouwbaar.
Overigens schijnen ze het "looten" in tacloban etc nu onder controle te hebben, dat is dan een zorg minder.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Amice op dinsdag 19 november 2013, 00:34:37
Wat mij teleurstelt is dat bv. vliegtuigmijen niet gratis bagage mee laat nemen naar de getroffen gebieden door familie die daar naartoe afreizen om familie uit de nood te helpen met kleding en voedsel. Ze blijven halsstarig de 7 kg handbagage en de extra kosten per kg voor bagage  in rekening brengen. Zeker de eerste dagen na de ramp hadden ze dat makkelijk kunnen doen.  :negatief:
Daar kan ik nu dan wel inkomen dat ze het niet onbeperk extra bagage alowence toekennen.....hoewel een kleine geste was hier wel op zijn plaats BV 30 kg gratis incheckbagage.....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Fail_over

Citaat van: Ronny55 link=topic=7640.msg103718#msg103718
Wat mij teleurstelt is dat bv. vliegtuigmijen niet gratis bagage
/quote]

ik vind het gebaar van KLM om een vliegtuig beschikbaar te stellen als donatie aan 555 een heel ruime gift.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Amice

Citaat van: Fail_over op dinsdag 19 november 2013, 01:18:53
Citaat van: Ronny55 link=topic=7640.msg103718#msg103718
Wat mij teleurstelt is dat bv. vliegtuigmijen niet gratis bagage
/quote]

ik vind het gebaar van KLM om een vliegtuig beschikbaar te stellen als donatie aan 555 een heel ruime gift.

Mja ik bedoelde uiteraard de filippijnse maatschappijen cebu pacific etc. Zeker in de eerste dagen na de ramp, waren het uiteraard in de filipijnen aanwezige familieleden die af wilde reizen met hulpgoederen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

PeterVL

Als ik dat hier allemaal lees, mag ik vragen sinds wanneer een visa kaart gratis is?