geld overmaken naar filippijnen (western union)

Gestart door boky, maandag 19 december 2011, 13:03:22

Vorige topic - Volgende topic

LMBen

Zit bij mij in mijn betaalpakket van de abnamro kost met 2 extra kaarten 3,67 per mnd
Mijn american express kost 30.- per jaar is samen met klm airmails
Na 8jaar philipijnen weer terug europa


TheDolphin

#122
Altijd als ik in de Phils vraag of er extra kosten worden berekend als ik betaal met VISA zeggen ze altijd ja. Zelf als ik een vliegticket wilde betalen met mijn VISA op een ticketoffice van PAL zou er extra kosten in rekening worden gebracht. Meestal 8% van het aankoopbedrag. Hier in Nederland zie je dat trouwens ook steeds vaker want de winkeliers mogen weer dokken aan de bank voor het feit dat klanten met VISA kunnen betalen in hun winkel. Mijn VISA kaart gebruik ik dus alleen voor noodgevallen en online vliegtickets te kopen.

Western Union heb ik een paar keer gebruikt en gaat inderdaad zeer gemakkelijk vanachter de computer. Éen keer heb 90 euro overgemaakt en koste het me 8,60 euro. Een andere keer 80 euro overgemaakt en dat koste me 12 euro gek genoeg. Surichange is dan voordeliger en heeft een goede rate zag ik. Ze vragen alleen wel het mobiele telefoonnummer van de persoon die het komt ophalen en die kan het alleen ophalen bij PNB Philippine National Bank. De dichtsbijzijnde PNB voor mijn vriendin is 40 kilometer verderop. Ik heb nu dus dat kantoortje in Oostende geprobeerd op aanraden van Mike-Bel  :thankyoufw5: http://www.moneytransfer-philippines.com/ geeft ook een goede rate, zo'n beetje dezelfde rate als er op Yahoo Currency Converter te zien is. Tegen een koers van 1â,¬ = 58,69PHP wordt er voor 90 euro 5282PHP uitbetaald. Ik betaalde alleen 5 euro transfer kosten. Het mooie is dat mijn vriendin het kan ophalen bij haar op het dorpsplein of elke willekeurige Cebuana LHuillier. Het nadeel is dat het wat langer kan duren allemaal, en iets meer handelingen zijn voor mij thuis achter de computer, maar ik vind de voordelen groter dan de nadelen.  :thumb:  


Ronny55

Citaat van: TheDolphin op donderdag 21 november 2013, 21:17:08
Altijd als ik in de Phils vraag of er extra kosten worden berekend als ik betaal met VISA zeggen ze altijd ja. Zelf als ik een vliegticket wilde betalen met mijn VISA op een ticketoffice van PAL zou er extra kosten in rekening worden gebracht. Meestal 8% van het aankoopbedrag. Hier in Nederland zie je dat trouwens ook steeds vaker want de winkeliers mogen weer dokken aan de bank voor het feit dat klanten met VISA kunnen betalen in hun winkel. Mijn VISA kaart gebruik ik dus alleen voor noodgevallen en online vliegtickets te kopen.'
Pal 8% bijrekenen?...das nieuw voor mij , al veel geboekt bij Pal en met visa betaald ...nog nooit extra betaald. Touwens , Pal het een zulk groot visa betalings pakket die betalen max 2% kosten.

Winkeliers betalen al naargelang het volume van visabetalingen 2% tot 6% kosten, die mogen niet naar de klant doorgerekend worden....in principe, maar het gebeurd wel.
Op mijn vliegtiket online met Pal, Cebu pac of air Asia heb tot nog toe geen extra betaald. Als er extra bijgerekend wordt dan mogen ze hun spullen houden...Het pricipe is dat betalingen met visa GRATIS zijn .. Geld pinnen hier in de   :smiley-philippines: met visa kost mij 4 euro voor 10.000 peso . Is nog altijd de goedkoopste manier om geld uit de muur te halen met een buitenlandse bank- of kredietkaart.

De trent is inderdaad dat er meer en meer handelaars extra vragen voorbetalingen met visa. Gewoon niet doen en laat ze hun prullen houden. Bij Citi hardware werd enkele jaren geleden ook extra kosten aangerekend ...nee bedankt heb toen voor om en bij de 50.000 peso aankopen gewoon laten staan....hoop hijbel, maar het been stijf gehouden. Intussen is het nu ook daar mogelijk te betalen met visa zonder extra kosten. :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

froggy007

Citaat van: TheDolphin op donderdag 21 november 2013, 21:17:08
Geld pinnen hier in de   :smiley-philippines: met visa kost mij 4 euro voor 10.000 peso . Is nog altijd de goedkoopste manier om geld uit de muur te halen met een buitenlandse bank- of kredietkaart.

Bij mij wordt die 4 euro nooit afgehouden?
Zover ik kan zien totaal geen kosten wanneer ik ATM via Visa?

Ronny55

Citaat van: froggy007 op vrijdag 22 november 2013, 09:55:03
Citaat van: TheDolphin op donderdag 21 november 2013, 21:17:08
Geld pinnen hier in de   :smiley-philippines: met visa kost mij 4 euro voor 10.000 peso . Is nog altijd de goedkoopste manier om geld uit de muur te halen met een buitenlandse bank- of kredietkaart.

Bij mij wordt die 4 euro nooit afgehouden?
Zover ik kan zien totaal geen kosten wanneer ik ATM via Visa?
Mijn visa is PNBfortis 4 euro kosten, maar idd het scheelt zich al eens van kaart tot kaart, maar gratis  :ikkeniebegrijp: Het is nog wel de beste optie voor mij met visa pinnen in de :smiley-philippines: .
Van welke bank is jouw visakaart als ik vragen mag ?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

froggy007

@Ronny55
RecordBank.
Ik pinde vorige week 10.000php.
Mijn afschrift vermeld gewoon 10.000php.
Ook de vorige keren was dit zo; geen extra kosten zichtbaar..

Herbie

Citaat van: froggy007 op vrijdag 22 november 2013, 11:25:40
@Ronny55
RecordBank.
Ik pinde vorige week 10.000php.
Mijn afschrift vermeld gewoon 10.000php.
Ook de vorige keren was dit zo; geen extra kosten zichtbaar..

Vorige week zeg je, hoeveel moet je dan terug betalen voor die 10k?
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

froggy007

@Herbie;
Dan moet ik nog even wachten tot begin van de volgende maand,
wanneer de papieren afrekening komt. Wat ik me van vorige keren kan herinneren is dat de wisselkoers goed is.
Ik post nog de detail zodra mijn afrekening in de bus valt.

Ronny55

Citaat van: froggy007 op vrijdag 22 november 2013, 13:51:14
@Herbie;
Dan moet ik nog even wachten tot begin van de volgende maand,
wanneer de papieren afrekening komt. Wat ik me van vorige keren kan herinneren is dat de wisselkoers goed is.
Ik post nog de detail zodra mijn afrekening in de bus valt.
Ja , nu snap ik hem , op mijn papiertje van de atm staat ook 10.000 peso  :jajaja: maar op mijn afrekening 10.000 PHP aan xx,xx wisselkoers=xxx,xx euro + 4 euro kosten geldafhaling in het buitenland.  :jajaja:
Maar ok je krijgt het voordeel van den twijfel....filantropen de banken?  :neeneenee: Vergeet het.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.