Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Amice op zondag 14 september 2014, 18:07:47

Haar antwoord daarop is niet moeilijk te raden dan.
:thankyoufw5: NEXT!!

Hoe zwaar denk je dat voor haar de druk is als zij de keuze anders zal maken?
Hoe zwaar wegen dan 2 bezoeken van hem op tegen een heel voorgaand leven met haar familie en bijbehorende cultuur?

Just my 2 cent



Tja, dat is ook mijn gedachte maar daar zal ie zelf achter moeten komen............. Het zal niet de 1ste keer zijn dat zo'n meisje voor zichzelf kiest ipv voor de familie. Hoe oud is ze eigenlijk ??
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Peter10

Zij is 20. Als zij haar familie wilt helpen dan moet zij er voor gaan werken hier in mijn land. Haar familie is niet arm, alhoewel zij dat wel tegen mij zeggen. Ik heb van andere koppels gehoord dat de familie altijd een heikel punt blijkt te zijn in de relatie. 

Peter10

Ik heb ervoor al te maken gehad met een Filipijnse die mij geld vroeg en die was weg toen die merkte dat ik geen geld gaf.

Peter10

Familie is niet altijd heilig in de Filipijnen. Toch niet altijd. In elk geval in mindere mate dan het lijkt of dat de Filipijnen zo graag zeggen. Zoals zo vele dingen in de Filipijnen is dit ook niet wat het lijkt.  Schone schijn.  Ik denk dat ik maar 1 goed ding kan doen, en dat is alleen maar helpen in noodgevallen. De hulp die haar familie aan mij vraagt is geen noodgeval.

nils

Het beste is om na te gaan hoe je er zelf in staat en dit vanaf het begin aan je vriendin duidelijk te maken.
Ik stuurde voorheen zo nu en dan op, maar nu ze het wat beter hebben en iedereen hun opleiding heeft afgerond,
zie ik daar ook geen reden meer toe.

Ronny55

Citaat van: Amice op zondag 14 september 2014, 18:07:47
Citaat van: josv op zondag 14 september 2014, 17:56:55
Citaat van: Peter10 op zondag 14 september 2014, 17:47:36

Ik heb tegen mijn vriendin uitgelegd waarom ik niets geef aan haar familie.
Zij zegt daar niet veel op, maar ik denk dat zij zich gevangen voelt tussen mij en haar familie.

Dan wordt het toch echt tijd dat je een manier vind om haar er van te overtuigen dat ze een keuze zal moeten maken. Anders zal dit altijd een zware druk op jullie relatie blijven geven.

Haar antwoord daarop is niet moeilijk te raden dan.
:thankyoufw5: NEXT!!

Hoe zwaar denk je dat voor haar de druk is als zij de keuze anders zal maken?
Hoe zwaar wegen dan 2 bezoeken van hem op tegen een heel voorgaand leven met haar familie en bijbehorende cultuur?

Just my 2 cent



Wel dan is het maar zo , dan is ze een tweede gedachte niet waard, rap zelf doorsturen die troep. Opgeruimt staat netjes. Mijn asawa heb ik het heel duidelijk gemaakt , wil je met mij verder door het leven , dan sta je aan mijne kant , kies je partij tegen mij , dan bekijk je het maar , want dan heb ik me vergist.
Voor mij is dat de hoofdzaak , Je moet aan elkaars kant staan wat er ook wezen mag . Wat die familieband betreft, dat moet dan maar een stapje achteruit gezet worden, daar zijn nu andere prioriteiten, als dat niet kan ben je verkeerd bezig.
Hier wil ik nu niet gaan beweren dat we de familie niet helpen. Haar broer die wat pech had woont in haar huis , gratis en voor niets(ben al lang blij dat het nu onderhouden wordt), de medische kosten van haar moeder hebben we ook betaald, daar heb ik geen probleem mee. Voor de rest helpen we waar nodig, in ons geval is het meer mijn asawa die njet zegt op sporadische vragen om steun .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adik

Ik heb dan weliswaar geen relatie met een Filipijnse, maar wel een vriendschap die me dierbaar genoeg is dat ik wel eens wat op stuur. Waar ze vroeger nooit wat vroeg (en ik op onregelmatige basis soms wat toestuurde) heb ik, nadat ik een keer gul was geweest (na de ramp vorig jaar, waar vooral haar familie slachtoffer van was), daarna wel vaker indirecte verzoeken gehad (waarbij ik een enkele keer de indruk kreeg dat ze onder druk stond of aangemoedigd werd door familieleden) en ook merk je soms een zakelijkere houding. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik niet het idee wil krijgen dat geld de reden van onze vriendschap is. Later, nadat ze weer een noodgeval had (echt, voor zover ik kan beoordelen) heb ik aangegeven dat ik haar zou helpen maar dat eigenlijk niet zo comfortabel meer was met mijn eigen financiële situatie. Tot nu toe is onze vriendschap sindsdien weer redelijk normaal al merk ik recent (even afwachten hoe dat zich uitpakt) dat ze de week voordat ik salaris krijg meer contact zoek. Ik vermoed tevens dat ze al enige tijd nog wat andere geldschieters heeft (of een vriend) want ze werkt te weinig om van te kunnen rondkomen. Is verder haar eigen zaak, we hebben geen relatie dus hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen. Ik heb haar via via 7 jaar geleden leren kennen via internet. We hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet maar spreek haar bijna dagelijks.

Wat mij betreft gaat het erom dat je elkaar wat moet kunnen gunnen (en je het moet kunnen missen) maar dat geld niet de plaats van liefde in moet nemen als een voorwaarde of onderliggende reden voor je relatie/ contact met schoonfamilie. Als je vriendin het daarmee eens is heb je denk ik al een hoop gewonnen.

Verder heb ik iemand anders met soortgelijke klachten al eens aangeraden een bedelaar van straat in te huren om tijdens een familiebezoek bij alle aanwezigen continue te bedelen  :jajaja: lijkt me een leuk lesje om ze eens te laten ervaren hoe irritant hun eigen gedrag kan zijn  :evil:  

Ronny55

Citaat van: Lex1980 op maandag 15 september 2014, 01:35:27
Ik heb dan weliswaar geen relatie met een Filipijnse, maar wel een vriendschap die me dierbaar genoeg is dat ik wel eens wat op stuur. Waar ze vroeger nooit wat vroeg (en ik op onregelmatige basis soms wat toestuurde) heb ik, nadat ik een keer gul was geweest (na de ramp vorig jaar, waar vooral haar familie slachtoffer van was), daarna wel vaker indirecte verzoeken gehad (waarbij ik een enkele keer de indruk kreeg dat ze onder druk stond of aangemoedigd werd door familieleden) en ook merk je soms een zakelijkere houding. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik niet het idee wil krijgen dat geld de reden van onze vriendschap is. Later, nadat ze weer een noodgeval had (echt, voor zover ik kan beoordelen) heb ik aangegeven dat ik haar zou helpen maar dat eigenlijk niet zo comfortabel meer was met mijn eigen financiële situatie. Tot nu toe is onze vriendschap sindsdien weer redelijk normaal al merk ik recent (even afwachten hoe dat zich uitpakt) dat ze de week voordat ik salaris krijg meer contact zoek. Ik vermoed tevens dat ze al enige tijd nog wat andere geldschieters heeft (of een vriend) want ze werkt te weinig om van te kunnen rondkomen. Is verder haar eigen zaak, we hebben geen relatie dus hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen. Ik heb haar via via 7 jaar geleden leren kennen via internet. We hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet maar spreek haar bijna dagelijks.

Wat mij betreft gaat het erom dat je elkaar wat moet kunnen gunnen (en je het moet kunnen missen) maar dat geld niet de plaats van liefde in moet nemen als een voorwaarde of onderliggende reden voor je relatie/ contact met schoonfamilie. Als je vriendin het daarmee eens is heb je denk ik al een hoop gewonnen.

Verder heb ik iemand anders met soortgelijke klachten al eens aangeraden een bedelaar van straat in te huren om tijdens een familiebezoek bij alle aanwezigen continue te bedelen  :jajaja: lijkt me een leuk lesje om ze eens te laten ervaren hoe irritant hun eigen gedrag kan zijn  :evil:  

Ze werkt online zou ik zeggen. Zolang jiij ,ook al is het sporadisch iets opstuurd , zal ze het contact niet verbreken. Je chat er regelmatig mee ,ok je heb er geen relatie mee , maar het kleurt je leven toch wat op, meen ik te verstaan. Wat maken dan die paar euro's , als je ze kan missen , die je haar opstuurd.  :weetikniet: .

   Liefde draait niet om geld ? Je bent toch niet zo naief om dat voor waar te nemen? In de  :smiley-philippines:  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: waar dan ook ter wereld, speeld geld wel degelijk een hele grote rol . Mannen laten zich daar wel minder door leiden....Maar vrouwen...."ne schooier kan ik op iedere hoek van de straat vinden"  :jajaja: .... Geld willen ze allemaal , ik heb twee dure relatie's in  :belgiesmiley: gehad.....Deze hier in de  :smiley-philippines: is veruit de goedkoopste en nog eens de beste. Zo goed als ik het nu heb met mijn vrouwtje  :jajaja: , daar kan dat duur  :belgiesmiley: melkvee niet aan tippen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Adik

Citaat van: Ronny55 op maandag 15 september 2014, 01:55:56
Citaat van: Lex1980 op maandag 15 september 2014, 01:35:27
Ik heb dan weliswaar geen relatie met een Filipijnse, maar wel een vriendschap die me dierbaar genoeg is dat ik wel eens wat op stuur. Waar ze vroeger nooit wat vroeg (en ik op onregelmatige basis soms wat toestuurde) heb ik, nadat ik een keer gul was geweest (na de ramp vorig jaar, waar vooral haar familie slachtoffer van was), daarna wel vaker indirecte verzoeken gehad (waarbij ik een enkele keer de indruk kreeg dat ze onder druk stond of aangemoedigd werd door familieleden) en ook merk je soms een zakelijkere houding. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik niet het idee wil krijgen dat geld de reden van onze vriendschap is. Later, nadat ze weer een noodgeval had (echt, voor zover ik kan beoordelen) heb ik aangegeven dat ik haar zou helpen maar dat eigenlijk niet zo comfortabel meer was met mijn eigen financiële situatie. Tot nu toe is onze vriendschap sindsdien weer redelijk normaal al merk ik recent (even afwachten hoe dat zich uitpakt) dat ze de week voordat ik salaris krijg meer contact zoek. Ik vermoed tevens dat ze al enige tijd nog wat andere geldschieters heeft (of een vriend) want ze werkt te weinig om van te kunnen rondkomen. Is verder haar eigen zaak, we hebben geen relatie dus hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen. Ik heb haar via via 7 jaar geleden leren kennen via internet. We hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet maar spreek haar bijna dagelijks.

Wat mij betreft gaat het erom dat je elkaar wat moet kunnen gunnen (en je het moet kunnen missen) maar dat geld niet de plaats van liefde in moet nemen als een voorwaarde of onderliggende reden voor je relatie/ contact met schoonfamilie. Als je vriendin het daarmee eens is heb je denk ik al een hoop gewonnen.

Verder heb ik iemand anders met soortgelijke klachten al eens aangeraden een bedelaar van straat in te huren om tijdens een familiebezoek bij alle aanwezigen continue te bedelen  :jajaja: lijkt me een leuk lesje om ze eens te laten ervaren hoe irritant hun eigen gedrag kan zijn  :evil:  

Ze werkt online zou ik zeggen. Zolang jiij ,ook al is het sporadisch iets opstuurd , zal ze het contact niet verbreken. Je chat er regelmatig mee ,ok je heb er geen relatie mee , maar het kleurt je leven toch wat op, meen ik te verstaan. Wat maken dan die paar euro's , als je ze kan missen , die je haar opstuurd.  :weetikniet: .

  Liefde draait niet om geld ? Je bent toch niet zo naief om dat voor waar te nemen? In de  :smiley-philippines:  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: waar dan ook ter wereld, speeld geld wel degelijk een hele grote rol . Mannen laten zich daar wel minder door leiden....Maar vrouwen...."ne schooier kan ik op iedere hoek van de straat vinden"  :jajaja: .... Geld willen ze allemaal , ik heb twee dure relatie's in  :belgiesmiley: gehad.....Deze hier in de  :smiley-philippines: is veruit de goedkoopste en nog eens de beste. Zo goed als ik het nu heb met mijn vrouwtje  :jajaja: , daar kan dat duur  :belgiesmiley: melkvee niet aan tippen.

Ze kleurt mijn leven inderdaad, en iets versturen op zijn tijd doe ik graag. Net zoals ik andere vrienden wel eens trakteer of help. Toch heb ik liever niet dat ze me als een "klant" gaat beschouwen.

Voor de rest zal ik niet ontkennen dat geld een rol speelt, zeker als er grote verschillen in achtergrond zijn. Toch vind ik het te zwart wit om te zeggen dat iedereen volledig door geld gedreven is. Als dat zo zou zijn is is het veel makkelijker om naar de wallen te gaan en voor de rest geen gezeur aan je kop te hebben thuis.
Ik ken genoeg mensen die niet te koop zijn, en voornamelijk (en enkele labiele wijven zelfs uitsluitend) door emotie gedreven zijn. Ik heb zelf relaties gehad waarin ik de minder bedeelde partij was. Uiteindelijk werkt het toch niet, of wen je aan iets en is het niet genoeg. Dus hop, naar de volgende.
Nee, zo "onverschillig" sta ik er niet in, en streef naar meer in een relatie of vriendschap.  Daarom, het lijkt me normaal dat geld een rol speelt maar de hoofdreden van een band tussen 2 personen (zakenpartner uitgezonderd) te laten zijn is niet mijn ding.

Luke

Geld opsturen als ze er niet om vragen, wow, dan hebben ze je goed bespeeld om je zover te krijgen.
Neem zo een 5 tal "vrienden" en dan hebben ze een goed inkomen.

Er was een middagprogramma op TV genaamd WOWOWIE. Daarin werd cash uitgedeeld aan gewone burgers die een goed dramatisch familieverhaaltje konden vertellen. Je zou er tranen in de ogen van krijgen om ze bezig te zien/horen. En eenmaal het geld in handen juichen e springen alsof er helemaal niks gebeurd is.

Ga je op zoek in kansarme gezinnen is de kans groot dat (zonder te veralgemenen);
hoe jonger hoe meer druk van de familie er is om geld in het laadje te brengen. Het speelt geen rol hoe!
Eens de 40 gepasseerd gaan ze hetzelfde doen als hun ouders deden....