Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hoeveel stuur jij op?

Gestart door koy, dinsdag 15 november 2011, 23:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: Luke op maandag 15 september 2014, 03:06:28
Geld opsturen als ze er niet om vragen, wow, dan hebben ze je goed bespeeld om je zover te krijgen.
Neem zo een 5 tal "vrienden" en dan hebben ze een goed inkomen.

Er was een middagprogramma op TV genaamd WOWOWIE. Daarin werd cash uitgedeeld aan gewone burgers die een goed dramatisch familieverhaaltje konden vertellen. Je zou er tranen in de ogen van krijgen om ze bezig te zien/horen. En eenmaal het geld in handen juichen e springen alsof er helemaal niks gebeurd is.

Ga je op zoek in kansarme gezinnen is de kans groot dat (zonder te veralgemenen);
hoe jonger hoe meer druk van de familie er is om geld in het laadje te brengen. Het speelt geen rol hoe!
Eens de 40 gepasseerd gaan ze hetzelfde doen als hun ouders deden....

Klopt aardig ja. :thumb: Het zit in de cultuur gebakken en heeft een hierachie.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Lex1980 op maandag 15 september 2014, 02:54:05

Ze kleurt mijn leven inderdaad, en iets versturen op zijn tijd doe ik graag. Net zoals ik andere vrienden wel eens trakteer of help. Toch heb ik liever niet dat ze me als een "klant" gaat beschouwen.

Voor de rest zal ik niet ontkennen dat geld een rol speelt, zeker als er grote verschillen in achtergrond zijn. Toch vind ik het te zwart wit om te zeggen dat iedereen volledig door geld gedreven is. Als dat zo zou zijn is is het veel makkelijker om naar de wallen te gaan en voor de rest geen gezeur aan je kop te hebben thuis.
Ik ken genoeg mensen die niet te koop zijn, en voornamelijk (en enkele labiele wijven zelfs uitsluitend) door emotie gedreven zijn. Ik heb zelf relaties gehad waarin ik de minder bedeelde partij was. Uiteindelijk werkt het toch niet, of wen je aan iets en is het niet genoeg. Dus hop, naar de volgende.
Nee, zo "onverschillig" sta ik er niet in, en streef naar meer in een relatie of vriendschap.  Daarom, het lijkt me normaal dat geld een rol speelt maar de hoofdreden van een band tussen 2 personen (zakenpartner uitgezonderd) te laten zijn is niet mijn ding.

Dat beweer ik ook niet , het heeft wel een grote invloed ,zeker bij de vrouwen. maar dat het bij sommige alleen om het geld gaat staat buiten kijf en wees gerust het percentage is hoger dan je denkt, waar geld de grootste rol speelt.  :jajaja: zeker weten.

Zoals gezegt bij mannen speelt het financiele een veel kleinere rol , als het al een rol speelt. Uitzonderingen zijn er hier ook wel.... Zelfs ik een beetje , heb me nooit ingelaten met een relatie indien ze niet financieel onafhankelijk was....Eerder voor in geval van breuk pijnlijke situatie's te vermijden.
Ben ik nu matrialistisch of realistisch...  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Amice op maandag 15 september 2014, 03:37:03

Klopt aardig ja. :thumb: Het zit in de cultuur gebakken en heeft een hierachie.

Eerder zou ik zeggen in de "overlevings" cultuur. Zie dat hier bij de familie van mijn vrouw , tantes en onkels, daar zijn zo 4 buitenlandse echtgenotes, 2 in de  :smiley-philippines: de andere twee wonen in zijn thuisland. Uiteraard zien we ons al eens op familiefeesten en wordt het thema "sponcering" wel eens aangesneden. Dan hoor ik dat daar helemaal niet gesponcerd wordt. Nogthans zijn ze niet echt rijk en hebben geen auto en grote luxe, maar ze zijn tevreden met wat ze hebben.

   Door de eeuwen heen werden dochters uitgehuwelijk om te zorgen dat de familie er financieel beter van werd  :jajaja: maar dat was overal ter wereld en zeker in arme landen ....Dus van een zuiver  :smiley-philippines: cultuur  :confused2: Het is wel zo dat er soms geen andere uitweg is om te overleven. Denk dikwijls dat ik, en de meeste van ons , gewoon niet kunnen voorstellen wat leven in armoede is ....
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: Amice op maandag 15 september 2014, 03:37:03
Citaat van: Luke op maandag 15 september 2014, 03:06:28
Geld opsturen als ze er niet om vragen, wow, dan hebben ze je goed bespeeld om je zover te krijgen.
Neem zo een 5 tal "vrienden" en dan hebben ze een goed inkomen.

Er was een middagprogramma op TV genaamd WOWOWIE. Daarin werd cash uitgedeeld aan gewone burgers die een goed dramatisch familieverhaaltje konden vertellen. Je zou er tranen in de ogen van krijgen om ze bezig te zien/horen. En eenmaal het geld in handen juichen e springen alsof er helemaal niks gebeurd is.

Ga je op zoek in kansarme gezinnen is de kans groot dat (zonder te veralgemenen);
hoe jonger hoe meer druk van de familie er is om geld in het laadje te brengen. Het speelt geen rol hoe!
Eens de 40 gepasseerd gaan ze hetzelfde doen als hun ouders deden....

Klopt aardig ja. :thumb: Het zit in de cultuur gebakken en heeft een hierachie.











En daar werkten een hoop geile teven............ :jajaja: :lachen:

Later werd hij weggetrapt bij de ABS/CBN vanwege een incident....... maar ging toen naar GMA (dacht ik)

Peter10

Citaat van: Ronny55 op maandag 15 september 2014, 00:52:06
Citaat van: Amice op zondag 14 september 2014, 18:07:47
Citaat van: josv op zondag 14 september 2014, 17:56:55
Citaat van: Peter10 op zondag 14 september 2014, 17:47:36

Ik heb tegen mijn vriendin uitgelegd waarom ik niets geef aan haar familie.
Zij zegt daar niet veel op, maar ik denk dat zij zich gevangen voelt tussen mij en haar familie.

Dan wordt het toch echt tijd dat je een manier vind om haar er van te overtuigen dat ze een keuze zal moeten maken. Anders zal dit altijd een zware druk op jullie relatie blijven geven.

Haar antwoord daarop is niet moeilijk te raden dan.
:thankyoufw5: NEXT!!

Hoe zwaar denk je dat voor haar de druk is als zij de keuze anders zal maken?
Hoe zwaar wegen dan 2 bezoeken van hem op tegen een heel voorgaand leven met haar familie en bijbehorende cultuur?

Just my 2 cent



Wel dan is het maar zo , dan is ze een tweede gedachte niet waard, rap zelf doorsturen die troep. Opgeruimt staat netjes. Mijn asawa heb ik het heel duidelijk gemaakt , wil je met mij verder door het leven , dan sta je aan mijne kant , kies je partij tegen mij , dan bekijk je het maar , want dan heb ik me vergist.
Voor mij is dat de hoofdzaak , Je moet aan elkaars kant staan wat er ook wezen mag . Wat die familieband betreft, dat moet dan maar een stapje achteruit gezet worden, daar zijn nu andere prioriteiten, als dat niet kan ben je verkeerd bezig.
Hier wil ik nu niet gaan beweren dat we de familie niet helpen. Haar broer die wat pech had woont in haar huis , gratis en voor niets(ben al lang blij dat het nu onderhouden wordt), de medische kosten van haar moeder hebben we ook betaald, daar heb ik geen probleem mee. Voor de rest helpen we waar nodig, in ons geval is het meer mijn asawa die njet zegt op sporadische vragen om steun .

Het lijkt mij dat je boft met de goede mentaliteit van je vriendin. Ik hoop dat het ook zo zal lopen met mijn eigen vriendin en dat zij mijn standpunt zal aanvaarden.

Peter10

Citaat van: Ronny55 op maandag 15 september 2014, 03:59:42
Citaat van: Amice op maandag 15 september 2014, 03:37:03

Klopt aardig ja. :thumb: Het zit in de cultuur gebakken en heeft een hierachie.

Eerder zou ik zeggen in de "overlevings" cultuur. Zie dat hier bij de familie van mijn vrouw , tantes en onkels, daar zijn zo 4 buitenlandse echtgenotes, 2 in de  :smiley-philippines: de andere twee wonen in zijn thuisland. Uiteraard zien we ons al eens op familiefeesten en wordt het thema "sponcering" wel eens aangesneden. Dan hoor ik dat daar helemaal niet gesponcerd wordt. Nogthans zijn ze niet echt rijk en hebben geen auto en grote luxe, maar ze zijn tevreden met wat ze hebben.

   Door de eeuwen heen werden dochters uitgehuwelijk om te zorgen dat de familie er financieel beter van werd  :jajaja: maar dat was overal ter wereld en zeker in arme landen ....Dus van een zuiver  :smiley-philippines: cultuur  :confused2: Het is wel zo dat er soms geen andere uitweg is om te overleven. Denk dikwijls dat ik, en de meeste van ons , gewoon niet kunnen voorstellen wat leven in armoede is ....


In familie van mijn vriendin zitten ook buitenlandse echtgenoten. De zuster van de schoonvader woont in Duitsland. Ik zou ook graag willen weten of daar gespondert word.  De ouders van mijn vriendin rijden rond in een Kia Sorento 4x4 en bestempelen zichzelf als 'arm' zodat zij mij geld kunnen vragen. Geen enkele verantwoordelijksheidszin en een groot gat in hun hand. Daar zou ik dan voor moeten betalen. 

Lenn

Citaat van: Peter10 op maandag 15 september 2014, 12:09:06
Citaat van: Ronny55 op maandag 15 september 2014, 03:59:42
Citaat van: Amice op maandag 15 september 2014, 03:37:03

Klopt aardig ja. :thumb: Het zit in de cultuur gebakken en heeft een hierachie.

Eerder zou ik zeggen in de "overlevings" cultuur. Zie dat hier bij de familie van mijn vrouw , tantes en onkels, daar zijn zo 4 buitenlandse echtgenotes, 2 in de  :smiley-philippines: de andere twee wonen in zijn thuisland. Uiteraard zien we ons al eens op familiefeesten en wordt het thema "sponcering" wel eens aangesneden. Dan hoor ik dat daar helemaal niet gesponcerd wordt. Nogthans zijn ze niet echt rijk en hebben geen auto en grote luxe, maar ze zijn tevreden met wat ze hebben.

   Door de eeuwen heen werden dochters uitgehuwelijk om te zorgen dat de familie er financieel beter van werd  :jajaja: maar dat was overal ter wereld en zeker in arme landen ....Dus van een zuiver  :smiley-philippines: cultuur  :confused2: Het is wel zo dat er soms geen andere uitweg is om te overleven. Denk dikwijls dat ik, en de meeste van ons , gewoon niet kunnen voorstellen wat leven in armoede is ....


In familie van mijn vriendin zitten ook buitenlandse echtgenoten. De zuster van de schoonvader woont in Duitsland. Ik zou ook graag willen weten of daar gespondert word.  De ouders van mijn vriendin rijden rond in een Kia Sorento 4x4 en bestempelen zichzelf als 'arm' zodat zij mij geld kunnen vragen. Geen enkele verantwoordelijksheidszin en een groot gat in hun hand. Daar zou ik dan voor moeten betalen. 
Ben je wel gek of zo?Laat ze hun auto verkopen.

Peter10

Ik ben niet gek. Ik heb niets aan hen gegeven. Zij hebben ook een pick-up truck, die staat nu te koop.

LMBen

MANILA, Philippines - Cash remittances from overseas Filipinos jumped 6 percent in July, data from the Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) showed.

The BSP said cash remittances, which help power domestic consumption, went up 6 percent to $2.063 billion in July from $1.946 billion in the same month last year.

This brought the 7-month total to $13.485 billion, 5.8 percent higher than a year ago.

Total personal remittances, which represent the sum of net compensation, household-to-household transfers in cash and kind, and capital transfers of overseas Filipino workers, rose 6.4 percent in January to July to $14.958 billion from a year earlier.

"The continued expansion in personal remittances during the first seven months of 2014 was mainly due to the steady increase in remittance flows from both land-based workers with long-term contracts (by 5 percent) and sea-based and land-based workers with short-term contracts (by 8.4 percent)," the BSP said.

The central bank expects remittances this year to grow 5 percent from last year's record $22.97 billion.

The major sources of cash remittances in July were overseas workers in the United States, Saudi Arabia, United Arab Emirates, United Kingdom, Singapore, Japan, Canada and Hong Kong.

"Remittances remained robust on the back of stable demand for skilled Filipinos abroad," the BSP said.

This year's BOP surplus is expected to reach $1.1 billion, narrower than the estimate of $3 billion made in December, due largely to higher import requirements, partly driven by reconstruction efforts after a strong typhoon late last year.

The government is targeting 6.5 to 7.5 percent GDP growth in 2014 after last year's 7.2 percent expansion, the fastest in Southeast Asia. - With Reuters

Na 8jaar philipijnen weer terug europa

LMBen

MANILA — Cash remittances from overseas Filipinos reached $2.11 billion in September, the highest since December last year, data from the Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) showed.

The BSP said September's cash remittances increased by 7.9 percent year-on-year.

For the first nine months of the year, cash remittances went up 6.1 percent to $17.65 billion compared to the same period last year.

Total personal remittances, which represent the sum of net compensation, household-to-household transfers in cash and kind, and capital transfers of overseas Filipino workers, rose 6.7 percent to $19.56 billion in January to September from a year earlier.

The central bank expects remittances this year to grow 5 percent from last year's record $22.97 billion.

The major sources of cash remittances in September were overseas workers in the United States, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, the United Kingdom, Singapore, Japan, Canada and Hong Kong.

This year's BOP surplus is expected to reach $1.1 billion, narrower than the estimate of $3 billion made in December, due largely to higher import requirements, partly driven by reconstruction efforts after a strong typhoon late last year.

The government is targeting 6.5 percent to 7.5 percent gross domestic product growth in 2014 after last year's 7.2 percent expansion, the fastest in Southeast Asia. -- With Reuters

Na 8jaar philipijnen weer terug europa