Easter Weaving Room Baguio (re-upped pictures )

Gestart door ganda, woensdag 7 maart 2012, 14:53:38

Vorige topic - Volgende topic

ganda

Als u in Baguio bent raad ik u aan om de Easter Weaving Room eens te bezoeken. ( ook open op zondag )

U ziet daar allerlei traditionele weeftechnieken, alles is handwerk.

20 jaar geleden ben ik er geweest en nu heb ik de foto's ingescand ( de kwaliteit in niet 100%, maar ja ze zijn toendertijd ontwikkeld in Manila.)

Wat me opviel toen ik daar rondliep is dat twee weeftsters vol stonden met tattoo's, moet een of andere traditie zijn.

ganda

#1
.









ganda

#2
.


de dames met tattoo's





ganda

#3
Het weven van een traploper, op een geleider zitten, de spoel van links naar rechts en dan met het lichaam naar voren schuiven.
De spoel van rechts naar links en terug met het lichaam naar voor schuiven, uren aan één stuk.








Baliw-katok

Zéér mooie foto's, Ganda.   :thumb: :thumb: :thumb:
Die vrouwen met tatoo's zullen tot een of andere stam behoren : bontoc, igorot, ifugao, kalinga, apayao, ...

Heb in Puerto Princesa (Palawan) ook zo'n weefatelier bezocht.  Foto's volgen later in mijn reisverslag.

Herbie

Mooie foto's van 20 jaar geleden ééntje gephotoshopt zo komen de tattoo's er mooier uit.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

ganda

Citaat van: Herbie op woensdag  7 maart 2012, 18:34:11

Mooie foto's van 20 jaar geleden ééntje gephotoshopt zo komen de tattoo's er mooier uit.


Thanks voor het photoshoppen Herbie, nu zien we zelfs de tattoos in het aangezicht.

:thumb:


Baliw-katok

Citaat van: Herbie op woensdag  7 maart 2012, 18:34:11
Mooie foto's van 20 jaar geleden ééntje gephotoshopt zo komen de tattoo's er mooier uit.



nice job !!

ganda

#8
Bij het opzoeken op internet vond ik het adres terug.

Easter Weaving Room, Inc.
 Virginia V. Doligas
 General Manager
 Easter Rd., Guisad 2
 2600 Baguio City
 Philippines
 
Phone  +6374-4424972
Fax  +6374-4436724
 
Email  info@easterweaving.com

 
http://www.easterweaving.com/

ganda

#9
Wenst u meer toeristische  info? Wordt lid van het Filipijnenforum en ga naar de topic reisforum: verslagen en foto's.

Op deze locatie delen de leden hun ervaringen.

U bent van harte welkom.