Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

gezinshereniging

Gestart door stijn54, zondag 4 april 2010, 10:44:18

Vorige topic - Volgende topic

rudslovac

Beste,

Als je twijfels hebt in verband met verblijfsrecht kan je het best terecht voor informatie bij het Vlaams Minderheden Centrum die gratis en kwaliteitsvol juridisch advies geven. Leg je verhaal duidelijk en volledig uit en deel hen je toekomstplannen mee, zo kan je zien of er strijdigheden met de wet zullen zijn of ontstaan.
Tel : 02.2050055
Openingsuren
maandag en vrijdag  09.00/12.30
woensdag 13.30/17.00
kies optie 3/vreemdelingenrecht

Als je twijfelt aan de wettelijkheid van het hiervoor genoemde, kan deze dienst je zekerheid verschaffen.
Je kan ook altijd ter consultatie gaan bij een advocaat (vreemdelingenrecht, kostprijs consultatie), zonder reeds een zaak te moeten opstarten.

Groeten

Fail_over

Vandaag reactie van de BE ambassade in manila. Antwoord waarom het zolang duurt voordat de papieren in Brussel zijn.

Blijkt dat de papieren nogaltijd bij de Pfilippijnse overheid liggen.

Geachte,

De vertraging is voornamelijk te wijten doordat de LCR (local civil registrar) tot onze verbazing de samenwerking met de ambassade geweigerd heeft. De betrokken LCR wil enkel samenwerken op voorwaarde dat de aanvraagster (uw vrouw) haar toestemming geeft.

Ik vind dit eigenaardig omdat ik tenslotte in het bezit ben van de originele documenten die in principe door NSO uitgereikt zijn (hiërarchische meerdere van de LCR) en ik dus niet inzie welk staatsgeheim de LCR nog aan mij zou kunnen meedelen waarvoor hij/zei de toestemming van de aanvraagster zou nodig hebben. Dit is een primeur, maar ik onthoud me van verder commentaar.

Ik was daardoor verplicht over hun hoofd te gaan en me rechtstreeks naar NSO te richten. Procedure die omslachtiger is en langer duurt. NSO heeft me deze week de resultaten van hun verificaties beloofd.

Hoogachtend,


:weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

pvgossum

ter info: mijn papieren voor gezinshereniging (de diplomatieke koffer) werd ingediend 1 juli, aangekomen 28 juli en ik krijg een e-mail van DVZ (dienst vreemdelingenzaken) dat de gemiddelde behandelingstermijn 17 weken is (vroeger was die 11, beetje toegenomen, ik denk omwille van regularisaties). DVZ hanteert meestal het first in first out principe behalve bij dringende dossiers (medisch, etc). Dus het kan daarna ook nog een tijdje duren.

Fail_over

23 juni ingediend, en ligt nu dus nog steeds bij LCR.  :ikkeniebegrijp:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

dolfijn76

Fail Over,

Je papieren zullen nu wel met de eerste diplomatieke koffer vertrekken.  Heb dat ook gehad met een ander visum aanvraag en van zodra ik klaagde waren de papieren onmiddellijk weg.  Je moet er nogal vaak achter de veren zitten of de papieren belanden soms op een verkeerde stapel. (tja het blijven mensen natuurlijk).  Spijtig genoeg blijkt het probleem van vertraging nogal vaak in de Filippijnen te zitten.

Wat Rudoslav zegt zal wel iets van aan zijn.  Want bij mijn weten mag je een gezin niet zomaar uiteen halen.  Dus als je inderdaad eens je licht opsteekt bij het opgegeven telefoonnummer, zal je wel wijzer worden.  Daarenboven kan je altijd verlening van je visum aanvragen.  Wij hebben dat indertijd ook gedaan (verlenging toeristenvisum).  Als je toendertijd vroeg en hoelang duurt het voor je een antwoord hebt kreeg je als antwoord oh dat kan wel een jaar duren.  Waarschijnljik zijn je papieren tegen die tijd al wel in orde.  En dat was ook zo.  Al die tijd mag je partner in het land bljiven en is ze gedoogd illegaal (wil zeggen dat als ze aangehouden wordt en ze moet haar papieren laten zien dat ze kunnen zien dat haar aanvraag in behandeling is. Ze mag enkel het land niet verlaten tot er een antwoord is op de aanvraag of totdat de rest in orde is)


Fail_over

Citaat van: robert van dijck op maandag 23 augustus 2010, 10:38:37
in deze periode moet de inwijkeling bewijzen dat zij integratiecursus volgt en zo meer, en ik geloof dat zij zich niet kan inschrijven voor deze cursus

Ik, en mijn vrouw dus ook, zijn Burgers van de EU. Zij hoeft daardoor geen inburgeringscursus te volgen. Niet verplicht dan.

Citaat van: robert van dijck op maandag 23 augustus 2010, 10:38:37
maar Fail Over, informeer jezelf goed alvorens je dergelijke dingen gaat doen, DVZ / b.z.  is een zéér sterk orgaan in Belgie, en hun advies of opinie bypasseren is volgens mij een gevaarlijk spel

Ik weet wat voor gevolgen het kan hebben als je Brussel gaan stoken. Belgen houden er over het algemeen niet van om opgejaagd te worden, is me verteld. Een toeristen visa aanvraag opstartten, terwijl de gezinshereninging loop zal helemaal niet in goede aarde vallen, denk ik.

Hoe zit het trouwens met die Diplomatenkoffer waar jullie het over hebben? Ik dacht dat alle papieren doorgefaxed worden?
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

stip66

Citaat van: Fail_over op dinsdag 24 augustus 2010, 07:54:04
Hoe zit het trouwens met die Diplomatenkoffer waar jullie het over hebben? Ik dacht dat alle papieren doorgefaxed worden?

Hi F.O.,

Uit het verhaal van DVZ enkele maanden geleden, had ik begrepen dat alle vertrouwelijke info ( waaronder visa applicaties ) met een verzegelde " diplomatieke koffer " per vliegtuig naar de juiste instantie in  :belgiesmiley: en omgekeerd verzonden worden, aangezien een telefoonlijn ( fax ) als niet veilig beschouwd worden bij communicatie tussen deze instellingen.

Fail_over

Citaat van: stip66 op dinsdag 24 augustus 2010, 08:06:13
Citaat van: Fail_over op dinsdag 24 augustus 2010, 07:54:04
Hoe zit het trouwens met die Diplomatenkoffer waar jullie het over hebben? Ik dacht dat alle papieren doorgefaxed worden?

Hi F.O.,

Uit het verhaal van DVZ enkele maanden geleden, had ik begrepen dat alle vertrouwelijke info ( waaronder visa applicaties ) met een verzegelde " diplomatieke koffer " per vliegtuig naar de juiste instantie in  :belgiesmiley: en omgekeerd verzonden worden, aangezien een telefoonlijn ( fax ) als niet veilig beschouwd worden bij communicatie tussen deze instellingen.

Ik heb jaren bij ICT van "Kind en Gezin" (De thuiszorg in Nederland) gewerkt. De faxlijn werdt als enigste veilige manier gezien om patientgegevens snel over te zetten. Maar goed, zo'n koffertje zal dan nog wel veiliger zijn. Ze mogen alles van me weten, behalve m'n pin.  :biggrinn:

Voorals nog zal ik het bericht van de consulaat af moeten wachten wat hij voor elkaar gekregen heeft bij LCR of NSO dat er een beetje haast achter gezet wordt. Anders belanden de papieren nooit in het koffertje, en bij DVZ.

Het streven is toch ze voor de kerst hier in huis te hebben.........
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

robert van dijck

Citaat van: stip66 op dinsdag 24 augustus 2010, 08:06:13
Citaat van: Fail_over op dinsdag 24 augustus 2010, 07:54:04
Hoe zit het trouwens met die Diplomatenkoffer waar jullie het over hebben? Ik dacht dat alle papieren doorgefaxed worden?

Hi F.O.,

Uit het verhaal van DVZ enkele maanden geleden, had ik begrepen dat alle vertrouwelijke info ( waaronder visa applicaties ) met een verzegelde " diplomatieke koffer " per vliegtuig naar de juiste instantie in  :belgiesmiley: en omgekeerd verzonden worden, aangezien een telefoonlijn ( fax ) als niet veilig beschouwd worden bij communicatie tussen deze instellingen.

Dat is juist, de ambassade stuurt jouw dossier met het "koffertje" naar buitenlandse zaken, daar blijft het pro forma 4 weken liggen alvorens het doorgestuurd wordt naar DVZ, hoelang het daar blijft liggen alvorens behandeling ????????????? reken maar min. 10 weken. Daarna wordt uw dossier terug naar buitenlandse zaken gestuurd om vervolgens met het  "koffertje" naar de betreffende ambassade verzonden wordt. De ambassade communiceerd NIET rechtstreeks met DVZ, de ambassade is een orgaan van buitenlandse zaken.

Nu wat die inburgeringscursus betreft, als uw echtgenote en jijzelf  met al haar documenten naar het gemeentehuis gaat om uw huwelijk/verblijf te registreren (foto's meenemen van haar) zal men haar er op wijzen dat ze een inburgeringscursus moet volgen, ze komt tenslotte van de Filippijnen, men zal haar ook adviseren om een nederlandse cursus te volgen om haar integratie eenvoudiger te maken, de inburgering is verplicht de andere niet, het wordt wel aangeraden, beide cursussen zijn gratis, indien ze met openbaar vervoer naar de taalcursus gaat met openbaar vervoer is dit zo goed als gratis, ze is op dat moment student.
dit alles allemaal zelf meegemaakt

groetjes
Robert
R

stip66

#49
Citaat van: robert van dijck op dinsdag 24 augustus 2010, 09:16:24
Nu wat die inburgeringscursus betreft, als uw echtgenote en jijzelf  met al haar documenten naar het gemeentehuis gaat om uw huwelijk/verblijf te registreren (foto's meenemen van haar) zal men haar er op wijzen dat ze een inburgeringscursus moet volgen, ze komt tenslotte van de Filippijnen, men zal haar ook adviseren om een nederlandse cursus te volgen om haar integratie eenvoudiger te maken, de inburgering is verplicht de andere niet, het wordt wel aangeraden, beide cursussen zijn gratis, indien ze met openbaar vervoer naar de taalcursus gaat met openbaar vervoer is dit zo goed als gratis, ze is op dat moment student.
dit alles allemaal zelf meegemaakt

groetjes
Robert
R


Hi Robert, in Antwerpen ging het als volgt.
Na registratie in het bevolkingsregister, kreeg ze metteen een uitnodiging mee voor een afspraak bij de dienst Imburgering.
Als ze een Inburgerings contract ondertekende, verbond ze zich er ook toe om een cursus Nederlands en Maatschappelijke integratie te volgen ( minimaal 80% ), tot het niveau NT-2 bereikt is.
Ondertekenen van het Imburgeringscontract houdt ook in dat de lessen Nederlands, inclusief de bijhorende handboeken ( twv â,¬ 60 ) volledig gratis zijn.

Gisteren dan naar " Het Huis van het Nederlands " geweest in de Carnotstraat.
Er werd een soort van IQ test afgenomen om te kijken hoe snel men iets leert of aanneemt.
Ik heb deze test ook mogen meedoen omdat ik toch in het zaaltje zat, men krijgt 20 minuten om 24 ( logische ) vraagstukjes op te lossen.
Was wel leuk, ik zat achteraan en had dus een goed zicht op de personen voor mij van Turkse en Marokkaanse origine, jongens die hebben nogal in hun haar gekrabt zunne  :lachen:
Afhankelijk van deze uitslag ( Virgie had 46/48  :biggrinn: ) wordt ze dan in een groep geplaatst met leerlingen van hetzelfde niveau.

Op 1 september start ze van 18.30 tot 21.00 ( elke maandag en woensdag ) en dit tem 31 januari 2011.