Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aow korting 2% per jaar wordt veranderd

Gestart door maastricht, woensdag 22 februari 2023, 01:39:58

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: maastricht op vrijdag 24 februari 2023, 10:16:26Heb het geprobeerd om het vrijwillig voort te zetten, zou mij 5588 euro per jaar kosten, dat is voor 4 jaar 22000 euro. Dat was mij te veel, moet ik bijna 80 worden voor ik voordeel heb. Zou wel een beetje erg vinden wanneer ik keurig had betaald en een ander zonder te betalen ook 100% Aow kreeg.

Bereken uw AOW-premie
De AOW-premie is in 2023 17,9% van uw inkomen.

Hoe hoger uw inkomen, hoe meer premie u betaalt. Afhankelijk van uw inkomen is dit bedrag in 2023 minimaal € 558 en maximaal € 5.588.

Is uw inkomen € 37.149 of meer? Dan betaalt u de maximumpremie van € 5.588
Heeft u weinig of geen inkomsten? Dan betaalt u de minimumpremie van € 558
Wilt u hulp bij het berekenen van uw premie? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.
Ja die bedragen zijn niet misselijk. Daarom zien ook velen af van vrijwillige voortzetting.

Nou is de AOW een beetje vreemde soort verzekering want je hoeft geen inkomen te hebben gehad (dus ook niet betaald te hebben) om er aanspraak erop te kunnen maken. Het is een vorm van beschaving als je zorgt voor de ouderen. In de Filipijnen in de vorm van familie zorg, in NL in de vorm van geld. Hoewel de huidige familiezorg in PH ook wel eens een topic verdient daar zit ook de klad in.

De eersten die in 1956 AOW ontvingen hadden er ook nooit voor betaald. Je moet ergens beginnen. Ik ben altijd een voorstander van die soort solidariteit geweest.

Maar solidariteit houdt op als niemand meer solidair wil zijn met jou. Simpel gezegd wel de lusten niet de lasten. En dat als recht beschouwen.

Wat me hier tegenstaat is dat hier bewust destijds geen aanslagen betaald werden want ze wisten wel degelijk wat de gevolgen waren (zat ik zelf bij). Wie dan leeft wie dan zorgt was het credo en ze krijgen gelijk.

Maar de zieligheidsindustrie loopt op volle toeren en de mensen die wel voor zichzelf hebben gezorgd zijn de nieuwe paria's die mogen worden uitgezogen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam