Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

DigiD

Gestart door Bjorna145, woensdag 1 november 2023, 07:34:51

Vorige topic - Volgende topic

Bjorna145

Beste Nederlandse medeleden, hebben jullie op het moment problemen en met het aanloggen d.m.d.v Digid.
Het lukt mij niet met de app of d.m.v. gebruikersnaam en password.

alvast bedankt

Johan

Guadalupe

Met de app kan ik inloggen.
Misschien telefoon opnieuw starten kan wel eens helpen.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Bjorna145

Op nieuw opstarten heb ik al gedaan ook de Sim kaart in een andere telefoon niets helpt.
Ook gebruikersnaam en pasword werkt ook niet.
Eens en mailtje naar Digid doen.

Badnkt

Johan.


Antonio

Ik krijg het spul ook niet aan de praat...
Wat ik gedaan heb:

Inloggen vanaf pc, maar er komt geen 6-cijferige pincode op de GSM.
Ook geen gesproken pincode (als ik die kies)

App update gedaan: geen verandering.

Nu een nieuwe install gedaan, deze blijft steken omdat er geen 6-cijferige pin wordt gestuurd, ook geen gesproken pin.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bjorna145

Beste Antonio, het is het beste dat je via het contactformulier van Digid een bericht stuurt met je bevindingen.
Heb ik ook gedaan.
Hoe meer contactformulieren er binnenkomen over dit onderwerp des te dieper er naar gekeken wordt.
Want ligt het aan de Filippijnse kant (in mijn geval PLDT) dan kunnen we daar gaan klagen.
Lukt het in jou geval om telefoongesprekken uit Nederland te ontvangen?
Ik ga vandaag eens bij de buren proberen een ander IP adres, misschien dat het werkt.
Ik houd je op de hoogte.

m.vr.gr.

Johan

Antonio

Hi Johan,

Dat doet me eraan denken: ik heb dit soort problemen eerder gehad...
Ik heb namelijk een dual-SIM toestel.
Eén SIM is een Nederlandse SIM van Simpel, de ander is van Globe.
Op een bepaald moment werkte het niet meer. Een medewerker van Simpel gaf me de tip om de phone handmatig op een ander netwerk te zetten, wat in mijn geval Smart was (Kon alleen kiezen tussen Globe en Smart.
Toen werkte het een tijdje, ik heb belasting aangifte kunnen doen.
Ik heb toen, denk ik, de Simpel sim card met Smart gebruikt.

Inmiddels ben ik aan het klooien geweest en heb ik op mijn Globe simcard een nieuwe pin aangevraagd.
Stom, stom natuurlijk, want dan moet je ook inloggen met een pin die je vanuit NL krijgt..
Dus nu kan ik nog minder  grr@#78!!!
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Zojuist mijn probleem voorgelegd aan de whatsapp robot van DigId.
Dit was het antwoord, waar ik verder niks mee kan:

Goedendag, mijn naam is Simone, dankuwel voor het wachten. Sms-code niet ontvangen
Krijgt u geen sms-code voor DigiD? Dit kan verschillende redenen hebben.

Geen sms-controle ingesteld
U heeft geen sms-controle ingesteld op uw DigiD.

Oplossing: vraag de sms-controle aan in Mijn DigiD.
Verkeerd telefoonnummer in DigiD
U heeft een verouderd of fout telefoonnummer toegevoegd aan uw DigiD. Controleer het telefoonnummer bij het inloggen. Het inlogscherm toont de laatste 3 cijfers van het telefoonnummer.

Oplossing: Wijzig uw telefoonnummer in Mijn DigiD.
U kunt geen serviceberichten ontvangen
Controleer of uw (mobiele) telefoon voldoende bereik heeft.
Schakel eventueel uw (mobiele) telefoon kort uit.
Schakel uw (mobiele) telefoon weer in, zodat deze opnieuw contact maakt met het mobiele netwerk van uw telefoonaanbieder.
Ga naar een plek waar u wel bereik heeft.
Kijk op de website van uw telefoonaanbieder of er storingen zijn. Helpt dit niet? Neem contact op met uw telefoonaanbieder. Geef daarbij de datum en het tijdstip door dat de sms-code ontvangen had moeten worden. Dan kan uw telefoonaanbieder gericht onderzoek doen. Neem ook contact op met uw telefoonaanbieder als u sinds kort bent veranderd van telefoonaanbieder.

Gebeld worden
Lukt het nog steeds niet?

Kies in het DigiD inlogscherm voor Geen code ontvangen.
Kies Bel mij met een gesproken sms.
U wordt dan gebeld met een gesproken sms. Dit werkt vaak wel.


Vreemd is wel dat ik die pincode moet invoeren, mijn vrouw hoeft dat niet ????
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

Citaat van: Bjorna145 op woensdag  1 november 2023, 07:34:51Beste Nederlandse medeleden, hebben jullie op het moment problemen en met het aanloggen d.m.d.v Digid.
Het lukt mij niet met de app of d.m.v. gebruikersnaam en password.

alvast bedankt

Johan
Misschien een storing? Bij mij werkt de app momenteel ook niet terwijl hij het voorheen gewoon deed. Geen idee sinds wanneer want ik gebruik het misschien 3x per jaar.

maastricht

Bij werkt het wel, via Starlink, zal straks ook even proberen via PLDT.

Heb een Iphone 12 en Samsung 9+.

Hebben jullie wel de laatste versie van DigiApp uit Apple store en Google play?

Zeer vervelend wanneer het niet werkt.



Guadalupe

Probeer eens via VPN,misschien dat het helpt ...
Wie lacht niet wie de mens beziet.