Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Dat geld opsturen is allemaal goed en wel, maar hangt veel af van de situatie.

Ik heb hier 3 kinderen en één ervan zit nog volop in zijn studies, en dat kost een smak geld. Laatst was mijn dochter ziek en had mijn hulp nodig en heb haar financieel geholpen.
Mijn vriendin heeft ook 3 kinderen, en twee daarvan kunnen verder naar school ( tijdelijk) omdat ik haar geholpen heb. Daarna weet ik het niet.

Ik heb haar van in het begin duidelijk gemaakt dat ik onmogelijk 6 kinderen kan gaan onderhouden. Klaar en duidelijk. Mocht ze dat niet begrijpen dan is het over en uit voor mij.
Vele westerlingen en Amerikanen willen zelf rijk overkomen, en geven en geven maar, .......tot............jawel zij helaas na enkele jaren berooid terug keren en terug werk moeten gaan zoeken in eigen land. Ik ken er velen die op die manier aan hun "einde" zijn gekomen. Eigen schuld volgens mij.

Het moet maar is afgelopen zijn dat zij denken dat wij een paar ezels in de tuin hebben staan. ik weet het .......een utopie. Maar ik hou vast aan mijn principes.

Rich de Nederbelg.

Pieter-Jan

gelijk heb je rich. Ik hou me ook vast aan mijn principes. Je zegt hier dat sommigen zich rijk willen voordoen. Ik doe dat totaal niet. Ik leef hier zeer beperkt. De mensen rondom mij weten dat dan ook maar als je nieuwe mensen ontmoet dan ben je gewoon rijk gewoon al vanwege je kleur. Als ik probeer uit te leggen dat ik niet rijk ben geloven ze me gewoonweg niet. Elke foreigner is rijk. AAAAh your money is euro. thats times 62 Your so very rich. Dat is de standaard die ik hier altijd hoor. tientallen keren heb ik dat al proberen uit te leggen maar ze begrijpen dat toch niet. Als zij hier 10000pesso per maand verdienen denken zij dat wij in belgie 620000pesso per maand verdienen want het is x62. Gebrek aan educatie en ouderlijke aansturing zal hiervan wel de reden zijn. Zo zei mijn schoonmoeder eens dat ik samen met mijn vrouw naar belgie moest gaan en daar een jaartje werken. Ze zegt dat we dan met 30000euro kunnen terugkomen en een zaak starten :ikkeniebegrijp: En in belgie hoeven wij niet te eten, huren en leven. Alles kost ook 10x keer meer. Ik heb dat proberen klaar en duidelijk te maken maar zij gelooft dat toch niet. :biggrinn: Na een jaar in belgie te werken met 2 mag je al blij zijn 15000euro te sparen. Dan mag je nog niets opsturen naar hier in al die tijd. Dan moet je ook nog de prijs voor je vliegticket voor 2 aftrekken en al de pasalubong die ze hier verwachten. Ik heb er mij al bij neergelegd en lach gewoon eens :haha:

Rich

Jaja en weet je wat het rotte is?

Als ze vragen, what's your name? en ik zeg Rich..........nou ja dan weet je het wel hè  :lachen: :dollareyes: :dollareyes:
Rich de Nederbelg.

Rich

Rot naam  :jajaja:

Maar beter dan Rijk de Gooier, stel je voor  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Pieter-Jan

#54
Citaat van: Rich op donderdag 25 maart 2010, 15:34:26
Rot naam  :jajaja:

Maar beter dan Rijk de Gooier, stel je voor  :lachen:

Hahahahaha ja hier als blanke rich heten is mss wel een klein probleempje.  Ik zou een nickname zoeken :lachen: :lachen:

Phille

Rich,

Als er een (1) element is in de Filipijnen dat mij echt stoort, dan is het dat wel. Meestal heb ik den indruk dat ze denken dat wij er niets moeten voor doen, ik kan er mij blauw aan ergeren. Dus, als het over centjes gaat, geloof me maar, dan doe ik altijd verdomd moeilijk. Ik betaal volgens de locale waarden, voorbeeldje, in een taxi stappen dan is het eerste wat ik zeg, NO METER, NO MONEY! Vaak zetten ze dat ding dan aan en op de bestemming gaan ze dan toch meer vragen, heb ik een paar keer meegemaakt. Eerst nog wat discussiëren, na paar minuten was ik het beu en zei dat ik de politie erbij ging halen; en dan opeens was alles ok. Waarom zou ik meer moeten betalen dan een local? Dat concept heb ik nooit goed begrepen, iemand van het forum wel misschien?





Phille

Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 25 maart 2010, 15:24:46
gelijk heb je rich. Ik hou me ook vast aan mijn principes. Je zegt hier dat sommigen zich rijk willen voordoen. Ik doe dat totaal niet. Ik leef hier zeer beperkt. De mensen rondom mij weten dat dan ook maar als je nieuwe mensen ontmoet dan ben je gewoon rijk gewoon al vanwege je kleur. Als ik probeer uit te leggen dat ik niet rijk ben geloven ze me gewoonweg niet. Elke foreigner is rijk. AAAAh your money is euro. thats times 62 Your so very rich. Dat is de standaard die ik hier altijd hoor. tientallen keren heb ik dat al proberen uit te leggen maar ze begrijpen dat toch niet. Als zij hier 10000pesso per maand verdienen denken zij dat wij in belgie 620000pesso per maand verdienen want het is x62. Gebrek aan educatie en ouderlijke aansturing zal hiervan wel de reden zijn. Zo zei mijn schoonmoeder eens dat ik samen met mijn vrouw naar belgie moest gaan en daar een jaartje werken. Ze zegt dat we dan met 30000euro kunnen terugkomen en een zaak starten :ikkeniebegrijp: En in belgie hoeven wij niet te eten, huren en leven. Alles kost ook 10x keer meer. Ik heb dat proberen klaar en duidelijk te maken maar zij gelooft dat toch niet. :biggrinn: Na een jaar in belgie te werken met 2 mag je al blij zijn 15000euro te sparen. Dan mag je nog niets opsturen naar hier in al die tijd. Dan moet je ook nog de prijs voor je vliegticket voor 2 aftrekken en al de pasalubong die ze hier verwachten. Ik heb er mij al bij neergelegd en lach gewoon eens :haha:

15.000 euros sparen op een jaar? Hoe lang geleden ben jij nog eens in Belgie geweest? Dan moet je al een behoorlijk loon hebben, dat is 1.000 euro per maand sparen ... moet jij mij eens uitleggen hoe je dat doet?


Pieter-Jan

Citaat van: Phille op donderdag 25 maart 2010, 15:59:29
Citaat van: Pieter-Jan op donderdag 25 maart 2010, 15:24:46
gelijk heb je rich. Ik hou me ook vast aan mijn principes. Je zegt hier dat sommigen zich rijk willen voordoen. Ik doe dat totaal niet. Ik leef hier zeer beperkt. De mensen rondom mij weten dat dan ook maar als je nieuwe mensen ontmoet dan ben je gewoon rijk gewoon al vanwege je kleur. Als ik probeer uit te leggen dat ik niet rijk ben geloven ze me gewoonweg niet. Elke foreigner is rijk. AAAAh your money is euro. thats times 62 Your so very rich. Dat is de standaard die ik hier altijd hoor. tientallen keren heb ik dat al proberen uit te leggen maar ze begrijpen dat toch niet. Als zij hier 10000pesso per maand verdienen denken zij dat wij in belgie 620000pesso per maand verdienen want het is x62. Gebrek aan educatie en ouderlijke aansturing zal hiervan wel de reden zijn. Zo zei mijn schoonmoeder eens dat ik samen met mijn vrouw naar belgie moest gaan en daar een jaartje werken. Ze zegt dat we dan met 30000euro kunnen terugkomen en een zaak starten :ikkeniebegrijp: En in belgie hoeven wij niet te eten, huren en leven. Alles kost ook 10x keer meer. Ik heb dat proberen klaar en duidelijk te maken maar zij gelooft dat toch niet. :biggrinn: Na een jaar in belgie te werken met 2 mag je al blij zijn 15000euro te sparen. Dan mag je nog niets opsturen naar hier in al die tijd. Dan moet je ook nog de prijs voor je vliegticket voor 2 aftrekken en al de pasalubong die ze hier verwachten. Ik heb er mij al bij neergelegd en lach gewoon eens :haha:

15.000 euros sparen op een jaar? Hoe lang geleden ben jij nog eens in Belgie geweest? Dan moet je al een behoorlijk loon hebben, dat is 1.000 euro per maand sparen ... moet jij mij eens uitleggen hoe je dat doet?



Goed lezen phille. Ik spreek over werken met 2. Dan is 15000 het extreme maximum en mag je niets uitgeven. Onmogelijk voor filipinas maar ik heb lang zo geleefd. Ik gaf enkel mijn overuren uit aan uitgaan. Veel overuren werken dus om mijn bier te betalen

Kano

Waarom je meer moet betalen dan een local, dat is toch duidelijk... jij bent wit....jij bent een buitenlander...DUS...ben je rijk.... DUS kun je wel wat meer betalen dan een local. Daar zal je toch aan moeten wennen want dat is overal in de Filipijnen waar men geen prijslijsten of prijskaartjes heeft. Als je iets van enige waarde wilt kopen is het daarom het beste dat je eerst je asawa stuurt om naar de prijs te vragen en te onderhandelen.  Bij sommige attracties is zelfs aangegeven dat een buitenlander een hogere prijs dient te betalen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Citaat van: Kano op donderdag 25 maart 2010, 16:09:43
 Bij sommige attracties is zelfs aangegeven dat een buitenlander een hogere prijs dient te betalen.

Dat klopt. En dan weiger ik sowieso om binnen te gaan, want dat heeft niets meer met cultuur te maken.
Rich de Nederbelg.