Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Of is het op lokatie :haha:



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Budgie

Citaat van: jens op zondag 11 juli 2010, 13:52:02
Citaat van: Budgie op maandag 31 mei 2010, 21:51:58
Citaat van: Fail_over op maandag 31 mei 2010, 20:37:11
Tja, om dan wel  :ontopic: te blijven. Ik verdom het om hier in Be of NL â,¬ 22,- te betalen voor een kwartiertje knip knap werk, zodat ik nog wat extra's naar de Fhils kan sturen zodat ze het daar uit de ATM kan halen. Zo, dat was on-topic.

Laat je je afzetten Betaal meestal â,¬10.-
budgie werkt die kapper van jou nog met een bloempot :lachen:

jens.....

Neen zijn nog leuke dames ook. Zitten achter de Hema in Hengelo op zaterdag En ook op de zwarte markt in Beverwijk kan je voor â,¬10.- terecht en die knippen ook model wat je wil Ga daar meestal want dan heb ik een reden omdaar heen te gaan Geniet dan van asawa haar manier van handelen want die is gek op klein koperwerk Beiden zonder afspraak

En die kaalscheerders met een bloempot vind je in Markelo en vragen â,¬20.-
Getting older beats the alternative -dying young

klootzakken (voorheen Jens)

kijk 10 euro is natuurlijk niet veel geld , moet er wel bij vertellen dat ik zelf ook niet meer betaal, maar dat is een meisje in opleiding en die komt aan huis bij mij.

als je er van uitgaat dat een kapper 15 min met een man bezig is heeft hij 40 â,¬ries in het uur . hier moet het personeel van betaald worden en misschien de huur van het pand en de energie niet te vergeten. dan blijft er niet zo gek veel over.
dus 10 euro vind ik sportgoedkoop.
ben blij dat ik geen kapper ben , en ja het goedkoopste past jens ook.

jens...
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

pvgossum

Het is inderdaad een moeilijk topic in de Fiippijnen: mijn asawa gaat steeds mee naar de markt omdat ik anders te veel zou betalen en zij kent zeer goed de lokale prijzen en we wachten ook op taxi met een meter.
Daarnaast probeert haar één jaar jongere zus misbruik te maken omdat Jasmin nu met een Belg is en er draagt bijna geen geld meer af aan de ouders, dus er komt meer financiële druk op mijn asawa.

Voorlopig heb ik haar enkel geld gestuurd toen ze ziek was, voor de aankoop van haar computer (ook beter voor mij gemakkelijker om te communiceren) en voor de administratieve afhandeling van het toeristenvisum (geweigerd om de gekende redenen) en gezinshereniging. Ik zorg er ook voor dat ze een veilige geldbuffer heeft voor mocht er iets gebeuren of om geld te lenen aan vrienden (het is steeds terugbetaald, bv vriendin leende geld omdat haar studiebeurs te laat werd uitbetaald, of het dak van haar ouders te herstellen mijn vrouw wilt dit dan binnen een aantal maanden zelf terug te betalen). Ze geeft ook steeds mooie financiële overzichten aan wat ze het geld heeft besteed.

Daarnaast hebben we afgesproken wanneer ze in België is dat we haar ouders geld storten (hetzelfde bedrag dat ze ook in de Filipijnen van haar eigen werk afdroeg). We hebben zeer duidelijk afgesproken dat ons eigen familie-eenheid eerst komt.

Digos

Citaat van: pvgossum op maandag 26 juli 2010, 21:12:25
Daarnaast hebben we afgesproken wanneer ze in België is dat we haar ouders geld storten (hetzelfde bedrag dat ze ook in de Filipijnen van haar eigen werk afdroeg). We hebben zeer duidelijk afgesproken dat ons eigen familie-eenheid eerst komt.

Wees niet zo zeker van de eigen familie-eenheid, het kan gauw veranderen wanneer ze hier in  :belgiesmiley: begint te werken en de druk nog hoger word.....en de druk daar natuurlijk lager.....

Het woordje eigen is een vreemd woord voor hen als het er op aan komt, kwestie van de gulden middenweg te vinden.

:denk:

LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

#135
Citaat van: pvgossum op maandag 26 juli 2010, 21:12:25
mijn asawa gaat steeds mee naar de markt omdat ik anders te veel zou betalen en zij kent zeer goed de lokale prijzen en we wachten ook op taxi met een meter.
Ha....de taxie's....was niet zo'n probleem omdat we zelf taxie's hadden bollen en goed wisten wat de gaande prijzen waren, maar ja als witneus moet er je soms een paar peso's boven op doen....zeler als operator.

Maar ja, effe winkelen naar de markt downtown, dat is effe is iets anders.

Ik ging gewoonlijk winkelen met Irene....maar bleef op een afstand (we hoorde niet te samen) na een tijdje had ze dan wel haar shop gevonden en we kregen na de verschijning van mij ook nog een goede normale prijs.

De meeste klanten kochten daar voor 40 peso en minder....1 ajuintje, 1 petatje, 1 peke....je weet hoe er aan toe gaat.....dag bij dag.

Effe een bestelling van een kilo petatten en al de rest voor de hele week bijna, zijn ze daar nie gewoon.

Ik ging gewoonlijk de markt downtown alleen op en vroeg aan het eerste kraam al naar de prijs van de petato's, en dan naar het volgende kraam en zo verder.

Iedereen heeft je toch in het oog daar.....en uiteindelijk beding je nog een goeie normale prijs voor wat je wilt.

Zo uiteindelijk hadden we een kraam op de markt downtown gevonden voor onze dagelijkse....wekelijkse aankopen van verse groenten en we we waren daar vaste klant, echter op het laatst ging ik alleen naar de markt en até was niet in het kraam maar wel haar echtgenoot.

Die rekende zowaar bijna alles dubbel. Ik thuis gekomen kreeg ik dubbel op men appel van men asawa. En ja.....de bla bla bla werkt daar zeer goed..... en die man van het kraam heeft het ook moeten bekopen van zen vrouw......ja goei klanten gaan uitzuigen  :mauer: echt waar!!!

Ja....de keer daarop kochten we groenten in het kraam daarnaast en ook de keer daarop....klanten moet je verdienen zeggen ze.....niet bedriegen.

Kortom gezegd.....de term zaken doen in de phils is niet iedereen gegeven.

In de Phils probeerd iedereen zich in één minuut rijk te maken.....en nadien, ja......? passeer je gewoon hun kraam en koop je je groenten in een ander kraam....anders en misschien beter???wie weet!!


Loop daar niet rond als een kieken zonder kop.....maar kom op voor wat je rechtvaardig vind en laat niet alles over aan je vriendin, asawa.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

pvgossum

she is only doing market because she really like to avoid additional cost and because in phil it is task of wife, i already sometimes cook and wash clothes which is according her also task of wife

taxi she does this also because i do not speak enough visayan or tagalog
all other shops or malls we do together, and i'm doing planning of all trips and flights

Fail_over

Citaat van: Digos op dinsdag 27 juli 2010, 00:42:42
Ha....de taxie's

Wij moesten een x van makati naar QC. Ik achter een pilaar, en asawa een goede prijs bedongen bij de taxi. Toen hij mij zag instappen stond z'n gezicht op onweer.

"First take gas, mam". Bij het tankstation kwam hij aan met de smoes dat de motor kapot was, en we moesten maar een andere taxi zoeken.  :moord:

De laatste x bij het vliegveld zo'n Yellow cab genomen. Moest wel, want eerst kon je nog naar de openbare weg lopen om daar een normale taxi te vinden. Toen was dat afgesloten. Toch gaf de meter een redelijke prijs aan toen we eenmaal voor ons huis stonden. Het viel mij tenminste mee.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

Ik vlieg op 26 augustus van Cebu naar Manila. Heb taxi besteld online samen met mijn hotelbooking. 850 Peso van airport naar Bayview hotel. Safety first  :jajaja:

Heb ik trouwens ook geen gezeik met die meter.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Huh! Waar zit dat hotel?

Yellow cab van airport naar QC 350 php. is toch bijna aan de andere kant van Manila.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......