Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Roxas boulevard. Maar wat is nou 14 euro als je je veiliger voelt.
Rich de Nederbelg.

Fail_over

Citaat van: Rich op dinsdag 27 juli 2010, 22:26:24
Roxas boulevard. Maar wat is nou 14 euro als je je veiliger voelt.

Da's waar.

14 euro. 6x naar the fhils, verblijf van 9 maanden daar, om de 29 dagen naar BOI tikt aan.
Mij gaat het niet om die â,¬ 14 ,- meer om dat die taxi's gewoon z'n meters moeten tellen. En geen onderscheid moeten maken.

Heb ook doodsangsten moeten doorstaan door een drug driver die alle short cuts wist. voor 200 php. En geen tip kreeg voor z'n rij gedrag.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Luc

Citaat van: Fail_over op dinsdag 27 juli 2010, 21:27:53
Citaat van: Digos op dinsdag 27 juli 2010, 00:42:42
Ha....de taxie's

Wij moesten een x van makati naar QC. Ik achter een pilaar, en asawa een goede prijs bedongen bij de taxi. Toen hij mij zag instappen stond z'n gezicht op onweer.


Ik heb iemand gekend die dat ook deed. Taxichauffeur smeet de koffers eruit en reed weg. Nog liever geen klant dan de normale prijs voor de buitenlander.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

Citaat van: pvgossum op maandag 26 juli 2010, 21:12:25
Daarnaast probeert haar één jaar jongere zus misbruik te maken omdat Jasmin nu met een Belg is en er draagt bijna geen geld meer af aan de ouders, dus er komt meer financiële druk op mijn asawa.

Dit zegt veel over de zus!

Citaat van: pvgossum op maandag 26 juli 2010, 21:12:25
Daarnaast hebben we afgesproken wanneer ze in België is dat we haar ouders geld storten (hetzelfde bedrag dat ze ook in de Filipijnen van haar eigen werk afdroeg). We hebben zeer duidelijk afgesproken dat ons eigen familie-eenheid eerst komt.

Wat als je nu geen buitenlander was? Dan zou het toch normaal zijn om het eigen gezin eerst te voorzien?
Het zou dan juist de jongere zus zijn die meer zou moeten bijdragen.



Citaat van: Luc op woensdag 28 juli 2010, 00:53:39
Ik heb iemand gekend die dat ook deed. Taxichauffeur smeet de koffers eruit en reed weg. Nog liever geen klant dan de normale prijs voor de buitenlander.

Een geluk dat ie de koffers niet hield! Tja, de normale prijs aan een buitenlander is een doodzonde.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

Niet nieuw maar een opwaartse trend van de taxies is dat ze gedurende traffichours en regen de passagiers window half open hebben en roepen"where to sir?" voordat je in kunt stappen. Ik heb dat n paar keer meegespeeld ,sommige rijden meteen door, andere roepen no sir traffic,weer andere roepen het steevaste bedrag "one hundred sir".

Nu doe ik daar niet meer aan mee:
Raam half open=cheater dus moven met die car,doorrijden.....niet dan krijgt de deur n trap.
roepen ze "where to sir" antwoord: non of your business, MOVE!!
2 taxies verder ,geen probleem meer,ze zien echt wel wat er voor hen gebeurt, de 2e of 3e taxi gaat voor de tip.

Daarbij opgemerkt dat diegene met het raam half open dus het grootste deel van de rit voor me rijdt,nog zoekende is naar een passagier en dus niks verdient en zo hoort het ook.  :jajaja:

@rich met P850 hotel taxi ben je dus nog gewoon getild want een hotel taxi is normaliter P500. daarbij opgemerkt dat de gele airport taxies toch redelijk normaal functioneren ,bijna altijd de meter aanzetten en ook nog n bonnetje geven als je het vraagt.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Kan de ervaring van Amice onderschrijven Bij regen en "rush-hours"in metro Manila  worden de taxichauffeurs inderdaad  kieskeuriger omdat zij dan  klanten genoeg kunnen krijgen vooral als het rond "payday" is. Zij willen namelijk niet vastzitten in het verkeer. Met veel korte en snelle ritten verdienen zij meer aan het starttarief. Soms willen zij de meter niet aanzetten en vragen een absurd bedrag waarbij je nog niet eens zeker bent dat het aan het eind van de rit wordt verhoogd; dat komt vaker voor in de buurt van hotels kennelijk gaat men dan van de veronderstelling uit dat het gaat om een rijke hotelgast waarvoor geld geen rol speelt. Soms moet je ettelijke taxi's voorbij laten gaan.

De taxichauffeurs hebben ook een enorme truckendoos. Zo hield ik eens een taxi aan, die na een paar honderd meter stopte. De chauffeur excuseerde zich dat hij niet verder kon omdat zijn koppeling kapot was. Heb toen het bedrag op de meter betaald en ben uitgestapt. Maar wie schetste mijn verbazing toen de man met gillende banden wegscheurde alsof hij in een formule-1 wagen reed.

Nog een tip als je bagage achterin de taxi hebt, betaal na het uitladen van de bagage en ben je met meerderen laat dan iemand in de taxi zitten totdat alle bagage eruit is.

@Rich Voor een heel apart gevoel van binnen betaal je teveel  :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

Wanneer ik een taxi neem zeg ik altijd "No Meter, No Money" en dit heeft altijd gewerkt tot nu toe ... men probeert soms op de prijs te verhogen, maar dan zeg ik doodleuk ... you want me to call the police? En tot op heden, geen enkel probleem.

En Rich, 850 pesos is echt wel heel veel!

Amice

En toch moet je blijven oppassen Phille, zonder morren zetten ze na zo'n opmerking de meter aan echter drukken ze dan de knop 2x in waardoor je het oude spitsuur tarief berekend krijgt,zeker op korte ritten valt dat niet snel op maar je betaald toch nog teveel. Nieuwe meters hebben dat geloof ik niet meer maar nog wel de kleine oude meters.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

CitaatDe taxichauffeurs hebben ook een enorme truckendoos. Zo hield ik eens een taxi aan, die na een paar honderd meter stopte. De chauffeur excuseerde zich dat hij niet verder kon omdat zijn koppeling kapot was. Heb toen het bedrag op de meter betaald en ben uitgestapt. Maar wie schetste mijn verbazing toen de man met gillende banden wegscheurde alsof hij in een formule-1 wagen reed.

van die geintjes hou ik al helemaal niet omdat het vaak gaat om een hold up poging.
Kenmerkend daarvoor is een bellende of smsende driver,die dan ook nog graag panne heeft in een donker gedeelte van n straat. Maatjes van hem kunnen dan in de buurt zijn.Inderdaad, direct uitstappen en weglopen is dan het beste.

Ik had dat n keer in M.H.delpilar midden in de nacht, waar de autoverlichting plots niet goed werkte,maar wel gestopt werd in het donkerste gedeelte van de straat. Ik ben uitgestapt en in n jeepney gestapt, hij had het nakijken ook naar zijn centen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Nou, ik lees hier dus dat de normale prijs 500 Peso zou zijn.

Ik betaal 850 peso . Mijn vriendin Versie komt voor de eerste keer in Manila en ik wil geen gezeik of gevoel van onveiligheid voor ons beiden.

Ik betaal dus 350 peso teveel. Dat is 5,80 euro teveel dus. Ben ik dan getild ? Is dat nou zoveel teveel?   :ikkeniebegrijp: Ik heb het er in ieder geval graag voor over voor een keertje.
Rich de Nederbelg.