Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Walking ATM

Gestart door Phille, woensdag 17 maart 2010, 14:27:13

Vorige topic - Volgende topic

rudy1962

Citaat van: Rich op woensdag 28 juli 2010, 12:25:26
Nou, ik lees hier dus dat de normale prijs 500 Peso zou zijn.

Ik betaal 850 peso . Mijn vriendin Versie komt voor de eerste keer in Manila en ik wil geen gezeik of gevoel van onveiligheid voor ons beiden.

Ik betaal dus 350 peso teveel. Dat is 5,80 euro teveel dus. Ben ik dan getild ? Is dat nou zoveel teveel?   :ikkeniebegrijp: Ik heb het er in ieder geval graag voor over voor een keertje.

Je hebt gelijk Rich.Ik heb een keer 560 peso betaald voor een taxi, de rit was ocharme van Domestic terminal , Manila, naar de terminal voor internationale vertrekken. Het verkeer was te druk en hij wou zijn meter niet opzetten. Nu regel ik altijd de hotel airport service.

xav

kan je ook niet echt ongelijk geven Rich... volgens mij is er ook een verschil als je daar bent voor een vakantie, dan kijk je niet vlug op een euro meer of minder...

het gaat er meer om dat de taxi chauffeurs de westerling bijna altijd wil rippen... daarom neem ik zelf altijd een "yellow cab" aan de luchthaven en ik heb nog nooit problemen had... eens in de stad moet je wel doorduwen bij die chauffeurs  :kwaad:

Amice

Dus een buitenlander op vakantie kan men rippen daar is geen bezwaar tegen?

Dan lijkt het mij juist dat er ook geen andere bezwaren meer kleven voor die personen als ze besodemietert worden....toch??

6 euro of 600000 wat is het verschil dan? jullie hebben toch geld genoeg volgens de filipino?

een rotte plek begint klen maar einigt in de een hele rotte appel.

Voor mij nu geen wonder meer waarom de filipino's fanatiek doorgaan met het uitpersen,bezeiken en besodemieteren van buitenlanders. het zal nog wel erger worden dan.  :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

xav

Citaat van: Amice op woensdag 28 juli 2010, 13:38:54
Dus een buitenlander op vakantie kan men rippen daar is geen bezwaar tegen?

Dan lijkt het mij juist dat er ook geen andere bezwaren meer kleven voor die personen als ze besodemietert worden....toch??

6 euro of 600000 wat is het verschil dan? jullie hebben toch geld genoeg volgens de filipino?

een rotte plek begint klen maar einigt in de een hele rotte appel.

Voor mij nu geen wonder meer waarom de filipino's fanatiek doorgaan met het uitpersen,bezeiken en besodemieteren van buitenlanders. het zal nog wel erger worden dan.  :jajaja:

je neemt het dan ook extreem op volgens mij... je zal gelijk waar je komt geript worden... neem nu de belgishe kust, bestel daar eens een koffie op een terras tijdens het hoog seizoen... betaal je het dubbele van het binnenland...

of zie jij dat dan als zaken doen...? of het is het hoogseizoen en dan moeten ze hun centen verdienen...?

en zoals je zelf al aanhaf, het hangt van jezelf af of je wil geript worden of niet... gewoon deur dicht stampen en laten door rijden en volgende nemen... en als je het de moeite niet vind dan stap je toch in...

Rich

Citaat van: Amice op woensdag 28 juli 2010, 13:38:54
Dus een buitenlander op vakantie kan men rippen daar is geen bezwaar tegen?

Dan lijkt het mij juist dat er ook geen andere bezwaren meer kleven voor die personen als ze besodemietert worden....toch??

6 euro of 600000 wat is het verschil dan? jullie hebben toch geld genoeg volgens de filipino?

een rotte plek begint klen maar einigt in de een hele rotte appel.

Voor mij nu geen wonder meer waarom de filipino's fanatiek doorgaan met het uitpersen,bezeiken en besodemieteren van buitenlanders. het zal nog wel erger worden dan.  :jajaja:

Overal ter wereld worden buitenlanders/toeristen geript, ook aan onze kust is het van dat. Of in van die sterrenrestaurants waar je met meer honger buitengaat dan je binnengekomen bent.....en een lege portefeulle op de koop toe. Er zijn mensen die hebben dat er voor over OK maar ik niet voor zoiets, want je word in de maling genomen tot en met. Voorbeelden te over wat dat betreft. Vele topchefs beamen dat zelfs.

Maar OK, het ging over taxi's hier. Enerzijds begrijp ik heel goed wat je wilt zeggen Amice en je hebt grotendeels gelijk en met dat met je eens, anderzijds echter wist ik vantevoren wat de prijs was dus moet ik daar verder niet over zeuren, en trouwens die prijzen gelden voor zowel buitenlanders als Filipino's, dus van de buitenlander op vakantie is in dit geval geen sprake.

Hier is de prijslijst....buitenlander of niet : www.asiatravel.com/philippines.html
Klik daarna op ...landtransfer voor de prijslijst.



Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: xav op woensdag 28 juli 2010, 15:00:36
Citaat van: Amice op woensdag 28 juli 2010, 13:38:54
Dus een buitenlander op vakantie kan men rippen daar is geen bezwaar tegen?

Dan lijkt het mij juist dat er ook geen andere bezwaren meer kleven voor die personen als ze besodemietert worden....toch??

6 euro of 600000 wat is het verschil dan? jullie hebben toch geld genoeg volgens de filipino?

een rotte plek begint klen maar einigt in de een hele rotte appel.

Voor mij nu geen wonder meer waarom de filipino's fanatiek doorgaan met het uitpersen,bezeiken en besodemieteren van buitenlanders. het zal nog wel erger worden dan.  :jajaja:

je zal gelijk waar je komt geript worden... neem nu de belgishe kust, bestel daar eens een koffie op een terras tijdens het hoog seizoen... betaal je het dubbele van het binnenland...



Exact Xav, Ik bedoelde juist hetzelfde.
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Citaat van: xav op woensdag 28 juli 2010, 15:00:36
je neemt het dan ook extreem op volgens mij... je zal gelijk waar je komt geript worden... neem nu de belgishe kust, bestel daar eens een koffie op een terras tijdens het hoog seizoen... betaal je het dubbele van het binnenland...
Betaalt een buitenlander daar ook meer dan een native Belg?

Volgens mij gaat het over iets anders hier. Als ergens een prijs voor staat is het aan de klant of hij het ervoor over heeft. Hier gaat het over de kans dat je meer betaalt dan de gebruikelijke prijs op grond van je afkomst. En als dat vaak lukt gaat men ermee door.
Als niemand die belachelijke prijzen aan de kust zou betalen was het rap afgelopen met die prijzen, dus inderdaad, vraag en aanbod.

En taxichauffeurs zijn overal in de wereld oplichters als het over toeristen gaat, natuurlijk de goede uitgezonderd, die heb ik er ook genoeg gehad.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: xav op woensdag 28 juli 2010, 15:00:36
neem nu de belgishe kust, bestel daar eens een koffie op een terras tijdens het hoog seizoen... betaal je het dubbele van het binnenland...

Hier vergelijk je appels met citroenen vind ik.

Het punt in de discussie is: "Waarom moet een buitenlander meer betalen voor hetzelfde?"
Het voorbeeld dat je aanhaalt is:"Waarom kost het in een toeristische zone meer dan daarbuiten?"

Of het een Vlaming of niet is, in een café aan de kust zullen beide de hoge prijs betalen. Wettelijk moeten ze de prijzen openbaar afficiëren in de zaak. Reden voor de hogere prijzen zijn: hogere huur, korte seizoenen en hogere belasting  :jajaja: .

In elke handelszaak moeten de prijzen duidelijk zichtbaar zijn anders riskeert men een bekeuring van de economische inspectie.

Echter, het gaat hier om de gehanteerde tarieven en prijzen in de Filippijnen. De prijzen worden voor hetzelfde artikel en dezelfde dienst op dezelfde tijd en plaats aangepast aan de huidskleur en origine van de klant. Vreet dat maar eens uit hier dan kun je je voorbereiden op een klacht van het CGKR.

In de Filippijnen schamen sommigen zich niet om publiekelijk het volgende te plaatsen:
  • Entrance fee
  • Locals: P 10
  • Local tourist: P 10
  • Foreign tourist: P 100

of hotels die op hun site aangeven voor dezelfde accomodatie diverse prijzen te hebben voor Philippine guests, balikbayans and foreigners. Voorbeeld: PhP 3.000, PhP 4.000 en PhP 5.000 Vraag: welke locale toerist heeft er PhP 3.000 per persoon per nacht aan over? Dat zullen toch niet de plaatselijke winkelbediendes zijn! Eerder de plaatselijke machthebbers en mafiosi.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

O.B.Bommel en Tom Poes typte een gelijkaardig bericht op hetzelfde moment.

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 28 juli 2010, 16:13:30
Als niemand die belachelijke prijzen aan de kust zou betalen was het rap afgelopen met die prijzen, dus inderdaad, vraag en aanbod.

Enkele jaren geleden was er toch de frigobox-rel in Knokke-Heist. Om de hoge prijzen te steunen mag men er niet met de koelbox op het strand.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

xav

het feit blijft als je er zelf mee akkord gaat of niet... discriminatie heb je op verschillende vlakken en het bestaat overal...