Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Electrice motorfietsen en tricycles

Gestart door gosternokke, vrijdag 23 november 2012, 10:04:13

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Sinsd kort is er hier in Puerto de buitenlander  Dave Dewbre ( denk een aussie)  die elektrische motorbikes en trikes en dergelijke vekoopt.

http://www.eaglemotorcycles.net/


  De man  ziet er brood in aan gezien mayor Hagedorn op termijn al die stinkende tricycles die nou nog op benzine rijden, uit de stad wil verbannen.  Zoals hioj dat eerder met de bussen al deed.

Ik moet nog zien wat er van komt.  Ik heb in ieder geval de eerste elecktische tricicle nog niet zien rijden in Puerto.

  En er hangt een fors prijkaartje aan.

  Voor mij in ieder geval voorlopig nog geen elektr. motorfiets.    laat ze eerst maar zorgen de het elektricireitsnet op palawan zelf op orde komt.     Wegens capaciteits tekort regelmatig geen stroom  hier   :negatief:


boldy

motors en trikes heb ik ook nog niet electrisch gezien  maar zag van het jaar in angeles  al een paar van die kleine elektrische scootertjes voorbij komen rijden maar 30 ofzo .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ketelbinkie

Hier in Dumaguete City staan ze bij een aantal zaken te koop. Geen idee wat betreft cilinderinhoud en vermogen, zijn allemaal van Chinese makelij en prijzen vanaf 21.000 peso de goedkoopste tot 25.000 peso en meer voor een wat luxer uitgevoerd model. Heb er zegge en schrijve tot dusver slechts een zien rijden.

josv

In Davao hebben ze een jaar of 2 geleden 'n paar tricycads als proef laten rijden, gesponsord door City Hall. Ik zie ze nu nergens meer. En gezien het gediciplineerde gedrag van de meest drivers ( doorrijden tot de laatste druppel ) heb ik maar 1 tip : begin een handeltje in HELE LANGE VERLENGSNOEREN  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

rony

Hier in Dumaguete City staan ze bij een aantal zaken te koop. Geen idee wat betreft cilinderinhoud en vermogen,

Kan Ketelbinkie ne keer uitleggen hoeveel soorten cylinderinhoud er bestaan bij elektrische brommers ?? :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

Ketelbinkie

 :lachen: :lachen: :lachen::Was met mijn gedachte nog teveel bij een hybride auto waar de conventionele brandstofmotor en de accu's om beurten of gezamenlijk voor de aandrijving zorgen. Bij een vervoermiddel, zoals in dit onderwerp, een puur elektrisch aangedreven 2-wieler doet dat niet ter zake. Actieradius is dan meer van belang en daar moet ik het antwoord op schuldig blijven, kan hooguit in die winkels gaan informeren.

Amice

Er rijden hier in manila inmiddels ook van die dingen.
Nadeel je hoort ze bijna niet aankomen, dus je dient meer op te letten in verkeer.
De lawaai reductie is dan tevens ook een groot voordeel.
30km p/uur is voor manila overigens al behoorlijk hard in de traffic, dus voor in de stad ideaal.

Laat er gerust meer van komen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Digos


Met deze heb je geen verlengsnoer nodig Josv.....maar het zal wel zweten worden  :lachen:



LIVE ONCE - LIVE IT

rony

trycicles zie ik niet direkt op electriciteit rijden wegens hun gewicht ; of ze moeten ze beginnen bouwen in aluminium of een of ander composietmateriaal ... in alabang heb ik de politie ermee zien rondrijden en het zou idd een pak rook minder schelen .
probleem zal altijd de actieradius blijven wegens geen plaats voor veel batterijen ...
zelf rijd ik thuis met een electrische scooter voor de bakker en kleine boodschappen ... t scheelt hem een pak tijd in het vinden van een parkeerplaats en .... het kost bijna niks om op te laden
Nadeel dan weer ... in de koude seizoenen is de capaciteit ook weer wa minder .... in de  :smiley-philippines: zullen ze daar echter niet veel last van hebben  :applaus:
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care