Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Pakket versturen naar Belgie

Gestart door Willy, woensdag 6 maart 2013, 05:22:44

Vorige topic - Volgende topic

Willy

Ik zou een pakket vanuit Davao willen versturen naar mijn adres in Belgie. Weet iemand hoe en met welke firma (2go?) dit op de meest voordelige manier kan? Het speelt geen rol of dit overzee dan wel bij air-vracht gebeurt. Ook de termijn is geen struikelblok. Het zou dus eigenlijk om een door-to-door service moeten zijn maar dan in omgekeerde richting. Heeft er iemand een idee van de kostprijs? De prijzen die hier officieel gehanteerd worden in het postkantoor in Davao zijn buiten proportie.
Alleszins al bij voorbaat dank voor eventuele goede raad :thankyoufw5:

josv

Willy, TNT heeft hier een agentschap in Davao. Voor de rest LBC etc.etc.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

kulay

Wij versturen steeds via de post.
Is goedkoper dan de andere maatschappijen.

vvjoris

Citaat van: kulay op woensdag  6 maart 2013, 07:49:53
Wij versturen steeds via de post.
Is goedkoper dan de andere maatschappijen.


Ik verstuur nooit meer met de post. Zowel Philpost (met extra diefstalgarantie) als BPost geven een erbarmelijke service.

Koerierdiensten kosten echter veel meer.

BE => PH is Balik Bayan is het meest kostenefficient, maar 'sea' en dus traag

PH => BE Balik Bayan: ik had het idee zoiets te beginnen, heb allerlei informatie ingewonnen bij Eljo en ook in de Phills, maar dit lijkt op het eerste zicht niet rendabel, tenzij er een toereikende prijs zou gerekend worden, en ik vrees dat er dan bijna geen klanten te vinden zijn. Misschien kan het op termijn (binnen 2 jaar of zo) wel, als het mogelijk is 'groupage' te doen, dwz in dezelfde container zowel commerciƫle goederen als balik bayan versturen. Ik informeer ook nog wel eens bij DHL want die hebben voor zakelijke klanten een 'niet-dringende' air service, mogelijk is dat qua prijs te doen. Voor die DHL service heb je wal een BTW nummer nodig, voor particulieren doen ze dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Citaat van: Willy op woensdag  6 maart 2013, 05:22:44
Ik zou een pakket vanuit Davao willen versturen naar mijn adres in Belgie. Weet iemand hoe en met welke firma (2go?) dit op de meest voordelige manier kan? Het speelt geen rol of dit overzee dan wel bij air-vracht gebeurt. Ook de termijn is geen struikelblok. Het zou dus eigenlijk om een door-to-door service moeten zijn maar dan in omgekeerde richting. Heeft er iemand een idee van de kostprijs? De prijzen die hier officieel gehanteerd worden in het postkantoor in Davao zijn buiten proportie.
Alleszins al bij voorbaat dank voor eventuele goede raad :thankyoufw5:
De post  :belgiesmiley: -->  :smiley-philippines:  wel 4 weken tot 8 weken ....Maar nog nooit problemen
Andersom is minder ....Elk pakje wordt open gedaan...Als je het na 3 maanden heb, heb je geluk en als er alles nog inzit, heel veel geluk
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.