Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijbewijs

Gestart door Herbie, maandag 14 oktober 2013, 15:10:12

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Amice op dinsdag 15 oktober 2013, 12:32:12
Mja dan toch nog even
CitaatDenk van het gene dat er stond van naar de nederlandsevlag ambassade, was voor te vertalen.

De nederlandse ambassade vertaalt niets, dat staat nl. al in verschillende talen op het rijbewijs zelf.
Desalniettemin vraagt de LTO toch een verklaring van de   :nederlandsevlag: ambassade dat het een echt en geldig Nederlands rijbewijs is.

Dat hele vertaal gedoe van de belgische ambassade, is niets minder dan vriendjes politiek.

oef ik heb gesproken.

Zo dan moet ik toch nog naar de :belgiesmiley: ambassade :negatief:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronny55

Veel hangt af van de mood of de betrokken amtenaar van dienst . Blijkbaar wordt het internationaal rijbewijs in sommige gevallen wel aanvaard....bij mij niet dus ..

more fun in......
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Mawibata

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 15 oktober 2013, 07:32:25
Citaat van: Herbie op maandag 14 oktober 2013, 15:10:12
Weet er iemand van de :belgiesmiley: waar ik een :smiley-philippines: rijbewijs kan gaan halen in Manila. Want voor de :nederlandsevlag: zit dat anders in elkaar heb ik gehoord.
Ik ben naar hier gekomen en had me naast mijn  :belgiesmiley: rijbewijs een Internationaal rijbewijs .....hoewel het op het internationaal rijbewijs ook alles in het engels staat heb ik toch mijn orgineel rijbewijs door de ambassade moeten laten vertalen . Daarmee naar Lto en de zelfde procedure als een  :smiley-philippines: die zijn rijbewijs vernieuwd . is wel 6 jaar geleden ...sla me niet dood als het zo niet meer gaat.

Ronny55,

zo heb ik het vorig jaar ook nog gedaan, is dus nog recent.

Maar PHP 1,500.00 zonder vertaling of rompslomp is ook niet slecht, maar dan werk je mee aan de corruptie   :weetikniet:    :weetikniet:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Herbie

Hier de prijzen gevonden, is aan minder dan de helft. Maar voor het minste miseri betaal ik wel die 1500

http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/115-summary-of-drivers-license-and-permits-fees-and-charges
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Mawibata

Citaat van: Herbie op dinsdag 15 oktober 2013, 23:31:00
Hier de prijzen gevonden, is aan minder dan de helft. Maar voor het minste miseri betaal ik wel die 1500

http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/115-summary-of-drivers-license-and-permits-fees-and-charges


Ge moet dan ook nog de drugstest betalen, en bezoek aan de dokter oogtest, etc
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Ronny55

Citaat van: Mawibata op dinsdag 15 oktober 2013, 23:39:11
Citaat van: Herbie op dinsdag 15 oktober 2013, 23:31:00
Hier de prijzen gevonden, is aan minder dan de helft. Maar voor het minste miseri betaal ik wel die 1500

http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/115-summary-of-drivers-license-and-permits-fees-and-charges


Ge moet dan ook nog de drugstest betalen, en bezoek aan de dokter oogtest, etc
Drugtest blijk niet meer nodig tegenwoordig werd me verteld  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pagud

2 jaar geleden heb ik met mijn stiefdochter haar rijbewijs gehaald :lachen: :lachen:, schriftelijke proef :ok
Nu rijexamen , komt ze buiten met de examinator naar mij toe en zegt de brave man , Sir i can not let your daughter drive your car becoz its bago ! Ik direkt ingespeeld en die brave man 1500 pesos in de hand gedrukt en alles was ok . 30 minuten later konden wij naar huis met haar rijbewijs . :congratualtionsis0: :thankyoufw5:.

Inderdaad ; its more fun in the philippines if you play the game .
Vroeger wanneer ik toekwam in manila en ik mijn domestic flight moest nemen met mijn 30 kilo baggage was de boel rap geklaard , een bekende ninoy tussen de pasport en geregeld de zaak .

Nu met de nieuwe president wordt alles moeilijker , hij is de boel aan het uitkuisen , zie maar bij costums ? hoeveel van die mensen zijn rijker dan de president ?? :atyourservice:
Nu , ja , alles heeft zijn tijd en de phils hebben geld nodig , bij het minste dat je in de balikbayanbox zend en je moet invoerrechten betalen , wel dan zal je die moeten betalen , no escape .
Ze halen alles door de x-ray., gedaan van motors in stukken of onderdelen op te sturen, kan niet meer eens inschrijven.

Waar is de tijd dat de export quality mangoes , 25 pesos/kilo kosten ? Nu ......... :crazy:

gosternokke

Men heeft het zelf verpest door gestolen amerikaanse motoren in BB dozen naar Mindanao te sturen als onderdelen.   Sindsdien gaat alles door de x -ray.

Kano

En ook de ukay ukay import wordt nu aangepakt, zoals hier te lezen valt

www.newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

regenwolkje

Citaat van: Kano op vrijdag 18 oktober 2013, 01:33:56
En ook de ukay ukay import wordt nu aangepakt, zoals hier te lezen valt

www.newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers

Die link werkte bij mij niet. Even gegoogled, en de correcte link gevonden:

http://newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers

Er moest dus geen 'www' voor.