Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rijbewijs

Gestart door Herbie, maandag 14 oktober 2013, 15:10:12

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Kano op vrijdag 18 oktober 2013, 01:33:56
En ook de ukay ukay import wordt nu aangepakt, zoals hier te lezen valt

www.newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers

Zeiden ze zes jaar geleden ook al, maar een aantal senators krijgen heel wat geld daaruit............ :jajaja: :jajaja:




gosternokke

Citaat van: regenwolkje op vrijdag 18 oktober 2013, 09:45:22
Citaat van: Kano op vrijdag 18 oktober 2013, 01:33:56
En ook de ukay ukay import wordt nu aangepakt, zoals hier te lezen valt

www.newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers

Die link werkte bij mij niet. Even gegoogled, en de correcte link gevonden:

http://newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers

Er moest dus geen 'www' voor.


Bedank voor de juiste link  :thumb:       Ik lees in de link  ,, Prohibition of used clothing,    Daar maak ik dus uit op dat het invoeren daarvan illigaal is ?   
Hoe kan dat nou , je ziet toch overal  ukay-ukay in  :smiley-philippines:
Ik snapte al niet waarom men spare parts op de papieren zette i.p.v. used clothing

En sorry voor  :offtopic:

bananacreek

Ukay Ukay wordt normaal in Westerse landen gedoneerd voor slachtoffers van natuur rampen maar komt in verkeerde handen terecht en wordt hier verkocht..................

Vroeger brachten mijn oom en tante zulke spullen voor een vereniging met de auto naar Polen en kwamen er later achter dat het ook daar later werd verkocht in plaats aan de armen gedoneerd

LMBen

In mijn jonge jaren zamelde we melkfles doppen voor naakte negerkindjes in afrika.
Althands dat is wat de nonnen ons vertelde.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

gosternokke

Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 oktober 2013, 14:34:49
Ukay Ukay wordt normaal in Westerse landen gedoneerd voor slachtoffers van natuur rampen maar komt in verkeerde handen terecht en wordt hier verkocht..................

Vroeger brachten mijn oom en tante zulke spullen voor een vereniging met de auto naar Polen en kwamen er later achter dat het ook daar later werd verkocht in plaats aan de armen gedoneerd


@ Banacreek in de link  http://newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers     gaat het om importeurs van ukay, niet om kleding wat gedoneerd word en in verkeerde handen terecht komt.

Maar als ik de link goed lees is import bij Republikan act NR 4652  dus verboden  :ikkeniebegrijp:

Klopt dat ?

Kano

#25
Nee en ja

Het is niet RA 4652 maar RA 4653 waarin o.a staat:

"Section 1. It shall be unlawful for any person, association or corporation to introduce into any point in the Philippines textile articles commonly known as used clothing and rags, except when these are imported .........................."

De uitzonderingen betreffen o.a. kleding van OFW,  toeristen, immigranten en  onder restricties ook gedoneerde kleding in geval van calamiteiten

:hoedjeaf:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: gosternokke op vrijdag 18 oktober 2013, 16:51:55
Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 oktober 2013, 14:34:49
Ukay Ukay wordt normaal in Westerse landen gedoneerd voor slachtoffers van natuur rampen maar komt in verkeerde handen terecht en wordt hier verkocht..................

Vroeger brachten mijn oom en tante zulke spullen voor een vereniging met de auto naar Polen en kwamen er later achter dat het ook daar later werd verkocht in plaats aan de armen gedoneerd


@ Banacreek in de link  http://newsinfo.inquirer.net/509423/smuggling-raps-vs-ukay-ukay-importers     gaat het om importeurs van ukay, niet om kleding wat gedoneerd word en in verkeerde handen terecht komt.

Maar als ik de link goed lees is import bij Republikan act NR 4652  dus verboden  :ikkeniebegrijp:

Klopt dat ?

Sorry ik weet het niet want ik las alleen in de krant een jaar of twee geleden dat in Dumaguete alle Ukay2 moesten verdwijnen maar nu schieten ze overal als benzinestations uit de grond............ :lachen: :lachen:

Herbie

Er zouden beter rijbewijzen uit de grond komen :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Blauwvinger

Waarom plakken we de  :smiley-philippines: niet aan  :eu: vast
Heel wat problemen opgelost.  :lachen:


Budgie

Citaat van: blauwvinger50 op vrijdag 20 december 2013, 21:32:17
Waarom plakken we de  :smiley-philippines: niet aan  :eu: vast
Heel wat problemen opgelost.  :lachen:



Mag ik bedanken Hebben we in een keer 80.000.000 hand ophouders erbij  :lachen: :jajaja: En wie zal dat betalen.

En die paar probleempjes nu,die zijn op te lossen met veel geduld.
Getting older beats the alternative -dying young