Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening in phil

Gestart door bruno13, woensdag 7 september 2011, 13:02:31

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

wat zijn de voordelen of nadelen ervan,,,,
ik zoek een woning te kopen,maar ik kan het geld toch niet cash meenemen
wat is de beste oplossing?
bedankt

Phille

Citaat van: bruno13 op woensdag  7 september 2011, 13:02:31
wat zijn de voordelen of nadelen ervan,,,,
ik zoek een woning te kopen,maar ik kan het geld toch niet cash meenemen
wat is de beste oplossing?
bedankt

En hoe ga je dat dan kopen als buitenlander? Heb je al iets op het oog?

Kano

De voordelen en nadelen van een bankrekening in de Filipijnen zijn niet anders dan in Nederland, alleen is in de Filipijnen de service slechter, je moet meer voor de rekening betalen en de rente is lager.

Als je een huis in de Filipijnen wilt kopen en het gaat om een aanzienlijk bedrag dan is het niet wijs omdat in cash mee te nemen. Als je $ 10000 dollar of meer of de tegenwaarde ervan wilt meenemen dan moet je dat in de Filipijnen bij aankomst aangeven, Dat is geen probleem, maar je weet echter niet of je dan nog levend je bestemming bereikt.
Het beste is om het geld over te maken met een internationale bankoverschrijving  of een service als LCC in Belgie en Surichange in Nederland.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

balikbayan

Je kan het ook door je broer of zus of andersinds vertrouwd persoon over laten maken aan jezelf ???


Pjottr

Citaat van: Phille op woensdag  7 september 2011, 13:13:43
Citaat van: bruno13 op woensdag  7 september 2011, 13:02:31
wat zijn de voordelen of nadelen ervan,,,,
ik zoek een woning te kopen,maar ik kan het geld toch niet cash meenemen
wat is de beste oplossing?
bedankt

En hoe ga je dat dan kopen als buitenlander? Heb je al iets op het oog?
Goeie opmerking Phille vreemd dat daar geen antw op komt.
Ik neem aan dat hij een Filipijnse asawa heeft???
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luc

Wanneer je een tijdje je rekening niet gebruikt dan wordt die rekening een "dormant account". Bij PNB is het geloof ik na 1 jaar. Dan beginnen ze elke maand 2% van je rekening af te halen  :negatief:



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Priba

We denken eraan om een â,¬ rekening te openen in Metro-bank , zodat we de â,¬ van Belgie naar de Filippijnen kunnen overschrijven en
op een " gunstig " tijdstip " kunnen omwisselen in Php. Heeft iemand hier gunstige - ongunstige ervaringen mee ???  :vl: :belgiesmiley: :denk:

Luke

Intercontinentale geldtransfers gaan altijd kosten meebrengen of er nu omgewisseld wordt of niet!
Kijk eerst eens hoeveel een transfer kost van je bank in BENE naar PH
De PH bank gaat je ook nog eens kosten aanrekenen voor het "ontvangen" van uw EUROS!

Het goedkoopste tot nu toe is blijkbaar SURICHANGE (door Kano gebruikt). maar niet beschikbaar in BE.

Kano

Inderdaad gebruik ik nu Surichange en ben daar tevreden over. Heb nu ook de cash opname geprobeerd. Je kunt dan aangeven bij welke PNB bank je het uitbetaald wilt hebben en dat geld zou er dan binnen 15 minuten zijn. Heb die snelheid niet kunnen controleren omdat ik het geld de volgende dag heb afgehaald. De PNB waar ik geen rekening heb bracht geen kosten in rekening.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bruno13

bedankt,,,,,ik heb een stukje grond gekocht op de naam van mijn vriendin,,,,,,,we gaan in 2012 trouwen