Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

bankrekening in phil

Gestart door bruno13, woensdag 7 september 2011, 13:02:31

Vorige topic - Volgende topic

Priba

En nog maar eens GRATIS reklame !!!!   Maar ik kan je diensten en arrogantie best missen , stuur mijn Euro's van mijn Belgische bank naar
Euro account bij plaatselijke MetroBank , en wissel ( aan voordelige koers , slechts 20 of 30 centavos per Euro lager dan de XE koers ) telkens als het mij best uitkomt ~!~!  Ben met pensioen en heb dus alle tijd  :lachen:

shando

Citaat van: Priba op woensdag 20 juni 2012, 02:20:24
En nog maar eens GRATIS reklame !!!!   Maar ik kan je diensten en arrogantie best missen , stuur mijn Euro's van mijn Belgische bank naar
Euro account bij plaatselijke MetroBank , en wissel ( aan voordelige koers , slechts 20 of 30 centavos per Euro lager dan de XE koers ) telkens als het mij best uitkomt ~!~!  Ben met pensioen en heb dus alle tijd  :lachen:

Gratis reklame kunnen we ook 'zwart' maken nietwaar?  :denk:

prutser

Deze topic lijkt niet meer actief maar voor het geval er nog iemand geïnteresseerd is - ik gebruik, denk ik, de allergoedkoopste oplossing om geld te sturen naar de Filippijnen. Het kost een beetje werk maar wanneer het eenmaal werkt, zijn de kosten verwaarloosbaar, zeker bij talrijke kleine bedragen. Het enige nadeel is dat het een dag of 3 duurt vooraleer het geld beschikbaar is.

Het gaat zo:
- iedereen heeft wel een bankrekening in eigen land (België/Nederland) dus dat is al in orde
- open een Paypal-account voor jezelf - gratis
- open een Paypal-account voor je asawa - gratis
- koppel je bankrekening aan je Paypal-account - gratis (PP rekent een paar centiemen aan maar die worden na activering teruggestort)
- laat je asawa een EON-bankrekening openen bij UnionBank, hieraan wordt een ATM-kaart gekoppeld (debetkaart, m.a.w. ze kan alleen uitgeven wat op de rekening staat, het is geen kredietkaart): openen is gratis en eenvoudig, de kaart kost 300 pesos per jaar, als ze bv. 1000 pesos stort bij het openen, kan ze al drie jaar voort
- koppel haar Paypal-account aan de EON-bankrekening (PP haalt een paar pesos van de bankrekening maar die worden na activering teruggestort via PP)

Daarna doe je het volgende om geld te sturen:
- stuur van jouw PP-account het gewenste bedrag naar haar PP-account.
- zij stuurt het geld van haar PP-account naar de EON-bankrekening.
- een dag of 3 later (werkdagen) staat het geld op haar bankrekening en kan ze in winkels betalen (alle winkels die VISA aanvaarden) of geld afhalen via automaten
(vervolg in nieuwe post)

prutser

Op deze manier hoeft ze niet met veel cash rond te zeulen en heb jij volledige controle over wat er wordt uitgegeven. Alles gebeurt online.

De kosten:
- 300 pesos per jaar voor de kaart
- de overschrijvingskosten zijn afhankelijk van het bedrag maar altijd heel laag.
Een voorbeeld voor 60 euro:
- van jouw PP naar haar PP: 0,03 euro
- van haar PP naar EON-bankrekening: 50 pesos tot 6999 pesos, en gratis daarboven
- afhalen met haar ATM-kaart: 12 pesos per keer
- saldo controleren met haar ATM-kaart (in principe niet nodig want alles kan online gecontroleerd worden): 10 pesos per keer

Voilà, dat was het. Hopelijk heeft iemand er iets aan. Opmerkingen welkom. Ben benieuwd of iemand iets goedkopers vindt...

koy

Citaat van: prutser op maandag  3 juni 2013, 19:34:49
Op deze manier hoeft ze niet met veel cash rond te zeulen en heb jij volledige controle over wat er wordt uitgegeven. Alles gebeurt online.

De kosten:
- 300 pesos per jaar voor de kaart
- de overschrijvingskosten zijn afhankelijk van het bedrag maar altijd heel laag.
Een voorbeeld voor 60 euro:
- van jouw PP naar haar PP: 0,03 euro
- van haar PP naar EON-bankrekening: 50 pesos tot 6999 pesos, en gratis daarboven
- afhalen met haar ATM-kaart: 12 pesos per keer
- saldo controleren met haar ATM-kaart (in principe niet nodig want alles kan online gecontroleerd worden): 10 pesos per keer

Voilà, dat was het. Hopelijk heeft iemand er iets aan. Opmerkingen welkom. Ben benieuwd of iemand iets goedkopers vindt...


Ik vind dat een interessante manier. Ik gebruik zelf ook PayPal en het koppelen in België is vrij makkelijk.
De vraag is gaat dit even gemakkelijk in de PH en ook het openen van een bankrekening. Ik hoorde dat ze niet makkelijk zijn voor Philipino's om een rekening te openen. Een 2de vraag is of er een beperking opstaat, kan je bv. 50.000â,¬ overmaken?

grtn, koy.
leven en laten leven...

Kano

Een andere vraag is: hoe zit het met de wisselkoers en kun je die tevoren bekijken?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: prutser op maandag  3 juni 2013, 19:34:49

Voilà, dat was het. Hopelijk heeft iemand er iets aan. Opmerkingen welkom. Ben benieuwd of iemand iets goedkopers vindt...

Stuur gewoon niks ...supergoedkoop  :lachen: grapje.

Het is een goede manier voor kleinere bedragen te werken ....om je vriendin - vrouw in de  :smiley-philippines: te "steunen" BTW, goe gezien  :thumb:

Citaat van: koy op maandag  3 juni 2013, 19:56:22
Een 2de vraag is of er een beperking opstaat, kan je bv. 50.000â,¬ overmaken?

grtn, koy.

Ja , daar heb ik ook bedenkingen.....Voor de mensen die in de  :smiley-philippines: wonen zoals ik en die 3 a 4 x jaarlijks grotere (bv 5000 euro) sommen overmaken  :denk: is deze formule nogal omslagtig. nu betaal ik 30 a 40 euro kosten per jaar en krijg ik via mijn spaarrekening die kosten bijna volledig terug aan intresten.....
Citaat van: Kano op maandag  3 juni 2013, 23:58:09
Een andere vraag is: hoe zit het met de wisselkoers en kun je die tevoren bekijken?

Ja de wisselkoers heb je uiteraard ook nog eens aan je broek. De wisselkoers van PP ???? zeker niet de gunstigste , eerder een afzetters wisselkoers.  :jajaja: Of waarom boven de 7000 peso gratis  :ikkeniebegrijp: dan hebben ze er via de wisselkoers genoeg van afgeschuimd.  :weetikniet:

Het is allemaal mooi en goedkoop als ik het zo lees maar de praktijk is dikwijls heel anders .
Voor zover ik weet is geen een manier van geldtransfer gratis het zijn zeker geen filantropische instellingen .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

prutser

- limiet voor bedragen: weet ik eigenlijk niet. Unionbank zal er wel geen opleggen want die zien niet liever dan veel geld binnenkomen. Wat de PP-limieten zijn, zou ik eens moeten nakijken maar ik ben nog niet direct van plan 50k euro op te sturen...
- openen van bankrekening ginder: geen problemen mee ondervonden, hangt naar verluidt van het filiaal af, normaal gezien volstaat een ID met foto of paspoort, soms vragen ze een kopie van elektriciteitsfactuur of zo om te controleren of je vriendin/vrouw een vaste verblijfplaats heeft
- wisselkoers kan je op voorhand bekijken; de exacte kosten + overschrijvingskosten worden netjes opgegeven voordat je op Verzenden klikt
- dankzij de bankrekening kan je vriendin/vrouw ook bv. elektriciteitsfacturen online betalen (ik krijg het er niet "ingeklopt" want online betalen zit nog niet in de bankcultuur, maar goed, het kan)
- bij WU of andere cash-diensten heb je geen controle over wat er met het geld gebeurt. Ook willen de dametjes wel eens iets via internet kopen tegenwoordig en dat kan dus perfect met PP en/of de VISA-kaart

Ik beweer niet dat dit systeem gratis is maar voor kleine bedragen elke keer de wisselkoers berekenen, doe ik niet. Voor grote bedragen à la 50k maakt dat uiteraard wel een verschil. PP-koers is niet goedkoop, klopt, maar ook WU en Moneygram en zo nemen daar een serieus percentje op. Heb ooit via mijn bank overgeschreven en in België viel het nog mee maar "ginder" werden nog eens torenhoge kosten en een absurde wisselkoers gehanteerd (had in $ gestuurd, niet in pesos).
Het was maar bedoeld als alternatief, niet als heilige koe ;-)
Als iemand het wil proberen maar problemen ondervindt, geef maar een seintje, misschien kan ik helpen

Kano

Als anderen ervaring hebben met Paypal>EON Unionbank transfers hoor ik dat graag, want ik wil dat ook wel eens gaan proberen.

Een korte handleiding in het engels vond ik hier http://www.starrguide.com/paypal-funds-withdrawal-unionbank-eon/

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Laaat maar, heb het al gezien. Ondertussen vergeleken Paypal en Surichange.

Bij Surichange is de wisselkoers momenteel P 54.8, deze rekenen â,¬ 5 kosten ongeacht hoogte bedrag. Voor â,¬ 2000- â,¬ 5 == â,¬ 1995 krijg je cash of op bankrekening Php 109,326
Bij Paypal krijg je voor â,¬ 2000 107,639.20 PHP PayPal exchange rate:1 EUR = 53.8196
Dat is dus een verschil van 1687 pesos

Dus geen paypal voor mij  :hoedjeaf:


Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn