Re:geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door www.asiatrade-oostende.com, woensdag 6 juni 2012, 11:34:16

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Citaat van: pierrevanwies op zondag 10 juni 2012, 05:27:36
@ Joris ,

Ik stuur al jaren mijn euros naar hier via bank to bank[een euro rekening hier bij BPI].

Vul in een buitenlands overschrijvingsformulier en fax dat naar de bank in bels .....

Ben niet ingeschreven bij de ambassade.....

Ben in Belgie " geschrapt van ambtswege" dus niet meer ingeschreven bij de gemeente.......

Toen ik mijn laatste fax stuurde in maart kreeg ik een email van de bank met volgende inhoud,


Beste,

we hebben uw fax met vraag tot overschrijving goed ontvangen.Helaas kunnen we op dit ogenblik de overschrijving niet uitvoeren,aangezien axa niet meer in het bezit is van uw recenste identiteitsbewijs+adresgegevens.
Kunt u zo snel mogelijk contact met ons opnemen,zodat we dit in orde kunnen maken en de betaling doorvoeren.
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten,

Is er een reden om je niet in te schrijven bij de ambassade?
De ambassade geven ook Belgische ID kaarten uit en je blijft met alles in orde (federaal stemmen etc).
Met een bewijs van woonst en eventueel een kopij van ID kaart en PH huurcontract moet AXXA te overtuigen zijn.
Het heeft althans bij mij gewerkt. Maar de regels veranderen\verschillen wel eens per bank...

stijn54

Kan de Belgische ambassade in Manilla ook internationale reispassen uitgeven? Kan je in de Belgische ambassade je laten registreren als je een domicilie blijft behouden in Belgie? :daag:

vvjoris

Citaat van: pierrevanwies op zondag 10 juni 2012, 05:27:36
Ik stuur al jaren mijn euros naar hier via bank to bank[een euro rekening hier bij BPI].
Hoeveel vraagt AXA daarvoor?
Citaat van: pierrevanwies op zondag 10 juni 2012, 05:27:36
we hebben uw fax met vraag tot overschrijving goed ontvangen.Helaas kunnen we op dit ogenblik de overschrijving niet uitvoeren,aangezien axa niet meer in het bezit is van uw recenste identiteitsbewijs+adresgegevens.
Kunt u zo snel mogelijk contact met ons opnemen,zodat we dit in orde kunnen maken en de betaling doorvoeren.
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten,
Ik denk dat iedere bank dat doet. Onlangs was Dexia (Belfius nu dus) op een of andere manier mijn adresgegevens kwijt, en ik kon geen uittreksels printen aan de self bank. Ik heb dan via on line banking een bericht gestuurd dat ik helemaal niet verhuisd was, en ik me afvroeg hoe ze mijn adres konden kwijt zijn... Na een aantal weken kreeg ik mijn uittreksels met de post thuis.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Citaat van: stijn54 op zondag 10 juni 2012, 08:09:13
Kan de Belgische ambassade in Manilla ook internationale reispassen uitgeven?
Denk ik wel, staat dat niet op de site?
Citaat van: stijn54 op zondag 10 juni 2012, 08:09:13
Kan je in de Belgische ambassade je laten registreren als je een domicilie blijft behouden in Belgie? :daag:
Dat zal wel, maar je kan wel geen twee domicilies hebben, wel een domicilie en een referentie-adres. Trouwens, je blijft ook met alles in orde als je geen domicilie hebt (bvb als je ambtelijk geschrapt bent) maar wel een referentie adres.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Citaat van: pierrevanwies op zondag 10 juni 2012, 05:27:36
@ Joris ,

Ik stuur al jaren mijn euros naar hier via bank to bank[een euro rekening hier bij BPI].

Heb je er een speciale reden voor bij BPI een â,¬ aan te houden? Je kunt toch ook gewoon â,¬ sturen en hier laten converteren?
Heeft dat te maken met kosten?


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

dolfijn76

Bij LCC in Antwerpen betaal je 4 euro transfert kosten en is elke 5de transactie gratis. Dus wij hebben geen klagen

bananacreek

Citaat van: dolfijn76 op zondag 10 juni 2012, 14:04:43
Bij LCC in Antwerpen betaal je 4 euro transfert kosten en is elke 5de transactie gratis. Dus wij hebben geen klagen

ING 20 euros.............. :negatief: :negatief: (tot max 5000 euros dacht ik) per transfer..

Dus beter 2 maal per jaar over laten maken om â,¬200 uit te sparen.

Luke

Citaat van: dolfijn76 op zondag 10 juni 2012, 14:04:43
Bij LCC in Antwerpen betaal je 4 euro transfert kosten en is elke 5de transactie gratis. Dus wij hebben geen klagen

Als je dezelde aantal EURO's bij het beste wisselkantoor in je buurt zou wisselen, hoeveel krijg je uitbetaald?
Wat krijg je in de hand van Pesos via een LCC transferte?

vvjoris

Citaat van: dolfijn76 op zondag 10 juni 2012, 14:04:43
Bij LCC in Antwerpen betaal je 4 euro transfert kosten en is elke 5de transactie gratis. Dus wij hebben geen klagen
Maar het duurt wel efkes voor het geld daar is ('s anderendaags) en als je't on line doet duurt het meestal 2 dagen. Bij Coinstar (via Asia Trade in Oostende: zie ander wtopic op dit forum) kost het 5 euro, en kan het on line via ING, en dan duurt het een uurtje voor het daar is. Bij coinstar is elke 11e stransactie gratis.

Ben zowel van LCC als Coinstar (gisteren geprobeerd, en ze zijn al aan 't feesten in Cebu, zie mijn facebook pagina) tevreden.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Kunnen degenen die LCC gebruiken even meedelen hoe het zit met de wisselkoers. Kan deze niet vinden op hun  website.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn