Re:geld sturen vanuit Belgie naar de Filipijnen

Gestart door www.asiatrade-oostende.com, woensdag 6 juni 2012, 11:34:16

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Citaat van: Kano op dinsdag 12 juni 2012, 05:20:01
Kunnen degenen die LCC gebruiken even meedelen hoe het zit met de wisselkoers. Kan deze niet vinden op hun  website.
Die verschilt uiteraard elke dag, maar is véééééééééééééél beter dan die van WU. Als je belt +32 2 209 03 10 dan zullen ze u de koers van vandaag wel geven, je kan dan ook even asia trade oostende contacteren, dan kun je ineens vergelijken wat Coinstar als wisselkoers geeft. Ik vermoed dat dat heel weinig verschil gaat maken.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

www.asiatrade-oostende.com

de wisselkoersen worden dagelijks aangepast ,soms tot 3x toe...

veel hangt af van de volatiliteit (mate van schommeling van de koers) van de â,¬

Kano

Ja, dat de wisselkoers schommelt begrijp ik. Maar waarom niet gewoon de koers op de site zetten. In Nederland heb je Surichange en daar kun je als je je opdracht online invoert direct zien tegen welke koers wordt gewisseld en het netto bedrag in pesos dat zal worden uitbetaald.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Helemaal met je eens Kano. Dat noemen ze bij mij thuis transparant. Is dat online bij uitvoeren transfer niet zichtbaar, roept het altijd de schijn op van........!!!???

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op zondag 10 juni 2012, 14:29:41
Citaat van: dolfijn76 op zondag 10 juni 2012, 14:04:43
Bij LCC in Antwerpen betaal je 4 euro transfert kosten en is elke 5de transactie gratis. Dus wij hebben geen klagen

ING 20 euros.............. :negatief: :negatief: (tot max 5000 euros dacht ik) per transfer..

Dus beter 2 maal per jaar over laten maken om â,¬200 uit te sparen.

Willem, net even, voor alle zekerheid op de website van ING gekeken, maar als je (bij shared cost) 5.000,00 euro overmaakt, brengt ING slechts 0,1% kosten in rekening. Dit is tevens het minimum bedrag. Dus maak je minder over, zeg 3000,00 euro, gaat dat ook 5 euro kosten.

Kano

Met shared costs heb je niet alleen kosten voor de verzender maar ook voor de ontvanger. En dat kan aan de Filipijnse kant, afhankelijk van de bank, toch betrekkelijk veel zijn.  Voor wat betreft de Nederlandse situatie : ik ben nog steeds tevreden over Surichange.nl. Die rekent â,¬ 5 per transactie (boven â,¬2000 vraagt men de herkomst te verkalren) , je kunt je overmaking geheel online regelen, geld gaat via Ideal van je bankrekening af, je kunt direct de koers zien en de pesos en uitbetaling vindt plaats op Filipijnse bankrekening of op een PNB bank cash (je hoeft daar geen rekening te hebben).  en geen kosten voor de ontvanger.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

vvjoris

Citaat van: Kano op dinsdag 12 juni 2012, 11:53:28
Ja, dat de wisselkoers schommelt begrijp ik. Maar waarom niet gewoon de koers op de site zetten. In Nederland heb je Surichange en daar kun je als je je opdracht online invoert direct zien tegen welke koers wordt gewisseld en het netto bedrag in pesos dat zal worden uitbetaald.
Dat is niet zo eenvoudig als het lijkt, je hebt dan immers code nodig die de achterliggende database voedt met de steeds wisselende koersen, of iemand zou 3 keer per dag de koers moeten aanpassen... Daar LCC maar 4 euro, en Coinstar maar 5 euro per transactie vraagt, en daar ook nog de agenten moeten van betaald worden (men neemt uiteraard wel een kleine marge voor het wisselen, maar dat doen banken ooken WU zeker) is het niet evident een hoop kosten te doen om steeds een juiste koers on line te hebben... Gaat niet alleen over pesos, want er kan ook naar andere landen gestuurd worden....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 12 juni 2012, 12:15:19
Citaat van: bananacreek op zondag 10 juni 2012, 14:29:41
Citaat van: dolfijn76 op zondag 10 juni 2012, 14:04:43
Bij LCC in Antwerpen betaal je 4 euro transfert kosten en is elke 5de transactie gratis. Dus wij hebben geen klagen

ING 20 euros.............. :negatief: :negatief: (tot max 5000 euros dacht ik) per transfer..

Dus beter 2 maal per jaar over laten maken om â,¬200 uit te sparen.

Willem, net even, voor alle zekerheid op de website van ING gekeken, maar als je (bij shared cost) 5.000,00 euro overmaakt, brengt ING slechts 0,1% kosten in rekening. Dit is tevens het minimum bedrag. Dus maak je minder over, zeg 3000,00 euro, gaat dat ook 5 euro kosten.

Ik zat dus boven de 5000 euros en dus niet gedacht dat boven de 5000 de commission hoger is?
Hier in totaal 20 euros:

Kano

En wat betaalde je bij de Filipijnse bank Creek?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

#49
Citaat van: Kano op dinsdag 12 juni 2012, 15:06:04
En wat betaalde je bij de Filipijnse bank Creek?

Altijd 5 US$ (VOOR ELKE TRANSACTION) (tot nu toe, en ik ben nu een jaar of tien bij die bank)



Had iets meer dan 20 jaar met de PNB gezeten totdat ik erachter kwam dat de secretaresse van de manager aan mijn ex vrouw vertelde dat ik een $ time-deposit op die bank had en toen werd ik wel even woest en haalde al mijn geld daar weg..........stopte het in een plastic zak en bracht het naar Cebu city en was zo paranoid dat ik elke maand van bank veranderde :jajaja: :jajaja:

TO MY EX: "LOVE YOU HONEY"............... :jajaja: :jajaja: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:



Later bleek dat de rechtbank tijdens de anullment haar geen rode centavo gaf en ik moest alleen mijn zoon onderhouden, maar dat begreep ik want dat was mijn plicht.

Maar in die tijd was de rente op een peso time deposit in de buurt van 13-14%................. :thumb: :thumb: :thumb: