Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Reisverzekering

Gestart door Kano, zaterdag 8 juli 2023, 10:36:51

Vorige topic - Volgende topic

Willy

@Bommel
Sedert onlangs is in Belgie het tarief voor een tijdelijke annulatieverzekering naargelang de maatschappij opgetrokken naar 6 - 6.5% op de in het contract afgesloten reissom. Inderdaad een jaarverzekering voor annullarie komt bij Ethias op 85€ premie. Het max bedrag dat je kan terug krijgen is 3.000€ en indien verzekerd als koppel max 6.000€. De minimum kostprijs van een reis dient dan 150€ te zijn en bij schadegeval zal de terugbetaling ook navenant zijn.
In Belgie is er een verschil tussen een reisverzekering en een annullatieverzekering. Doorgaans sluit je een reisverzering af omwille van repatriering bij ernstige ziekte of ongeval. Solidaris  = ziekteverzekering dekt dit wereldwijd; CM sluit een aantal landen uit. Indien een tussenkomst voor repatriering wordt gevraagd is dit niet evident dat dit zo geregeld is. De geneeskundige diensten van het land waar je verblijft moeten een verklaring afleveren dat ze de verongelukte niet op hetzelfde niveau als het thuisland kunnen behandelen.
Annulatie dekt ook diefstal en reisonderbreking, maar in de praktijk maakt men het u aardsmoeilijk. heb het volgende meegemaakt:
- gsm gestolen: verzekering beweert dat ik onzorgvuldig heb gehandeld
- fototoestel gestolen: verslag van Filipijnse politie (in het tagalog) voorgelegd en niks teruffekregen
- tijdens een rondreis in de Phillis sluit ik een contract af met een duikcentrum voor een weekje duiken. Op het moment dat de duikweek eraan komt loop ik een zware infectie op waardoor ik niet kon duiken. Duikweek was al betaald aan het duikcentrum. Niks teruggekregen omdat in de kleine lettertjes van de polis stond dat duiken uitgeslote werd.
Besluit: dat verzekeringsverhaal is dikke bullshit

Guadalupe

Citaat heer Bommel:

Mijn reisverzekering heeft overigens een dekking over max 90 dagen verblijf meen ik zo uit het hoofd. Vroeger 180 dagen. Vroeger was dat geen issue maar omdat ik nu veel langduriger in PH verblijf kan het een issue worden. Maar tot op heden is 3 maanden voor mij genoeg, ook i.v.m. mijn geldigheid rijbewijs.


Wij hebben doorlopende reisverzekering van 180 dagen bij Allianz,je betaald wat meer,ca 180 meen ik pj maar dat heb ik er wel voor over.
Hun website helpt je met het kiezen van de verschillende opties.


Wie lacht niet wie de mens beziet.

O.B.Bommel

Citaat van: Guadalupe op woensdag 12 juli 2023, 13:03:16...
Wij hebben doorlopende reisverzekering van 180 dagen bij Allianz,je betaald wat meer,ca 180 meen ik pj maar dat heb ik er wel voor over.
..
Goed dat we het er eens over hebben hier.

We hebben het toch wel over 90 en 180 dagen AANEENGESLOTEN hoop ik, dus meerdere reizen verzekerd? Staat niet expliciet vermeld in mijn voorwaarden (en ik vertrouw die verzekeringsboeren ook niet).

Zit nu even terug te bladeren (ik houd dat bij) en in 2018, 2019 en 2023 (planning) was/ben ik resp. 227, 199 en 202 dagen op reis. Niet langer dan 90 dagen per keer.

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Bulldozer

Citaat van: Bjorna145 op woensdag 12 juli 2023, 00:48:19Beste Buldozer is bij OOM de premie afhankelijk van de leeftijd? En wat betaal jij per maand/jaar? Woon jij vast op de Filippijnen? Is dit alleen voor jou of ook voor gezinsleden?

b.v.d.

Johan
Ja, de premie is leeftijds afhankelijk. Ik betaal nu 641 euro per maand voor 3 personen. Ik woon permanent in de Filippijnen evenals mijn 2 gezinsleden (dochter dubbele nationalteit en vrouw Filipijnse nationaliteit). Die kan je dus inderdaad ook mee verzekeren.

Guadalupe

Citaat van: O.B.Bommel op woensdag 12 juli 2023, 14:04:01
Citaat van: Guadalupe op woensdag 12 juli 2023, 13:03:16...
Wij hebben doorlopende reisverzekering van 180 dagen bij Allianz,je betaald wat meer,ca 180 meen ik pj maar dat heb ik er wel voor over.
..
Goed dat we het er eens over hebben hier.

We hebben het toch wel over 90 en 180 dagen AANEENGESLOTEN hoop ik, dus meerdere reizen verzekerd? Staat niet expliciet vermeld in mijn voorwaarden (en ik vertrouw die verzekeringsboeren ook niet).

Zit nu even terug te bladeren (ik houd dat bij) en in 2018, 2019 en 2023 (planning) was/ben ik resp. 227, 199 en 202 dagen op reis. Niet langer dan 90 dagen per keer.

Wij zijn 178 dagen in Filipijnen en daarnaast nog wat reisjes binnen Europa.
Ik denk niet dat er bijgehouden word of we dan over de 180 dagen zijn mocht er wat gebeuren.
Daarnaast uiteraard de ziektekosten verzekering in Nederland die werelddekking heeft.
De doorlopende reisverzekering is voor de excessieve eventuele opnames mocht je wat mankeren in het buitenland die de ziektekostenverzekering niet of gedeeltelijk dekt,mogen we hopen.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Pinocchio

Citaat van: Guadalupe op woensdag 12 juli 2023, 13:03:16Wij hebben doorlopende reisverzekering van 180 dagen bij Allianz
Als ik op de website kijk van Allianz voor jaarlijkse reisverzekering dan zie ik:
✔   Voordelige premies: profiteer van scherpe prijzen

✔   Het hele jaar gerust: bespaar tijd en moeite

✔   Keuzevrijheid: bepaal zelf hoe ruim uw dekking is
✔   Covid-19 dekking: medische kosten, en repatriëring en meer

✘   Niet geschikt voor reizen langer dan 90 dagen

✘   Niet geschikt voor personen die geen onderdeel zijn van hetzelfde gezin

✘   Bestaande ziektes tenzij een arts de toelating geeft om de reis te maken
https://www.allianz-assistance.be/nl_BE/reisverzekering/jaarlijkse-reisverzekering.html


Kano

Guadelupe

De link die je hebt gepost is niet correct

"Formulier kon niet worden opgestart: deze URL is niet correct."
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

maastricht

Denk dat dit de reden is, onderhoud,


   
 https://ap.allianz-assistance.nl/

    
Beste bezoek(st)er,

Vanwege onderhoudswerkzaamheden is onze Internet Module van 8:00 tot 14:00 niet beschikbaar. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om via het Internet een verzekering af te sluiten.

Wij vragen u hiervoor uw begrip.
 
    

Willy

Verzekeringen is een grote bulshit:
ik heb een hospitalisatieverzekering collectieve aansluiting door de werkgever. Ik betaal hiervoor een premie van 189€. Ingevolge een zware ziekte ga ik om de 4 maand op controle. Deze consultatie kost mij na tussenkomst van het ziekenfonds 42€. De terugbetaling van de hospitalisatieverzekering is 21€. Op de jaarpremie is er tevens een vrijstelling van 75€. Rekensom: 3X21€=63€-75€= -12€+-189€= -201€. Dank u verzekering voor uw gulheid!!!