Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Chali Beach resort experiences

Men wilt niet weten hoe het er hier allemaal aan toe gaat  :harenuittrekkenpg2:

Van de ene verbazing val ik in de andere. Ik was het zo beu dat ik een meeting met de manager gevraagd heb en ondertussen gekregen heb. Ik wist niet wat ik hoorde, letterlijk viel ik van mijn stoel.

De aanleiding was het uitermate inconsistente beleid hier.

Laat me beginnen met de wedding package, er werden dingen verteld aan de telefoon, ok dacht ik, ziet er correct uit; hier toegekomen checkte ik het een en het ander en wat men vertelde aan de telefoon bleek niet zo te zijn in het aangeboden package. Onder andere zou het gebruik van de pool side inbegrepen zijn, ik versta daaronder gratis, nee nee  :neeneenee: hier niet, is in begrepen in de prijs, wordt gewoon aangerekend. Trukken van de foer zoals wij dat noemen (ale toch in de regio waar ik woon).

Dus, de meeting met de manager, was een regelrechte belediging aan mijn adres, niet normaal ... het komt erop neer dat ik (voor alle duidelijkheid, ben ik klant) onbeleefd zou zijn. Ik moet maar de policies aanvaarden zoals zij ze ter plaatse verzinnen.

De eerste 5 dagen dat ik hier ben, drink ik een paar koffies; de eerste drie dagen van da brewed spul, dan bleek het toestel stuk te zijn en was er alleen nog instant classic beschikbaar; maar geen probleem tot dusver ... op dag 6 ... krijg ik de rekening voor de additionele koffies; het ontbijt omvat slechts één koffie  :weetikniet: ... de dagen ervoor niet, nu opeens wel. De vorige dagen vraag ik een vers ananas sap, it is included sir; echter vandaag ... staat die opeens op de rekening; it is not included sir  :weetikniet: Helaas wordt er mij verweten dat ik daar commentaar opgeef, our policies sir  :atyourservice:

Ondertussen had ik al besloten om de pool side party te cancelen en het feest in de zaal te laten doorgaan, welke ik dan ook meedeelde aan de manager (die is trouwens eigenaar), dus wordt er een herbereking gemaakt. Er wordt wat over en weer geluld, voornamelijk in visayas met Cristy ... ik zit er bij voor spek en bonen (hopelijk rekenen ze die niet aan) ... op een zeker moment zeg, mag ik dat overzich is even aub, ik ben wel diegene die hier alles betaalt. Reken ik het een en het ander na, er was eerder overgekomen dat ik 20% discount krijg op de kamers; echter ... dat was niet van toepassing op de kamers voor de overige gasten; want ... (ik boek en betaal ze) het zijn andere gasten, niet wij, dus telt dat niet ... effe herhalen, ik boek en betaal  :weetikniet: waar is de logica  :weetikniet:, uiteindelijk heeft men die 20% wel toegepast, maar wat een discussie seg ... ik heb hier meer stress dan thuis  :jajaja:

Bekijk ik verder het overzicht, staat er dat de function room is goed voor 4 uur en dan 1.500 pesos per uur extra  :weetikniet: staat er ook, 1.000 pesos (MINIMUM) voor het gebruik van de electriciteit (voor de sound + light installatie)  :weetikniet:; zoals ik al zei, ter plekke verzinnen ze de policy  :jajaja:

Velen zullen zeggen, welcome to the Philippines Sir!  :atyourservice:

Ik kan hier nog effe doorgaan hoor, op de coupon voor het ontbijt staat 'Fresh Fruit' or 'Juice' ... ha tof, ik wil graag een mango ... Sorry sir that is not included ... enzovoort enzovoort.

Hopelijk verloopt het feest wel zoals ik het verwacht, maar zal mijn verwachtingen richting zuiden aanpassen ... hier is het echt een arrogant management, klant zijn betekent hier niets, nada, wallang ... dokken is wat telt en vooral geen service ... SERVICE WHAT'S THAT SIR?  :weetikniet:

Mijn mening over Chali Beach resort  :moord: :shoot13lj7: :harenuittrekkenpg2:, trouwens dat woord Beach moet men ook met een korel zout nemen, hier is helemaal geen Beach  :weetikniet: had ik het geweten, had ik het geweten ... zullen jullie wel zelf kunnen invullen.

Ze verzinnen hier wel ter plekke een reden om mij voor alles te laten betalen, wat vandaag van toepassing is, wel dat is morgen dan weer anders, en ahja ... ik mag er niets over zeggen want dan ben ik onbeleefd.

:benweg:

:daag:


boomerang

@ Phille,

Je hebt nog ruim een week de tijd om die hele handel te cancelen en een goed cateringbedrijf in te schakelen. Mogelijk heeft een familielid een ruime tuin of heeft het cateringbedrijf een suggestie en zorg voor voldoende alcoholische versnaperingen.

Zorg dat de wet van Murphy hier niet een rol gaat spelen want daar begint het al wel op te lijken  :ikkeniebegrijp:

Ik heb werkelijk respect voor jouw geduld in dezen en wens je veel wijsheid om dit gebeuren tot een goed einde te brengen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat van: boomerang op woensdag  2 februari 2011, 03:39:37
@ Phille,

Je hebt nog ruim een week de tijd om die hele handel te cancelen en een goed cateringbedrijf in te schakelen. Mogelijk heeft een familielid een ruime tuin of heeft het cateringbedrijf een suggestie en zorg voor voldoende alcoholische versnaperingen.

Zorg dat de wet van Murphy hier niet een rol gaat spelen want daar begint het al wel op te lijken  :ikkeniebegrijp:

Ik heb werkelijk respect voor jouw geduld in dezen en wens je veel wijsheid om dit gebeuren tot een goed einde te brengen.

@boomerang, ik zou wel willen, echter heb ik tijdje geleden voorschot betaald (30.000 pesos) en gezien de houding hier ga ik ervan uit dat ze die zullen terug geven, daarnaast hebben twee personen al voor drie nachten geboekt en betaald, of die dan hun centen terug zullen zien is maar de vraag  :denk:

Dus veel keuze heb ik niet, anders was ik hier al lang weg. Geloof me maar  :jajaja:

boomerang

#283
Citaat van: Phille op woensdag  2 februari 2011, 04:06:33
Citaat van: boomerang op woensdag  2 februari 2011, 03:39:37
@ Phille,

Je hebt nog ruim een week de tijd om die hele handel te cancelen en een goed cateringbedrijf in te schakelen. Mogelijk heeft een familielid een ruime tuin of heeft het cateringbedrijf een suggestie en zorg voor voldoende alcoholische versnaperingen.

Zorg dat de wet van Murphy hier niet een rol gaat spelen want daar begint het al wel op te lijken  :ikkeniebegrijp:

Ik heb werkelijk respect voor jouw geduld in dezen en wens je veel wijsheid om dit gebeuren tot een goed einde te brengen.

@boomerang, ik zou wel willen, echter heb ik tijdje geleden voorschot betaald (30.000 pesos) en gezien de houding hier ga ik ervan uit dat ze die zullen terug geven, daarnaast hebben twee personen al voor drie nachten geboekt en betaald, of die dan hun centen terug zullen zien is maar de vraag  :denk:

Dus veel keuze heb ik niet, anders was ik hier al lang weg. Geloof me maar  :jajaja:

In ieder geval kan je hun na afloop van het gebeuren met een felicitatie mededelen dat zij de eerste plaats gescoord hebben op de black list van alle bekende internationale fora. Dat is mijn suggestie. Vergeet niet er een verpieterd slap bloemetje bij te overhandigen.

Laten wij als forumleden loyaal zijn en allen een dag na Phille zijn huwelijk op 12/02 een felicitatie met bovengenoemde score te zenden naar: http://www.chalibeach.com/Contact1.html  
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

rambonsusay

#284
Citaat
Laten wij als forumleden loyaal zijn en allen een dag na Phille zijn huwelijk op 12/02 een felicitatie met bovengenoemde score te zenden naar: http://www.chalibeach.com/Contact1.html 


Dat komt dik in orde reken mij er al maar vast bij  :thumb:

xav

bij deze zal ik ook zeker een mooie mail sturen  :negatief:

jammer van jou deposit Phille... anders was mijn reactie het zelfde als boomerang... maar daar was je zelf ook al achter gekomen...

en dat het onbeleefd zou zijn... veeg daar maar mooi je kl**ten aan... doe ik ook als het mij niet aanstaat, nu weten ze ondertussen al in bepaalde zaken op palawan dat ze niks moeten proberen...

rony

Men wilt niet weten hoe het er hier allemaal aan toe gaat 
:lachen: :lachen:

ik denk dat de meeste personen hier op het forum dat al weten ..
alleen heb je het nu ook ondervonden ... Witte neus = geld  :happy: :happy: :welcome: to the ph
The only one who can judge me is the Big Boss ( god dus )
the rest i do not care

PeterVL

Vaneigen blinken de euros in de ogen als je een witte snoet hebt. Als ik hier iets nodig heb laat ik mijn vrouw alleen inkopen doen, veelal de markt en andere winkels in de stad dus niet SM of Robinson(daar is het zeer duur en de vis en het vlees stinkt) ook voor elektrische toestellen of kleren of wat dan ook, wel ze komt telkens thuis met een discount als ik meega vragen ze het viervoudige heb de test gedaan.... Bovendien ze gaat altijd zeer simpel gekleed want die rakkers zien meteen aan de kleren of de filipina wel een getrouwd zou kunnen zijn met een witneus; kan je verzekeren dat je hier op die manier jaarlijks een vakantie naar de comotes uitspaart

Mawibata

Citaat van: Phille op woensdag  2 februari 2011, 03:19:22
Chali Beach resort experiences

Men wilt niet weten hoe het er hier allemaal aan toe gaat  :harenuittrekkenpg2:


Phille,

hoe ben je daar verzeild geraakt ?

Aanraden van de wedding-planner?




:hoedjeaf:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Ja Phille spijtig te horen hoe er het voor jullie aan toe gaat, echter is het geen verrassing meer voor mij. In de phils zit er gewoonlijk altijd wel hier en daar een addertje onder het gras.

We rekenen ook teveel op de ervaringen en afspraken die we gewoon zijn in Europa.

Pas in ieder geval opp voor je bloeddruk hé...

LIVE ONCE - LIVE IT