Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

mijn asawa komt eraan !!

Gestart door rambonsusay, zondag 31 juli 2011, 10:02:47

Vorige topic - Volgende topic

Anakin

Citaat van: Phille op woensdag 21 september 2011, 09:44:25
Citaat van: extremebuddy op dinsdag 20 september 2011, 23:58:53
een dikke proficiat... ik ben in juni getrouwd in de filipijnen en heb wat vragen betreffende het visum. vanaf wanneer kan je uw visumnummer opvolgen, van dag 1dat het binnen is op de belgische ambassade in manilla of vanaf het in belgie in behandeling is? alsook wou ik vragen vanaf het goedgekeurd staat voor akkoord, kunnen ze dan direct de dag erna hun visum gaan ophalen in de belgische ambassade of zit er nog een bepaalde wachttijd op? ik zou namelijk graag mijn vrouw gaan afhalen en nog ff een dikke week genieten samen in de filipijnen en dan samen naar belgie komen. maar als ik daar toekom en ze moet nog meer als een week wachten voor haar visum af te halen sta ik daar schoon natuurlijk . hahahaha.... daarmee deze vragen...

Heeft je vrouwtje haar visum gezinshereniging al aangevraagd? In principe is het als volgt:

1) Visum aanvraag wordt door de ambassade beoordeelt en beslist men of om het ambtshalve goed te keuren of het naar DVZ te sturen.
2) Het is pas zichtbaar enige tijd na het in behandeling is bij DVZ, hou rekening met een afhandelingsperiode van "minimum" 4 maand, tellende vanaf het moment het in behandeling is bij DVZ.
3) Vanaf het moment dat je ziet dat het goedgekeurd wordt zal het toch nog enige dagen duren alvorens de ambassade contact opneemt met je vrouw om een afspraak te maken wanneer ze het mag ophalen. Na goedkeuring denk ik toch dat het een 2 weken in beslag neemt alvorens ze het visum effectief kan gaan afhalen.
4) Hou ook rekening met het CFO, is het seminar al gedaan? Zo ja, dan moet alleen nog de stikker afgehaald worden.

Als ik iets vergeten ben zullen de andere leden het wel aanvullen.

Groetjes

datum beslissing was van ons 8 sep,en haar visum had ze 20 sep,is dus 12 dagen,en is geldig voor 1 jaar .
houd rekening met cfo siminar ,is 1 dag. en dag nadien word uitgereikt als is goedgekeurt.

ik ga ook naar mijn vrouw haar family nog eens bezoeken dan kom ik met haar naar belgie.
want zal een poos duren eer we terug kunnen.wij kunnen alles rustig doen.

veel geluk met meebrengen van vrouwke naar belgie.     

Anakin

na visum heeft mijn vrouwke ook haar cfo sticker,en ook reis is al geboekt ,officieel komt ze eind nov aan met mij hihi. spannend
eerst nog een reiske maken en relaxen ,want daar ben ik wel aan toe,na een vol jaar werke zonder verlof en ziekte .
dus nog effe doorbijten,en dan word ik beloond happyyyy  :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:

driver

@ extreme buddy : bij mijn vrouwtje duurde het 1 week tussen de goedkeuring hier in belgie bij dvz en het moment dat ze haar visum mocht gaan ophalen . de dag erop heeft ze dan naar cfo gegaan om het broodnodige stickertje te laten inzetten. Geen cfo sticker is niet vliegen;  die cfo is 1 dag seminarie dat ze moet volgen om het land te mogen verlaten.

@ anakin  proficiat maat ; geniet er maar van

Anakin


bigfoot12345

 :congratualtionsis0:
Als ik nog even mag vragen,wat vulden jullie in bij de visumaanvraag gezinshereniging bij vraagje 25 duration of intended stay?

Digos


Normaal als het niet van toepassing is vul je niks in.

Anders zet je gewoon "family reunion" als je er toch iets wilt opzetten.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Anakin

Hello iedereen,since zondag ben ik met mijn asawa in belgie
zonder problemen en ook geen interview onderweg zijn we in belgie aangekomen.
alles vlot gegaan.
ze is nu bijna een week hier en we stellen het super
eerst had ik daar een week geweest ,en de volle familie gezien in bohol,en nog eens chocolat hills gezien  :happy:

ondertussen is ze al ingeschreven in het stadhuis hier en wachten we op controlle van politie.
alles zal 8 weken in beslag nemen zeiden ze ,omdat ze achterstaan op schema.

alles loop goed :)
hopelijk mag ook zo blijven

wens iedereen het zelfde toe  :biggrinn:

tot ziens daaaggg

Fail_over

 :congratualtionsis0: Anakin. Zie je wel, met een beetje geduld lukt het vaak.  :congratualtionsis0:
Nu genieten.  :dance: :cheerleader:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bruno13

Citaat van: Anakin op dinsdag 27 september 2011, 19:19:37
na visum heeft mijn vrouwke ook haar cfo sticker,en ook reis is al geboekt ,officieel komt ze eind nov aan met mij hihi. spannend
eerst nog een reiske maken en relaxen ,want daar ben ik wel aan toe,na een vol jaar werke zonder verlof en ziekte .
dus nog effe doorbijten,en dan word ik beloond happyyyy  :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:
:applaus:     gefeliciteerd :congratualtionsis0:ik wou dat ik ook al zo ver stond

bigfoot12345

 :congratualtionsis0:
Hoelang hebben jullie precies moeten wachten tot ze de visum kreeg nadat jullie de aanvraag indienden als ik mag vragen.