Het dagelijkse leven met een Filipina

Gestart door Pjottr, woensdag 2 november 2011, 15:40:21

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat van: PHwaarde op donderdag 30 augustus 2012, 12:51:21
Citaat van: Phille op donderdag 30 augustus 2012, 08:02:18
Citaat van: vvjoris op donderdag 30 augustus 2012, 00:47:03
Citaat van: Fail_over op woensdag 29 augustus 2012, 18:03:08
Citaat van: Mawibata op woensdag 29 augustus 2012, 17:26:21
"All you can eat"

Dat is wel wat Lorrie hier mist. De Jolybee, KFC en PizzaHut.

Tuurlijk heb je de McDonalds, maar da's echt fast troep in vergelijking tot de mac in  :smiley-philippines:. Ook de kip bij Jolybee missen ze.
KFC heb je wel op de markt in Eindhoven, maar is toch net weer niet die van de  :smiley-philippines:


Jollibee ga ik deze middag eens uitproberen (het is geleden van 2008, ik zal de 'champ' eens proberen) McDo is Amerikaans, Jollibee PH, maar bij ons hebben we BE Quick en dat is ook beter dan McDo. Strange dat Jollibee en McDo in de  :smiley-philippines: ook KFC-alike-kippen hebben, en KFC ook hamburgers.

KFC (hebben we in  :belgiesmiley: wel jammergenoeg niet) is op sommige vlakken verschillend per land. In Hong Kong bijvoorbeeld proeft het echt wel anders. Hier in de  :smiley-philippines: heb je de classic en de spicy versie. Als er voldoende tijd is probeer ik de Chinese versie op de luchthaven van Bejing zondag.

Pizzahut is nergens aan mij besteed, maar de  :smiley-philippines: Greenwich degoutante troep hoef ik helemaal niet. Geef mij maar pizza van een Italiaan.

"Eat all you can" of "All you can eat" hebben we in Antwerpen ook hoor (aan de schijnpoort, vlakbij sportpaleis)

In het algemeen ben ik niet zo wild van fastfood toestanden, ik eet het al wel eens, maar eerder uit gemakzucht dan wat anders. In het algemeen is de kwaliteit niet veel soeps. Maar Jollibee, die spant wel de kroon moet ik zeggen; zelden heb ik zo een rommel achter de kiezen gestoken. Daar maak ik nu een grote bocht omheen, mocht ik het gratis krijgen dan nog zou ik zeggen,  dank je wel, kheb geen honger!

Chowking heb ik "één" keer eens geprobeerd :kotsen:, geef mijn portie maar aan den hond zouden ze hier bij ons zeggen. Er zijn heel wat van die ketens in de Phils en in het algemeen vind ik het dikke troep wat ze daar opdienen.

Quick is al een hele tijd niet meer Belgisch, is ooit in België ontstaan en is al lange tijd in Franse handen.

Maar ok, ik ben aan het nadenken en wat heeft dit met het topic te maken eigenlijk? Kan je niet koken misschien?  :weetikniet:


Ik vind Jollibee & Chowking anders best te pruimen. Met name de cokefloat. & bij Chowking de prima porties. Als het echt zo slecht was, waarom zitten die etablissementen dan altijd bommetjevol?  :denk:

Geen idee  :weetikniet:, is een raadsel voor mij. Mij zie je er in elk geval niet, ik vind het z'n geld niet waard.

Rich

Ik heb één keer bij Chowking gegeten, en dat was dan ook de allerlaatste keer. Vet, vellen en dellen  :jajaja: Tja en daar houden de filipino's van dus zit het vol  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: Rich op donderdag 30 augustus 2012, 15:42:16
Ik heb één keer bij Chowking gegeten, en dat was dan ook de allerlaatste keer. Vet, vellen en dellen  :jajaja: Tja en daar houden de filipino's van dus zit het vol  :jajaja:

:thumb:

En jij bent dan wel een Nederlander Rich, maar volledig culinair ingeburgerd  :happy:

:thumb:

Fail_over

Citaat van: Rich op donderdag 30 augustus 2012, 15:42:16
Ik heb één keer bij Chowking gegeten, en dat was dan ook de allerlaatste keer. Vet, vellen en dellen  :jajaja: Tja en daar houden de filipino's van dus zit het vol  :jajaja:

Mag je in Hasselt bij de inburgering gaan vertellen dat je een Europeaan bent die niet van fastfood houdt. Want daar zit in het les pakket dat er minstens 1x per maand een bezoek aan een frietkot in moet zitten.
Dat frikandellen, bickyburgers en samoeraisaus gemeengoed zijn in de Schengen.

Culinaire tips zijn verre van bekend bij de inburgering.

Als men maar verteert.    :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ketelbinkie

Jollibee laat ik ook links liggen oftewel met een hele grote boog er omheen. Wat betreft ChowKing, het verwachtingspatroon bijstellen en geen culinair hoogstandje verwachten. Maar voor een "snelle" hap zoals b.v. een Pork/Beef Choafan met fried egg of Noodle Wanton; niks verkeerds mee. Dat eet ik dan liever dan hetgeen je bij een eatery krijgt voor geschoteld wat veelal helemaal maar dan ook helemaal is fijn gekookt, al uren en uren in de pan zit om over de hygiënische toestand dan nog maar te zwijgen. Maar is en blijft behelpen natuurlijk en enkel een soort van noodoplossing in geval dat......!
Voor echt eten ga je naar een goed restaurant of thuis zelf in de keuken aan de slag.

huzzie

Ik vind die fast foodketens ook nie echt super. Doe het soms wel eens wanneer de rijst uit de oren komt.
Ik eet wel veel in een carindera en stel me dan niet al te veel vragen over hygiëne. Af en toe wel eens tourista als gevolg :kotsen:
Ik denk dat het succes van de ketens gebaseerd is op status: "Kijk eens naar ons: wij kunnen hier eten".....

Pjottr

Ik dacht dat het Topic over het leven met een Filipina ging.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

BartBec

:-) Dat dacht ik ook pjottr

Een filipina eet nu eenmaal graag Fastfood zeker... dus ergens hoort het ook bij het leven met je asawa....

vvjoris

Citaat van: Pjottr op zaterdag  1 september 2012, 08:06:01
Ik dacht dat het Topic over het leven met een Filipina ging.

Dagelijks leven houdt ook 'eten' in, maar ....

Begint wat veel de richting uit te gaan van "culinaire hoogstandjes in  :smiley-philippines:)

Dagelijks leven houdt ook 'omgaan met de (on)logica in en van  :smiley-philippines: ... sommige dingen zijn toch echt wel onvoorstelbaar, maar daar start ik misschien een nieuw topic over ...

@Pjottr: waar wij onlangs over pm-den en mailden heeft ook veel te maken met die onlogica ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Mawibata

Citaat van: vvjoris op zaterdag  1 september 2012, 09:47:16

@Pjottr: waar wij onlangs over pm-den en mailden heeft ook veel te maken met die onlogica ...


Hoe bedoel je    :ikkeniebegrijp:     :ikkeniebegrijp:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.