Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Echte liefde ?

Gestart door g, zondag 6 december 2009, 09:06:39

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Doe zoals ik, bekijk het als een fijne vakantie en neem de tijd om haar beter te leren kennen ...

g

ja dank je voort advies ! voor hoe lang ben jij voort eerst gegaan? ook in deze periode?

ps: als het niet zou klikken : er zijn er blijkbaar nog duizenden anderen :-) :lachen: alleen misschien zelfs te veel om de goeie eruit te kiezen :-) :ikkeniebegrijp: :lachen:

Phille

Mijn eerste keer was idd in deze periode, januari 2009, voor iets meer dan twee weken; het weer was super, ik hoorde zo links en rechts mensen (filipino) zeggen dat het koud was  :denk:

Ik was in Puerto Galera en het was tussen 20 en 27 graden, geen druppel regen, heeeeerrrrrrrrrlijk vertoeven op het strand ... een zomers weertje zoals wij het kennen (als het niet regent dan).

Mijn eerste bezoek was niet met mijn huidige vriendin, toen had ik een date met een andere dame ... die na een paar dagen al serieus op mijn systeem aan het werken was ... ik vind een goed gesprek, maakt niet uit over wat, nogal belangrijk, en die eigenschap had die dame niet, ze had er wel heel veel andere, maar we zijn al wat op leeftijd he  :lachen:

g

ja en gelukkig was het maar voor twee weken ! :-)
ben je er toen vandoor gegaan na een paar dagen met een excuusje?
:lachen:

en ondertussen wonen julie nu in Belgie ?

Phille

De betreffende (van toen in Januari) woont in Quezon City en we waren in Puerto Galera, na een paar dagen (4 denk ik, weet het niet zo goed meer) heb ik die wat centjes gegeven voor den boot en den bus en baai baai gezegd, geen excuus, gewoon gezegd dat ik het niet zag zitten; dat ze mijn type niet was.

En :neeneenee: Cristy woont nog in Manilla, bedoeling is om te trouwen eind volgend jaar en daarna komt ze naar Belgie, als alles goed zit dan zou ze rond deze periode misschien in Belgie kunnen zijn, dat hoop ik althans, maar gezien de verhalen die hier in grote hoeveelheden aanwezig zijn ziet het ernaar uit dat het niet eenvoudig zal zijn om ze in Belgie te krijgen ...

g

ja het lijkt niet eenvoudig om iets te organizeren zonder dat de ambasades er stokken voor willen steken ... inclusief je vriendin uitnodigen , laat staan trouwen...
hoe lang ken je haar nu al ? en heb je enig idee wat ze als bewijs aanvaarden of wat ze precies vragen ?


dolfijn76

Citaat van: Phille op zondag  6 december 2009, 13:32:13

wat men veel hoort is dat de gemiddelde filipino nogal lui is, drink- en gokverslaafd is, waarmee men geen toekomst kan mee opbouwen, vaak hoort men dat de gemiddelde filipino eenmaal men getrouwd is het standpunt inneemt dat de vrouw voor het huishouden moet zorgen ... tis maar wat ik hoor he, is het allemaal waar ... goeie vraag


Hi,

Ik ben met een filippijnse man getrouwd en deze voldoet niet aan de beschrijving gelukkig maar!  Drinken en gokken is niet aan mijn man besteed.  Het is wel zo dat er aardig wat filippijnse mannen zijn die er niet vies van zijn maar die heb je hier ook.  Alleen is het volgens mij wel zo dat je de mannen in de Filippijnen in min of meer 2 categorieën kan indelen. Oftewel heb je de luierikken (gokverslaafd en drinkers) oftewel heb je de werkers.

Citaat van: Phille op zondag  6 december 2009, 13:32:13

vaak hoort men dat de gemiddelde filipino eenmaal men getrouwd is het standpunt inneemt dat de vrouw voor het huishouden moet zorgen ... tis maar wat ik hoor he, is het allemaal waar ... goeie vraag


Wat het standpunt betreft dat lijkt meer te komen omdat ze zo zijn opgegroeid.  Ze weten niet beter.  Heb dat bij mijn man ook gemerkt vooral nu er een kleine onderweg is.  Over het huishouden kan ik niets zeggen daar hij daar altijd zijn steentje heeft bijgedragen (moet zelfs zeggen dat hij er meestal beter in is maar dat zullen we maar niet te luid zeggen of hij hoort het nog lol). Maar nu er een kleine onderweg is vind hij het raar dat eens de kleine geboren zou zijn en het zwangerschapsverlof gedaan is dat wij gewoon terug gaan werken.  Voor hen is het normaal dat de moeder thuis blijft bij de kinderen.  Nu ja voor een groot deel is dit ook een noodzaak want dingen zoals kinderopvang enz is daar niet of bijna niet gekend.  Nu ja zijn ouders zijn boeren en zijn moeder heeft ook altijd de handen uit de mouwen moeten steken waardoor de jongste kinderen dan weer vaak onder de hoede van de oudste  kinderen vallen of de grootouders.  Wat ook geen rariteit is hoor in de Filippijnen. Pas op in de grootsteden zoals Manila zie je al een grote verandering.  Hetgeen tot nog toe niet veranderd is, is dat de kinderen voor de ouders zorgen daar er ginder geen sociale zekerheid voorziening is zoals wij die kennen.  Dus kinderen zijn een garantie voor hun oude dag.  Maar begin nu een beetje van het topic af te dwalen.

Denk ook dat voor sommige meisjes is een witneus een mogelijkheid om uit de armoede te komen en daar hebben ze soms veel voor over.  Dus ja soms is geld een veel belangrijker punt dan de liefde, want in hun ogen is het hun enige uitweg en zo kunnen ze hun familie misschien ook een uitweg uit de armoede bieden.

Wat mij wel opvalt met filipina's die naar Belgie naar hun man toekomen het soms verkeerd afloopt na een paar maanden en vaak door het filippijns welkomstcomité. Want van 1 ding kan je op aan. Filipina's zijn grote roddeltantes en kunnen nogal jaloers uit de hoek komen.  Ze durven je nogal wat wijsmaken en raar genoeg zijn de meeste filippijnen goedgelovig.  Tja ze zullen misschien denken als een filipina het zegt zal het wel waar zijn dat in tegenstelling tot wat de blanke ook mag beweren. Er zijn zo nog wel dingen die schijnbaar je haren ten berge kunnen doen rijzen schijnbaar maar ja dat kan wel bij alle nationaliteiten. Alleen moet je rekening houden dat je trouwt met iemand met een verschillende cultuur en dat vraagt altijd aanpassing in de twee richtingen.  Ik heb geluk dat mijn man zich zeer goed heeft aangepast zonder zijn cultuur te verloochene (zou dat ook niet willen)

tot zover mijn bijdrage :-)

g

#17
 :applaus: :thumb: hi dolfijn dat was een mooi leerrijk antwoord
ik heb hier nu ook gehoord van een ingeweken indonesische dat er wel wat pinay zijn die hun vent verlaten na enige tijd en een jongere man opscharrelen ??? :ikkeniebegrijp:

Jongske

Ik vind persoonlijk dat,de manier waarop sommigen denken over een relatie met een Filippina een beetje denigrerend
Het gaat mijn idee toch nog altijd over een menselijke (duurzame?)relatie en niet de aanschaf van bv een al dan niet gebruikte auto
Ik krijg dan soms de indruk dat er meer intresse uitgaat naar de proefrit dan naar de aanschaf.
Het feit dat er heel wat (niet alleen)Filippinas graag met een buitenlander willen trouwen is zeer goed te begrijpen omwille van diverse redenen,doch wat zij in eerste plaats zoeken is zekerheid en in hun naiviteit denken ze dat te vinden buiten de Filippijnen.
Wie enige ervaring heeft hier kan merken dat de toekomstmogelijkheden niet rooskleurig zijn .
Wat te denken van de vrouwen die eenmaal in het land van hun dromen aangekomen ondervinden dat die droom meer op een nachtmerrie lijkt.
Natuurlijk zal je deze verhalen niet tegenkomen op dit forum, doch ik ken er persoonlijk wel enkele.
In de wetenschap dat ik hiermede bij sommigen op een zere teen trap,toch nog even dit meegeven,ik voel meer aversie tov mannen die misbruik maken van de armoede van de vrouw,dan voor de vrouw die daar dikwijls uit bittere noodzaak op ingaat

Jongske

Phille

@ Jongske

Ik heb al meerdere keren het verhaal gehoord dat een filipina het gevoel heeft in een nachtmerrie toe te komen ipv een droom. En het verbaast mij echt niet dat dit gebeurt.

Vroeger misschien nog meer dan nu, want nu maakt de technolgie het makkelijker om frequent contact te hebben, denk aan chatten versus brieven sturen. Het verbaast mij ook niet dat dit gebeurt, hoeveel zijn er niet die hun aanstaande slechts één keer in het echt zien? En hiermee wil ik niemand veroordelen, beledigen, of wat dan ook, maar het is wel een feit. Ik weet niet of het echt wel verstandig is om op basis van chatten te beslissen met elkaar te trouwen ... maar elk zijn mening!

Ik heb al vaak gesprekken gehad met mijn vriendin ivm hoe zij de westerse wereld ziet, en tja ... haar visie op de westerse wereld, dat vereist dan toch wel een paar correcties. Uiteraard denken ze dat de westerse wereld het land van melk en honing is ... hun mening is gebasseerd op wat ze op TV zien en op het gedrag van de meeste witneuzen die op vakantie zijn daar, is uiteraard een compleet vertekent beeld ... als je bij wijze van spreken 2.000,00 euro meeneemt om je vakantie te betalen om er op 2 weken door te draaienn wat ongeveer 140.000 PHP is, wat overeenstemt met een jaar salaris; dan kan je niet anders denken ... wooooow die is stinkend rijk; maar niets is minder waar ... maar het is de perceptie.

Hiermee rekening houdende zijn er twee mogelijkheden voor ons westerse mannen, ofwel doet men niks aan die perceptie en creert men een verwachtingspatroon die absoluut niet strookt met de waarheid ofwel confronteert men de persoon in kwestie met de werkelijkheid. In het eerst geval zal men teleurgesteld zijn eenmaal in onze zogezegde rijke westers wereld, wie onder ons kan het zich permiteren om er elke twee weken 2.000 euro door te draaien voor fun, in eigen land? Dit naast de gewone dagdagelijkse kosten, zullen er niet al te veel zijn denk ik, juist?

Dus wat doe ik persoonlijk, nog recent gebeurd, ivm mijn trip naar de filippijnen over 2 weken; het ging over een hotel in makati, zij liet vallen dat ze graag eens in de shangri-la zou willen overnachten, klinkt wel geweldig natuurlijk als je tegen de vriendinnekes kan zeggen dat je daar geslapen hebt, stemt volledig overeen met de perceptie van rijke westerling, voor één nacht valt dat uiteindelijk wel mee; zou ongeveer 150,00 euro zijn, veel maar niet onoverkomelijk; dus om indruk te maken zou ik dat kunnen doen. Wel, ik heb tegen haar gezegd, heel bewust; sorry schat; maar 150,00 euro is veel te duur voor mij, kan ik niet betalen. Puur in het kader van het verwachtingspatroon wat bij te stellen.