Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kindje in de fillipijnen

Gestart door Memootje, zondag 26 april 2015, 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Memootje

Het is een erg prive verhaal maar wilde hem toch delen,heb de titel ook zo kort mogelijk gehouden maar dat jullie toch weten waar het ongeveer om gaat.
Mijn broertje werkt overal ter wereld,zo was hij vorig jaar in het buitenland waar hij een fillipijns meisje heeft leren kennen die daar ook werkte in een hotel.
ze zijn een paar maanden samen geweest toen hij weer terug naar huis moest.
Bij thuiskomst vertelde ze dat ze zwanger blijkt te zijn.
Mijn broertje heeft haar ticket naar de filipijnen betaald zodat ze terug naar huis kon.
het kindje is nu 6 maanden en hij heeft mij dit enkele weken vertelt dat hij een zoontje heeft.
Hij ziet geen toekomst met het meisje zelf dat had hij haar gelijk vertelt..zij dacht daar natuurlijk anders over.
Mijn broertje is een charmeur en zij zag haar toekomst al in nederland..
Ze had hem wel een facebook gegeven zodat hij foto,s kan zien van zijn zoon.
Nu heb ik dat facebook ook en had haar een vriendschapsverzoek gestuurt,gelukkig accepteerde ze het en sindsdien praten we elke dag zie ik foto,s en video,s van mijn neefje.

Toen hij mij vertelde dat hij geen interesse in het kindje had brak mijn hart,ik vind zeker dat hij haar financieel kan bijstaan want ze werkt elke dag 9 uur en haar moeder zorgt dan voor het kindje.
Het is denk ik niet zoveel wat ze verdient in manila?
Het liefst hoort hij niks van haar en hij praat slecht over haar,dat dit al heel de tijd haar bedoeling was,dat ze niet verlieft op hem was maar omdat hij een buitenlander is.
Als ik dan lees op internet dat filipijnse mensen geen echte vriendschappen hebben,dat de mensen elkaar daar gebruiken en zo zijn opgevoed.
Ik heb namelijk heel goed contact met haar ze is heel vriendelijk en erg begaan met mijn gezinnetje.
Is dat vriendelijke dan nep? zal ze mij op den duur om geld gaan vragen? Ik heb wel bemiddeld voor haar met mijn broertje dat hij 100 euro naar opgestuurd heeft.maar had niet het idee dat ze daarom vroeg,we vinden allebei dat hij zijn verantwoordelijk moet nemen.
Nu wil hij dan eens in de 2 maanden 100 euro opsturen maar is ze daar echt mee geholpen? ze zegt dat luiers bv heel duur zijn..ik heb geen idee..


daf105paccar

Het kind mag geen slachtoffer worden van het "verhaal".
Goed dat je jouw broer in de goede richting "duwt".

nils

Op basis van cliches kan je allerlei labeltjes plakken op het plots zwanger worden, maar dat veranderd de situatie niet.
Uiteindelijk wil je broer wel de lusten en niet de lasten, waar het kind dan de dupe van wordt.

Zo maar een paar benodigdheden voor een baby tot 6 maanden:
1. 6-8 luiers per dag, -> a 6-10 pesos per stuk -> 1200 pesos per maand voor de goedkope luiers
2. babymelk mocht ze geen borstvoeding geven -> 1 pak per week a 400 pesos van een goedkoop merk -> 1600 pesos
3. melkflesjes en andere basale benodigdheden
4. babydoekjes, lotion etc. -> 500+ pesos per maand
5. baby kleding -> elke 6-7 weken nieuwe kleding, bij de ukai ukai of wellicht lenen via via
6. voor controle bij de doctor
7. kinderspeelgoed.

De kosten van een kind opvoeden in de Filippijnen zijn variabel, naar gelang de 'luxe' waarmee je je kind opvoed.
Maar met 2500 pesos per maand zet je weinig zoden aan de dijk en groeit het in armoede op.
Denk eerder aan 5.000-7000 pesos per maand voor de eerste paar jaar,
wil je het kind enigszins naar een 'westers' minimum op laten groeien.

Adik


Laat je broer het programma maar zien wat vanaf pagina 2 aan bod komt in dit topic:
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14462.20.html


jamietagabundok

Triest dat je broertje niks van het kind wil weten.  Ik bevind mezelf ook in de situatie , dat mijn   :smiley-philippines:  vriendin, ongepland zwanger is geraakt.

Kwam ook eerst rauw op mijn dak vallen, maar ik ben er nu toch wel heel blij mee, en hoop dat de zwangerschap goed gaat.

 Ben het eens met Nils, je kan het net zo duur maken als je wil.   Wat ik vaak in de provincie zie zie, dat babies toch alleen snachts een luier dragen, en wanneer ze slapen ,  voor de rest overdag word er maar gewoon raak gepoept en geplast zoals het uitkomt.  Maar  aan 5000  piso per maand zitje al gauw als er ook melk gekocht word.

Medische controle kan gratis , bij barangay  healhtcenter,   alleen eventuele medicijnen moeten dan betaald worden.

Kleding kan goedkkoop bij de ukay- ukay= tweede hands kleding uit buitenland. dat in  :smiley-philippines:  verkocht word


 Wat ik zelf heb gedaan is een heel baby pakket voor een habbekrats op marktplaats gekocht, en dat stuur ik met een balikabayandoos , daarheen.

 Ook andere dingen die  in  :smiley-philippines:  duur zijn zoals knuffels, maxi-cosi, baby wandelwagentje , vind je hier in  :nederlandsevlag: voor weinig geld.


 Eens in de 2 maanden 100 Euro is onvoldoende denk ik.  Wellicht heeft het meisje ook nog wel schulden  gemaakt met de kosten van bevalling endergelijke.

klootzakken (voorheen Jens)

heren wij leven in het jaar 2015 .
als een meisje zwager word is het haar eigen schuld , dat is tegenwoordig niet meer nodig .
kijk bij normale :sexhq0: heb je twee mensen nodig ,in dit geval een jongen en een meisje , en ja daar bij kan het meisje zwager raken . dit weet zij drommels goed, ook de jongen weet dit , [toch?] . als de man op voorhand aangeeft niet voor het kind te willen zorgen ligt de verantwoording geheel bij het meisje .
dan moeten zij naderhand ook niet zeuren als zij in 2 stukken uit elkaar vallen . het is mooi dat de vader in spe voor het kind wil zorgen maar het is in mijn ogen geen verplichting . risico van de daad . en vergeet niet dat de hele Filippijnen vol met deze gevallen zit . dus het meisje is hier geen uitzondering in , dat is daar denk ik meer traditie dan uitzondering .

hier mag natuurlijk een ieder anders over denken .


en ja ik vind in dit geval 100â,¬ per 2 maanden genoeg om een kind te onderhouden, vergeet niet dat de moeder ook haar deel moet leveren zij is in dit geval de hoofd schuldige van de geboorte van een onschuldig kind . dit moet niet betekenen dat de vader als melk koe word gezien voor de rest van de fam.
ook een DNA test is hier op zijn plaats . dit ivm de trukendoos van het meisje , met de nadruk op doos.

ben wel blij dat ik niet in dergelijke situatie zit , ik had denk ik wel volledig voor mijn kind gezorgd . maar dit terzijde .

en euhh Memootje , het vragen om geld komt nog wel , maakt u zich geen zorgen .     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Baron

 :denk:

Ik moet (helaas !!) grotendeels met Jens in zijn gedachtengang meegaan. Helaas omdat het niet de mooiste gedachtengang is maar omdat het wel erg veel waarheid bezit.

Ik heb een vrouwelijke kenis die in een Mercury Drug werkt in Manila.
Die vertelde mij dat "DE" pil in Manila voor een maand vanaf 160 peso kost, tot 1000 peso. Niet elke "pil" wordt door elke vrouw verdragen, dan moet je uitwijken naar wat anders en die kan dus duurder zijn. Condooms zijn gratis te verkrijgen, niet in de drugstore of de 7-11 maar bij iets van de staat of een grote NGO (een stichting die mensen helpt etc.). Weet momenteel de naam niet, meen een ministerie van health. Misschien weet iemand van jullie dat? Dus ongewenst, ongeplanned een kind krijgen is niet nodig in de Filipijnen.
Iemand die in het buitenland werkt heeft misschien nog wat meer mogelijkheden (of minder misschien mocht het in Arabische landen zijn). Anders had ze ook de broer er om kunnen vragen.

Een DNA test zou ik zeker laten doen. Want dat is natuurlijk een truc die voor de hand ligt, misschien is het kind van een andere vader, misschien is het kind wel helemaal niet van haar maar van bv zus of nicht.

Denk dat dat vragen om geld, direkt of via omwegen, verhalen over het zware leven, schoentjes nodig, boekentas, enz inderdaad vanzelf wel komen. De eerste 100 euro zijn al binnen, toch? En als de "vader" dan maar weinig geeft maar misschien oma en oom af en toe ook nog eens wat stuurt dan is dat in de Ph toch al gauw veel! En ook een doos met wat kinderkleding, wat chocolade en zo wordt natuurlijk in dank aangenomen.
Dus: DNA test !!! Indien de vader dan zou ik persoonlijk geld sturen, tussen de 50 en 100 euro per maand, naargelang mijn inkomen. En er rekening mee houden dat er ook nog eens een verjaardag, kerst, doopfeest, communiefeest, eenmalige aanschaf van schooluniform, ziekte van zo een kindje, ziekte van de moeder enz enz bij zal komen. Ik zou dus de helft opsturen van wat ik wil betalen, en daarnaast dus die andere helft opzij leggen voor al die extra dingen.
Wil je een kind goed helpen dan kan dat eigenlijk alleen in de hoek van opleiding. Daar zou ik misschien ook een beetje vooruit denken en maandelijks zelf al wat sparen. Iedere maand een paar tientjes voel je niet maar loopt toch op in jaren.

Misschien is je "broertje" wat jong en trekt ie nog bij. Misschien krijgt ie nog wel lol aan zijn kind. Maar in ieder geval: eerst een DNA test.

:baby: :baby: :baby:






Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

jamietagabundok

Als het allemaal zo  makkelijk is  met voorbehoeds middelen in  :smiley-philippines:   mag ik dan 1 vraag stellen aan Baron en Jens ?

Hoe verklaren jullie dan de de circa 1 miljoen ongeplande cq ongewenste zwangerschappen ieder jaar weer in  :smiley-philippines: ?


  En ga niet flauw in discussie of dat getal van  1 miljoen , nou wel klopt , al was het maar de helft, dan nog moet er een reden voor zijn.

Amice

Citaat van: jamietagabundok op maandag 27 april 2015, 11:46:32
Als het allemaal zo  makkelijk is  met voorbehoeds middelen in  :smiley-philippines:   mag ik dan 1 vraag stellen aan Baron en Jens ?

Hoe verklaren jullie dan de de circa 1 miljoen ongeplande cq ongewenste zwangerschappen ieder jaar weer in  :smiley-philippines: ?


  En ga niet flauw in discussie of dat getal van  1 miljoen , nou wel klopt , al was het maar de helft, dan nog moet er een reden voor zijn.

Dat antwoord kon je zelf wel verzinnen. Geloof dus.

Als zelfs de paus op aandringen van de president hier al moet gaan roepen dat ze niet moeten fokken als konijnen, dan weet je hoe erg het is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Baron

Citaat van: jamietagabundok op maandag 27 april 2015, 11:46:32
Als het allemaal zo  makkelijk is  met voorbehoeds middelen in  :smiley-philippines:   mag ik dan 1 vraag stellen aan Baron en Jens ?

Hoe verklaren jullie dan de de circa 1 miljoen ongeplande cq ongewenste zwangerschappen ieder jaar weer in  :smiley-philippines: ?


  En ga niet flauw in discussie of dat getal van  1 miljoen , nou wel klopt , al was het maar de helft, dan nog moet er een reden voor zijn.

:hoedjeaf:

neen, ik ga niet flauw doen over het aantal. Ik ben zelfs blij met je opmerking. Ik vind je vraag / stelling heel juist. Denk dat zelf ook vaker.
We moeten echter een aantal dingen niet vergeten. We hebben het over de Filipijnen.
-Amice noemt al een reden: de katholieke kerk, het katholieke geloof. Hoewel dat sex voor het huwelijk verbiedt, maar het verbiedt ook voorbehoedsmiddelen. Dus niet iedere vrouw kan de schaamte overwinnen en condooms gratis vragen of kopen, om de pil gaan enz.
-Een kind wordt veel minder als een last of verantwoording ervaren als in het westen. Zussen, tantes, nichten, ouders en grootouders, allen voeden in de Filipijnen de kinderen op. Bij ons leeft men in het gezin, in de Filipijnen is het de familie die mekaar sterk ondersteunt.
-een kind (liefst meerdere) zijn je oud dags voorziening. Hier is niks voor de ouderen, geen AOW ziekenfonds sociale dienst of wat dan ook. dan zijn kinderen je oude dags voorziening, liefst vele. Geven ze allen een beetje ....  Of misschien heb je geluk en wordt er een nog echt "wat". trouwt met een buitenlander, studeert of gaat in zaken.
- een kind van een blanke is uiteraard mooier, misschien support de vader, neemt je mee naar het buitenland. En kijk eens tv in de PH. Daat zie je geen Pilipino. alles mestizo, dus gemengd bloed. Pilipino met chinees, Spaans, Westers bloed. dat zijn de mooie, de beauty koningingen, de actrices, de acteurs, in de reclame, in de betere banen enz. Advertenties voor onroerend goed, voor nieuwe auto´s, voor gezond voedsel. Nooit Pinoy, altijd Mestizo. Presentatoren van shows, nieuws, stewardessen van Philipine Airways, in de banken, zelfs de sales ladies en cassieres in de malls.

:denk: :daag:


Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).