Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kindje in de fillipijnen

Gestart door Memootje, zondag 26 april 2015, 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: jens op woensdag 29 april 2015, 19:07:52
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 28 april 2015, 19:55:14
Citaat van: jens op dinsdag 28 april 2015, 19:27:54
Citaat van: Adik op dinsdag 28 april 2015, 16:18:34
Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 22:14:40
ja zeker is de man net zo goed verantwoordelijk voor een zwangerschap, Maar het zijn toch meestal de meisjes die zwanger worden als ik mij niet vergis .
een meisje [vrouw] weet dat toch ook , zelfs in de fils  :jajaja: . misschien wel cru gezegd maar hoe achterlijk zijn zij daar dan .

zonder hoes niet in de poes . MZ [makkelijk zat] . of gewoon anti conceptie .  en anders zit de kans er dik in dat er een wereld burgertje bij komt .

een man is een jager op dit gebied , dat is nu eenmaal de natuur.  en ja de ene man komt op voor zijn daden en de ander niet .  en met een volle zak liegen mannen alles aan elkaar om maar op die doos te komen , tis niet anders. dat hoort een meisje te weten . maar in de fils zijn er bij die geloven dat de wereld plat is , dus je weet het maar nooit daar .

moraal van het verhaal : meisjes met een dikke bult? , eigen schuld.  aldus mijn mening .

voor de moraalridders onder ons, roze bril dragers  en mensen die meelij met de moeder in spe hebben . vraag even om het bankrekening nr. van Memootje , misschien mag u wel wat geld storten ?   :lachen:.

jens zal wel weer de nono en de aso zijn hier . maar ik hou nu eenmaal van een kort gebed . het zij zo .  :daag:



   

Nature zal gerust een rol spelen maar niet zo sterk als u doet voorkomen. U gaat volledig voorbij aan aangeleerd gedrag. Wat mij eigenlijk opvalt is dat wanneer u praat over anderen (vrouwen) dat het erg klinisch/grof is maar zodra u praat over uzelf schakelt u, net als Jerommeke van Suske en Wiske, over naar de derde persoon en creeert u gelijk afstand. Ik zal de labels met stoornissen waarbij een gebrek aan inlevingsvermogen een rol speelt achterwege laten, maar kijkt u er aub eens na voordat u begint over moraalridders en dergelijke.

Ik wilde u nog vragen waarom u het weer over schuld heeft in plaats van welzijn van een kind maar geloof dat ik het hierbij maar laat.  :hoedjeaf:
beste Adik  , ik kan mij goed voorstellen dat u nooit in de Filippijnen bent geweest .dat neem ik u ook niet kwalijk hoor. maar dan moet u niet spreken over inlevingsvermogen labels en stoornissen, ik wil U geen label op plakken ook verwijt ik U geen stoornis . maar u hebt totaal geen benul wat er in dat land speelt , wat zulks betreft zijn de Filippijnen met geen enkel ander land te vergelijken. van daar ook mijn ietsje grove bewoording van schrift . dit is namelijk de enige taal die mensen met een roze brilletje verstaan cq begrijpen .

zoete koekjes bakken en ander slap soft gelul over de Filippijnen schiet voor geen meter op . de realiteit is nu eenmaal bikkelhard op de fils .

NO MONNY NO HONNY , snap U . 

Blijkbaar zijn de  :smiley-philippines: het enige land waar je ooit geweest bent Jens om de vergelijking te maken dat geen enkel land te vergelijken is met de  :smiley-philippines: .
Beetje kortzichtig om te denken dat de  :smiley-philippines: een alleenstaand geval zijn.
Elk derde wereld land kan men in zekere mate vergelijken op vele punten met de  :smiley-philippines: ,zeker wat betrefd corruptie,armoede en noem maar op.
Daar zijn de  :smiley-philippines: zeker geen alleenstaand geval in.
beste Cosyns Guy, 1e. als u van ieder land waar ik al ben geweest buiten Europa 100 euro zou krijgen, zou uw vrouw niet meer zo vaak moeten bidden . moest ik  Europa mee tellen dan hoeft zij nooit meer te bidden om geldzorgen .
2e waar staat er geschreven dat ik iedere Filippijnse over 1 kam scheer . dat maakt u er van .   
A Jens,wat weet ik over jou en jij over mij.Tis enkel de manier waarop je soms over de Filipinos praat dat mij laat veronderstellen dat je maar een erg kort gezichtsveld hebt betreffende de wereld.Als je echt al zoveel landen bezocht hebt zou je zeker niet schrijven dat zulke zaken alleen of eigen zijn aan de  :smiley-philippines:. En ik heb ook al een stuk van de wereld gezien,je bent heus de enige niet die zijn wereld kent en culturen neemt zoals ze zijn.
En de manier waarop je over sommige topics praat over pinay-pinoy laat uitschijnen dat je je maar erg weinig medeleven toont met hun cultuur,gevoelens etc...
En je schrijft het niet letterlijk dat je ze allemaal over de dezelfde kam scheert maar het leest zowel.
O ja,hou er mijn vrouw buiten,je moet niet zo neerbuigend doen omdat ze toevallig gelooft en bid en je zou je geld ergens kunnen steken waar de zon nooit schijnt beste Jens. Liever eentje die bid en waar je verder een normaal leven met hebt zonder inmenging in het dagelijkse leven van het geloof dan een vuilgebekte dame waar je mee moet leven
Eigenlijk heb ik medelijden met je,de manier waarop je soms schrijft over vrouwen,je ideeen over hun,je vuilgebekte mond waarop je dan nog fier bent ook schijnt het.
Droevig persoontje ben je eigenlijk.

Amice

Nou Cosyns guy, het is tegenwoordig al heel wat als iemand een eigen mening heeft en niet klakkeloos achter de hardste schreeuwers aanloopt en jens mag net als jij en ieder ander zijn mening geven lijjkt me zo.

Indien men zoals jij het daarmee niet eens bent, volstaat repliek over die mening maar dat behoeft niet te leiden tot persoonlijke aanvallen want dat maakt je enkel zelf "een droevig persoontje" dan.

Verder zal ik niet de enige zijn die graag de bijdragen van zowel Cosyns guy als Jens hier zien verschijnen. :thumb:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Cosyns Guy

Citaat van: Amice op woensdag 29 april 2015, 23:24:25
Nou Cosyns guy, het is tegenwoordig al heel wat als iemand een eigen mening heeft en niet klakkeloos achter de hardste schreeuwers aanloopt en jens mag net als jij en ieder ander zijn mening geven lijjkt me zo.

Indien men zoals jij het daarmee niet eens bent, volstaat repliek over die mening maar dat behoeft niet te leiden tot persoonlijke aanvallen want dat maakt je enkel zelf "een droevig persoontje" dan.

Verder zal ik niet de enige zijn die graag de bijdragen van zowel Cosyns guy als Jens hier zien verschijnen. :thumb:
Amice het gaat er mij niet om of iemand al dan niet zijn mening  mag geven maar de manier waarop,een volk achterlijk noemen omdat ze ongewenst zwanger raken,hun achterlijk noemen omdat ze niet "voldoen" aan onze westerse manier van denken en handelen en dan het taalgebruik over vrouwen waarbij soms een dokwerker zelfs zou bij blozen heeft niks tezien met zijn al dan niet eigen mening mogen geven maar de manier waarop hij het verwoord.
Hoeft dat echt dat grove taal gebruik ? Kritiek,al dan niet correct kan men ook op een deftige manier verwoorden.
En persoonlijke aanval ? Wel zoals hem mag ik ook mijn eigen mening geven over zijn taalgebruik en manier van denken.
En hij heeft er wel mijn vrouw bijgesleurd op een neerbuigend toontje over haar bidden.
En als ik een droevig persoontje ben zo is het maar.
Respect voor anderen begint met deftig taal gebruik en daar hoef je heus geen universitaire studies voor gevolgd te hebben,dit terzijde,enkel mijn mening.

Adik

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 29 april 2015, 14:56:26
Citaat van: Adik op woensdag 29 april 2015, 14:24:13
Citaat van: jens op dinsdag 28 april 2015, 19:27:54
Citaat van: Adik op dinsdag 28 april 2015, 16:18:34
Citaat van: jens op maandag 27 april 2015, 22:14:40
ja zeker is de man net zo goed verantwoordelijk voor een zwangerschap, Maar het zijn toch meestal de meisjes die zwanger worden als ik mij niet vergis .
een meisje [vrouw] weet dat toch ook , zelfs in de fils  :jajaja: . misschien wel cru gezegd maar hoe achterlijk zijn zij daar dan .

zonder hoes niet in de poes . MZ [makkelijk zat] . of gewoon anti conceptie .  en anders zit de kans er dik in dat er een wereld burgertje bij komt .

een man is een jager op dit gebied , dat is nu eenmaal de natuur.  en ja de ene man komt op voor zijn daden en de ander niet .  en met een volle zak liegen mannen alles aan elkaar om maar op die doos te komen , tis niet anders. dat hoort een meisje te weten . maar in de fils zijn er bij die geloven dat de wereld plat is , dus je weet het maar nooit daar .

moraal van het verhaal : meisjes met een dikke bult? , eigen schuld.  aldus mijn mening .

voor de moraalridders onder ons, roze bril dragers  en mensen die meelij met de moeder in spe hebben . vraag even om het bankrekening nr. van Memootje , misschien mag u wel wat geld storten ?   :lachen:.

jens zal wel weer de nono en de aso zijn hier . maar ik hou nu eenmaal van een kort gebed . het zij zo .  :daag:



   

Nature zal gerust een rol spelen maar niet zo sterk als u doet voorkomen. U gaat volledig voorbij aan aangeleerd gedrag. Wat mij eigenlijk opvalt is dat wanneer u praat over anderen (vrouwen) dat het erg klinisch/grof is maar zodra u praat over uzelf schakelt u, net als Jerommeke van Suske en Wiske, over naar de derde persoon en creeert u gelijk afstand. Ik zal de labels met stoornissen waarbij een gebrek aan inlevingsvermogen een rol speelt achterwege laten, maar kijkt u er aub eens na voordat u begint over moraalridders en dergelijke.

Ik wilde u nog vragen waarom u het weer over schuld heeft in plaats van welzijn van een kind maar geloof dat ik het hierbij maar laat.  :hoedjeaf:
beste Adik  , ik kan mij goed voorstellen dat u nooit in de Filippijnen bent geweest .dat neem ik u ook niet kwalijk hoor. maar dan moet u niet spreken over inlevingsvermogen labels en stoornissen, ik wil U geen label op plakken ook verwijt ik U geen stoornis . maar u hebt totaal geen benul wat er in dat land speelt , wat zulks betreft zijn de Filippijnen met geen enkel ander land te vergelijken. van daar ook mijn ietsje grove bewoording van schrift . dit is namelijk de enige taal die mensen met een roze brilletje verstaan cq begrijpen .

zoete koekjes bakken en ander slap soft gelul over de Filippijnen schiet voor geen meter op . de realiteit is nu eenmaal bikkelhard op de fils .

NO MONNY NO HONNY , snap U . 


Beste Jens,

Zoete koekjes bak ik ook niet maar blijkbaar vind u koekjes wat minder smakelijk te eten als het over uzelf gaat. Ik ben daarentegen nog redelijk genuanceerd daar waar u het nodig vind onbekenden continue over dezelfde kam te scheren. Dat is dan ook niet aan een nationaliteit te binden maar aan menselijk gedrag.

Daarmee gezegd hebbende, u zult ongetwijfeld enige waarheid spreken maar u maakt mij niet wijs dat er in de filippijnen alleen maar geldbeluste doortrapte vrouwen wonen.

Waar het oordeel begint, eindigd de waarneming. En die waarneming lijkt bij u al enige tijd uitgespeeld. Het is natuurlijk ook veel leuker om een soort van internet robin hood te zijn mensen met een roze bril te beschermen.

Maar laten we niet meer afdwalen. De topicschrijver heeft immers helemaal geen vragen over het hebben van een filippijnse honey!
Tja Adik als je Jens zijn redenering mocht volgen hoe hij denkt over pinays in het algemeen zouden wij arme sloebers allemaal getrouwd zijn met geld beluste wolvinnen.
Denk eerder dat Jens een beetje de zaken te zwart-wit bekijkt...misschien een kleuren televisie kopen zou helpen dat er meer dan zwart-wit is.... :lachen:  :lachen:

50 tinten grijs is het in ieder geval niet  :lachen:


Michaela

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 29 april 2015, 23:55:47
Citaat van: Amice op woensdag 29 april 2015, 23:24:25
Nou Cosyns guy, het is tegenwoordig al heel wat als iemand een eigen mening heeft en niet klakkeloos achter de hardste schreeuwers aanloopt en jens mag net als jij en ieder ander zijn mening geven lijjkt me zo.

Indien men zoals jij het daarmee niet eens bent, volstaat repliek over die mening maar dat behoeft niet te leiden tot persoonlijke aanvallen want dat maakt je enkel zelf "een droevig persoontje" dan.

Verder zal ik niet de enige zijn die graag de bijdragen van zowel Cosyns guy als Jens hier zien verschijnen. :thumb:
Amice het gaat er mij niet om of iemand al dan niet zijn mening  mag geven maar de manier waarop,een volk achterlijk noemen omdat ze ongewenst zwanger raken,hun achterlijk noemen omdat ze niet "voldoen" aan onze westerse manier van denken en handelen en dan het taalgebruik over vrouwen waarbij soms een dokwerker zelfs zou bij blozen heeft niks tezien met zijn al dan niet eigen mening mogen geven maar de manier waarop hij het verwoord.
Hoeft dat echt dat grove taal gebruik ? Kritiek,al dan niet correct kan men ook op een deftige manier verwoorden.
En persoonlijke aanval ? Wel zoals hem mag ik ook mijn eigen mening geven over zijn taalgebruik en manier van denken.
En hij heeft er wel mijn vrouw bijgesleurd op een neerbuigend toontje over haar bidden.
En als ik een droevig persoontje ben zo is het maar.
Respect voor anderen begint met deftig taal gebruik en daar hoef je heus geen universitaire studies voor gevolgd te hebben,dit terzijde,enkel mijn mening.

Je verdient mijn respect.

klootzakken (voorheen Jens)

misschien is dit iets voor jullie .

www.holland-philippines.com .

veel lees plezier . deze auteur beschrijft het dagelijkse leven op de Filippijnen en heeft zelfs een link geplaatst naar dit forum toe.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

panshit

Alles draait om respect voor je medemens vergeet een ding niet je bent hier maar een gast niemand dwingt jou om hier te komen.
De mensen hebben hier een achterstand op gelopen waar ze zelf niets aan kunnen doen.
De meeste Filipijnse mensen weten echt niet wat er nou voor beschaving is in Europa of Amerika.Toen mijn vrouw voor het eerst naar Nederland kwam dacht ze dat de lucht rood was.Ze heeft wel in 9 maanden tijd haar inburgerings diploma gehaald spreekt nu goed Nederlands ze heeft zich razendsnel  ontwikkeld.Als ik nu kijk en 7 jaar geleden is het een heel andere vrouw geworden kan nu over veel dingen mee praten ik wil hier alleen maar me zeggen ze moeten de kans krijgen.Is het niet onze taak om ze daar bij te helpen?In plaats van ze af te zeiken?
Panshit

Veel Nederlandse vrouwen hebben ook rare eigenschappen daar heeft ras of Nationaliteit helemaal niets mee te maken.

Budgie

Citaat van: jens op zaterdag  2 mei 2015, 10:34:32
misschien is dit iets voor jullie .

www.holland-philippines.com .

veel lees plezier . deze auteur beschrijft het dagelijkse leven op de Filippijnen en heeft zelfs een link geplaatst naar dit forum toe.

Jantje de site van Cobra kennen de mensen hier vaak ook En hij kijkt heel anders dan jij naar de Filipina
En hij heeft veel meer respect voor vrouwen want jij zie ze alleen maar als een ding met en gat erin Goed om te gebruiken en liefst zo jong mogelijk.
En waar hij voor waarschuwt is een feit Door de armoede doen ze daar dingen die wij te gek vinden maar je moet maar verrekken van de honger  dan probeer je links of rechtsom toch wat eten te scoren want ja alleen wat gras is toch ook niets.
Getting older beats the alternative -dying young

Michaela

Ik heb ooit boek van Neel Doff gelezen. Jullie zullen haar kennen, een bekende schrijver. Een van haar boeken doet mij denken aan mijn land. Armoedig, veel bedelaars, een moeder bood tegen haar wil haar iets oudere dochter voor seks zodat zij eten kon kopen voor het gezin. Eenmaal terug in het donkere (begane?)huis kwam ze tot haar verdriet dat ze al te laat waren, 1 van haar kinderen was al van de honger gestorven.
Dit triest verhaal gebeurd zeker nog steeds in mijn land.

Amice

Citaat van: Michaela op maandag  4 mei 2015, 00:05:51
Ik heb ooit boek van Neel Doff gelezen. Jullie zullen haar kennen, een bekende schrijver. Een van haar boeken doet mij denken aan mijn land. Armoedig, veel bedelaars, een moeder bood tegen haar wil haar iets oudere dochter voor seks zodat zij eten kon kopen voor het gezin. Eenmaal terug in het donkere (begane?)huis kwam ze tot haar verdriet dat ze al te laat waren, 1 van haar kinderen was al van de honger gestorven.
Dit triest verhaal gebeurd zeker nog steeds in mijn land.

Het zal zeker voorkomen vooral in Tondo manila. daar worden de meiden blijkbaar opgevoed op de manier dat ze hun inkomensbron altijd bij zich dragen en de mannen worden klaargestoomd als nieuwe holduppers en snatchers.
Er zijn er beslist velen die aan de rand van het bestaanminimum leven maaar......
Ik weet ook dat Tondo veel clans heeft en dat zelfs de PNP's daar prive onderkomens hebben omdat ze daar door de bevolking beschermd zijn en er dus bewust heen gaan als er dreiging is.

Het verhaal is complex en nagenoeg onbegrijpelijk waarom dit soort zaken gebeuren in de phils want voor iedere klaagzang is er ook wel weer een verhaal te vinden waaruit duidelijk wordt dat het niet enkel de schuld is van de overheid maar dat ze er zelf schuldig aan zijn en zelfs dat men de neiging zou krijgen te beweren dat ze het op die manier zelf graag zien.

Als voorbeeld van het laatste hoef ik niet ver van mijn bed te spreken. De familie van mijn vriendin bv
Daar is recentelijk de jongere zus afgestudeerd en klaar om te werken maar nee die blijft maar thuis rond hangen want moeder heeft haar zo gemist toen ze nog studeerde. Dan zoonlief, verknalde zijn overgangsexamen, ging werken in totaal 3 maanden en dan ook nog bij 3 bazen. Nu terug op honk bij moeder want hij heeft een meid zwanger gemaakt en het kind is inmiddels geboren. In totaal leven dan in zo een plywood huisje 13 personen en er is niemand die werkt en voor een geregeld inkomen zorgt.

Het is immers makkelijker om het geld gratis bij anderen te halen en als die niets geven tja dan lijden ze honger, maar God zorgt er wel weer voor dat ze te eten krijgen toch.? Zoniet ach dan is er de afgestudeerde dochter die haar inkomen altijd meedraagt en zoonlief kan wel uit jatten gaan. Er zijn dus gevallen genoeg te noemen waarvan men zou denken dat ze niet anders willen want ondanks dat ze de mogelijkheden voorradig hebben volgen ze toch liever het tokkie gedrag.

Een spreuk die mij ooit eens door een Filipina vertelt werd, kan ik derhalve maar niet vergeten:

Maherap maherap sarap sarap
Arm arm lekker lekker.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent