Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kindje in de fillipijnen

Gestart door Memootje, zondag 26 april 2015, 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Memootje

hoe duur is het om een pakket kleding of speelgoed op te sturen? Zit ik dan rond de 100 euro zoals ik zelf al gegoogled had?
Als hij hier zou wonen zou ik hem natuurlijk in de watten leggen hij is mijn enigste neefje,we hebben al niet zo,n grote familie ik trek het mij erg aan..ik zou ook best geld willen geven op bv zijn verjaardag maar als ik dat dan een keer doe ben ik bang dat ze meer verwachten en vaker..het is best moeilijk allemaal..

Pinocchio

Dit zijn de prijzen van ELJO om een doos  (maat: 80cm lang x 40cm diep x 60cm hoog (192 liter)) naar de Filippijnen te sturen
http://balikbayan.be/nl/prijzen.htm

METRO MANILA â,¬ 95,00

LUZON â,¬ 105,00

LUZON â,¬ 115,00

LUZON â,¬ 125,00

VISAYAS â,¬ 120,00

VISAYAS Cebu Island â,¬ 95,00

MINDANAO â,¬ 125,00

MINDANAO â,¬ 130,00

OFFSHORE ISLAND â,¬ 135,00

Adik

Bij PostNL kostte mijn pakket van 6,5kg me 59 euro en een beetje. Deed er ruim 2,5 maand over ivm drukte bij douane. Volgens track en trace duurde NL naar PH verschepen een dag of 10.

Vergeet niet volledige naam (dus ook voornaam op te schrijven) van de geadresseerde, dus niet slechts initialen zoals hier gebruikelijk. Vaak dient het daar bij het postkantoor afgehaald te worden, en dient er belasting invoerrechten betaald te worden.

Kan dus een dure grap zijn, en webwinkels aldaar zijn mogelijk een alternatief (al is dat er niet makkelijker op geworden de laatste tijd ivm beveiligingen bij paypal en cardmaatschappijen tegen misbruik) als besteller en ontvanger niet dezelfde persoon zijn. De laatste keer heb ik dan ook voor pay on delivery gekozen en met worldremit het benodigde bedrag overgemaakt naar de ontvangster.


jamietagabundok

@ Adik, ik zou volgende keer maar voor een balikbayan doos kiezen, die zijn stuk groter en kan behoorlijk aan gewicht in . En hoeft de ontvanger ook geen belasting of invoerrechten te betalen   :thumb:

LMBen

Hoe men omgaat met kinderen! Vandaag in cebu star;
'Miracle baby' found in Maria Luisa

Wednesday, May 06, 2015
A NEWBORN baby girl looked immaculate, swaddled in a fresh white cloth in the pediatric ward of the Cebu City Medical Center (CCMC). Just hours earlier, she was lying in the bushes riddled with ant bites.
She was found at 5:15 a.m. inside Maria Luisa Estate Park, a few meters from the house of Ariel Pipino.
Pipino was jogging when he heard a cry. He stopped to check and saw something red. It turned out to be the baby still wrapped in placenta.
Pipino reported his discovery to the subdivision's guards. Together, they called the attention of Barangay Busay Councilor Yody Sanchez.
Sanchez and Amado Estilloro, chief tanod, arrived to find Pipino, his shirt stained with blood.
Being monitored
"Pipino was carrying the baby and the baby didn't have any clothes," Estilloro said in Cebuano.
At 5:50 a.m., a team from the Emergency Rescue Unit Foundation arrived. But when team was about to leave, Pipino reportedly asked if he could keep the baby.
The baby arrived at CCMC at 6 a.m.
CCMC Director Rey Cris Panugaling said it was a miracle that the baby is alive.
She weighs a mere 2.2 kilograms, underweight, but healthy, he said.
"The pediatrics department is closely monitoring the baby in case of infections, but the baby is okay," he said.
The 30-year-old mother, who works as a maid in one of the houses in the subdivision, arrived accompanied by police at around 9 a.m.
Rejected by ma
She told the hospital she doesn't want the baby.
She said she already has a family in Trinidad, Bohol and her lover here is married.
"At first, the mother didn't want the baby because of what happened to her. She should have taken responsibility because it was not the baby's fault," Panugaling said.
After medication, the baby will be transferred to custody of the Department of Social Welfare and Development 7.
According to a radio dyLA report, the mother has a live-in partner and four kids in Trinidad.
She kept her pregnancy a secret until she delivered the baby at 4 a.m. yesterday inside the comfort room on the second floor of her employer's house.
SP01 Achilles Sanchez, investigator at the Mabolo Police Station, said the guard at the house heard the baby's cries.
"Apparently, the baby was thrown at the back of the house. But instead of falling to her death in the ravine, she was caught in the vines. Her hand got entangled and it looked she was hanging on. It looked like she wanted to live," Sanchez said in Cebuano. (Johanna Marie Bajenting, USJ-R Mass Comm intern)
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Johan En Elvie

Citaat van: Pinocchio op woensdag  6 mei 2015, 15:43:23
Dit zijn de prijzen van ELJO om een doos  (maat: 80cm lang x 40cm diep x 60cm hoog (192 liter)) naar de Filippijnen te sturen
http://balikbayan.be/nl/prijzen.htm

METRO MANILA â,¬ 95,00

LUZON â,¬ 105,00

LUZON â,¬ 115,00

LUZON â,¬ 125,00

VISAYAS â,¬ 120,00

VISAYAS Cebu Island â,¬ 95,00

MINDANAO â,¬ 125,00

MINDANAO â,¬ 130,00

OFFSHORE ISLAND â,¬ 135,00

Dank u wel om dit te plaatsen.
Wil wel melden dat wij momenteel heel druk bezig zijn met het ontwerp van eerst een nieuw logo, dan een nieuwe full color folder en dan nieuwe website.
Daarbij gaan ook de prijzen omlaag.
Heel binnenkort meer via onze website of facebook pagina https://www.facebook.com/eljobalikbayan.box
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

innka3

Citaat van: jamietagabundok op woensdag  6 mei 2015, 17:33:41
@ Adik, ik zou volgende keer maar voor een balikbayan doos kiezen, die zijn stuk groter en kan behoorlijk aan gewicht in . En hoeft de ontvanger ook geen belasting of invoerrechten te betalen   :thumb:
korrect,de ontvanger wordt daar nog even uitgekleed omdat hij de invoer moet betalen.

een doos is beter en goedkoper.ook zijn er verschillende dozen .al vanaf 40â,¬
http://www.lvmcargo.nl/pricing.php

Michaela

Niet leuk voor dat jongetje dat zijn vader van hem niks willen weten. Later als hij groot wordt, zal hij zijn vader meer missen. Memootje, het zou leuk zijn als hij ooit op vakantie naar Nederland komt. Ik weet het niet of het mogelijk is, een soort familiebezoek, uiteraard hij alleen, zonder moeder. Het pijn in zijn hart wordt dan minder omdat zijn oom om hem geeft en hij zal ook nog de kans krijgen de familie van zijn vader te kennen. Uiteraard dit kan alleen maar wanneer hij al iets groter is en de omstandigheden beter begrijp. Dus vanaf nu alle bewijs verzamelen van contacten met zijn moeder, wellicht helpt het later om te bewijzen dat je zijn oom bent en dat je gemakkelijk een visum voor hem kan krijgen.
Verder, ik ben verbaasd over het schrijven van sommige over dit topic.
Geven jullie alleen om geld? tjonge,,,,,zo onverschillig. Kunnen jullie niet voorstellen in wat voor omstandigheden dat jongetje moeten opgroeien, in hoeveel ellende en eenzaamheid zonder vader?
Ongetwijfeld zal de moeder naar geld vragen, maar een advies geven om niets te doen vind ik te ver gaan.
Ik zou het ergens in het midden laten. Ik zou geen geld sturen voor feesten, dopen en zelf voor zijn verjaardag. Dat jongetje is nog te klein om daar iets van te merken.
Voorlopig zijn kleren, speelgoed en voldoende voedsel het belangrijkste voor hem, besteed daar aandacht, al moet men ook voorzichtig zijn, voordat je het weet profiteer het hele familie ook al.
Spullen versturen via balikbayan box is een goed idea. Nieuw spullen sturen is ook niet nodig, doe maar tweede hands.
Later als het jongetje naar school gaat, zal hij ook uniform, pennen boeken etc. nodig, deze allemaal kan je ook sturen (behalve de uniform, maar is niet erg duur) via balikbayan box, ik denk 1 keer per jaar is voldoende voor het gehele jaar.
Ik zou vermijden geld te sturen mits het dringend is, b.v. als het jongetje ernstig ziek is en medische hulp nodig heeft.

Amice

Citaat van: Michaela op donderdag  7 mei 2015, 00:14:01
Niet leuk voor dat jongetje dat zijn vader van hem niks willen weten. Later als hij groot wordt, zal hij zijn vader meer missen. Memootje, het zou leuk zijn als hij ooit op vakantie naar Nederland komt. Ik weet het niet of het mogelijk is, een soort familiebezoek, uiteraard hij alleen, zonder moeder. Het pijn in zijn hart wordt dan minder omdat zijn oom om hem geeft en hij zal ook nog de kans krijgen de familie van zijn vader te kennen. Uiteraard dit kan alleen maar wanneer hij al iets groter is en de omstandigheden beter begrijp. Dus vanaf nu alle bewijs verzamelen van contacten met zijn moeder, wellicht helpt het later om te bewijzen dat je zijn oom bent en dat je gemakkelijk een visum voor hem kan krijgen.
Verder, ik ben verbaasd over het schrijven van sommige over dit topic.
Geven jullie alleen om geld? tjonge,,,,,zo onverschillig. Kunnen jullie niet voorstellen in wat voor omstandigheden dat jongetje moeten opgroeien, in hoeveel ellende en eenzaamheid zonder vader?
Ongetwijfeld zal de moeder naar geld vragen, maar een advies geven om niets te doen vind ik te ver gaan.
Ik zou het ergens in het midden laten. Ik zou geen geld sturen voor feesten, dopen en zelf voor zijn verjaardag. Dat jongetje is nog te klein om daar iets van te merken.
Voorlopig zijn kleren, speelgoed en voldoende voedsel het belangrijkste voor hem, besteed daar aandacht, al moet men ook voorzichtig zijn, voordat je het weet profiteer het hele familie ook al.
Spullen versturen via balikbayan box is een goed idea. Nieuw spullen sturen is ook niet nodig, doe maar tweede hands.
Later als het jongetje naar school gaat, zal hij ook uniform, pennen boeken etc. nodig, deze allemaal kan je ook sturen (behalve de uniform, maar is niet erg duur) via balikbayan box, ik denk 1 keer per jaar is voldoende voor het gehele jaar.
Ik zou vermijden geld te sturen mits het dringend is, b.v. als het jongetje ernstig ziek is en medische hulp nodig heeft.

Logisch dat een Filipina anders beweerd maar ik ga toch even de keerzijde van de medaille belichten met uw welnemen.

Filipina's en zeker abroad zijn al liberated en hebben zo hun eigen normen en waarden of juist het gebrek eraan, het is maar hoe men het bekijkt.

Zo was er een Filipina, die een knipperlicht relatie had met een nederlander en tussendoor op vakantie bij familie in davao ging maar na 14 dagen de nederlander om hulp vroeg want ze had geen geld voor de terugreis. de Nederlander hielp haar en eens terug in Manila ontmoeten die 2 elkaar en gaan naar hotel. 4 weken later komt de Filipina weer naar de nederlander toe met de melding dat ze zwanger was en of hij alles maar even wilde betalen, de nederlander deed dat dan ook.
Na de geboorte was het ineens stil maar uiteraard wilde de nederlander wel weten of zijn bewwerde kind goed ter wereld was gekomen en texte de Filipina daarover. De enige text die hij terug kreeg was" Sorry my child has a brown complexion".
Later gaf ze toe dat ze met een Filipino in davao een paar keer het bed had gedeeld die feitelijk de vader was maar voordat het zover was probeerde ze toch nog de nederlander te strikken om het kind te accepteren, met foto en al en het kind werd zelfs binnen gehouden om de brown complexion minder te laten worden. De nederlander pikte dat echter niet en nam de benen.

Voorlopig was er wel weer een Buitenlander geplukt want oh het zijn zulke lieverdjes die filipino's, die alles denken te kunnen doen wat hun belieft en de gevolgen daarvan moet maar door buitenlanders gedragen worden.

Zolang er geen DNA test is gedaan staat niets vast en is men onschuldig tot het tegendeel bewezen is en al zeker voor een vermeende oom.

Niet leuk voor het kind nee maar die dient volgens Filipijns recht toch 7 jaar bij de moeder te blijven,toch?



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent