Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

kindje in de fillipijnen

Gestart door Memootje, zondag 26 april 2015, 16:13:25

Vorige topic - Volgende topic

Memootje

bedankt weer voor de reacties..wil nog wel even aan toevoegen dat ik tante ben en geen oom..het werd een paar gezegd viel me op maar ben vrouwelijk dus bij deze  :biggrinn:

Michaela

Citaat van: Memootje op donderdag  7 mei 2015, 18:58:31
bedankt weer voor de reacties..wil nog wel even aan toevoegen dat ik tante ben en geen oom..het werd een paar gezegd viel me op maar ben vrouwelijk dus bij deze  :biggrinn:

Aangepast  :daag:

jamietagabundok

Citaat van: Michaela op donderdag  7 mei 2015, 00:14:01
Niet leuk voor dat jongetje dat zijn vader van hem niks willen weten. Later als hij groot wordt, zal hij zijn vader meer missen. Memootje, het zou leuk zijn als hij ooit op vakantie naar Nederland komt. Ik weet het niet of het mogelijk is, een soort familiebezoek, uiteraard hij alleen, zonder moeder. Het pijn in zijn hart wordt dan minder omdat zijn oom om hem geeft en hij zal ook nog de kans krijgen de familie van zijn vader te kennen. Uiteraard dit kan alleen maar wanneer hij al iets groter is en de omstandigheden beter begrijp. Dus vanaf nu alle bewijs verzamelen van contacten met zijn moeder, wellicht helpt het later om te bewijzen dat je zijn oom bent en dat je gemakkelijk een visum voor hem kan krijgen.
Verder, ik ben verbaasd over het schrijven van sommige over dit topic.
Geven jullie alleen om geld? tjonge,,,,,zo onverschillig. Kunnen jullie niet voorstellen in wat voor omstandigheden dat jongetje moeten opgroeien, in hoeveel ellende en eenzaamheid zonder vader?
Ongetwijfeld zal de moeder naar geld vragen, maar een advies geven om niets te doen vind ik te ver gaan.
Ik zou het ergens in het midden laten. Ik zou geen geld sturen voor feesten, dopen en zelf voor zijn verjaardag. Dat jongetje is nog te klein om daar iets van te merken.
Voorlopig zijn kleren, speelgoed en voldoende voedsel het belangrijkste voor hem, besteed daar aandacht, al moet men ook voorzichtig zijn, voordat je het weet profiteer het hele familie ook al.
Spullen versturen via balikbayan box is een goed idea. Nieuw spullen sturen is ook niet nodig, doe maar tweede hands.
Later als het jongetje naar school gaat, zal hij ook uniform, pennen boeken etc. nodig, deze allemaal kan je ook sturen (behalve de uniform, maar is niet erg duur) via balikbayan box, ik denk 1 keer per jaar is voldoende voor het gehele jaar.
Ik zou vermijden geld te sturen mits het dringend is, b.v. als het jongetje ernstig ziek is en medische hulp nodig heeft.


  michaelea, overdrijf je niet een beetje als je zegd , dat dat jongetje moet opgroeien in ellende en eenzaamheid zonder vader ?

   Er zijn toch miljoenen kinderen die opgroeien in  :smiley-philippines: zonder vader  ?     Kijk het word anders als een vader plots het gezin verlaat , maar deze kinderen weten vanaf kleins af aan niet beter.  Velen zullen ook nooit te weten komen wie hun vader is.

   ik denk dat het probleem zich pas voordoet op wat oudere leeftijd , als de jongen in kwestie  te horen krijgt dat zijn vader niks van hem wilde weten.   Ik denk dat kinderen daar toch wel geestelijk een flinke opduvel van krijgen. 


  En of de jongen ooit makkelijk naar  :nederlandsevlag: op bezoek kan, ligt ook in handen van de vader, die kan er voor zorgen dat het kind de  :nederlandsevlag:   nationaliteit krijgt.   

   Maar dan moet de vader wel aktie ondernemen, en gezien het feit dat hij er niks van wil weten zie ik het nog niet zo snel gebeuren.

gertve

Citaat van: Michaela op donderdag  7 mei 2015, 00:14:01
....
Voorlopig zijn kleren, speelgoed en voldoende voedsel het belangrijkste voor hem, besteed daar aandacht, al moet men ook voorzichtig zijn, voordat je het weet profiteer het hele familie ook al.
Spullen versturen via balikbayan box is een goed idea. Nieuw spullen sturen is ook niet nodig, doe maar tweede hands.
Later als het jongetje naar school gaat, zal hij ook uniform, pennen boeken etc. nodig, deze allemaal kan je ook sturen (behalve de uniform, maar is niet erg duur) via balikbayan box, ik denk 1 keer per jaar is voldoende voor het gehele jaar.
Ik zou vermijden geld te sturen mits het dringend is, b.v. als het jongetje ernstig ziek is en medische hulp nodig heeft.

Ik vind dit eigenlijk wel een heel mooi advies. Niet iedereen zal er zo over denken, maar zo zou ik het aanpakken.  :thumb:
Gerichte steun aan het kind, en wellicht genoeg om contact te houden en eventueel uit te breiden.

jamietagabundok

Vin d ik ook , paar keer per jaar een bb-box er heen  is prima   :thumb:.    En het hoeft ook allemaal geen kapitalen te kosten, ik heb tijdens koningdag verkoop  gigantisch veel dingen gekocht, varierend van soms nog nieuwe baby kleding tot knuffels en speelgoed, te veel om op te noemen.

En alle dingen maar voor 1 of 2 euro per stuk.   terwijl dat FIsher-price merkspeelgoed nieuw heel duur is.  Ik denk dat ik wel 3 bb-boxen kan vullen ermee  :biggrinn:


  En kinderen hebben het toch niet in de gaten als ze zo klein zijn , die zijn met een tweedehands knuffel of speelgoed net zo blij .

Memootje

Citaat van: Michaela op donderdag  7 mei 2015, 20:03:52
Citaat van: Memootje op donderdag  7 mei 2015, 18:58:31
bedankt weer voor de reacties..wil nog wel even aan toevoegen dat ik tante ben en geen oom..het werd een paar gezegd viel me op maar ben vrouwelijk dus bij deze  :biggrinn:

Aangepast  :daag:


:thumb:

Amice

Citaat van: Memootje op donderdag  7 mei 2015, 18:58:31
bedankt weer voor de reacties..wil nog wel even aan toevoegen dat ik tante ben en geen oom..het werd een paar gezegd viel me op maar ben vrouwelijk dus bij deze  :biggrinn:

Bedankt voor de aanvulling.  :thumb:

Er zit overigens een "gender" keuze in ieders profiel die men aan kan vinken als man/vrouw zijnde.
Dat voorkomt zulke misstanden.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

opinie

6 mei 2015
Citaat van: Memootje op woensdag  6 mei 2015, 12:03:32
maar had niet gehoopt dat zij mij als een suiker tante voor haar zoon zal zien maar dat ze gewoon blij was dat ik interesse toonde..

7 mei 2015
Citaat van: Michaela op donderdag  7 mei 2015, 00:14:01
wellicht helpt het later om te bewijzen dat je zijn oom bent en dat je gemakkelijk een visum voor hem kan krijgen.

Het hek is van de dam:
Citaat van: Amice op donderdag  7 mei 2015, 04:15:44
Zolang er geen DNA test is gedaan staat niets vast en is men onschuldig tot het tegendeel bewezen is en al zeker voor een vermeende oom

De stijl van de berichten verraadde het eigenlijk al maar het stond ook in de tekst.
Interessant want het geeft aan dat men vaak leest wat men wil lezen.

Citaat van: Bulldozer op woensdag  6 mei 2015, 14:16:38
Om zijn kind nog een kans te geven had hij op zijn minst kunnen zorgen dat het de Nederlandse nationaliteit gekregen had.

Dito, het kind is de enige in dit verhaal dat echt onschuldig is. Reacties die de vader onschuldig verklaren zijn afkomstig uit de oudheid toen men zich uit de voeten maakte met "hanen leggen geen eieren"

Even een DNA-test is het minste. Nu is het eerder onschuldig door nalatigheid... "Wir haben es nicht gewußt"-mentaliteit.

Hoe oud is je broer, Memootje?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

opinie

Citaat van: Baron op dinsdag 28 april 2015, 11:54:05
Maar wat bedpoel je met dat mestizo verhaal in een ander topic? hoe heet dst topic dan? daar ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar!

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,14462.20.html

Citaat van: opinie op woensdag 22 april 2015, 00:52:47
Citaat van: diky dik op maandag 13 april 2015, 22:34:51
Voor wie het gemist heeft..........
Hier is de originele film, in het frans omdat het van de zwiterse tv komt.

http://www.dailymotion.com/video/x11628p_papa-est-touriste-sexuel_webcam

In het Duits:
http://www.die-philippinen.com/doku-sextourist.php

Maar ook gewoon in het Nederlands:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/koppen/2.38456?video=1.2303778

Ze verweten het kind, 9 jaar oud, dat haar moeder een hoer was. Kinderen zeggen wat ze thuis horen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Memootje op woensdag  6 mei 2015, 12:03:32
Citaat van: Amice op woensdag  6 mei 2015, 11:52:58
Citaat van: Memootje op woensdag  6 mei 2015, 11:21:28
dank voor alle antwoorden,heb ze allemaal doorgelezen en ook de documentaire gezien,erg leerzaam.
Dat ze samen werkte was inderdaad in een land waar je niet zomaar de pil kan gaan halen ik begrijp dat het moeilijk voor haar was.
maar mijn broertje had natuurlijk wel bescherming van thuis kunnen meenemen.
De vraagschuld doet er eigenlijk niet toe,het feit is dat mijn neefje geboren is en nu in de filipijnen woont.
Ik geloof wel dat het kind van mijn broer is,ook omdat hij zoveel op hem lijkt,ze heeft hem ook naar hem vernoemd.
Ze zegt geregeld dat ze hem wilt dopen dat dat veel geld kost en ook dat ze een feest wilt geven als hij 1 word,maar dat wil ze gaan bekostigen door weer in het buitenland te gaan werken.
als ik dan zeg maar je zoon dan? die nu door moeder word opgevoed. dan is haar antwoord dat ze meer moet gaan verdienen om voor haar familie en haar zoontje te zorgen.
Haar vader is 2 jaar geleden overleden maar ouders waren toch al uit elkaar want hij dronk nogal veel geloof ik.

zelf woont ze in quezon city en haar moeder zit op dit moment in de province met haar kindje om voor de oma te zorgen waar het niet zo goed mee ging maar zoals ik begreep vliegen ze 15 mei terug naar huis.
dat zou ook nog wat geld kosten.
Mijn broertje had dus bijna 5000 pesos gegeven voor het jongetje en een paar dagen later vertelt ze dat haar moeder en zoon terugkomen naar huis waar ze al 2 maanden verblijven dan denk ik ook is mijn broertje zijn geld daarnaar toe gegaan,om de terugreis te bekostigen..geen idee hoeveel zoiets ook kost.
Ik kan haar geen geld gaan geven want het zou niet naar mijn neefje gaan,ja misschien een deel maar het grotendeel naar zijn familie.
Ik kan wel thuis voor hem sparen dacht ik voor later en zijn school rekening betalen.
Ook zou ik wat kleding en speelgoed op willen sturen maar dat is dan waarschijnlijk duurder dan de inhoud van de doos.
Zou iemand mij daar over kunnen informeren?

mvg





Tja als ik je een advies moet geven dan is het: DOE NIETS
Allereerst is het niet jouw verantwoording maar die van je broer en je kunt je beter niet mengen in andermans relatie, zo daar nog sprake van is.
Geboren neefje of niet, waar 2 vechten hebben 2 schuld en de moeder weet (zeker naar filippijnse begrippen) dat de verantwoording op haar neer komt.

Ze is niet voor niets nu in quezon City en wat ze daar doet zijn haar zaken maar een Filipina kennende zal ze alles doen om echt wel financieel voor het kind te zorgen. Als haar keuze dan is om naar het buitenland te gaan dan is dat een normale en geaccepteerde zaak in de Filippijnen, wellicht dat ze dat ook zelf nog liever wil.
Dat ze met jouw daarover contact heeft met alle klaagzang van dien, is m.i. niets meer dan een conversatie die wellicht voor haar kan leiden dat die zorg voor haar kind makkelijker opgelost wordt met gratis geld van een ander.

Eigenlijk komt het erop neer dat je beter met je broer kunt gaan praten dan met haar want van jouw familie zijde is hij feitelijk diegene die daar de aanspreekpartner voor is.

Just my 2 cents.



Noem mij naiief,ik ben nog nooit in contact geweest met het filipijns volk vandaar dat ik mij hier heb aangemeld..ik zie graag ook de goedheid van de mens,ik weet dat er ook slechte mensen zijn in nederland maar had niet gehoopt dat zij mij als een suiker tante voor haar zoon zal zien maar dat ze gewoon blij was dat ik interesse toonde..haar zus zegt ook dat mijn broer geld heeft gegeven is een bonus maar dat hij zijn zoon wil leren kennen van veel grotere waarde is..haar moeder zegt ook al wil jou broer niks van zijn kind weten toch vertellen we hem dat hij van zijn vader moet houden..dus jij denkt ook dat ze mij uit eindelijk om geld zal vragen maar dat dat haar doel ook is om contact met mij te houden?
Naïef ? wel nee , ik vind uw gedachtegang helemaal niet naïef en zeker voor een vrouw heel normaal in dit geval.
kan mij goed voorstellen dat u grote interesse in uw neefje toont , niets mis mee hoor .
vind het ook slim van u dat u een forum als deze raad pleegt alvorens actie te onder nemen in de Filippijnen.
tsja , en dan komen er gemengde reacties van diverse members , de ene vind uw broer een lul de andere wijst met de vinger naar de moeder van het kind . maar het gaat om het kind , toch?.
door enkele leden word gewaarschuwd over de manier waarop Filipijnse mensen proberen aan geld te komen , dit geld zeker niet voor de gehele Filipijnse bevolking, maar je moet het wel in je overweging meenemen . of de moeder van het kind ook zo in elkaar steekt ? wel daar komt u snel genoeg achter . 

we hebben het hier over een baby , en een baby kost de hele wereld nog niet om te onderhouden dus zeker in het begin vind ik 100â,¬ per 2 maanden genoeg . maar je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil . je zegt dat je misschien wel iets voor hem kan sparen hier in Ned.
dat lijkt mij een uitstekend plan. een studie kost geld later hou daar nu al rekening mee. en misschien kunt u zo uw broer motiveren om toch van zijn zoon te gaan houden .     

denk dat het een goed gevoel geeft als je het kind in spe zo  af en toe eens wat kunt toe stoppen , vooral schoolgaande kinderen in de Filippijnen kunnen dat goed gebruiken ,zo lang het op de plaats van bestemming komt is niets mis mee.

het mooiste is dan ook dat je een hechte band met zo'n kind krijgt , zo af en toe eens even naar je neefje toe met het vliegtuig , een super gevoel geeft dat .

zelf heb ik een paar studenten op de fils gehad waar ik de opleiding groten deels voor heb bekostigt, deze jongens hebben nu een goede baan en zijn mij eeuwig dankbaar , en dat geeft echt een goed gevoel.

veel wijsheid en succes toe gewenst .

jens.......





     
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.