Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Beste Forum leden,

Eindelijk, het heeft serieus wat voeten in de aarde gehad alvorens ze mij uiteindelijk een datum heeft gegeven wanneer we gaan trouwen. Ik heb mijn vriendin ongeveer jaar en en half geleden leren kennen via een dating site, na 6 maand chatten, ze op 11 April 2009 voor de allereerste keer ontmoet, wat was ik onder de indruk, wat een dame, ik was overdonderd, ik voelde mij tijdens het chatten al geweldig, ik vond ze er al super uitzien; maar in het echt, overtreft ze echt wel al mijn verwachtingen. Dus een schitterend begin. Toen in April ben ik er een weekje geweest, ik wilde ze kost wat kost in het echt ontmoeten.

Wat een indruk heeft ze nagelaten, uiteraard ben ik met haar blijven verder chatten en ben ze een tweede keer gaan bezoeken in Juli 2009, deze voor 2 weken. Maar dit was een beetje een omgekeerde ervaring. Het liep allemaal anders dan ik mij had voorgesteld. Niet ivm de gevoelens, want die werden alleen maar sterker, zeker weten. Maar eerder met we hadden afgesproken samen te gaan doen, daar is niet veel van in huis gekomen. We zouden samen naar Puerto Galera gaan, maar helaas ben ik alleen moeten gaan. Dit is zelfs heel even een kantel moment geweest, maar ik was er te verliefd op en dacht, dat komt wel goed. En toen heb ik haar ook ten huwelijk gevraagd. Ja, ik weet het, klinkt raar; maar ze had mij wat verhalen verteld over dingen gebeurd waren met vriendinnen van haar (in de provincie), zaken ivm Westerse mannen die uit waren op 1 ding, het voor elkaar krijgen en dan van zich niets meer laten horen. Dus dacht ik, ok ... er is hier een gebrek aan vertrouwen, ze is niet helemaal zeker of ik het allemaal wel meen, dus dacht ik, haar vragen te willen trouwen met mij lijkt mij toch wel een duidelijk signaal dat ik het echt wel meen. En dit heeft zeker geholpen echt wel.

Dus blijven chatten met haar, paar dingen duidelijk gemaakt, klare afspraken gemaakt en in december 2009 een derde keer met haar afgesproken. Toen zijn we samen naar Bohol geweest voor een paar dagen en dan op bezoek in het dorp waar haar ouders wonen en kennis gemaakt met de ouders. Dit was alweer een ervaring die anders liep dan ik verondersteld had. Maar, op dit moment heb ik toch ook weer alles in het juiste perspectief geplaatst en met het nodige geduld de dingen proberen te plaatsen en te begrijpen.

Dus toen ik terug was wilde ik echt wel niets anders meer dan met haar zo snel als mogelijk te trouwen. Waarop haar reactie was, ik wil trouwen, maar pas binnen een jaar of twee. Een antwoord dat ik liever niet wilde horen. Maar ok, om die reden was ik niet bereid met haar te breken.

Er was ook nog het probleem met vooral de 2de oudste zus die haar veto stelde, zij wilde niet dat Cristy een relatie had alvorens afgestuurd te zijn. Binnenkort is het Cristy's graduation (9 April) en dan wilt ze gaan werken zoals ze mij verteld had. Maar wat hou ik van haar, echt wel moeilijk, maar liefde overwint veel. Omdat ik haar zo erg mis heb ik besloten om in Mei nog eens naar de Filipijnen te gaan. Ondertussen chatten we heel vaak en het is duidelijk, zij is even erg verliefd op mij als ik op haar, zaaaaaaalig is dit. En eergisteren, toen vertelde ze mij dat ze een beslissing had genomen, maar het niet wilde vertellen, ze het mij pas wilde vertellen als we elkaar in Mei weer ontmoeten. Maar gisteren kon ze het toch niet voor haarzelf houden en de beslissing dat ze genomen heeft is dat ze in februari 2011 met mij wilt trouwen. Zoals ik op facebook schreef, the second best day of my life :-) the best day of my life is de dag dat ik haar voor het eerst ontmoete. Dit verhaal zou ook kunnen passen in het topic 'ware liefde' maar ik heb nu wat praktische vragen ivm het organiseren van een huwelijksfeest in de Filipijnen. De exacte datum is 12 februari 2011! I am so happy  :happy:

Dus nu ben ik op zoek naar wat antwoorden. Om te beginnen, wat kost een huwelijksfeest zoal in de Filipijnen, ik weet dat dit erg afhangt van hoe men iets wenst te organiseren (is bij ons niet anders), maar ik wil echt wel een goed feest. Ik leg de organisatie grotendeels in haar handen, maar de centjes komen van mij natuurlijk (vind ik helemaal niet erg, stel ik met het grootste plezier ter beschikking). Heeft iemand een idee aan welk budget ik moet denken, 200.000, 300.000, ... 500.000 php? Meer?  :denk:

Wat een dame ... ik had nooit verwacht het zo zou lopen, ik had nooit verwacht dat ik zo een super meid zou leren kennen. Alhoewel het niet altijd even vlot verliep, ben ik nu ontzettend blij dat ik het nodige geduld heb kunnen opbrengen.

Best forum leden, alvast bedankt voor jullie input!

:daag:







callebaut

Waauw ik ben echt blij voor Jou ...en wens je meeer dan geluk toe , de datum is nog ver af , maar zoals je zei , liefde overwint alles
Veeeeel sterkte en ik hoop dat je vragen worden beantwoord  :happy:

stip66

Citaat van: Phille op woensdag 24 maart 2010, 11:13:23
De exacte datum is 12 februari 2011! I am so happy  :happy:

Dus nu ben ik op zoek naar wat antwoorden. Om te beginnen, wat kost een huwelijksfeest zoal in de Filipijnen, ik weet dat dit erg afhangt van hoe men iets wenst te organiseren (is bij ons niet anders), maar ik wil echt wel een goed feest. Ik leg de organisatie grotendeels in haar handen, maar de centjes komen van mij natuurlijk (vind ik helemaal niet erg, stel ik met het grootste plezier ter beschikking). Heeft iemand een idee aan welk budget ik moet denken, 200.000, 300.000, ... 500.000 php?

In eerste instantie, ne dikke proficiat aan jullie beiden en al het geluk wat ik jullie wensen kan.

Ik denk dat je het best bij je komende bezoek best eens bespreekt hoe zij en de familie het feest graag zouden zien en hoeveel mensen er uitgenodigd zoeken te worden, locatie,....
Op basis hiervan kan ze een offerte aanvragen bij een catering.
Let er wel op dat ze bij de bestelling of de offerte er met geen moer over spreekt dat de bruidegom ne witneus is. Ik denk dat dan de prijs garantie de hoogte inschiet .....

Volgens mij kun je met 250,000 al een serieus feest in elkaar knutselen daar.......

Nogmaals Phille,  :congratualtionsis0:

Robert

Gefeliciteerd in eerste instantie.
Er zullen zat mensen zijn die je een soort van begroting kunnen geven, maar het lijkt mij dat je met  500000 pesos het hele dorp voor een week kan uitnodigen.
Als je het daar wil doen uiteraard.

stip66

Citaat van: Robert op woensdag 24 maart 2010, 11:30:46
Gefeliciteerd in eerste instantie.
Er zullen zat mensen zijn die je een soort van begroting kunnen geven, maar het lijkt mij dat je met  500000 pesos het hele dorp voor een week kan uitnodigen.
Als je het daar wil doen uiteraard.

............ en naar de kapper sturen  :lachen:

Rich

Phille,.............proficiat  :congratualtionsis0:

Ware liefde overwint alles. En nu maar verder plannen maken voor het huwelijksfeest :thumb: Ik wens je heel veel geluk !

Voor het huwelijksfeest kan je misschien Peter (Stip66) uitnodigen want die heeft een goeie act in bikini..................maar of dat betaalbaar is???????????? :lachen: :lachen:
Rich de Nederbelg.

stip66

Citaat van: Rich op woensdag 24 maart 2010, 12:03:47
Phille,.............proficiat  :congratualtionsis0:

Ware liefde overwint alles. En nu maar verder plannen maken voor het huwelijksfeest :thumb: Ik wens je heel veel geluk !

Voor het huwelijksfeest kan je misschien Peter (Stip66) uitnodigen want die heeft een goeie act in bikini..................maar of dat betaalbaar is???????????? :lachen: :lachen:

voor een ticket verzorg ik een gratis optreden  :lachen: :lachen: :lachen:

Kano

 :blumen: Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk Phille :marrysmile:  Moeilijk om het budget zo in te schatten. Spreek eens met je aanstaande over hoe en wat jullie willen. Om je een idee te geven van wat mogelijke kostenposten zijn, het volgende lijstje

1.  Faciliteit huwelijksfeest (huur restaurant, gymzaal enz.)
2.  Diner en drankjes (eigen beheer of catering, aantal personen)
3.  Wedding gifts (kleine geschenken aan bepaalde gasten als aandenken)
4.  Band, zanger of DJ of karaoke  
5.  Kosten kerk, koor, muziek, aankleding, arrhae (13 gouden of zilveren munten), wedding candle, veil and cord, Bijbel, gifts
6.  Vervoer (jeepneys, bussen, trikes, taxi's, enz.)
7   Bloemen en decoraties
8.  Uitnodigingen en programma's van de kerkdienst
9.  Bruidsjapon en barong en broek bruidegom (gehuurd, op maat gemaakt of confectie)
10. Bruidsmeisjes jurken (huur of op maat gemaakt)
11. Nieuwe kleren voor moeder bruid (jurk) en vader (Barong)
14. Fotograaf
15. Videographer
16. Wedding Cake
17. Lechon Baboy (Een of meer grote geroosterde varkens)
18. Trouwringen
19. Hotel kamers voor jezelf, familie van de bruid, en bepaalde gasten

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

collins

#8
 :congratualtionsis0: gefeliciteerd  veel  succes

dolfijn76

Phille,

Alvast proficiat!

De kostprijs is ook afhankelijk van het gebied.  Manila is toch duurder als Cebu enz.  Wij zijn in 2007 voor de kerk getrouwd in Danao Cebu.  Wij hebben met een weddingplanner gewerkt en ons kostenplaatje kwam neer op een 150 000 php.  Dit was inclusief weddingplanner en alles wat hiermee gepaard ging + hotel (waar feest plaats vond).  De weddingplanner die wij gebruikte ben ik uiterst tevreden over en zij heeft een website met pakketten op. Zij is wel van Cebu maar als je wil geef ik je wel eens de website en heb je zo een idee van eventuele kostprijzen en wat het allemaal inhoud.