Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

van harte proficiat !

Mijn cijfers zijn wel niet meer up to date vrees ik, want 16 jaar geleden heb ik een huwelijksfeest gegeven voor zo'n 200 genodigden voor 70.000 PHP all-in.  Echter getallen als 300.000 en 500.000 PHP vind ik wel erg veel.

Baliw-katok

Phille

Citaat van: Rich op woensdag 24 maart 2010, 12:03:47
Phille,.............proficiat  :congratualtionsis0:

Ware liefde overwint alles. En nu maar verder plannen maken voor het huwelijksfeest :thumb: Ik wens je heel veel geluk !

Voor het huwelijksfeest kan je misschien Peter (Stip66) uitnodigen want die heeft een goeie act in bikini..................maar of dat betaalbaar is???????????? :lachen: :lachen:

Bedankt iedereen voor de reacties tot nu toe, mijn vriendin liet een bedrag vallen van 500.000 php, wat ik gevoelsmatig (naar Filipijnse normen) erg veel vond en vind, vandaar mijn vraag hier. Ik had in gedachte om het budget maximaal op 300.000 php te zetten, dus zeg ik tegen haar dat ik 200.000 à 250.000 beschikbaar kan stellen, dat zal wel volstaan vermoed ik.

Dank je wel Rich, maar Peter in een bikini  :weetikniet: dan toch liever mijn toekomstige hoor  :biggrinn:, wie weet post ik hier ooit wel eens een foto van haar in bikini, wie weet  :floet:

Kano, ook bedankt voor je lijstje, ziet er zeer bruikbaar uit  :jajaja: ik ga al onmiddellijk in actie schieten en mijn veto stellen wat de karaoke betreft  :neeneenee: dit laat ik niet toe, of het nu een filippijnse gewoonte is of niet, een westers tintje moet kunnen; ja toch  :jajaja:;

Kano, heb jij een idee wat die arrhae zoal kost?









Luc

Citaat van: Phille op woensdag 24 maart 2010, 19:33:25

een westers tintje moet kunnen; ja toch  :jajaja:;



Ga je ze de kusjesdans en de polonaise leren  :haha:

:congratualtionsis0: met je verloving
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Phille

en de vogelkesdans ook natuurlijk  :dance: en bedankt he  :applaus:


infas

Ik vind 500000 peso toch wel veel voor een huwelijksfeest...
In 2002 kon je voor 30000 trouwen in een resort op Lapu-lapu.
Dit voor een 50 mensen met inbegrip van taart, buffet, versieringen enz...
Fotograaf, bloemen enz. kwam op 15000

Phille

Ik vind dat ook Infas,  :jajaja: :jajaja: :jajaja:, heb haar gevraagd een soort van een lijst op te stellen met alle te verwachten uitgaven posten, ben benieuwd  :floet:

Rich

Zal wel meevallen Phille  :dollareyes:   :lachen:
Rich de Nederbelg.

Kano

Phille, die arrhae hoeft niet duur te zijn. Een mandje of zakje met vergulde muntjes volstaat ook en kost iets van P 500. Dit wordt evenals de ringen op een klein kussentje gepresenteerd.

Voor de betekenis van de arrhea :link:

Kijk eens even rond op deze site, dan heb je ook een idee hoe een RK huwelijk in de Filipijnen in zijn werk gaat :link:

Een budget van P 500 000 lijkt ook mij vrij veel. Je kunt het natuurlijk zo duur of zo goedkoop maken als jullie zelf willen. 




Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pieter-Jan

Citaat van: Phille op woensdag 24 maart 2010, 11:13:23
Beste Forum leden,

Eindelijk, het heeft serieus wat voeten in de aarde gehad alvorens ze mij uiteindelijk een datum heeft gegeven wanneer we gaan trouwen. Ik heb mijn vriendin ongeveer jaar en en half geleden leren kennen via een dating site, na 6 maand chatten, ze op 11 April 2009 voor de allereerste keer ontmoet, wat was ik onder de indruk, wat een dame, ik was overdonderd, ik voelde mij tijdens het chatten al geweldig, ik vond ze er al super uitzien; maar in het echt, overtreft ze echt wel al mijn verwachtingen. Dus een schitterend begin. Toen in April ben ik er een weekje geweest, ik wilde ze kost wat kost in het echt ontmoeten.

Wat een indruk heeft ze nagelaten, uiteraard ben ik met haar blijven verder chatten en ben ze een tweede keer gaan bezoeken in Juli 2009, deze voor 2 weken. Maar dit was een beetje een omgekeerde ervaring. Het liep allemaal anders dan ik mij had voorgesteld. Niet ivm de gevoelens, want die werden alleen maar sterker, zeker weten. Maar eerder met we hadden afgesproken samen te gaan doen, daar is niet veel van in huis gekomen. We zouden samen naar Puerto Galera gaan, maar helaas ben ik alleen moeten gaan. Dit is zelfs heel even een kantel moment geweest, maar ik was er te verliefd op en dacht, dat komt wel goed. En toen heb ik haar ook ten huwelijk gevraagd. Ja, ik weet het, klinkt raar; maar ze had mij wat verhalen verteld over dingen gebeurd waren met vriendinnen van haar (in de provincie), zaken ivm Westerse mannen die uit waren op 1 ding, het voor elkaar krijgen en dan van zich niets meer laten horen. Dus dacht ik, ok ... er is hier een gebrek aan vertrouwen, ze is niet helemaal zeker of ik het allemaal wel meen, dus dacht ik, haar vragen te willen trouwen met mij lijkt mij toch wel een duidelijk signaal dat ik het echt wel meen. En dit heeft zeker geholpen echt wel.

Dus blijven chatten met haar, paar dingen duidelijk gemaakt, klare afspraken gemaakt en in december 2009 een derde keer met haar afgesproken. Toen zijn we samen naar Bohol geweest voor een paar dagen en dan op bezoek in het dorp waar haar ouders wonen en kennis gemaakt met de ouders. Dit was alweer een ervaring die anders liep dan ik verondersteld had. Maar, op dit moment heb ik toch ook weer alles in het juiste perspectief geplaatst en met het nodige geduld de dingen proberen te plaatsen en te begrijpen.

Dus toen ik terug was wilde ik echt wel niets anders meer dan met haar zo snel als mogelijk te trouwen. Waarop haar reactie was, ik wil trouwen, maar pas binnen een jaar of twee. Een antwoord dat ik liever niet wilde horen. Maar ok, om die reden was ik niet bereid met haar te breken.

Er was ook nog het probleem met vooral de 2de oudste zus die haar veto stelde, zij wilde niet dat Cristy een relatie had alvorens afgestuurd te zijn. Binnenkort is het Cristy's graduation (9 April) en dan wilt ze gaan werken zoals ze mij verteld had. Maar wat hou ik van haar, echt wel moeilijk, maar liefde overwint veel. Omdat ik haar zo erg mis heb ik besloten om in Mei nog eens naar de Filipijnen te gaan. Ondertussen chatten we heel vaak en het is duidelijk, zij is even erg verliefd op mij als ik op haar, zaaaaaaalig is dit. En eergisteren, toen vertelde ze mij dat ze een beslissing had genomen, maar het niet wilde vertellen, ze het mij pas wilde vertellen als we elkaar in Mei weer ontmoeten. Maar gisteren kon ze het toch niet voor haarzelf houden en de beslissing dat ze genomen heeft is dat ze in februari 2011 met mij wilt trouwen. Zoals ik op facebook schreef, the second best day of my life :-) the best day of my life is de dag dat ik haar voor het eerst ontmoete. Dit verhaal zou ook kunnen passen in het topic 'ware liefde' maar ik heb nu wat praktische vragen ivm het organiseren van een huwelijksfeest in de Filipijnen. De exacte datum is 12 februari 2011! I am so happy  :happy:

Dus nu ben ik op zoek naar wat antwoorden. Om te beginnen, wat kost een huwelijksfeest zoal in de Filipijnen, ik weet dat dit erg afhangt van hoe men iets wenst te organiseren (is bij ons niet anders), maar ik wil echt wel een goed feest. Ik leg de organisatie grotendeels in haar handen, maar de centjes komen van mij natuurlijk (vind ik helemaal niet erg, stel ik met het grootste plezier ter beschikking). Heeft iemand een idee aan welk budget ik moet denken, 200.000, 300.000, ... 500.000 php? Meer?  :denk:

Wat een dame ... ik had nooit verwacht het zo zou lopen, ik had nooit verwacht dat ik zo een super meid zou leren kennen. Alhoewel het niet altijd even vlot verliep, ben ik nu ontzettend blij dat ik het nodige geduld heb kunnen opbrengen.

Best forum leden, alvast bedankt voor jullie input!

:daag:








Proficiat Phille, Ik ben heel blij voor je. Met 250000pesso moet je er inderdaad komen. Ik zou ze een budget geven van 200000pesso. Indien dat tekort zou zijn kun je nog steeds wat uit je reservekas van 50000 pesso halen. Wij hebben hier een trouwfeest gehad met 150 gasten, in een goede feestzaal in Davao. Alles inbegrepen inclusief de kledij en kappers voor iedereen en make up enzo.... Dat was al een prachtig feest waar ik de prijs in belgie niet van durf dromen. Kan ik naar je feest komen? hehe. Veel geluk!!! :applaus:

dolfijn76

Phille,

Voor die arrhae kan je ook euro munten of zo nemen hoor.  Dat hebben wij gedaan.  13 munten meegenomen (geloof ik he) en die laat je dan wijden.  Natuurlijk als je het als souvenier wil houden kan je beter die muntjes kopen in Pinoy.
Uitnodigingen enz heb ikzelf gemaakt.