Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouw op 12/2/11

Gestart door Phille, woensdag 24 maart 2010, 11:13:23

Vorige topic - Volgende topic

balikbayan

Citaat van: ladgar op vrijdag 10 juni 2011, 14:29:02
Citaat van: Johan En Elvie op vrijdag 10 juni 2011, 13:52:15

Hoeveel van die gemengde huwelijken lopen op de klippen ? ik ken er niet gek veel en jullie? zijn hier syfers over?



Als ge ziet hoeveel er al een tweede of derde keer met een filipina huwen , moeten er toch aardig wat zo'n huwelijken op de klippen gelopen zijn.
( er zou iemand reeds aan zijn zesde filipina-echtgenote toe zijn)

Dat noemen ze smokkelen en ik geloof dat het gemiddelde scheidingpercentage 5% lager lag dan het gemiddelde

PeterVL

Of een huwelijk zal slagen en stand houden weet je toch niet vooraf; zie het scheidingspercentage in Belgie en Nederland; het is dus wel bijna universeel dat scheiden inherent is aan een huwelijk, ik bedoel daar moet je toch altijd rekening mee houden.
Nu, dat de perceptie van de ambassade afhangt van de persoon is wel duidelijk, ook daar heb je mensen die verschillende criteria hanteren dat kan je hen niet kwalijk nemen het zijn ook maar mensen en dus worden er fouten gemaakt. Ik heb zelf weet waar ze dus ten onrechte of liever verkeerd ingeschat groen licht geven voor een huwelijk en onterecht er een ander afschieten. In mijn geval was het echter eenvoudiger. Ik woonde hier al jaren en had een kind met mijn echtgenote, zou nogal dwaas zijn dat ze dan niet het huwelijk zouden goedkeuren.
We moeten er verder geen doeken om winden dat de ambassades een circulaire van buitenlandse zaken hebben ontvangen om huwelijken(multiculturele) te ontmoedigen. Dit is geen geintje, die informatie kreeg ik van mijn dochter die op buitenlandse werkt.
Ook hun werkwijze is toch vreemd wat is de kleur van de ogen wat is de lievelingskleur enzovoort, gelukkig is die pervert er weg die naar het sex leven informeerde. Het is wel duidelijk dat je in liefde moeilijk kan handelen als buitenstaander maar ja de wet is steeds ook al is het een slechte wet.

Benoit

De frustratie druipt van men scherm bij het lezen van je reactie Benoit.

Mijn vrouw is nog niet hier, is voorzien voor rond de 24ste Juni.

Ik neem aan dat jullie dossier hangende is bij DVZ, klopt dat? EN zo ja, kan je misschien wat achtergrond informatie van jullie relatie neerpennen aub. Zoals hoe lang kennen jullie elkaar, hoe vaak hebben jullie elkaar gezien, al eerder getrouwd (al dan niet met een filipina) wat met haar achtergrond, etc ... de ambassade oordeelt over zo een dingen.

Ik hoor vaak dat men zegt, we hebben een relatie van zoveel tijd en dan blijkt dat een chat-relatie te zijn; maar eigenlijk heeft men elkaar amper in het echt gezien; sommige zijn al eens getrouwd geweest en bij wijze van spreken trouwen daags na de scheiding met een andere. Vaak zijn het dergelijke dossier die op het bureau van DVZ belanden.

Dus ben ik erg benieuwd om jou verhaal te horen, als ge dit wilt delen met ons uiteraard.

@Phille en echtgenote:

Neen, alles is intussen in orde en mijn vrouwtje is hier sinds 15 maart 2011. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad om haar hier te krijgen. Ons dossier was zeer gedetailleerd en voorzien van alle nodige stukken, tickets, reçu's van hotel, enz ..., en de officiële documenten. Bovendien was het dossier ook voorzien van heel wat foto-materiaal van ons verblijf samen in november 2009 en van het huwelijksfeest in 2010.

Ik heb het dossier overgemaakt aan de federale ombudsman, dat is misschien een tip voor mensen waarbij het maar blijft aanslepen. Want informatie krijg je toch niet bij DVZ. En als je telefoneert dan duurt het gemiddeld 30 à 40 minuten voor je iemand aan de lijn krijgt, waarvan je dan bovendien nog een zot antwoord krijgt ... .
De federale ombudsman is ons dossier gaan bespreken op donderdag 24 februari in de voormiddag. Toen de ombudsman terug op kantoor was, dezelfde dag in de namiddag belde hij mij om 14u15 op om te zeggen dat er reeds een mail was van DVZ met de melding dat het visum al was toegestaan ! Ik laat iedereen hier zelf hun conclusies uit trekken.

Frustratie ? Ja, natuurlijk ! Omdat het er niet fair aan toegaat. Moest je Wilfried Martens zijn, Jacques Brel, of een BV, denk je dat het dan lang zou duren voor je het visum voor je 'buitenlandse' vrouw bekomt ? Zeker niet ! Dus ja, frustratie, omdat het er niet eerlijk en rechtvaardig aan toe gaat !
Ik heb weet van mensen die het visum voor hun vrouw bekomen op amper een paar weken, en anderen wachten soms tot 3 jaar vooraleer het visum toegekend wordt. Zelfs gehuwd zijn en samen een kind hebben is geen zekerheid om het visum voor je vrouw te bekomen. Zo is er iemand in het geval in Brugge, de procureur blijft halsstarrig het visum weigeren wegens te groot leeftijdsverschil. Zo zie je maar, het is een wet met 2 maten en 2 gewichten. Voor het ene koppel is 30 jaar verschil geen probleem en voor een ander koppel waar het verschil 17 jaar is vallen ze erover. Gans die wet en reglementering i.v.m. schijnhuwelijken is een draak, een nachtmerrie. Het doet meer mensen kwaad dan goed.
Er zijn in België en in andere landen, ook schijnhuwelijken. Mensen die met elkaar huwen voor het geld, de standing, omdat het moet van de familie, zogenaamde gearrangeerde huwelijken ... . Het bestaat her en der ook, maar dat mag dan wel, en waarom ? Omdat er geen verblijfsvergunning aan vast hangt.
Als het voor de ene geldt, dan ook voor de andere. Net daarom is de wet op schijnhuwelijken discriminerend ! Iedereen is gelijk voor de wet, maar, ... uitgezonderd ... . En dit is het punt waar discriminatie begint. Sommige worden zomaar geregulariseerd en andere mensen die hier al 6, 7 jaar wonen, waarvan de kinderen naar school gaan en nederlands spreken, werken EN belastingen betalen, die zou men dan weer gaan uitwijzen ... . Maar als je topsporter bent, bijvoorbeeld hinkstapspringster, dan kan alles heel vlug, zelfs Belg worden ... .
Oh ja, en spaar me alstublieft die zever dat de belgische staat zijn burgers moet beschermen tegen 'schijnhuwelijken' ... want als er dan bewijs is, dan oordelen rechters er niet naar ... ! Heb het zelf meegemaakt, want niets is moeilijker dan bewijzen dat een huwelijk een schijnhuwelijk is ... . Het staat letterlijk in het vonnis !

All animals are equal but some animals are more equal than others ... .

Ik was voordien al eens met een filipina gehuwd, maar niettegenstaande dat het politie-onderzoek klaar en duidelijk uitgewezen heeft dat ik er goed ingeluisd was en het een schijnhuwelijk betrof, heeft de rechter MIJ alle blaam gegeven ... . Mevrouw gaat vrijuit. Meer wil ik daar niet over zeggen en ik wil er ook met niemand meer over praten, het zit me te diep.

Dus ja, soms heb je wat ongeluk in het leven en heb je frustratie. Ik heb reeds nogal wat meegemaakt in mijn leven, maar nu hebben mijn vrouwtje en mij eindelijk wat wind in de zeilen en ik hoop dat het zo blijft ... .

:congratualtionsis0: Ik wens je veel geluk en hoop voor jullie beiden dat er niets meer verkeerd loopt en dat het allemaal vlot gaat om samen te zijn eind deze maand.

:daag:
Principles:
1. Just for today, do not worry
2. Just for today, do not anger
3. Honor your parents, teachers and elders
4. Earn your living honestly
5. Show gratitude to every living thing

Koen

Citaat van: Phille op vrijdag 10 juni 2011, 12:53:40

Om een voorbeeldje te geven, zoals we weten, wordt het eerste interview gewoon afgenomen in de wachtzaal van de ambassade, en toen mijn vrouw aant wachten was op haar beurt kon ze de interviews volgen van haar voorgangers; als men tijdens zo een interview den indruk geeft dat men de man waarmee men getrouwd is amper kent, op normale dingen geen normaal antwoord kan geven, zoals wat voor werk hij doet of zo; dan lijkt het mij normaal dat men toch wel effe het voorhoofd fronst.

En ik begrijp die frustratie ook hoor, maar ik begrijp het standpunt van de ambassade ook wel! Procedures ontstaan niet zomaar.



Enkele weken waren wij ook in de Belgische ambassade. We gingen informeren + documenten halen voor visa visit a friend. Ze vertelden ons dat de documenten op internet stonden en dat we ze daar moesten afhalen. Oké, ik dacht dat de documenten konden afgehaald worden op de ambassade, ik heb dan blijkbaar iets verkeerd gelezen. Maar dit terzijde.

Dus wij waren onze beurt aan het afwachten, en inderdaad, er werden een aantal interviews afgenomen aan het loket. Persoonlijk vond ik de vragen die werden gesteld heel correct, vragen zoals: welke plaatsen ga je bezoeken, ... ('t is zoals op een sollicitatiegesprek: waarom wil je hier komen werken?)
Met aandacht, luiter ik naar de vragen die werden gesteld aan het loket, en vraag later aan mijn vriendin: heb je de vragen gehoord? antwoord: no honey !

Ik weet dat de slaagkans op toekennen van visa visit a friend klein is, en misschien moeten we de aanvraag even in beraad houden, omwille van automatisch doorspelen 2e visa aanvraag naar DVZ. Ik heb aan mijn vriendin al wel laten weten dat visa erg moeillijk te krijgen is, maar dat ik het toch wil proberen...

Groeten,
Koen

bananacreek

#604
Citaat van: PeterVL op woensdag  2 februari 2011, 08:02:02
Vaneigen blinken de euros in de ogen als je een witte snoet hebt. Als ik hier iets nodig heb laat ik mijn vrouw alleen inkopen doen, veelal de markt en andere winkels in de stad dus niet SM of Robinson(daar is het zeer duur en de vis en het vlees stinkt) ook voor elektrische toestellen of kleren of wat dan ook, wel ze komt telkens thuis met een discount als ik meega vragen ze het viervoudige heb de test gedaan.... Bovendien ze gaat altijd zeer simpel gekleed want die rakkers zien meteen aan de kleren of de filipina wel een getrouwd zou kunnen zijn met een witneus; kan je verzekeren dat je hier op die manier jaarlijks een vakantie naar de comotes uitspaart

Waarom?
In de public market zijn meestal de prijzen van de "dry-goods" en vis producten netjes aangegeven :jajaja:
Als de vis en vlees in SM en andere malls zou stinken dan zou daar geen haan om kraaien? :ikkeniebegrijp:
Electrische toestellen en meubelen enz. enz, moeten evenals aangeprijst zijn vanwege de "PRICE-TAG LAW"
Inderdaad is het verstandig om bij aanschaf van bepaalde artikelen waarbij GEEN price-tag wordt aangegeven even een  :smiley-philippines: de prijs gaat vragen VOOR DAT U DAT ZELF OOK GAAT DOEN :thumb:
Het simpele kleden?  :ikkeniebegrijp: Ik zie een hoop goed geklede  :smiley-philippines: vrouwen in de market hier en die trekken zich daar geen reet van aan.

PRICE TAG LAW OF THE PHILIPPINES


The Consumer Act of the Philippines (Republic Act No. 7394) defines a price tag as "any device, written, printed, affixed or attached to a consumer product or displayed in a consumer repair or service establishment for the purpose of indicating the retail price per unit or service." Strict laws apply to the use of price tags; penalties, which range from a fine to imprisonment and revocation of business permits, are imposed for failing to comply with them.

Price Tag Requirements
Every retail item offered for sale must have a price tag, label or other clear, unaltered and unambiguous sign on or close to it, and must state the price of the item per unit (each, liter, pair, dozen, etc.). If the item is subject to Value Added Tax (VAT) the indicated price must include it. No service charge can be included on the price tag. Sample or dummy items must also carry a price tag. Price tags on lumber must show the official name of the wood. Prima facie evidence of profiteering can include the selling of a necessity or prime commodity with no price tag.

Currency
The displayed price must be in pesos and centavos. The law states that the item's price must be "in Philippine currency, except when a law or regulation allows consumer products to be sold in foreign currency such as in the case of duty-free shops." Banned practices include showing separate price tags for cash and credit card sales.

Maximum Price
The price tag must display the maximum selling price. Selling the item at a price higher than that displayed is unlawful. For a while, following introduction of the price tag law, there were problems with some retailers simply increasing their prices to cover the charges levied on them by credit card processing agencies. Although this met the letter of the law, because the highest price payable was shown, it meant it was possible to negotiate a lower price by paying in cash. Legislators hoped to curb haggling with the act, as they considered it "a waste of time and energy of both buyer and seller." In 2006, the Philippines Department of Trade and Industry banned credit card surcharging.

Penalties
Penalties for noncompliance are significant. A first offense results in a fine of not less than 200 pesos but no more than 5,000, or by "imprisonment of not less than one (1) month but not more than six (6) months or both, at the discretion of the court." A second violation results in the revocation of business permit and license.