contact met een filipijnse vrouw

Gestart door rudy1962, vrijdag 31 juli 2009, 19:54:28

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: Amice op donderdag 23 december 2010, 12:39:01
Kersttijd begint al in september, dus is het 4 maanden ellende ,afpersing, cheating,lying, list en bedrog enz. en niemand die er iets aan doet. F*cking nationalisten zijn het tot en met en ik heb er geen medelijden mee. Ze willen immers niet anders.

Nou Amice, na al die jaren moet je het toch zo onderhand wel gewend zijn  :happy2: Hier in de eatery is het ook de hele dag door bal. Bedelaars, muzikanten, ze lopen af en aan. Helaas krijgen ze hier gewoon 0,0. Klinkt lullig maar als ik er 1 wat geef dan staan er binnen 5 minuten 10 op de stoep. Wat ik soms wel doe : gisteren kwam er 'n klant binnen die voor de kerst wat wilde doen en kwam met 3 straatjochies bij ons om ze lekker te laten eten. Heb hem 50% korting gegeven en uitgelegd dat als ik dat zou doen dan etc.etc. Tis maar 'n druppeltje op 'n gloeinde plaat.....
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Amice

#61
Tja helaas ben ik ook maar n mens en dit soort dingen staan me erg tegen en wennen bij mij nooit.
Zeker als je weet dat het gewoon opgezet spel is,waarbij niks geschuwd wordt.
Voorbeeld van n bloedmooie meid in een rolstoel en om het zieligheids gehalte op te schroeven stoppen ze dr nog n kind in de handen, ach ach wat zielig maar ze kan gewoon lopen en woont in t straatje achter city state hotel . hebben net hun huis volledig nieuw opgetrokken. Tja het is een vorm van inkomen als al die buitenlanders blijven geven....sommige dus   P500 anders vragen ze er echt niet om.

Het blijft voor mij irritant hoe dan ook, zeker als je bedenkt dat er in Makati nagenoeg geen bedelaars zijn en juist daar zit t geld.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

spo0n

Beste,

Ik ben tweemaal naar de Filippijnen geweest en ben altijd blij om terug naar huis te gaan.
Eerste maal naar Cebu en nu onlangs vorig jaar in oktober naar Samar. Samar was een echte ontnuchtering en schok voor mij qua armoede!
Velen hebben het hier al gezegd, de beste raad is je tijd te nemen. Als een meisje geduldig is wil het al veel zeggen. Voor iemand waar het meestal om geld draait zal het snel moeten gaan en vallen deze al heel snel door de mand.

Ga zeker eens naar de Filippijnen op vakantie, een wereld van verschil. Persoonlijk heb ik het heel moeilijk met die mensen hun mentaliteit en betwijfel het sterk of bij de meeste de vriendelijk echt is. Ik kan nu ook altijd de verkeerde personen getroffen hebben :s
Ook misbruiken Filipino's hun cultuur en tradities om aan je geld te zitten :(
Ik heb altijd ondervonden dat bij de mensen waar ik het bij trof, de vriendelijk gekoppeld ging aan geld... Geef die mensen geld of Tanduay en je bent hun beste vriend voor zolang er nog in de fles in is of zolang je geld geeft want dan halen ze gewoon een nieuwe fles :p

Persoonlijk ben ik 5 jaar geleden gestart met het zoeken naar een Aziatische partner op asianeuro en filipinaheart.
Hier moet je uitkijken want er zit echt vanalles op!

Als ik eens meer tijd heb zal ik mijn ervaringen en verhaal hier eens posten.

Tuurlijk zijn er ook veel buitenlanders die daar de vrouwen alleen maar willen misbruiken, mss ook vandaar dat er vele zijn die die mannen terug uitbuiten?

Enfin, heel jammer want ik heb op die twee reizen alleen maar een financiële melkkoe gevonden :(

spo0n

Citaat van: marcwarren op donderdag 23 december 2010, 11:21:13
Hmm... k'heb contact met een paar pinay...  al'maal vragen ze nu naar kadookes met kerst... het eerste zinnetje is.... 'How are you' en het tweede zinnetje is 'where is my present?" en doen ze er een grappig smiley'ken hé... maar z menen het natuurlijk... zelfs een pinay dat'k al laaang in m'n yahoo had toegevoegd maar nooit mee gebabbeld, dan toch haar vandeweek eens gehoord.... t'zelfde liedje hé... Ze kent me niet eens... en toch al vragen achter kadoo... T'komt me nou toch als bedelen over nou... but part of the culture I guess  :weetikniet:

Ik ken dit gevoel, heb het ondertussen ook al bij velen aan de hand gehad.
Dan zeg ik meestal dat mijn cadeautje mijn oprechte vriendschap is wat ze natuurlijk niet willen horen :p
Mensen met fatsoen vragen zoiets niet vind ik! Als je iets wil opsturen moet je het uit eigen beweging doen, omdat je het zelf wil en niet anders!
Als je bij sommige niets opstuurt gaan ze ook dikwijls zeggen dat je niet van hen houdt... Dan weet je genoeg en kan je best gewoonweg kappen met die persoon!


ganda

Citaat van: spo0n op zondag  2 januari 2011, 17:48:41


Ook misbruiken Filipino's hun cultuur en tradities om aan je geld te zitten :(
Ik heb altijd ondervonden dat bij de mensen waar ik het bij trof, de vriendelijk gekoppeld ging aan geld... Geef die mensen geld of Tanduay en je bent hun beste vriend voor zolang er nog in de fles in is of zolang je geld geeft want dan halen ze gewoon een nieuwe fles :p



Moet toegeven dat dit dikwijls het geval is.   :agreed:

vb: huis moet gezegend worden, ne nieuwe moto moet gezegend worden, begrafenissen worden soms echte zuippartijen enz...


stip66

Citaat van: spo0n op zondag  2 januari 2011, 17:48:41
Enfin, heel jammer want ik heb op die twee reizen alleen maar een financiële melkkoe gevonden :(

Ik vind het een interessante en normale taal wat je schrijft. In de meeste gevallen zijn hun " aangang " de grootste kost.
Nodig 2 personen uit, en je hebt garantie minimaal 10 hongerigen te voeden.

Op het citaat wil ik enkel zeggen dat je het " gepluim " voor 95% zelf kunt controleren en in de hand houden.

Je hebt heus geen datingsites vandoen om een " eerlijke " Aziatische te ontmoeten, hoor !

Digos


@ spoOn

Echte vriendschap en liefde koop je niet met geld en zeker niet met flessen tanduay. Niettemin dat ik ook al eens een fles tanduay of biertjes betaal.....ieder op zen beurt zal ik maar zeggen.  :denk:

Of als we daar op vakantie zijn......laat ik ze daar eens één namiddagje goed vollopen en daar blijft het bij (met de mensen die ik ken).

Ik ken ook een witneus.......en iedereen kent hem op het eiland en hij zegt zelf "oh de mensen zijn toch zo vriendelijk hier" en iedereen is zijn vriend. Als hij ergens betaalt haalt hij een dik pak peso's boven  :whataboobs: .....ja als je uitpakt.....

Wij hebben zelf 4 jaar in de phils gewoond en we hadden ook heel goede filippijnse vrienden die we op één hand konden tellen, en waar we voor één misschien nog ons hand in het vuur zouden steken.

Wees altijd baas over je eigen portemonnee waar ook ter wereld, en laat dat niet over aan een ander.

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

#67
Ik heb op de harde manier geleerd om NEE te kunnen zeggen wanneer het mij uitkomt, want als ze van je vreten en drinken is het leuk maar zodra jij een klein foutje maakt ben je wel de slechte jongen en dan zijn ze de zuip-vreet partijen alweer vergeten.
Baas in eigen buik om zomaar te zeggen.

Zoals Digos al opmerkte: Echte vriendschap koop je niet met geld en drank.
Vaak gaat een vriendschap naar de knoppen zodra het begint met geld lenen en al de ellende daarbij.

Ook van Digos: "oh de mensen zijn toch zo vriendelijk hier" (een uitlating van een andere blanke)
Ja, zodra ze je nodig hebben, dan gaat de bel en staat er iemand en vaak vragen ze niet ; " Hallo Klootzak, hoe gaat het met je grote tenen"? Nee, meestal is het: "Good afternoon Willy,you know.....we have a problem"
Dan weet je precies hoe laat het is en dan probeer ik ze vaak een stap voor te zijn om bijvoorbeeld te zeggen: " Leuk dat je komt, ik wou je net een text sturen om 40 Duizend pesos van je te lenen want ze hebben me'n WAO gestopt omdat ik mijn levensbewijs niet op tijd had ingediend". Sommige trappen erin en verdwijnen, maar velen schuiven dat vaak terzijde omdat het vaak gebeurd dat het NIET in een Filipijns woordenboek voorkomt: dat een blanke ook krap kan komen te zitten met zijn cash geld.
Als je NEE zegt zijn ze vaak wel "beledigd" maar voor jezelf heb je dan toch wel " Peace of mind" en dan is het maar wat je belangrijker vind: de z.g. "vriendschap" of de "peace of mind".
En als je dan toch geld gaat uitlenen, doe het dan via een goed "Contract of Loan"
Doe je dat niet en de persoon zegt: "Whats wrong with you Willy, don't you trust me? I am your best vriend remember?" Dan zal je toch de moed op moeten kunnen brengen om te zeggen: " Sorry, next time na lang"

De nare gewoonte hier is al waneer ze je WEL terugbetalen komen ze twee dagen later weer om te lenen.
NATUURLIJK NIET DE GOEDE GEVALLEN HIERBIJ INBEGREPEN. En ook als een buitenlander geld komt lenen en je kent hem niet al te goed: KIJK UIT, KIJK UIT, er loopt van alles rond hier.
Vaak een moeilijke situatie.




spo0n

Nu moet ik wel zeggen dat ik daar wel een slot heb gelegd op de beugel hoor. Ik heb zeker niet met geld staan zwaaien, zeker niet alle dagen Tanduay gekocht want vind dit het grootste vergif dat er is! Zelf ben ik tegen overmatig alcoholgebruik, dus als je ergens tegen bent ga je het niet financieel steunen :)

Ik heb liever 1 handje vol goede vrienden dan een hele waslijst vol zogenaamde vrienden! Die kunnen ze met de vrachtwagen brengen, maar uiteindelijk heb je niets aan zulke personen.

Onder alle volkeren zitten echt goede mensen, heel zeker. Al ondervind ik dat de armoede daar de mensen aanzet tot afzetterij wat heel jammer is.

Mijn vader heeft een Belgische vriend die met een Filippijnse vrouw getrouwd is. Ze hebben een huis in de Filippijnen en daar ben ik afgelopen oktober naartoe geweest, samen met mijn (Filippijnse) vriendin. In het huis woonde de zus van de vrouw van pa zijn vriend. Mijn bezoek was aangekondigd en op voorhand bij pa zijn vriend werd er gezegd, die mensen die in ons huis wonen zijn heel eerlijk, doen geen vlieg kwaad en zullen je een grote hulp zijn.
Elke avond gingen we eten kopen waarvan zij konden meegenieten wat ik meer dan normaal vond omdat ik bij hun mocht logeren. 1 avond hadden we 's avonds geen eten gekocht omdat we bij kennissen eten gekregen hadden. De dag erna liep het koppel mij en mijn vriendin stijf voorbij, net alsof we vreemden waren :( Tot aan die dag waren ze altijd vriendelijk geweest, tot dan... Helaas dan weet je dat die mensen "valse vrienden" zijn!

Mijn vriendin is me een short gaan kopen op een lokaal marktje daar, de vrouw die in het huis woonde had haar aangespoord om me af te zetten, te zeggen dat de broek php400 koste i.p.v. 200 en de rest in eigen zak weg te steken. Vanaf toen vond ik mijn vakantie wel een beetje omzeep! Ze wisten dat ik mijn vriendin 3 weken bij me hand, op hotel, uitstapjes, vliegtuigtickets naar haar woonplaats, alles op mijn kosten!  En dan  nog zo'n mentaliteit hebben...

Nu moet ik zeggen dat mijn vriendin me altijd eerlijk heeft behandeld wat het voornaamste is. Ze heeft me verwittigd voor die mensen hun gedrag dus op dat gebied zit het wel ok. Ook toonde ze me altijd de kastickets.

Sjah, de mensen daar denken anders... Echt een heel andere wereld.

stip66

Beste SpoOn, een beetje eten kopen, een kleine party, een short van php 200, en ge voelt u een melkkoe ?  :ikkeniebegrijp:

Misschien een beetje meer uitleg, waarom ge u een melkkoe voelt ?