De Filipijnen kampen met een imagoprobleem en dat is jammer.

Gestart door Phille, woensdag 3 november 2010, 10:32:34

Vorige topic - Volgende topic

Phille

#110
Citaat
Citaat
Citaat van: Johan En Elvie op donderdag 23 december 2010, 09:19:32

En het beste dat de Wereld eens kan overkomen is een heel erg sterk virus die enkele miljoenen uitroeid hier op onze bol.
Een paar miljoen op meer dan 6 miljard mensen is als een druppel op een hete plaat, zal helaas geen soelaas brengen of bedoel ik een paar miljoen alleen in de Filipijnen?
Niet enkel in de Filippijnen natuurlijk maar Wereldwijd gezien zijn we met te veel en daar blijf ik bij.

Teveel omdat wij westerlingen bang zijn onze welvaart te verliezen??? Laat de rest van de wereld maar creperen zolang wij het maar goed hebben  :neeneenee: geen goed plan Johan!

Johan En Elvie

#111
Citaat van: Phille op donderdag 23 december 2010, 09:21:33
Teveel omdat wij westerlingen bang zijn onze welvaart te verliezen??? Laat de rest van de wereld maar creperen zolang wij het maar goed hebben  :neeneenee: geen goed plan Johan!

We zijn onze welvaart aan het verliezen en dat komt juist omdat te veel anderen moeten creperen, als er daar minder mensen zijn zullen de overigen het ook veel beter hebben dan nu.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Fail_over

Jullie moeten je citaten beter regelen. ....

Het menselijk ras is voorbestemt om uit te groeien. En slimmer te worden tot overleven.
Niet landen, maar werelden. Planeten.

Ja dat klinkt gek, maar is a state off mind.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Rich

#113
Citaat van: Phille op donderdag 23 december 2010, 09:21:33
Teveel omdat wij westerlingen bang zijn onze welvaart te verliezen??? Laat de rest van de wereld maar creperen zolang wij het maar goed hebben  :neeneenee: geen goed plan Johan!


Mijn vader zei altijd. Eens om de zoveel tijd moet er eens een oorlog komen omdat overbevolking de gehele wereldeconomie in gevaar brengt.

Het gaat niet zo zozeer om wie nu wel of niet bang is om zijn welvaart te verliezen. Ik kan de redenering Van Johan zeer goed volgen.
Het is een vaststaand feit, de wereldbevolking stijgt......maar onze aardbol blijft even groot of klein. Eens zal de aarde zijn uitgeput, met alle gevolgen vandien, waaronder oorlogen enz. Door de opwarming van de aarde zullen tevens kostbare landbouwgebieden verloren gaan.

David Attenborough vindt deze groei van de wereldbevolking beangstigend en ik ben volledig met hem mee.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/35760/overbevolking_grootste_bedreiging_voor_de_wereld
Rich de Nederbelg.

opinie

De mens die ten ondergaat aan zichzelf.  :denk:

An Essay on the Principle of Population behandelde deze visie al. Conclusie was dat een malthusiaanse catastrofe uiteindelijk orde op zaken zou stellen. Oorzaak van de malthusiaanse catastrofe is dat de voedselproductie en economische groei nooit de bevolkingsgroei kunnen bijhouden.

Mathematisch zal elke stijgende exponentiële reeks (bijvoorbeeld 2, 4, 8, 16, 32) uiteindelijk alle lineaire reeksen overtreffen (bijvoorbeeld 10, 20, 30, 40, 50). De resulterende daling van voedsel per persoon zal uiteindelijk leiden tot een catastrofe. Volgens Malthus kan de catastrofe slechts door zelfbedwang ("morele terughoudendheid"), of door "ondeugden" ("vice") worden verhinderd. Dat laatste begrip omvatte volgens hem contraceptie en abortus.

De Club van Rome kwam in 1972 tot een soortgelijke conclusie.

Nieuwe gronden:

Waar?  :weetikniet:
Amazonewoud? Een dunne bouwlaag op magere ondergrond onderhevig aan erosie door de zware regens.  :neeneenee:
De Sahel? Doordat de groeiende bevolking veel (brand)hout gebruikt en kuddes vee de jonge scheuten van de vegetatie opeten, verdwijnt veel vegetatie en rukt de woestijn op.  :neeneenee:

Eigen aan overbevolking en armoede is de vlucht naar de steden. Ongeacht hoeveel vruchtbare gronden er zijn, zal er geen voedselproduktie zijn zonder mensen om de gronden te bewerken.

De combinatie van een hoge bevolkingsdichtheid en een hoge mobiliteit voedt de verspreiding van ziekten. Mobiliteit wordt zo een technologische ontwikkeling die in het nadeel werkt van het overleven.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Jan69

Citaat van: stip66 op zondag  7 november 2010, 18:19:24
Wel, dan wens ik je , met al je eigen persoonlijke standpunten, zonder ooit te hebben samengeleeft met een Filipina in Belgie een fantastische ervaring.
Ik hoop van harte dat je al je ideenen met succes kunt overbrengen en dat deze ook begrepen worden.
Again, no hard feeling. Afgelopen wwek nog op een " Christening " party geweest van een Filipina die hier meer dan 10 jaar woont.
Dit kostte meer dan een trouwfeest voor ne kleine die nog geen woord kan spreken. Zwijgen is goud, spreken is zilver in dat geval.
Ik hoop dat je hart sterker is dan je finanicieele ingesteldheid.
Maar allee, gezien jouw zicht op het leven zal alles wel in orde komen.

Beschouw dit dit als kritiek, bekijk het als realiteit



Wat was dan de grote kost? Het laten overvliegen van familie uit de Filippijnen. Want hoe kan een doopfeest nu meer kosten dan een trouw? Is in principe een familiale aangelegenheid en aangezien zij hier waarschijnlijk niet veel familie heeft, hoeveel volk kan er dan komen?