Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn verhaal

Gestart door spo0n, maandag 30 mei 2011, 22:05:31

Vorige topic - Volgende topic

PeterVL

Iedereen maakt het maar voor zichzelf uit natuurlijk maar dat neemt niet weg dat ik objectieve informatie wil geven zonder in het algemene te vervallen. Sommigen zijn natuurlijk enthousiast om een mooie vrouw te ontmoeten en te trouwen. Ik kan talloze voorbeelden geven van Vlamingen en Nederlanders die gewoon alles verloren door hun naiviteit en amoureuse roes. Een week geleden pas heeft een nederlander hier zelfmoord gepleegd omdat zijn toch zo lieve vrouw hem samen met haar familie het huis uitjaagde, in de filipijnen kan je nooit eigenaar zijn van grond als buitenlander en heb je geen enkel verhaal op rechtsgrond. Ik bedoel de arme man investeerde zijn hele vermogen in het kopen van eigendom dat uiteraard alleen op naam van zijn echtgenote kon. Om een lang en ingewikkeld verhaal kort te maken koop nooit eigendom in de filipijnen want je koopt zonder eigenaar te zijn. Huur gewoon een comfortabel huis en houd de knip op je geldbeugel en wees nooit zo naief enig financieel gegeven in je vrouw haar handen te geven. ik geef jullie mee om net zoals ik alle financiele middelen te beheren en je zal zien dat je vrouw je zal volgen hoe dan ook. Komaan mensen de filipijnen is niet europa hoor. Als ik meer tijd heb zal ik hier eens de dramas op een rijtje zetten. Waarom denk je misschien dat de ambassade strikter wordt in deze zaken; zij weten meer dan U en ik welke dramas er zich afspelen en nog eens het is niet omdat ze ons zo mooi en aantrekkelijk vinden dat ze ons willen trouwen en nog eens ik veralgemeen niet want er zijn hier prefecte heerlijk huwelijken. maar ik heb hier inderdaad fotos gezien van hoertjes en hoe weet ik dat? Zeer eenvoudig omdat ik me samen met mijn vrouw ook wel eens in het uitgaansleven stort;het is trouwens mijn vrouw die dit opmerkte want ik had er geen benul van.

spo0n

Ja, het is natuurlijk niet normaal dat jonge Filipijnse vrouwen met een Westerse man trouwen die dan dubbel zo oud is als zij of zelfs nog ouder. Zou heel naief zijn te denken dat het voor hun cultuur normaal is, uiteindelijk heb ik meer en meer de bewijzen gekregen dat het in de meeste gevallen niet om liefde draait maar om de centjes!

Hun cultuur is altijd in hun financieel voordeel! Ze zijn ook nooit te voldoen en smijten hun geld weg aan drank en andere prullen!

5 of zes jaar geleden toen ik met dit avontuur begon zat ik op wolken, nu ben ik echt wel aan het terugkomen uit die droomwereld!

buizesmurf

Heb in grote lijnen dezelfde ervaringen.Maar na 6 jaar het grootste gedeelte in de filipijnen te wonen heb ik er zelf toch voordeel van.Heb de familie,ouders en 2 aanverwanten werken,jaja,werken in het resort.Dit is tot stand gekomen door mijn been stijf te houden en ook in de toekomst moet ik dit doen of ben verloren.We mogen niet vergeten dat meeste van deze mensen gewoon niet beter weten,nooit geleerd hebben.
Maar het is mogenlijk,maar vergeet nooit dat het een andere,lees dus niet beter of slechter,cultuur is.
Voor de rest genieten van het weer,natuur,meisjes,de rest nemen we met liefde bij,somtijds eens terug naar de beschaving,batterijtjes opladen en dan weer terug.Leven kan schoon zijn,maar ge moet er wel elke dag voor knokken........ :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

PeterVL

Hetzelfde in mijn geval maar je moet de mensen wel melden dat je inderdaad eigenaar kan zijn als je investeert in business, zoals in jouw en mijn geval in een resort. ik heb dus gereageerd op een ander gegeven. Het is belangrijk objectieve informatie te geven daarover. Ik weet niet hoe het jou is vergaan maar ik heb wel een waarborg van 25.000 euro moeten storten, dus dat geld blijft gedeponeerd maar is steeds mijn eigendom.
Het is dus altijd goed de dingen voldoende te nuanceren om verwarring te vermijden.

bananacreek

#34
.......... :atyourservice:

spo0n

Mijn ex- vriendin was ook geen hoertje hoor, althans niet dat ik weet ;)
Want als ze liegen over trouw en zwanger zijn, wat kan je dan nog van hun geloven?!
En nee, ik ben nog geen enkel moment daar in de Phills dronken geweest en nooit naar de hoerenbuurten geweest en me nooit ingelaten met hoeren!

bananacreek

Citaat van: spo0n op zaterdag  4 juni 2011, 17:34:37
Mijn ex- vriendin was ook geen hoertje hoor, althans niet dat ik weet ;)
Want als ze liegen over trouw en zwanger zijn, wat kan je dan nog van hun geloven?!
En nee, ik ben nog geen enkel moment daar in de Phills dronken geweest en nooit naar de hoerenbuurten geweest en me nooit ingelaten met hoeren!

Juist er wordt volop gelogen hier, maar daar ben je dan ook zelf bij want die leugens dat gaat de hele dag door in ALLE kringen, maar je raakt er wel aan gewend om een ieders antwoord even te analiseren als dat het juiste woord is.

Ik vermaak me hier uitstekend op de PI :happy: :happy: :happy: 

Deze man wist ook alles beter en had geen geld meer om zijn bail te betalen  :jajaja: :jajaja:

bananacreek

Citaat van: PeterVL op zaterdag  4 juni 2011, 15:56:12
Ik heb dit al eerder geponeerd dat de huidige generatie filipinas vooral op zoek is naar westerlingen om hen uit hun ellende te halen of dacht je soms dat ze ons zo bijzonder aantrekkelijk vinden?? Ik heb hier trouwens al meer fotos gezien van de animeermeisjes die zeker blij zullen zijn dat ze er een witje aan de haak konden slaan. ik ben echt ontzet hier opmerkingen te lezen van mensen van wie ik pertinent weet dat ze getrouwd zijn met een ordinaire hoer die haar lot simpel wil ontsnappen en dat is verdomd geen geintje.

Ga eens in hun schoenen staan?
Meestal weten ze dat de Filipijn vaak te lui is om te werken, dus als ze dan de kans krijgen om een buitenlander te strikken?
Dat willen de buitenlanders toch?
In Nederland of Belgie vind je dacht ik weinig jonge meiskes die met een "oude blanke" wil trouwen of gewoon samenleven op een "zakelijke relatie" tenzij je schatrijk bent.
Zo niet, waarom komen ze dan hier?
Dan betreffende de "animeermeisjes": Wie zijn er dan dommer, de meisjes of de buitenlanders die er vaak blindelings intrappen zonder na te denken?
En wie bepaalt wie een animeermeisje is?
Omdat ze wat uitdagend op de foto staan?
Natuurlijk ben ik het helemaal met u eens als u zou zeggen: "Ok, uitkijken dat je niet belazerd wordt, en dat is ook zeer belangrijk een forum zoals deze.
Elke dag is een ander avontuur hier en voor de mensen die niet van avontuur houden: " Blijf maar lekker achter de kachel zitten"
Ik zit nu bijna tegen de 65 jarige leeftijd aan en kom in de laatste 25 jaar van mijn leven (hoop dat het lukt) en zit dan zogezegd in " The last train to Clarksville".
Wim de Bie (Hoogwerkers-Koot en de Bie) zou zeggen: "Ik lust er wel pap van"

napakapakapakasarap





buizesmurf

Citaat van: PeterVL op zaterdag  4 juni 2011, 17:17:26
Hetzelfde in mijn geval maar je moet de mensen wel melden dat je inderdaad eigenaar kan zijn als je investeert in business, zoals in jouw en mijn geval in een resort. ik heb dus gereageerd op een ander gegeven. Het is belangrijk objectieve informatie te geven daarover. Ik weet niet hoe het jou is vergaan maar ik heb wel een waarborg van 25.000 euro moeten storten, dus dat geld blijft gedeponeerd maar is steeds mijn eigendom.
Het is dus altijd goed de dingen voldoende te nuanceren om verwarring te vermijden.

Gelukkig bij mij is het wat simpeler,2 maand huurwaarborg das alles

Verder ben ik persoonlijk niet geitreseerd om iets "aan te kopen"

Huren,leasen en wanneer het tijd is om te vertrekken,vertrekken dan maar,zonder al te veel rompslomp
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

PeterVL

Je bevestigt dus wat ik even geleden poneerde als het over business gaat. Ik herhaal dat ik dus ook volledig kan beschikken over het eilandje dat ik hier heb kocht in de context van zaken doen. Ik herhaal dus nog maar eens dat het even anders is als je hier GROND wil kopen wel dan kan je die niet bezitten. En je naam in een akte bij aankoop van een huis heeft geen enekele waarde dat heb ik ondervonden toen ik mijn huis in Bacalod wou verkopen, de vernoeming van je naam is een formaliteit., een zoethoudertje voor buitenlanders. In alle aktes had ik ook geinsisteerd mijn naam erin op te nemen maar dat geeft geen enkele rechtszekerheid. Doe eens de test man en pretendeert dat je alles wil verkopen en kom dan eens terug met je commentaar.