Waarop is de keuze van een Filipijnse vrouw gebaseerd?

Gestart door Hansy, vrijdag 22 juli 2011, 15:01:51

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: yepyep op vrijdag 22 juli 2011, 15:39:09
Citaat van: Hansy op vrijdag 22 juli 2011, 15:33:49
Citaat van: Amice op vrijdag 22 juli 2011, 15:10:21
CitaatWaarop is de keuze van een Filipijnse vrouw gebaseerd?

GELD

Dank voor dit korte, zeer krachtige antwoord.

Uiteraard heb ik al wel een aantal foto's gestuurd van mijn appartement (dus geen groot woonhuis), uitgelegd hoe ik ongeveer leef (zoals wij zeggen modaal), dat je voor de aflossing van een hypotheek ad pesos 50.000 per maand dus iets meer moet verdienen dan men verdient op de Ph, dat ze voor een rijke buitenlander niet op de datingsite moeten zijn, doch onverwijld dienen af te reizen naar Hollywood, etc.

Dit betekent dus, dat hun duidelijk moet zijn, dat ze weliswaar iemand kunnen verwachten, die het materieel iets beter vergaat dan op de PH, maar dat het echte geld niet bij mij te vinden is.  :biggrinn:

Je snapt natuurlijk wel dat je daarmee indruk maakt en situaties creeërt waarmee je juist 'verkeerde' filipinas aantrekt.


Enerzijds wel ja, maar anderzijds kan je haar ook testen op die manier  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

yepyep

#21
Citaat van: Rich op vrijdag 22 juli 2011, 18:21:54
Citaat van: yepyep op vrijdag 22 juli 2011, 15:39:09
Citaat van: Hansy op vrijdag 22 juli 2011, 15:33:49
Citaat van: Amice op vrijdag 22 juli 2011, 15:10:21
CitaatWaarop is de keuze van een Filipijnse vrouw gebaseerd?

GELD

Dank voor dit korte, zeer krachtige antwoord.

Uiteraard heb ik al wel een aantal foto's gestuurd van mijn appartement (dus geen groot woonhuis), uitgelegd hoe ik ongeveer leef (zoals wij zeggen modaal), dat je voor de aflossing van een hypotheek ad pesos 50.000 per maand dus iets meer moet verdienen dan men verdient op de Ph, dat ze voor een rijke buitenlander niet op de datingsite moeten zijn, doch onverwijld dienen af te reizen naar Hollywood, etc.

Dit betekent dus, dat hun duidelijk moet zijn, dat ze weliswaar iemand kunnen verwachten, die het materieel iets beter vergaat dan op de PH, maar dat het echte geld niet bij mij te vinden is.  :biggrinn:

Je snapt natuurlijk wel dat je daarmee indruk maakt en situaties creeërt waarmee je juist 'verkeerde' filipinas aantrekt.


Enerzijds wel ja, maar anderzijds kan je haar ook testen op die manier  :jajaja:

Da's ook zo  :thumb:

Hansy

@Quezonboy
@Digos

Ik ben nog nooit op de PH geweest, dat klopt.

Echter vele malen in TH, ook in het armste gedeelte daar, de Isan, en in de woningen daar, dus ik weet wel het verschil tussen de grote stad en het platte land.

Maar om na een mailwisseling van enkele maanden (en daarnaast geregeld chatten) nog niks prijs te geven van je "rijkdom", dat verbaast me.
In ieder geval stof tot nadenken.

Digos


Ja Hansy in de phils moet je altijd goed nadenken.....correct.....en beter met de grote kop dan met de kleinere kop onder.

CitaatMaar om na een mailwisseling van enkele maanden (en daarnaast geregeld chatten) nog niks prijs te geven van je "rijkdom", dat verbaast me.
In ieder geval stof tot nadenken.

Begrijp ik niet goed in welke zin, of op welke andere manier.
LIVE ONCE - LIVE IT

koy

Hey Hansie,

Ik kan natuurlijk enkel voor mijn geval spreken, maar geloof me als homo heb ik ervaring met chatten en daten.
Volgens mij kan je best zo weinig mogelijk vertellen of je "materiële" en "financiële" situatie, wel over sociale situaties; wel wat je doet in je vrije tijd, reizen, sport etc... dat zal trouwens al genoeg van de sluier oplichten.

Je kan ze dus best zelf uit hun schelp laten komen en als ze na enkele chat sessies zelf vragen beginnen te stellen over het financiële situatie dan weet je meteen dat er andere belangen mee gemoeid zijn. Mijn vriend, die ik 2 jaar geleden ontmoette via een internationale gaychat website, heeft me nooit gevraagd naar financiële toestanden en ik heb het hem ook nooit verteld, integendeel klagen deed ik dat mijn huur zo hoog was (terwijl ik enkele eigendommen bezit). Nooit heeft hij er naar gevraagd en als ik hem iets opstuurde (50â,¬) was het altijd mijn initiatief, dan wist ik dat het ook om mij als persoon te doen was. Ik ben niet naïef want geld speelt altijd een rol, maar dat is niet verschillend van de situatie hier in België. Hier kijken de vrouwen ook anders naar jou als je ergens toekomt in een Audi, Mercedes, BMW of Porche ipv met een Renault Clio of een VW Polo (terwijl dat ook goeie wagens zijn  :floet:).

Succes verder en welkom op het forum  :thumb:
Koy
leven en laten leven...

Phille

Hansy, mocht je op een Belgische datingsite zijn, voor de eerste date in real, zou je dan ook met je zogenaamde "rijkdom" uitpakken tijdens het chatten? Waarschijnlijk niet  :weetikniet:

Ik heb den indruk dat je de klassieke fout maakt zoals velen doen, dingen interpreteren volgens de normen die jij gewoon zijt; als ik je een raad mag geven, boek eens een reis naar de Filipijnen en zie hoe men daar leeft, hun normen zijn van een heel andere orde; zoals hier eerder geschreven leeft men daar met veel op kleine ruimtes. Mijn appartement is een paleis volgens hun normen. Om een ander voorbeeld te geven, recent poste mijn vrouw een foto waar mijn auto op te zien was; is een Mercedes B, dus op één na de goedkoopste Mercedes die je kan kopen; perceptie in de Phils ... you have a rich husband, he is driving a Mercedes, maar ik vind dat maar een modale auto (is het ook trouwens).

Wat je schrijft over het 'claimen' tijdens het chatten, die ervaring heb ik ook; je zal ook al wel ondervonden hebben dat ze, bij wijze van spreken, na een uur chatten al uitspraken doen in de stijl van 'I love you soooo much', niet te snappen om zo snel dergelijke uitspraken te doen  :weetikniet:; voor ik mijn vrouw leerde kennen op een datingsite heb ik dit wel 100 keer gehoord; gelukkig was mijn vrouw anders; waarschijnlijk zou ik er niet mee getrouwd zijn mocht ze dat gedaan hebben. Wat er tijdens de vele bezoeken van mij ook vaak gebeurde was de vraag naar geld; dit gebeurde vaak al na een paar uur chatten, want na de uitspraak 'I love you so much' dus het 'claimen', ben je dus hun boyfriend en moet je verantwoordelijkheid dragen en dus hun geld sturen. En het straffe is, veel westerlingen doen dat dan ook nog  :denk: ... maar dat is dan weer een ander topic.

Ik kan alleen maar vanuit mijn ervaring en beleving spreken, maar ik ben van mening dat je degelijke dingen niet hoeft te melden; later dan kan je eens met je webcam in huis rondlopen om een idee te geven hoe je woont en waar ze gaat terecht komen; maar dit zou ik zeker niet doen in een zo vroeg stadium. In mijn geval heb ik dat gedaan toen we al getrouwd waren (toen kenden we elkaar al 2 jaar en half), puur omdat ze nieuwsgierig was waar ze ging wonen.

Dus doe zoals ik het gedaan heb, leer elkaar kennen via het chatten, boek een reisje naar de Phils en spreek er mee af en maak dan een beslissing of je met die betreffende persoon al dan niet verder wenst te gaan. Er is namelijk een heel grote discrepantie tussen chatten en elkaar int echt zien. Stuur geen geld alvorens je ze ontmoet hebt (en dan nog, maak er geen gewoonte van nadat je ze ontmoet hebt), hoe triestig de excuses dan ook kunnen zijn; wees hard en observeer. Ik spreek hier nu wel uit persoonlijke overtuiging, iedereen doet hiermee wat men zelf wenst.

Groetjes van een Kurripot  :daag:






balikbayan

Citaat van: koy op vrijdag 22 juli 2011, 22:07:53
Ik ben niet naïef want geld speelt altijd een rol, maar dat is niet verschillend van de situatie hier in België. Hier kijken de vrouwen ook anders naar jou als je ergens toekomt in een Audi, Mercedes, BMW of Porche ipv met een Renault Clio of een VW Polo (terwijl dat ook goeie wagens zijn  :floet:).

Klopt als een bus over de hele wereld is bijna een universele regel.

Als je een duur apartement hebt bv in een stadscentrum van een miljoen â,¬  en een leuke auto hoef je ineens niet te zoeken dan word je gevonden.

Vallen ze ineens allemaal voor je karakter, hetero of homo zwart bruin of wit  :lachen:

Rich

Citaat van: balikbayan op zaterdag 23 juli 2011, 11:19:58
Citaat van: koy op vrijdag 22 juli 2011, 22:07:53
Ik ben niet naïef want geld speelt altijd een rol, maar dat is niet verschillend van de situatie hier in België. Hier kijken de vrouwen ook anders naar jou als je ergens toekomt in een Audi, Mercedes, BMW of Porche ipv met een Renault Clio of een VW Polo (terwijl dat ook goeie wagens zijn  :floet:).

Klopt als een bus over de hele wereld is bijna een universele regel.

Als je een duur apartement hebt bv in een stadscentrum van een miljoen â,¬  en een leuke auto hoef je ineens niet te zoeken dan word je gevonden.

Vallen ze ineens allemaal voor je karakter, hetero of homo zwart bruin of wit  :lachen:


Juist !   Het mooiste voorbeeld vind ik die voetballers.  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Hansy

Citaat van: Phille op zaterdag 23 juli 2011, 08:30:42
Hansy, mocht je op een Belgische datingsite zijn, voor de eerste date in real, zou je dan ook met je zogenaamde "rijkdom" uitpakken tijdens het chatten? Waarschijnlijk niet  :weetikniet:

Ik heb den indruk dat je de klassieke fout maakt zoals velen doen, dingen interpreteren volgens de normen die jij gewoon zijt; als ik je een raad mag geven, boek eens een reis naar de Filipijnen en zie hoe men daar leeft, hun normen zijn van een heel andere orde; zoals hier eerder geschreven leeft men daar met veel op kleine ruimtes. Mijn appartement is een paleis volgens hun normen. Om een ander voorbeeld te geven, recent poste mijn vrouw een foto waar mijn auto op te zien was; is een Mercedes B, dus op één na de goedkoopste Mercedes die je kan kopen; perceptie in de Phils ... you have a rich husband, he is driving a Mercedes, maar ik vind dat maar een modale auto (is het ook trouwens).

Wat je schrijft over het 'claimen' tijdens het chatten, die ervaring heb ik ook; je zal ook al wel ondervonden hebben dat ze, bij wijze van spreken, na een uur chatten al uitspraken doen in de stijl van 'I love you soooo much', niet te snappen om zo snel dergelijke uitspraken te doen  :weetikniet:; voor ik mijn vrouw leerde kennen op een datingsite heb ik dit wel 100 keer gehoord; gelukkig was mijn vrouw anders; waarschijnlijk zou ik er niet mee getrouwd zijn mocht ze dat gedaan hebben. Wat er tijdens de vele bezoeken van mij ook vaak gebeurde was de vraag naar geld; dit gebeurde vaak al na een paar uur chatten, want na de uitspraak 'I love you so much' dus het 'claimen', ben je dus hun boyfriend en moet je verantwoordelijkheid dragen en dus hun geld sturen. En het straffe is, veel westerlingen doen dat dan ook nog  :denk: ... maar dat is dan weer een ander topic.

Ik kan alleen maar vanuit mijn ervaring en beleving spreken, maar ik ben van mening dat je degelijke dingen niet hoeft te melden; later dan kan je eens met je webcam in huis rondlopen om een idee te geven hoe je woont en waar ze gaat terecht komen; maar dit zou ik zeker niet doen in een zo vroeg stadium. In mijn geval heb ik dat gedaan toen we al getrouwd waren (toen kenden we elkaar al 2 jaar en half), puur omdat ze nieuwsgierig was waar ze ging wonen.

Dus doe zoals ik het gedaan heb, leer elkaar kennen via het chatten, boek een reisje naar de Phils en spreek er mee af en maak dan een beslissing of je met die betreffende persoon al dan niet verder wenst te gaan. Er is namelijk een heel grote discrepantie tussen chatten en elkaar int echt zien. Stuur geen geld alvorens je ze ontmoet hebt (en dan nog, maak er geen gewoonte van nadat je ze ontmoet hebt), hoe triestig de excuses dan ook kunnen zijn; wees hard en observeer. Ik spreek hier nu wel uit persoonlijke overtuiging, iedereen doet hiermee wat men zelf wenst.

Groetjes van een Kurripot  :daag:


Citaat van: Hansy op vrijdag 22 juli 2011, 19:27:17
@Quezonboy
@Digos

Ik ben nog nooit op de PH geweest, dat klopt.

Echter vele malen in Thailand, ook in het armste gedeelte daar, de Isan, en in de woningen daar, dus ik weet wel het verschil tussen de grote stad en het platte land.

Maar om na een mailwisseling van enkele maanden (en daarnaast geregeld chatten) nog niks prijs te geven van je "rijkdom", dat verbaast me.
In ieder geval stof tot nadenken.

Ik heb sterk het idee dat je dit bericht niet hebt gelezen.
Daar valt ook indirekt uit te herleiden, dat ik pas na een tijd van mailen en chatten iets laat zien, hoe ik leef.
Je schrijft ook zelf: "later dan kan je eens met je webcam in huis rondlopen om een idee te geven hoe je woont en waar ze gaat terecht komen."

Ik vind het nogal wat om hierover je kaken 1 jaar lang op elkaar te moeten houden.

Dus op een NL/BE website zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Het is echter een hypothetische vraag, aangezien de mogelijkheid elkaar te ontmoeten iets gemakkelijker is.


balikbayan

Citaat van: Rich op zaterdag 23 juli 2011, 13:23:11

Juist !   Het mooiste voorbeeld vind ik die voetballers.  :jajaja:

Hou op over voetballers ik ben ooit bij toeval op een hangdag van een paar Zuid Amerikaanse voetballers geweest daar liepen de hoeren in en uit en kon je pakken alsof het een SMB uit je eigen koelkast was  :ikkeniebegrijp: