Het dagelijkse leven met een Filipina

Gestart door Pjottr, woensdag 2 november 2011, 15:40:21

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Het begint er op te lijken dat mijn vrouw bijna geen Filipina meer is
Destijds in Nederland at ze als een nederlandse sprak ze als een Nederlandse en handelde ze als een nederlandse
Wars van filipijnse feestjes en gekonkel van pinay Baalde er af en toe stevig van.
Nu hier terug in de Filipijnen blijft de Nederlandse inborst gewoon doorgaan.
Eten is vaak een Nederlands recept Helaas ontbreken sommige groenten hier.
Het verbaasd me overigens hoe ik meer als een Pinoy denk en leef terwijl zij bijna als Nederlandse door het leven gaat. Baliktad heet dat geloof ik
We zouden zo weer terug kunnen.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Fail_over

Toch weer typisch.
Wat hebben ze tegen rundvlees?
Hier eten ze liever kip, varken, garnalen, vis en frikandellen.

Aardappelen eten ze hier ook gewoon, aten ze in de Fhils ook.

ps. Na 8 maanden gaat er nog steeds 20 kg rijst per maand door. Hoewel het minder wordt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Citaat van: Fail_over op woensdag 29 augustus 2012, 12:27:50
Toch weer typisch.
Wat hebben ze tegen rundvlees?
Hier eten ze liever kip, varken, garnalen, vis en frikandellen.

Aardappelen eten ze hier ook gewoon, aten ze in de Fhils ook.

ps. Na 8 maanden gaat er nog steeds 20 kg rijst per maand door. Hoewel het minder wordt.

Ik vermoed dat ze rundvlees niet graag lusten omdat het te bloederig is; als het gebakken wordt dat het evengoed gebruikt zou kunnen worden als een schoenzool dan eten ze het wel.

Eigenlijk alles wat bloederig is lusten ze niet, denk maar aan lam (welk normaal gezien rosé moet zijn), of aan wild (bijvoorbeeld een hazenrug).

In het algemeen bak ik voor haar het vlees dat het net niet doorbakken is, dan ziet het nog een beetje rozig, en dan eet ze het wel, weliswaar met minder enthousiasme dan hun zo geliefde varkensvlees of kip.

Lenn

        Ze vreten hier ook varkensbloed, dat kan wel weer :lachen:

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

yepyep

Citaat van: Lenn op woensdag 29 augustus 2012, 13:42:06
        Ze vreten hier ook varkensbloed, dat kan wel weer :lachen:

De Filippijnse bloedworst variant, alleen dan smeriger.

Bloedworst  :thumb:


Luc

In een tropisch land is het ook aangeraden om alles goed te bakken.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

vvjoris

Iets compleet anders in dit verband ... kan enkel in  :smiley-philippines:, met een Filipina in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: zal het niet gebeuren ...

Bij mij gebeurt het NU. Janice is aan 't kijken naar verschrikkelijk onozele tagalog-series op TV. 'Thuis' en 'Familie' zijn Shakespeare-kwaliteit daarmee vergeleken. Maar ze gaat er zo in op, 't is precies alsof de rest van de werled niet meer bestaat. Toch moeilijk te begrijpen voor ons, ik ga er zelfs niet zo in op als er voetbal is op TV  :happy2: :happy2: :happy2: Valt ook op bij (al even onozele) films, één op twee of zo hier gaat over vampieren, en ze reageert alsof het 'echt' is ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Nog iets nieuw ... reclame-pauze tussen de Tagalog rommel ...

Neemt ze een appel ... en eet die op met .... ZOUT  :crazy: :crazy: :crazy:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Een andere snack is gekookte banaan en harde zure mango met bagoong er op   :happy2:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn