Wat begon als een vakantie liefje

Gestart door sven76, vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Vorige topic - Volgende topic

sven76

Hey iedereen,

Ik ben Sven een 35 jarige man, en op dit forum beland na wat te google hoe ik mijn vriendin op vakantie naar belgie kon laten komen.
Ik dacht dat even snel te regelen, Ik had geen idee. Maar na hier verschillende berichten te lezen ben ik een beetje geschrokken hoe moelijk het wel zal worden, om iemand die je graag ziet in ons gastvrij :neeneenee: belgie te krijgen.
:confused2:
Toch ben ik opzoek naar iemand die me wat raad kan geven, hoe de eerste stappen te zetten in deze blijkbaar lange weg!!

Hier mijn verhaal:
Ik ben momenteel voor enkele maanden op zakenreis in Abu dhabi.(uae)
en ben verliefd geworden op een filipijnse vrouw van 28 die hier in een restaurant werkt.
Ze heeft hier een contract, een goed loon en werk visum tot 2013, stuurt geld naar haar familie, en heeft in de filipijnen een eigen bedrijfje dat nu gerund wordt door haar broer.
We zijn al al een tijdje samen (lees 2 maand) maar nu mijn reis terug naar belgie begint te naderen, besef ik hoe graag ik haar zie, en weet ik dat ik haar niet wil achterlaten.

Mijn plan was haar op vakantie te laten komen naar belgie om meer tijd met elkaar door te brengen. Trouwen kwam nog niet in mij op.
(maar als dat de weg is die ik moet bewandelen om haar in belgie te krijgen, heb ik geen bezwaar)
Als ze dan in belgie zou zijn en onze momenten even mooi zouden zijn als de momenten hier, zou ik alles willen doen om haar in belgie te houden.

Kan iemand me alstublief vertellen waar te beginnen.

Ik lees vaak dat het heel moeilijk zal worden,
en zelfs bijna onmogelijk als ze getrouwd is geweest!!
Wat jammer genoeg het geval is, maar ik blijf positief want blijkbaar is haar ex opnieuw getrouwd met een canadesche vrouw dus dat maakt het misschien wat eenvoudiger.

Ik lees ook vaak de naam Mr Bogaert (uit antwerpen) wat doet hij juist?? en heeft iemand de gegevens van deze persoon??

Ik hoop hier mensen te vinden die deze weg al hebben afgelegd en mij een beetje kunnen bijstaan :atyourservice:

Ik wacht vol ongeduld op jullie reactie
Alvast bedankt




Ifugao

Allereerst  :welcome: op dit forum Sven76, je kan hier erg veel leren. Ik ben zelf niet van Belgische afkomst en kan je niet helpen met je vragen. Wel heb ik een paar opmerkingen:

1. Je kent haar nog maar erg kort, zij komt uit de Philipijnen, stuurt geld naar huis, haar broer runt haar "bedrijfje".  

Citaat van: sven76 op vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Ik ben momenteel voor enkele maanden op zakenreis in Abu dhabi.(uae)
en ben verliefd geworden op een filipijnse vrouw van 28 die hier in een restaurant werkt.
stuurt geld naar haar familie, en heeft in de filipijnen een eigen bedrijfje dat nu gerund wordt door haar broer.
We zijn al al een tijdje samen (lees 2 maand)


Op een Filippijnse zijn we allemaal verliefd geworden, dat is ook niet zo moeilijk. (Ik zou voor het goed van de wereld nooit meer terug willen naar een Nederlandse vrouw)
Toch even wat zaken waar je rekening mee moet houden:

1. Geld opsturen naar de PH zal blijven gebeuren tot de dood ons scheidt. (Ook jouw geld Sven76) Als zij in Belgie aankomt met een steenrijke Belg (Sven76 is in de ogen van iedere PH steenrijk want hij heeft een witte neus) zal verwacht worden dat de maandelijkse bedragen naar de PH minimaal verdubbeld worden. Als zij dan in Belgie aankomt en geen werk heeft, wie gaat dat betalen? Sven76........ jawel. Haar broer zal plotseling wat tegenslagen hebben met het runnen van haar bedrijfje: Of Sven76 maar even over de brug wil komen met wat meer geld om het bedrijfje van de ondergang te redden.  

2. Ben je zelf ooit op de PH geweest? Ik raad je aan om met je vriendin eens naar haar huis te gaan, ga lekker vakantie vieren daar, maar observeer ook de familie. Werkt haar broer echt voor haar bedrijfje of zit ie Tanduai te drinken op kosten van haar zus. Loopt het huis ineens vol met buren en familie die wat van die steenrijke Belg willen "lenen".?

Bovenstaande klinkt mischien erg negatief, maar is gebaseerd op 8 jaar lang lezen van topics in dit (en een ander) forum.
Lees vooral veel topics door om een idee te krijgen over het land en hun cultuur.
In elk geval, heel veel geluk gewenst! :congratualtionsis0:


dolfijn76

Sven76

Welkom op het forum.

Allereerst Dhr Bogaert is de filippijnse consul die zich in Deurne bevind.  Een zeer aangenaam persoon.  Maar hij is wel aan het afbouwen voor zover ik begrepen heb.

Wat het trouwen betreft hou dat nog maar even op een laag pitje op het moment want dat is naar mijn mening toch wel heel snel als je elkaar nog maar 2 maanden kent.  Je zegt zelf dat ze ooit getrouwd is geweest in de Filippijnen en dat haar ex opnieuw is getrouwd met een Canadese.  Weet je zeker of ze wel degelijk gescheiden is, want dit laatste ligt absoluut niet eenvoudig in de Filippijnen.  Dus als je daar geen zekerheid over hebt (iets op papier) dan heb je al een eerste struikelblok met trouwen.

En zoals hierboven reeds aangegeven lijkt het mij ook aangewezen om eerst eens op vakantie naar de Filippijnen te gaan.  Inderdaad eens kijken wat dat bedrijfje inhoudt en of de broer echt wel iets doet.  Je gaat mij niet horen zeggen dat alle filippijnen luilakken zijn maar je hebt zowaar 2 soorten in de Filippijnen.  De harde werkers en de tooghangers/gokkers (te lui om te werken) (is mijn ervaring dan)

En het geld sturen dat gaat altijd zo blijven.  Raad daar is hou het van in het begin in toom en stel duidelijk je regels.  Als je dat niet doet ga je nog een groot gat in je zak krijgen.

Kano

Welkom op het forum Sven :welcome:  Je loopt wel hard van stapel,  maar dat is begrijpelijk als je vlinders in je buik hebt. Maar probeer je vriendin eerst eens wat beter te leren kennen dan in 2 maanden op een vakantieverblijd en ga eens samen op bezoek naar haar familie in de Filipijnen. Zodat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt.

Je schrijft dat haar ex "blijkbaar" opnieuw is getrouwd met een Canadese. Ze is dus eerder gehuwd geweest. Daar zul je toch echt heel wat meer over moeten weten. Was haar ex een Filipino of een buitenlander? Als het een buitenlander was, wie heeft de echtscheiding dan aangevraagd en waar? Was het een Filipino? Dan moet je bedenken dat echtscheiding  in de Filipijnen niet bestaat en een huwelijk tussen twee Filipino's ongeldig laten verklaren (annullment)beslist geen sinecure is. Als zij een recente CeNoMar (Certificate of No Marrage) heeft dan is er in principe geen huwelijksbeletsel.

Als je OFW (Overseas Filipino Worker) bent dan is het niet abnormaal dat je de familie thuis financieel ondersteunt als deze het moeilijk heeft. Maar helaas zijn er talloze families in de Filipijnen die deze ondersteuning aangrijpen om zelf geen enkele (betaalde) arbeid meer te verrichten. Ook de "bedrijfjes" van de familie kunnen wel eens anders zijn dan wat je ervan voorstelt. Kijk dus eerst eens de kat uit de boom.









Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Er is sowiezo meer aan de hand met dat huwelijk.
Als ze beiden filipino zijn is scheiding nagenoeg onmogelijk.
Als hij een buitenlander is dan kan hij van haar gescheiden zijn in het buitenland,maar dat wil nog niet zeggen dat die scheiding ook is geregistreerd in de filippijnen.

Uit het feit dat de man (her)trouwd is zou men kunnen opmaken dat hij een buitenlander is.
Indien filipino dan is hij wellicht in canada van haar gescheiden omdat hij inmiddels canadeze nationaliteit heeft, maar dat wil niet zeggen dat de filippijnse authoriteiten die scheiding zo maar erkennen.

In het geval dat hij buitenlander is en zij nog contact met hem heeft,bestaat de mogelijkheid dat hij mee wil werken om die scheiding alsnog in de phils te laten registreren. In dat geval kan enkel hij die registratie verlangen bij de Filippijnse authoriteiten.

suc6 en  :welcome:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

westhoek

Citaat van: dolfijn76 op zaterdag 12 november 2011, 09:06:55


En het geld sturen dat gaat altijd zo blijven.  Raad daar is hou het van in het begin in toom en stel duidelijk je regels.  Als je dat niet doet ga je nog een groot gat in je zak krijgen.

En dit is een GOUDEN RAAD !
Een paar honderd euro !, en dat ze hun plan trekken voor de rest. En wat anderen doen, is hun zaak.
Zo heb ik nu ook problemen met de vriendin, omdat het nieuwe vriendje van de zus smijt met de dollars, en ik moet dat dan ook maar doen, zie je,...  Maar ze heeft dan de verkeerde gekozen, het is en blijft NJET bij mij. En met chantage van 'You don't love me anymore', ja,..op die manier zal dat dan ook niet meer zo zijn nee.
Ik heb hier ook mijn onkosten, en wil op mijn 60ste geen theepotten verkopen op het internet om eens op verlof te kunnen haar hoor.
Ik wil op mijn 55ste gas terug nemen, en plant dus de boomgaard verder aan.

balikbayan

Gewoon inruilen, blijkbaar is uiterlijk vertoon en vergelijken belangrijk voor haar.

Word op den duur alleen maar erger

westhoek

Citaat van: balikbayan op zaterdag 12 november 2011, 15:50:07
Gewoon inruilen, blijkbaar is uiterlijk vertoon en vergelijken belangrijk voor haar.

Word op den duur alleen maar erger
Wees maar gerust Balikbayan, ik laat mij niet doen hoor, en af en toe maak ik van mijn hart een steen. Dat moet je doen, anders ben je totaal berooid.
Zo heb ik een ex-klant van me, een vrouw van in de 60 die verliefd was op een Turk van in de 20,...hoewel ik haar zo gewaarschuwd had van op te passen, maar nee dus, ze wist het beter.
Wel, ze zit nu terug in BE, en ze heeft NIETS meer. En zo een mooie villa had ze...(enfin, van haar overleden echtgenoot die zich uit de naad heeft gewerkt).
Hoe ze al dat geld erdoor gedraaid heeft op een paar jaar 'den duvel weet het' zeggen ze hier.

sven76

Hey,

Alvast enorm bedankt voor de reacties!!
Ik ben inderdaad wat hard van stapel aan het lopen, omdat mijn vertrek terug naar belgie dichterbij komt.
Dat wil zeker niet zeggen dat ik hals overkop wil trouwen!! maar lees hier vaak dat blijkbaar de enige eind oplossing is!!
Ik wil haar inderdaad eerst beter leren kennen, net op dezelfde manier als ik dat met een belgische of nederlandse vrouw zou doen.
Maar om elkaar beter te leren kennen, moet je elkaar wel kunnen zien natuurlijk :ikkeniebegrijp:
Waarom is het zo moeilijk haar gewoon eens even europa te laten zien?? Ik las iets van een formulier dat ik de verantwoordelijkheid kan dragen over haar verblijf en terug vlucht. is dat misschien een oplossing??
Waarschijnlijk denken nu vele: oei oei oei, een naief groentje!! :biggrinn: awel ja,ik ga het zelfs niet ontkennen :lachen:

Ik ben inderdaad van plan haar nog verschillende keren te bezoeken (in abu dhabi dan he !!) maar als alles dan toch roze geur en mane schijn blijft, zal er toch en volgende stap gezet moeten worden he!

Ze is/was inderdaad getrouwd met een filipino. maar waarom kan hij dan opnieuw trouwen en zou zij dat niet kunnen?? :confused2:
Maakt het de zaak eenvoudiger dat zij momenteel in abu dhabi woont of net ingewikkelder???

Bedankt voor de tips zeker de tips about the money :thumb:
zoals ik al eerder zei, is alles nieuw voor mij!! en wist ik zelfs niet dat het gebruikelijk was.
Het lijkt me inderdaad een goed idee dit dan eerst duidelijk af te spreken!!! maar ja, daar moet ik nu nog ni van wakker liggen he!!


Hey, nog eens bedankt iedereen voor de wijze raad :thankyoufw5:
Ik blijf het op de voet volgen!!

Tinulang_Manok

#9
Loop inderdaad niet te hard van stapel, en zet af en toe de roze bril af, dat kan ongelukken voorkomen  :thumb:
En bezoek zeker de filippijnen, daar zal ze zeker weer een andere kant van zichzelf laten zien, als ze onder haar eigen familie thuis is, familie is over het algemeen het belangrijkste wat een filipina heeft.

Het is zo moeilijk om haar europa te laten zien omdat er in het verleden veel misbruik is gemaakt van de visum mogelijkheid, men kwam, ging de illegaliteit in en ging nooit meer terug. Daarom heeft men de obstakels steeds hoger gemaakt totdat je ze bijna niet meer over kwam, maar onmogelijk is het niet, zeker als ze werk heeft en dat kan bewijzen, het is ook goed haar europa te laten zien voordat je trouwt, zodat ze ziet dat het niet het land van melk en honing zoals op tv is, je kunt dat vertellen, maar ze zal het geloven als ze het met eigen ogen ziet.
Mijn eigen vrouw dacht ook dat ze rechtstreeks in het paradijs terecht zou komen ondanks dat ik haar anders verteld had (ze is voor ons trouwen nooit in europa geweest, want jong, werkloos, ongetrouwd, dus ik dacht dat wordt hem toch niet), nu na 1,5 jaar weet ze: in europe people are rich in money but poor in happiness, en dat geluk belangrijker als geld is. Nu de familie nog  :jajaja:.

Het "formulier dat ik de verantwoordelijkheid kan dragen over haar verblijf en terug vlucht" is een voorwaarde, geen oplossing, dus ondanks dat, worden vele visums (visum aanvragen dus) afgewezen.

"zal er toch en volgende stap gezet moeten worden he" -> ja! ga naar de filippijnen, mooi land, vriendelijke mensen, chaotisch verkeer, maak kennis met je schoonfamilie, daar ben je ook mee getrouwd!

"maar waarom kan hij dan opnieuw trouwen en zou zij dat niet kunnen??" In de filippijnen is alles mogelijk voor  :dollareyes:
Als je vriendin een recente CENOMAR heeft is er geen probleem, anders...... waarschijnlijk problemen...... scheiding bestaat niet in de filippijnen, annulment of marriage wel, maar dat kan lang duren......

Geld MOET natuurlijk niet gestuurd worden, dat bepaal je (hopelijk) zelf. Het is wel zo dat zij de wens van haar familie om geld te krijgen min of meer als een plicht ziet. Zij zal nu ook geld sturen, en waarschijnlijk verwachten dat jij minstens hetzelfde stuurt. Sociale voorzieningen zijn er niet in de filippijnen, daar dienen kinderen voor. Is het kind getrouwd met een blanke, dan valt die de eer te beurt, en net zoals hier mensen frauderen met de sociale zekerheid, gebeurt dat in de filippijnen ook, filippijnen zijn zeer creatief in het overleven. Maak duidelijke afspraken!

Aan de andere kant, filipina's zijn buitengewoon knappe, lieve, verzorgende, koppige vrouwen, zoals een duitse vriend ooit tegen mij zei: Als de duitse mannen wisten wat hier rondloopt, dan woonden er slechts vrouwen in Duitsland.  :floet:
Amare et sapere vix deo conceditur