Wat begon als een vakantie liefje

Gestart door sven76, vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Vorige topic - Volgende topic

sven76

Hey, opnieuw bedankt voor de info!!!
Ik ben toch weer iets wijzer geworden uit deze berichten.
Stapje voor stapje..... niet waar.

Heb haar daarnet gevraagd of ze dit CeNoMa in haar bezit heeft of kan aanvragen.
voor haar was dit niet helemaal duidelijk (ze kent dit formulier niet), maar ze denkt dat het geen probleem is??????
Volgens haar, weten ze in de filipijnen niet dat ze getrouwd is geweest, omdat ze bij het huwelijk haar familienaam gehouden heeft en bij het aanvragen van een nieuw paspoort single heeft vermeld???? zou dit kunnen denken jullie??
Dit zou de reden zijn, waardoor haar ex man ook zonder problemen in de filipijnen met zijn canadese vrouw is getrouwd.

waar kan ik, of misschien beter zei de info vinden wat haar burgelijke staat is in de filipijnen??
staat het op haar paspoort??
Kan ze dat certificaat zonder een rede op te geven aanvragen ??

Ik besef heel goed dat dit belangrijk is, en ik hier eerst het fijne van moet weten!!! :ikkeniebegrijp:
Ik begrijp ook dat het belangrijk is dat ze werk heeft, ook al is het in het buitenland.
Daar zie ik natuurlijk het volgende probleem verschijnen!!! want welke baas wil zijn werkster 90 dagen verlof geven,
om even wat rond te reizen??? mijn vriendin zei me, dat ze haar baas zou vertellen dat ze dringend naar haar zieke oma ofzo moet!!
lijkt me geen slecht idee!! maar hoe zien jullie dat ???
Ik neem aan dat, de werkgever in deze visum aanvraag ook betrokken wordt, aangezien ze moet aantonen dat ze werk heeft, juist??

toch kan ik het niet laten alles nog steeds door een roze bril te zien.
Stel dat ze dit CENOMA in haar bezit heeft of kan krijgen, haar arbeidsovereenkomst kan voorleggen, genoeg spaarcentjes heeft om de terug reis te maken, en ik als ten lasten drager sta ingeschreven.... vanaf dan wordt het een soort van loterij ofwat???

Ik wil nog niet op de zaken vooruit lopen en me eerst bezig houden met het CENOMA maar toch, wat staat er dan nog in de weg?

Ik moet vele van deze leden bewonderen voor hun geduld!!! Ik lees hier dat sommige 1,5 jaar en langer wachten, schrijven, aanvragen en opnieuw wachten om hun liefje/ vrouwtje te zien.
Ik zou na een half  jaartje toch al een kriebel krijgen, de boel daar te gaan afbreken!!!!
Indien het ooit zover komt HOU me dan tegen he :lachen: ik ben helemaal niet geweldadig ofzo hoor O0 maar het moet toch frustrerend zijn he!!

Het is toch leuk dat er forums zoals deze bestaan!!! ik zou anders geen idee hebben hoe hier aan te beginne!!
Bedankt
Groetjes  :thankyoufw5:

stijn54

#21
Een-fiippijnse-die-een_CENOMAR-niet-kent? :ikkeniebegrijp: Heel-verdacht!

westhoek

Citaat van: sven76 op zondag 13 november 2011, 19:23:26
Hey, opnieuw bedankt voor de info!!!
mijn vriendin zei me, dat ze haar baas zou vertellen dat ze dringend naar haar zieke oma ofzo moet!!
lijkt me geen slecht idee!! maar hoe zien jullie dat ???


Ja kijk,....zo kan je meteen in het hoofd van iemand kijken als men al begint met de waarheid een loopje te nemen.
Dat moet je vooral doen voor het ambassadepersoneel (en zij zijn er op getraind, wees maar gerust) en je kan het vergeten. Velen vallen door de mand.

Je hebt de 'Filippijnse fever', en dat is menselijk. Maar je gaat de zaken toch erg hard moeten bekijken.
De waarheid is dat ze geen eigen zaak heeft, anders zou ze niet aan de andere kant van de wereld werken en verlaat je je eigen zaak niet, dus dat is dikke bull. En dat voormalig huwelijk zal je zelf moeten gaan uitzoeken, wat dat kan een probleem worden.

Bewandel de weg zoals je ze moet bewandelen (info genoeg op dit forum te vinden), zorg dat ze eerlijk is bij het interview, op alle papieren, enzoverder. En bewandel ze zeker niet zoals je in de OP schreef 'als huwen de weg is om 'ze hier te krijgen' ',...doe dat maar niet, want je gaat je in een avontuur storten, en binnen 3 jaar sta je even ver en een hoop centen kwijt. Dit soort streken waren ook te zien in dat programma 'exotische liefde'.

Vraag een C-visum aan (eerst een paar maandjes, en niet van de eerste dag tot de laatste dag van de 3 maand,....), wordt dat geweigerd, dan vraag je dat maar een tweede keer aan, ipv te huwen met alle moeilijkheden erbij. Op 't einde maakt het eigenlijk toch niet uit als je over wachttijden spreekt.
Soms begrijp ik mensen niet hoor, en dan schieten ze maar makkelijkshalve op de ambassade.

Tinulang_Manok

Ze is getrouwd geweest en weet niet wat een CENOMAR is????
Voor de Marriage License aanvraag heb je o.a. een CENOMAR nodig, zonder CENOMAR geen Marriage License, zonder Marriage License geen Marriage....

Een CENOMAR mag altijd aangevraagd worden, desnoods on-line, zolang je betaald komt het formulier, en daarop staat of je naam voorkomt in het filippijnse huwlijksregister of niet.
Amare et sapere vix deo conceditur

spo0n

Citaat van: westhoek op zondag 13 november 2011, 20:16:39
Citaat van: sven76 op zondag 13 november 2011, 19:23:26
Hey, opnieuw bedankt voor de info!!!
mijn vriendin zei me, dat ze haar baas zou vertellen dat ze dringend naar haar zieke oma ofzo moet!!
lijkt me geen slecht idee!! maar hoe zien jullie dat ???


Ja kijk,....zo kan je meteen in het hoofd van iemand kijken als men al begint met de waarheid een loopje te nemen.
Dat moet je vooral doen voor het ambassadepersoneel (en zij zijn er op getraind, wees maar gerust) en je kan het vergeten. Velen vallen door de mand.

Je hebt de 'Filippijnse fever', en dat is menselijk. Maar je gaat de zaken toch erg hard moeten bekijken.
De waarheid is dat ze geen eigen zaak heeft, anders zou ze niet aan de andere kant van de wereld werken en verlaat je je eigen zaak niet, dus dat is dikke bull. En dat voormalig huwelijk zal je zelf moeten gaan uitzoeken, wat dat kan een probleem worden.

Bewandel de weg zoals je ze moet bewandelen (info genoeg op dit forum te vinden), zorg dat ze eerlijk is bij het interview, op alle papieren, enzoverder. En bewandel ze zeker niet zoals je in de OP schreef 'als huwen de weg is om 'ze hier te krijgen' ',...doe dat maar niet, want je gaat je in een avontuur storten, en binnen 3 jaar sta je even ver en een hoop centen kwijt. Dit soort streken waren ook te zien in dat programma 'exotische liefde'.

Vraag een C-visum aan (eerst een paar maandjes, en niet van de eerste dag tot de laatste dag van de 3 maand,....), wordt dat geweigerd, dan vraag je dat maar een tweede keer aan, ipv te huwen met alle moeilijkheden erbij. Op 't einde maakt het eigenlijk toch niet uit als je over wachttijden spreekt.
Soms begrijp ik mensen niet hoor, en dan schieten ze maar makkelijkshalve op de ambassade.

Het is idd wel heel raar om in het buitenland te gaan werken als je een eigen zaak hebt in eigen land. Klopt idd niet.
Kijk goed uit je ogen want tot dusver heb ik nog geen enkele Filipina getroffen die eerlijk is!
Ook al doen ze alsof ze heel eerlijk zijn, ze zeggen gewoonweg hetgeen wij willen horen!
Iedereen liegt wel, heb ik ook al gedaan. Maar liegen zit er bij hun echt inegbakken van bij de geboorte en is daar heel normaal.

westhoek

Citaat van: pierrevanwies op maandag 14 november 2011, 01:12:57
Eigen zaak in   :smiley-philippines:  .....

Men noemt dat dan "i have a business " wat ook kan betekenen dat ze een kleine sari-sari store hebben zo groot als een opgevouwde hehangtafel, of misschien hebben ze aan hun voordeur een plakaat hangen met het opschrift   "4 sale ice" en we kunnen zo nog een  verder....

:lachen:

:clapping:

Ifugao

Citaat van: sven76 op zondag 13 november 2011, 19:23:26

toch kan ik het niet laten alles nog steeds door een roze bril te zien.



Dat moet je ook doen, voelt erg goed! Mischien heeft ze nog nooit van een Cenomar gehoord, maar als je zegt "Certficate of No Mariage" weet ze echt weel waar je het over hebt.

Verder vind ik de opmerking "Ik heb nog nooit een eerlijke Filipina ontmoet" wel erg kort door de bocht. Het hangt er helemaal vanaf in welke kringen je je beweegt. Als je een goudeerlijke vrouw zoekt in "Bar Amazonia" zul je inderdaad bedrogen uitkomen. In onze eigen vrienden en familiekring heb ik alleen maar goede en eerlijke mensen ontmoet.
Toen wij grond kochten hebben wij naar een goede vriendin (Bank Manager) $50.000 overgemaakt om te beheren. Daar werd grond van gekocht, belasting van betaald, rekeningen betaald etc. Een jaar later liet zij ons weten dat er nog steeds $1800 over was. Nooit meer aan gedacht. Dat vind ik eerlijk.

ladgar

Citaat van: Tinulang_Manok op zondag 13 november 2011, 20:18:47
Ze is getrouwd geweest en weet niet wat een CENOMAR is????


Ze is nog steeds getrouwd , als ge ermee huwt is het bigamie. Dat is strafbaar . Als het uitkomt zal zij nooit een visum krijgen van de DVZ.

Hansy

Ik kijk toch wel op van een aantal antwoorden hier.

Een toeristenvisum is een zogenaamd VKV (Visum kort verblijf) Het wordt ook wel aangeduid als een Schengenvisum.

Over het al dan niet weigeren van zo'n visum bestaan EG regels.
Angst dat iemand niet terug zal keren naar het geboorteland, is geen weigeringsgrond. Helaas wordt dit nog wel eens gebruikt. (ook in NL)

Probleem hierbij is, dat de aanvrager van het visum in bezwaar moet gaan tegen de weigering, dus je PH vrien(in).
Dat is allemaal niet eenvoudig.
In zijn algemeenheid zijn de Duitsers wat gemakkelijker, te overwegen is de aanvraag in Duitsland te doen. Als de eerste aanvraag is geweigerd, wordt een tweede aanvraag in het buitenland ook moeilijker.

Van de BuZa site:
Op basis van de op 26 maart 1995 in werking getreden Schengenuitvoeringsovereenkomst geven de aangesloten landen in beginsel een "gemeenschappelijk" visum af (het Schengenvisum). Hiermee kunt u het Schengengebied in reizen. De Schengenlanden hebben afspraken gemaakt over gemeenschappelijke voorwaarden voor binnenkomst en gebruiken een eenduidig visumaanvraagformulier.

Wellicht is op deze site, http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/forum.php?c=6 , meer info te vinden.

westhoek

Dan moet je maar zeggen Hansy van welke antwoorden je dan opkijkt.

Een toeristenvisum is het visum C. Verdere en correcte info is hier te vinden :http://www.diplomatie.be/Manila/default.asp?id=28&ACT=5&content=12&mnu=28 en al zeker niet op een ander forum (ik open het zelfs niet) waar allerlei truuken staan van zogenaamde routes.
En er moet geen bezwaar worden ingediend, anders ben je nog verder van huis, bij weigering dien je gewoon een nieuwe aanvraag in met vervollediging van de zaken waar er een weigering over bestaat.

Het is altijd hetzelfde met dit soort zaken, iedereen weet het beter, ze huwen zich te pletter omdat ze denken dat het beter en sneller zal gaan, ze luisteren hier en daar en men doet maar wat op.

Waarom niet eens gewoon doen van wat de overheid vraagt ? Dat al eens geprobeerd ? Ik alvast wel en....geen problemen gehad hoor.