Wat begon als een vakantie liefje

Gestart door sven76, vrijdag 11 november 2011, 17:43:11

Vorige topic - Volgende topic

Hansy

@westhoek

Ik praat over visumaanvragen, die volledig zijn, maar toch geweigerd worden. En dit forum lezende, gebeurt dat regelmatig in België.
Maar ik begrijp uit jouw antwoord, dat dit niet zo is.


Ja, die overheid heeft het beste met je voor!

Waarom denk je, dat in NL de België-route en Duitsland route bestaan?
Jij mag het een truc noemen, het is volkomen legaal.

bruno13

meneer bogaert is een geweldige man waar ik in het weekend nog geweest ben
ik ga trouwen in phil en hij vertelde me wat te doen^papieren etc
veel geluk sven en laat je vooral niet bang maken

sven76

Hey iedereen,
:atyourservice:
Bedankt voor de info.
Ik heb vorige week al contact gehad met Mr Van Bogaert, Jammer genoeg kan hij mij niet helpen omdat dit een zuivere Belgische aangelegenheid is.

lees hier het antwoord.
Het is zo dat ik werk voor de Filippijnse autoriteiten en NIET voor de Belgische. Aangezien dit een zuiver Belgische aangelegenheid is, kan ik U daar onmogelijk in helpen. Ik zou U aanraden de website van de Belgische Ambassade in Manilla een rustig te bezien. U vindt daar alle informatie die U nodig heeft.


Mijn plan is alsvolgt:

Momenteel zoveel mogelijk tijd samen doorbrengen
(Als ik het goed begrijp moet ik nu al beginnen met daarvan zoveel mogelijk bewijs te verzamelen aan de hand van foto's enz)

Daarna wilde ik haar begin volgend jaar uitnodigen met een visit a friend visum en een verbintenis tot tenlastenneming aanvragen.
(Ik zou eerst graag weten of zij het wel leuk vind in belgie) je moet weten dat ik haar heb moeten overtuigen om belgie te bezoeken om te kijken of ze er zou kunnen wennen!! zoals ik al vertelde heeft ze momenteel een goed leven in Abu dhabi.
Als dat allemaal positief verloopt, zou ik met haar op vakantie gaan naar de filipijnen en haar familie bezoeken.

Ondertussen is de zus van mijn liefje bezig met het CeNoMar!
Maar hebben we dat eigelijk nu al nodig om een visit a friend visum aan te vragen??

Nadat de visum aanvraag is gebeurd, zal ze worden uitgenodigd voor een intervieuw. :ikkeniebegrijp:
Ik begrijp dat het heel belangrijk is ons hier goed op voor te bereiden en zoveel mogelijk bewijsmateriaal voor te leggen over onze relatie en over de terugkeer naar haar land in dit geval Abu dhabi.

Voor te leggen
>Brief van haar werkgever met toelating voor vakantie en een datum wanneer ze terug aan het werk moet.
>verbintenis tot tenlastenenming met al de nodige gegevens van mezelf.
>uitnodigingsbrief waarin ik haar verblijf plaats bevestig.
>reisverzekering (dekking van alle mogelijke kosten)
>Boeking van retour vlucht /voldoende middelen om de terug reis te betalen.
>Zoveel mogelijk bewijsmateriaal van onze relatie (foto's, berichtjes, ticketjes)

Vergeet ik nog wat??????? of welke raad kunnen jullie mij nog geven om de aanvraag meer kracht bij te zetten??

Lijkt dit een goed plan of zouden jullie het toch anders doen??

Weet dat ik het heel belangrijk vind of zij het wel leuk vindt in belgie ( dat kan zij alleen bepalen he)
stel dat ze het niet leuk vindt....
Dan zullen we naar een andere oplossing moeten zoeken.

Ik wacht opnieuw vol ongeduld op jullie raad

Groetjes
Sven76





dolfijn76

Hi Sven,

Als je vriendin een brief kan krijgen van haar werkgever dat bewijst dat ze dan terug gaat werken heb je volgens mij wel een reële kans dat haar toeristenvisum word goedgekeurd.  Maar het is een toeristenvisum dat ze moet aanvragen want een visit a friend wordt geloof ik niet aanvaard.  Enfin zo was het och enkele jaren geleden (is al wel 2002 - 2003) bij mijn man.  Mijn man is 3 keer met een toeristenvisum in België geweest. Mijn man was zeevarende lange omvaart en had ook papieren van zijn werkgever.  Mijn man heeft bij aanvang ook altijd gezegd dat hij niet in België wilde wonen maar na zijn eerste bezoek is hij toch al lilchtjes gewijzigd.  Ik stond ook wel open om eventueel naar de Filippijnen te verhuizen als onze relatie bleef duren.  Uiteindelijk wonen we in België en zijn we ondertussen al 6 jaar gelukkig getrouwd.  We kennen elkaar sinds 2001.  Dus ja geef je geen ongelijk dat je haar eerst wil laten overkomen om kennis te laten maken met België alleen is het niet zo eenvoudig.  Maar met een beetje geluk komt het allemaal wel goed.

tourist

Hey Sven,

Wat het Visit-a-friend visum betreft kan ik alleen maar bevestigen dat het wel degelijk mogelijk is om dit te krijgen. Mijn vriendin is zojuist terug vertrokken naar  :smiley-philippines: na haar verblijf hier in  :belgiesmiley: met zo'n visum.

Wel enkele opmerkingen uit onze eigen ervaringen:

* Voor een eerste bezoek is het zeker aangeraden om een aanvraag te doen voor een kortere termijn dan de totale duur van drie maanden. Als je direct de volledige duur aanvraagt zullen ze zeker niet geloven dat ze terug kan gaan werken achteraf.
* Bij de visumaanvraag zelf is het nog niet nodig om de verzekering en vluchttickets voor te leggen. Na goedkeuring van het visum krijgt ze een uitnodiging om op een bepaalde datum langs te gaan met bewijs van verzekering en de tickets (of een afgedrukt e-ticket)

Als ze daarna effectief hier geraakt zijn er nog enkele zaken waar je rekening moet mee houden. Eerst en vooral is het noodzakelijk om binnen de acht dagen naar het gemeentehuis te gaan voor een aankomstverklaring. Na haar terugkeer in  :smiley-philippines: moet dit dan voorgelegd worden op de ambassade. Wat te doen in jullie geval met Abu Dhabi is wel een andere vraag... Hierover kan ik je helaas geen nuttige info geven.

Als ze dan terug vertrokken is moet je zelf nog laten weten op het gemeentehuis dat ze effectief weg is. Eventueel (afhankelijk van de gemeente) wordt dan nog de wijkagent gestuurd om dit te controleren.

Groeten,

Tourist

Ronny55

Het volgende Voor de visum aanvraag. Een loonbriefje van haar er ook bij doen. mss een goed idee. De reden, " ga eens kijken of ik daar kan wennen" is niet echt oppertun, klinkt zo volgens mijn gevoel van "Als het me aanstaat blijf ik daar". Gewoon , mijn vriend bezoeken is voldoende. NB haar paspoort moet minimum 3 maanden langer geldig zijn als het verstrijken van het visum.

>Brief van haar werkgever met toelating voor vakantie en een datum wanneer ze terug aan het werk moet.
>verbintenis tot tenlastenenming met al de nodige gegevens van mezelf.
>uitnodigingsbrief waarin ik haar verblijf plaats bevestig.
>Zoveel mogelijk bewijsmateriaal van onze relatie (foto's, berichtjes, ticketjes)

Dit moet voorgelegd worden als het visum GOEDGEKEURD is Vooraleer ze het visum gaat afhalen, kwestie van geen onnodige kosten te doen


>reisverzekering (dekking van alle mogelijke kosten)   [Erkende verzekeraar op webside van de ambassade]
>Boeking van retour vlucht /voldoende middelen om de terug reis te betalen [geldig tiket, heen en terugreis , E-tikets]

   Veel succes
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

dolfijn76

Sven wat toerist zegt klopt inderdaad. Als het visum is goedgekeurd en ze is gearriveerd in België kan je best gelijk langs het gemeentehuis of districtshuis of stadhuis passeren.  Als ze terug vertrokken is kan jij best terug dezelfde weg bewandelen.  Als zij toekomt in het land van haar verblijf dan moet zij naar de belgische ambassade of belgisch consulaat om aan te geven dat ze terug is toegekomen op haar verblijfsadres (in haar geval dus in Abu Dhabi).

Zou inderdaad ook maar een toeristenvisum aanvragen voor een beperkte duur en niet de volledige 3 maanden.

Vliegticket en verzekering dient inderdaad pas voorgelegd te worden op het moment het visum is goedgekeurd.  Mijn ervaring in de tijd was wel dat ze op de ambassade in Manila erachter vroegen bij de aanvraag en er vaak ook op stonden terwijl dit niet correct is.
Je relatie bewijzen voor een toeristenvisum is bij mijn weten geen vereiste hoor.  Enkel bewijzen dat je vriendin daadwerkelijk terug zal keren naar haar werk is het belangrijkste.

westhoek

Citaat van: sven76 op dinsdag 22 november 2011, 07:07:23

(Als ik het goed begrijp moet ik nu al beginnen met daarvan zoveel mogelijk bewijs te verzamelen aan de hand van foto's enz)





Waar staat dat ? Wie zegt dat ?
Dit zijn zo van die legendes en cafépraat die maar blijven duren. Diegene die dat doet, en wiens visum is goedgekeurd zal wel zeggen dat dit de doorslag heeft gegeven, en vica versa.

Nogmaals, zoals ik al eerder schreef : doe gewoon wat ze vragen, niets meer of minder, en niet de volle 3 maand, van het eerste uur tot de laatste seconde.
Inleidingsbrief : kort en bondig, en niet je biografie, hoe meer erin staat, hoe meer je dingen kunt schrijven waar een ander vragen bij kan hebben.
En bereidt haar voor op het interview (zorg dat ze minstens je naam kent, waar je woont, welk werk je doet, hoeveel broers en zussen, kortom : de algemene dingen), toon daar ook geen foto's (daar is al miserie van gekomen), vragen ze niet, doe dat dan ook niet.

dolfijn76

treed Westhoek zijn standpunt bij.  Niets extra toevoegen is niet van nodig.
Interview is idd basis en ze gaan zien of ze eigenlijk wel weet naar wie ze toegaat.

Zoals westhoek zegt hoe minder blabla je verkoopt hoe minder ze je tegen je kunnen gebruiken.  Het gaat tenslotte niet om een gezinsherenigingsvisum he enkel om een toeristenvisum.

westhoek

Citaat van: dolfijn76 op zondag 27 november 2011, 10:18:38
treed Westhoek zijn standpunt bij.  Niets extra toevoegen is niet van nodig.
Interview is idd basis en ze gaan zien of ze eigenlijk wel weet naar wie ze toegaat.

Zoals westhoek zegt hoe minder blabla je verkoopt hoe minder ze je tegen je kunnen gebruiken.  Het gaat tenslotte niet om een gezinsherenigingsvisum he enkel om een toeristenvisum.

Ja, en zorg dat de vriendin daar niet staat, halfdronken, kort rokje, hoge laarzen,.... en ik zever niet hé, heb dat al gezien om de ambassade, zo'n type zou ik ook geen visum geven, en met een 'boyfriend' ernaast, vet in de 70,... :ikkeniebegrijp: