Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Maak ik een kans?

Gestart door Misterke, donderdag 17 november 2011, 00:31:12

Vorige topic - Volgende topic

ladgar

Citaat van: Misterke op donderdag 17 november 2011, 00:31:12

- ik eis een huwelijkscontract/prenupt, zodat ik niet nog eens de helft van m'n bezit kwijtspeel als het verkeerd loopt


Zonder huwelijkscontract raakt ge in Belgie niet de helft van uw bezit kwijt . Blijkbaar vindt ge dat alles dat ge als gehuwd paar bezit , enkel van u is en dat uw vrouw daar geen rechten in heeft.
Nu wilt ge een huwelijkscontract dat uw vrouw niks krijgt , en zij mag ook niet werken , zij mag zelf niets verdienen en heeft recht op niets.
Ge zult zeker wel kandidates vinden die daarmee akkoord zijn , ze zullen wel snel het hazepad kiezen als de verblijfsvergunning in orde is.

spo0n

Citaat van: ladgar op vrijdag 18 november 2011, 18:26:49
Citaat van: Misterke op donderdag 17 november 2011, 00:31:12

- ik eis een huwelijkscontract/prenupt, zodat ik niet nog eens de helft van m'n bezit kwijtspeel als het verkeerd loopt


Zonder huwelijkscontract raakt ge in Belgie niet de helft van uw bezit kwijt . Blijkbaar vindt ge dat alles dat ge als gehuwd paar bezit , enkel van u is en dat uw vrouw daar geen rechten in heeft.
Nu wilt ge een huwelijkscontract dat uw vrouw niks krijgt , en zij mag ook niet werken , zij mag zelf niets verdienen en heeft recht op niets.
Ge zult zeker wel kandidates vinden die daarmee akkoord zijn , ze zullen wel snel het hazepad kiezen als de verblijfsvergunning in orde is.

Ik kan best begrijpen dat hij zijn eigendom waar hij zo vele jaren voor gewerkt heeft wilt veilig stellen!
Je kan het ook van de andere kant bezien, als een vrouw niet wil trouwen zonder de helft van de partner zijn eigendom... Waarvoor is het dan te doen? Geld of liefde?
Een Filipina heeft op dat gebied niks te bieden, ik verwijt ze niks want er is niets anders dan armoede.
Er zijn vele Filipina's die hun partner verlaten eens ze een verblijfsvergunning hebben...

@Misterke:
Waarom moet ze nog maagd zijn? Ik vind niet dat je dit kan verlangen, je bent het zelf niet meer. Je kan niets van iemand verlangen wat je zelf niet meer kan bieden. En geloof me best, daar lopen heel weinig maagdjes rond hoor!

Ook de leeftijd wat je zegt. Je bent veel beter af met iemand rond jou leeftijd, dan zit je tenminste op dezelfde golflengte op gebied van denken en levenservaring!
Ik zelf was 32 en de Filipina die ik date was er maar 20, ik voelde me er zelf op bep. momenten niet confortabel bij. Het verschil is enorm groot.

Heel veel oudere mannen zie je met een heel jonge Aziatische en meestal loopt dit verkeerd af.
Filipina's denken eerlijk gezegd niet anders dan Westerse vrouwen hoor, vergeet het maar. Je gaat me niet zeggen dat ze zich fysiek aangetrokken voelen tot een man die meer dan tweemaal zo oud is als hun. Ze hebben liever iemand van hun leeftijd en dat vind ik ook vrij normaal.

Westerse vrouwen alleen maar op geld uit? Denk je dat het in de Filippijnen anders is? Vergeet het maar! Je bent daar de blanke melkkoe.
Ze zullen je snel vragen om het huisje van de familie mee in orde te maken of een tricycle te kopen zogezegd om een inkomen te hebben waar ze dan in feite alleen maar voor hun plezier gaan met rondrijden... Heb het allemaal aan den lijve ondervonden.

Wat trouw zijn betreft, ... Ook niet anders dan hier. Ben zelf bedrogen geweest daar :(

Phille

Citaat van: spo0n op vrijdag 18 november 2011, 22:06:11
Citaat van: ladgar op vrijdag 18 november 2011, 18:26:49
Citaat van: Misterke op donderdag 17 november 2011, 00:31:12

- ik eis een huwelijkscontract/prenupt, zodat ik niet nog eens de helft van m'n bezit kwijtspeel als het verkeerd loopt


Zonder huwelijkscontract raakt ge in Belgie niet de helft van uw bezit kwijt . Blijkbaar vindt ge dat alles dat ge als gehuwd paar bezit , enkel van u is en dat uw vrouw daar geen rechten in heeft.
Nu wilt ge een huwelijkscontract dat uw vrouw niks krijgt , en zij mag ook niet werken , zij mag zelf niets verdienen en heeft recht op niets.
Ge zult zeker wel kandidates vinden die daarmee akkoord zijn , ze zullen wel snel het hazepad kiezen als de verblijfsvergunning in orde is.

Ik kan best begrijpen dat hij zijn eigendom waar hij zo vele jaren voor gewerkt heeft wilt veilig stellen!
Je kan het ook van de andere kant bezien, als een vrouw niet wil trouwen zonder de helft van de partner zijn eigendom... Waarvoor is het dan te doen? Geld of liefde?
Een Filipina heeft op dat gebied niks te bieden, ik verwijt ze niks want er is niets anders dan armoede.
Er zijn vele Filipina's die hun partner verlaten eens ze een verblijfsvergunning hebben...

@Misterke:
Waarom moet ze nog maagd zijn? Ik vind niet dat je dit kan verlangen, je bent het zelf niet meer. Je kan niets van iemand verlangen wat je zelf niet meer kan bieden. En geloof me best, daar lopen heel weinig maagdjes rond hoor!

Ook de leeftijd wat je zegt. Je bent veel beter af met iemand rond jou leeftijd, dan zit je tenminste op dezelfde golflengte op gebied van denken en levenservaring!
Ik zelf was 32 en de Filipina die ik date was er maar 20, ik voelde me er zelf op bep. momenten niet confortabel bij. Het verschil is enorm groot.

Heel veel oudere mannen zie je met een heel jonge Aziatische en meestal loopt dit verkeerd af.
Filipina's denken eerlijk gezegd niet anders dan Westerse vrouwen hoor, vergeet het maar. Je gaat me niet zeggen dat ze zich fysiek aangetrokken voelen tot een man die meer dan tweemaal zo oud is als hun. Ze hebben liever iemand van hun leeftijd en dat vind ik ook vrij normaal.

Westerse vrouwen alleen maar op geld uit? Denk je dat het in de Filippijnen anders is? Vergeet het maar! Je bent daar de blanke melkkoe.
Ze zullen je snel vragen om het huisje van de familie mee in orde te maken of een tricycle te kopen zogezegd om een inkomen te hebben waar ze dan in feite alleen maar voor hun plezier gaan met rondrijden... Heb het allemaal aan den lijve ondervonden.

Wat trouw zijn betreft, ... Ook niet anders dan hier. Ben zelf bedrogen geweest daar :(

@Spoon, wat het beschermen van de eigendom betreft moet men zich geen zorgen maken, de Belgische huwelijkswet regelt dit zonder probleem. Zoek het maar eens op.

Ik ben er niet van overtuigt dat een Filipina van dezelfde leeftijd op dezelfde golflengte zit, ik heb er geen ervaring mee, maar als ik anderen observeer durf ik dit toch wel sterk in twijfel trekken. Hun denken is zo anders en hun visie op het leven (levenservaring) een wereld van verschil ... het blijft een andere cultuur; dus of het nu beter is om rekening te houden met dezelfde leeftijd of is het misschien beter om toch voor een jong iemand te gaan  :weetikniet: ik weet het eerlijk gezegd niet; dergelijke dingen kan men nu eenmaal niet veralgemenen, elk individu is uniek en dus anders; misschien is een jonger iemand minder gevormd door de Filipijnse cultuur en kan men zich daardoor gemakkelijker aan de westerse cultuur aanpassen. Iedereen moet zelf maar uitmaken hoe men zich voelt bij een bepaalde persoon, daar staat niet echt een leeftijd op en mag men niet veralgemenen.

Digos


CitaatIk ben er niet van overtuigt dat een Filipina van dezelfde leeftijd op dezelfde golflengte zit, ik heb er geen ervaring mee, maar als ik anderen observeer durf ik dit toch wel sterk in twijfel trekken. Hun denken is zo anders en hun visie op het leven (levenservaring) een wereld van verschil ... het blijft een andere cultuur;

idd Phille bij deze stelling sluit ik me volledig bij aan. Jong of ouder maakt niet echt uit.....wel het individu op zich, en hoe oprecht ze wel zijn....

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

Citaat van: Misterke op donderdag 17 november 2011, 00:31:12

  • dus zal ik tegen februari/maart gescheiden zijn.
  • bijna alle Westerse vrouwen die nog interesse in een 40-jarige hebben er zelf toch ook al wat afgeleefd uitzien
  • ik heb een zoon van 8 die 50% bij mij zal zijn
  • ik eis een huwelijkscontract/prenupt, zodat ik niet nog eens de helft van m'n bezit kwijtspeel als het verkeerd loopt
  • liefst een maagd (zelf ben ik op m'n ex-vrouw na immers ook nog "blank" - jaja, lach maar)
  • ze moet trouw zijn!!!
  • liefst doet ze het huishouden (buitenshuis werken hoeft ze niet) en mij onderhouden ...
  • Vraag ik teveel?  Is dit hopeloos?
  • Hoe vind ik zo'n vrouw?

Ik kan enkel mijn indrukken en bedenkingen geven bij je vraag. Indrukken en bedenkingen die een resultaat zijn van wat ik de afgelopen 20 jaar gezien en gehoord heb in de wereld van gemengde huwelijken. Mogelijk zijn deze voor jou of anderen een voedingsbodem om even na te denken.


  • mijn eerste idee: verlatingsangst. Je was een eenheid met je partner gedurende meer dan de helft van je leven. Neem eerst even de tijd om eens alleen te zijn. Anders zal je de eerste de beste pakken en misschien erger af zijn.
  • Wel zelf ben ik ook een veertiger en moet ik zeggen dat ik er tegenover 20 jaar geleden toch een paar decennia ouder uitzie.  :biggrinn: Ok, er zijn vrouwen die nog goed uitzien en er zijn er die laat me het zeggen met een citaat uit Raiders of the Lost Ark: Indiana: It's not the years, honey, it's the mileage.
  • De zorg voor het huishoeden met 50% van de tijd een 8-jarige in de buurt vereist een bereidheid om het kind te aanvaarden. Helaas zijn er ook gevallen waar de  :smiley-philippines: vrouw dat niet doet maar wel eist dat haar kind volledig aanvaard wordt. "Ja, maar die van hem zijn vreemden van mij."  :ikkeniebegrijp:
  • In Nederland wordt alles van ervoor in de gemeenschap gebracht. Dat is in België anders: de gemeenschap begint pas na het huwelijk. Als ze een kind heeft en de man adopteert het dan heeft het recht op een deel en er is nog een systeem dat ik al vaker gezien heb!
    Trouwen met een buitenlander, kind laten adopteren, minaar vinden, scheiden, onderhoudsgeld innen voor het kind.
  • Maagd of niet, kan je nooit zeker zijn. De bars zitten vol maagden.  :ikkeniebegrijp: Dan zal je meer richting een actief gelovige vrouw moeten zoeken. Niet het type: ik ben gelovig :blahblah: en ondertussen genoeg kinderen heeft om een klaslokaal te vullen en dan nog van evenveel vaders.
    Een maagd is geen garantie voor de toekomst. De grootste mannenverslindster was ook ooit maagd.
    In "Keeping Up Appearances" (Schone schijn) besluit Rose haar biografie te schrijven:
    Rose: How do you spell "virgin"?
    Onslow: O my God, is she going back that far?

    :lachen:
  • Hangt samen met de vriendinnen die ze hier krijgt. Er zijn er zat die elk weekend uitgaan "ladies night" Ladies?  :haha: Manlief mag thuis blijven terwijl ze zich bezatten en ... in diverse disco's gekend als "disco's van de laatste hoop" Lees eens vanaf dit bericht uit het topic: echte liefde => http://www.filippijnen.org/index.php/topic,1071.msg25309.html#msg25309
  • Het kan, hangt af van de persoon. Zie punt 3.
  • Niets is hopeloos, men moet enkel zich beiden kunnen verzoenen met het gegeven.
  • Door goed te zoeken en om het platweg te zeggen: met het juiste kopje te denken dwz dat met hersens in.  :biggrinn:

Als nu je schoenen nog niet knellen van al de moed die naar daar verhuisde, neem dan de tijd en staar je niet blind op een perfect snoetje maar ga rustig op zoek naar iemand waarbij "the whole picture" geschikt is. Ze zal niet perfect zijn maar wie is dat? Zichzelf perfect vinden, is het grootste gebrek. De partner perfect vinden, is het grootste zelfbedrog.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

klootzakken (voorheen Jens)


- ik heb een zoon van 8 die 50% bij mij zal zijn
- ik kan geen kinderen meer krijgen
- ik eis een huwelijkscontract/prenupt, zodat ik niet nog eens de helft van m'n bezit kwijtspeel als het verkeerd loopt

Thanks,
MrK
[/quote]zo,n huwelijkscontract is ook zeer verstandig , als zo,n vrouw na een paar jaar dan toch besluit om bij jou vandaan te gaan , dan moet zij niet zo nodig de helft van het verdiende van voor haar tijd met jou ook nog eens mee nemen.[wel of niet naar een andere man] ,dat doet dan dubbel zeer.
dit is dan ook kloten geregeld in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag:. maar het is niet anders.

zelf zat ik ook met dit probleem, en heb het volgende gedaan .

ben op huwelijkse voorwaarden getrouwd met mijn vrouw, en heb daar naast direct een testament gemaakt . hier in staat vermeld dat bij een natuurlijke dood van mij , het ned erfrecht in werking treed . dat wil zeggen dat mijn vrouw de helft krijgt + een kinds deel.
tsja, mijn 2 kinderen uit mijn vorige huwelijk komen er dan ongunstig van af , het zij zo.

voorbeeld .... stel ik bezit 100.000 â,¬  50% = 50.000+1 kindsdeel = 12.500  heb namelijk ook 1 kind bij mijn huidige asawa , dus totaal 3 kinderen. krijgt mijn vrouw na mijn dood 62.500â,¬ en mijn kinderen ieder maar 12.500 â,¬ , van deze bedragen gaan ook nog erf belasting af.

zo ook voor ons huisje , hier heb ik geregeld dat mijn vrouw 3 jaar de tijd heeft om mijn kinderen hun erfdeel uit te betalen .

ik heb wel het geluk dat mijn kinderen supper gek zijn met mijn filippijnse vrouw, en ze kunnen dan ook reuze met haar overweg.
maar je weet maar nooit hoe het verloopt , en heb derhalfe zo,n eerlijk mogelijke oplossing genomen.

jens....
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

#26
Citaat van: jens op vrijdag 18 november 2011, 17:40:02
Citaat van: bananacreek op vrijdag 18 november 2011, 14:13:18
en op m'n 18e heb ik voor het eerst sex gehad met m'n ex-vrouw

Ik was 32 !!!!!...... :jajaja: :jajaja: :jajaja: (zal het ook nooit vergeten)..... :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:


:lachen: ja creek jij was 32 toen je huwde met je ex vrouw, dat geloof ik graag  :jajaja:. maar toen had jij het meeste kruit al lang verschoten  :copulatie: .
zelf heb ik het nooit zo nou genomen , was denk ik jaar of 14 ,toen lag ik al te reppellen met het buurmeisje [wat een hete blikzem].
ze zullen er ongetwijfelt zijn , maar ik kan het mij niet voor stellen dat mannen van 30 + nog geen sex hebben gehad. en al helemaal tegen woordig niet.

Ik weet het niet precies meer......maar kan me nog herrinneren dat ik met een buurmeisje "vader en moeder" ging spelen in hun schuurtje toen ik nog een kleine Klootzak was (soms was ik de dokter en zij de patient met jeuk klachten).. :jajaja: :jajaja: :jajaja:
Ik wilde daar toen een "proefschrift" over maken.... :thumb: :thumb: :atyourservice: :atyourservice:

Dat liep goed voor een tijdje en we hadden behoorlijk wat bijgeleerd betreffende het vormen van een huishouden en het gebruik van de juiste medicijnen........voor het behandelen van hardnekkige chronische jeuk :thumb: :thumb:

Maar op een mooie warme zomermiddag ergens in de jaren 50 toen we een tussentijds (mid-term) examen deden, kwam haar vader (Kees de B.) de schuur binnen (we hadden de deur op een kier open laten staan om voldoende verse lucht binnen te laten en daarbij de juiste werktemperatuur te kunnen bereiken)... en daarna had ik zelf toch wel werkelijk bijna een echte dokter nodig....... :jajaja: :jajaja: :negatief: :negatief:
... :explotieren: :explotieren: :explotieren:

spo0n

Citaat van: Digos op vrijdag 18 november 2011, 23:15:10

CitaatIk ben er niet van overtuigt dat een Filipina van dezelfde leeftijd op dezelfde golflengte zit, ik heb er geen ervaring mee, maar als ik anderen observeer durf ik dit toch wel sterk in twijfel trekken. Hun denken is zo anders en hun visie op het leven (levenservaring) een wereld van verschil ... het blijft een andere cultuur;

idd Phille bij deze stelling sluit ik me volledig bij aan. Jong of ouder maakt niet echt uit.....wel het individu op zich, en hoe oprecht ze wel zijn....

O0

Leeftijd maakt wel degelijk uit hoor.
Iemand van 50 heeft toch meer levenservaring dan iemand van 20? Of ben ik mis?
Levenservaring speelt een grote rol in ons denken. Een kennis van mij die met een Filipijnse getrouwd is zegt het zelf. Het leeftijdsverschil merk je enorm, zij gaat graag met haar Filippijnse/Thaise vriendinnen naar feestjes, danst graag terwijl hij die tijd al heel lang gepasseerd is! Hij is er dan bija 70 en zij 37... Kom nu niet af dat leeftijdsverschil geen invloed heeft in het leven, bullshit!

De gevallen dat de jongere persoon zich aanpast aan de oudere of andersom zijn dun bezaaid hoor!

En geen belediging, maar uit mijn ondervinding zijn de Filippijnse vrouwen minder snel volwassen dan in de Westerse wereld.

Phille

Citaat van: spo0n op zaterdag 19 november 2011, 10:43:29
Citaat van: Digos op vrijdag 18 november 2011, 23:15:10

CitaatIk ben er niet van overtuigt dat een Filipina van dezelfde leeftijd op dezelfde golflengte zit, ik heb er geen ervaring mee, maar als ik anderen observeer durf ik dit toch wel sterk in twijfel trekken. Hun denken is zo anders en hun visie op het leven (levenservaring) een wereld van verschil ... het blijft een andere cultuur;

idd Phille bij deze stelling sluit ik me volledig bij aan. Jong of ouder maakt niet echt uit.....wel het individu op zich, en hoe oprecht ze wel zijn....

O0

Leeftijd maakt wel degelijk uit hoor.
Iemand van 50 heeft toch meer levenservaring dan iemand van 20? Of ben ik mis?
Levenservaring speelt een grote rol in ons denken. Een kennis van mij die met een Filipijnse getrouwd is zegt het zelf. Het leeftijdsverschil merk je enorm, zij gaat graag met haar Filippijnse/Thaise vriendinnen naar feestjes, danst graag terwijl hij die tijd al heel lang gepasseerd is! Hij is er dan bija 70 en zij 37... Kom nu niet af dat leeftijdsverschil geen invloed heeft in het leven, bullshit!

De gevallen dat de jongere persoon zich aanpast aan de oudere of andersom zijn dun bezaaid hoor!

En geen belediging, maar uit mijn ondervinding zijn de Filippijnse vrouwen minder snel volwassen dan in de Westerse wereld.

Ok, in je voorbeeld 70 vs 37 dan kan je idd over een te groot leeftijdsverschil praten; maar zo kan je natuurlijk elk extreem voorbeeld als een gangbaar aanhalen natuurlijk, welk het uiteraard niet is.

Maar dan heeft dit voorbeeld niets te maken met het leeftijdsverschil als dusdanig maar alles met waar men staat in het leven, lente versus winter. Ik kan me best inbeelden dat ik om mijn 70ste ook niet onmiddellijk te overtuigen zal zijn om mij in een of andere dans gelegenheid te gaan begeven, tenzij op een zondag namiddag bij de ouden van dagen.

Iemand van 20 zal zeker niet de levenservaring hebben zoals iemand van 50, maar ga er zeker niet van uit dat Filipina van 30 lentes te vergelijken valt met een westerse vrouw van dezelfde leeftijd; in elk geval niet volgens onze westerse normen.

Maar ik ben er wel zeker van dat iemand van 20 zich dan toch wel sneller en gemakkelijker zal aanpassen in onze westerse wereld tov van een wat oudere Filipina van pakweg 30 of ouder.

Maar Spoon, niemand verplicht je om in zee te gaan met iemand met een te groot verschil in leeftijd, alleen jij kan dat beoordelen en bepalen of die ene persoon bij je past of niet.

Voor de ene is een verschil van 10 jaar al groot, voor de andere is dat dan 20 en voor de overigen maakt het niet zoveel uit; maar wat me opvalt, het gaat altijd over een jongere vrouw; zou het ook bespreekbaar zijn om voor een oudere vrouw te kiezen Spoon, want die zal zeker de levenservaring hebben waar je zo tuk op bent!

:daag:



Cees

@Jens:
Ned. erfrecht is al een tijdje geleden verandert alles vervalt aan de echtgenoot die kan ermee doen wat ze wil en kinderen krijgen pas als echtgenoot overlijd en er nog wat over is.
Je zal dus als je de helft wil nalaten en de rest onder je kinderen wil verdelen je testament aan moeten passen.

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb