Wat mis je nou het allermeeste als je terug bent na je reis op de Filippijnen.

Gestart door Rich, zaterdag 10 december 2011, 14:36:54

Vorige topic - Volgende topic

Lambik

Mijn vriendin.
Tapsilog ontbijt.
Green mango shake.
San Miguel met tissue op de fles. Als ik net terug ben heb ik door het tijdsverschil 's morgens al trek in bier.

Pascal Keirens

Als ik ginds enige tijd verblijf, mis ik het eten van hier. Maar als ik terugkom? Dat begint al op de luchthaven: waar zijn al die glimlachende mensen naartoe? Waarom holt hier iedereen zich de benen van onder het lijf vandaan? Ik mis vooral het gezapige van ginds: alles kan, maar niets moet. De socialiteit, noem maar op. En dan nog iets wat ik vaak denk wanneer ik pas terug ben: "Hoe lelijk zijn de meeste blanke vrouwen toch..."

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

DE mooie vrouwen (de lelijkerds mis ik niet)
Ons balkon met zicht op de Manila Bay (Chinese Zee), met koffie erbij. Op het noorden en 14 hoog dus briesje dus relatief koel.
Massages voor een paar euro
De (lagere) prijzen van vele zaken.
Onze vrolijke en vriendelijke guards en ander personeel.
De muziek en live-bands.
De lage taxi prijzen.
Dag en nacht alles (nou ja veel dan toch) ge-opend.
Het vrolijkere en vriendelijke volk.


:daag: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Rich

Momenteel snak ik elke morgen naar een lekkere mango bij het ontbijt  :jajaja: :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Baron

 :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Hee Rich, die was ik vergeten: de mango's en die wat kleinere fris zoete bananen.
Masarap. Daar lust ik er wel 2 dalawa's van! (dus 4 want dalawa is ook 2).

:crazy:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Blauwvinger

Ik mis uiteraard het verse fruit: mango`s kokosnootsap etc.
Het warme klimaat.
s`Morgens wakker worden van het gekakel van kippen en geknor van varken.
zwemmen in zee, daarna koffie met ontbijt samen met je vriendin en peukje opsteken.

philippino`s die je aanstaren, alsof je van een ander planeet komt :biggrinn:

Budgie

Getting older beats the alternative -dying young

jiggy

1. SANDRA
2. SANDRA
3. SANDRA
4. ....
1.000 SANDRA

Verder :
- haar moeder, die me herinnert aan mijn eigen moeder : steeds bezorgd , blij is met 1 peso, en de gelukkigste mens ter wereld is als ik haar een doos Skyflakes meebreng uit de Mall. De gesprekken met haar, al praat zij amper engels, en mijn Tagalog kontilang is....
- haar moeders nicht , die steeds op de achtergrond blijft, maar zorgzaam is en steeds met water "speelt" : wassen, de planten water geven, schrobben, de hond wassen,... Haar verbazing toen ik haar door hardnekkig aandringen een koffie kon bereiden, en haar zo duidelijk kon maken dat we allen " the same same"  zijn...
- sandras kinderen : de dochter die nog thuis is en me bijna dagelijks verrast met een pasalubong als ze van school terugkeert.  Haar oudste dochter met kleinkind, dat me lolo noemt en met mij wil spelen , aan mijn broek trekt om op bed te gaan "jump-jump" doen, op mijn voet wil schommelen, met mij boksen, maar bang wordt als ik in bloot bovenlijf uit de douche komt en dan een behaarde borstkas ziet. Hehe
- haar nichtjes en haar "adopted" : meisjes die samen met haar kinderen studeerden en die ze in de periode in huis nam om zo hun familie te ontlasten. Allen noemen haar nog steeds "mammy".
- Elmo, de hond, die me reeds goed kent na 40 dagen. Die op mijn stem reageert , die ik kan laten zitten, pootje geven en blaft als ik zonder hem de poort sluit om iets te halen.
- de buren , die me ook als hun buurman zien en niet meer als een Joe..
- de vendors, wel 30 per dag die ik groet, of hun dag goedmaak met mijn aankoop
- de tricycledrivers aan de gate met wie ik shots deelde met pulutan
- de guard en de "poortdraaier" aan de gate
- al diegenen die ik ne ff vergeet, ......
- op het terras voor het huis zitten 's morgens om 6 u met koffie en (helaas nog steeds ) een sigaret en het dag zien worden en het leven dat zich op gang trekt
- 40 dagen in shorts en op slippers
- de adobo, zoals alleen SANDRA die kan maken met de lekkerste marinade vol liefde bereid
- de verse mango's waarvan het sap van je vingers druipt
- de tahong met frietjes en de lekkere mayonaise van Best Foods
- de creativiteit van de Pinoy om te overleven.
- de echtheid van de mensen, want door maskers prik ik vlug heen
- mijn blijvende verwondering van de chaos en het grote mierennest van mensen waarbij alles en iedereen toch perfect zijn plaats heeft, zonder jaloezie...

en opnieuw :
- SANDRA , de vrouw met wie ik een kan zijn in lichaam en geest
- SANDRA die ik kan aanstaren terwijl ze slaapt als een engel
- SANDRA als mijn zorgzame partner
- SANDRA als mijn teamgenoot om plannen te maken en in de toekomst te denken
- SANDRA waarin het kind naar boven komt als ik een Mentos of zakje chips meebracht van "ate uit de buurtwinkel"
- SANDRA die zingt en danst en met wie ik zot kan doen als een kind

Ja bovenal dus duidelijk SANDRA. Ik wist niet dat liefde zo mooi kon zijn, en dat op mijn 54e. Noem het geen verliefdheid meer maar oprechte liefde en respect voor elkaar. Want we kennen elkaar nu quasi 2 jaar dus het is niet een opkomende liefde, doch... De vlinders in de buik kriebelen nog meer dan na onze eerste ontmoeting in juli 2010.
SANDRA... ik hoop dat we vlug weer samen kunnen zijn en blijven.......
Sandra, Nene, Salome kong :  Mahal na mahal kita, malambing kong kaibigan.....
   

Mawibata

Citaat van: Baron op zaterdag 28 januari 2012, 00:00:39
:hoedjeaf: :hoedjeaf:

Hee Rich, die was ik vergeten: de mango's en die wat kleinere fris zoete bananen.
Masarap. Daar lust ik er wel 2 dalawa's van! (dus 4 want dalawa is ook 2).


:crazy:


Ik ben er ook dol op, worden soms Lady finger genoemd


Musa Misi luki lady finger Banana


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.